KROONVAARDERSKNSM
scheepvaart
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


DE ......ES-SCHEPEN

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    KROONVAARDERSKNSM Forumindex -> KROONVAARDERS-KNSMFORUM
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vonkentrekker-RH



Geregistreerd op: 15 Okt 2023
Berichten: 6
Woonplaats: Drouwen

BerichtGeplaatst: 15 Okt 2023 14:44:55    Onderwerp: DE ......ES-SCHEPEN Reageren met citaat

Eerst even voorstellen: Mijn naam is Ton en ik heb gevaren als sparks in de 70-er jaren. Ben daarna aan de wal bij RH gaan werken, gevolgd door 21 jaar bij de KN(ZH)RM op kantoor.
In 1973 heb ik twee kustreizen gemaakt op de Ceres en Socrates en in 1975 nog een oversteek van Bogota naar Amsterdam met de Ganymedes. Helaas zijn mijn foto's uit die tijd verloren gegaan dus probeer ik langs deze weg mijn herinneringen wat op te frissen.
Klopt het dat op de ES-boten de radiohut en slaaphut aan bakboord achter de brug waren? En was dit de enige accomodatie op dat dek? Wie kan mij hier iets over vertellen?


Laatst aangepast door Vonkentrekker-RH op 24 Okt 2023 15:45:33; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen







Geplaatst: 15 Okt 2023 14:44:55    Onderwerp:

Terug naar boven
Huub.



Geregistreerd op: 13 Mei 2022
Berichten: 1235
Woonplaats: Sappemeer

BerichtGeplaatst: 15 Okt 2023 16:50:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Ton .
Voor zover ik me voor de geest kan halen was de radiohut aan BB zijde op het brugdek met daarachter de hut van de marconist .
Aan SB de kaartenkamer maar volgens mij was daar nog een klein hutje achter maar dat weet ik niet zeker .

Mvg. Huub .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Vonkentrekker-RH



Geregistreerd op: 15 Okt 2023
Berichten: 6
Woonplaats: Drouwen

BerichtGeplaatst: 15 Okt 2023 17:41:30    Onderwerp: De ES-schepen Reageren met citaat

Hoi Huub,
bedankt voor je reactie! Dan klopt mijn grijze geheugen kennelijk nog Wink .
Dacht dat achter de kaartenkamer (SB) alleen een bergruimte of pantry zat en daarachter de trap. De Ganymedes herinner ik me het beste omdat gelijk na mijn aankomst in Bogota na plm 36 uur reizen in mijn hut werd ingebroken via het raam. Alleen wat geld en reservebril weg gelukkig omdat m'n koffer nog beneden stond.
Zie trouwens dat we redelijk bij elkaar in de buurt zijn beland, toevallig nog bemoeienis met de historische scheepswerf in Sappemeer?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Huub.



Geregistreerd op: 13 Mei 2022
Berichten: 1235
Woonplaats: Sappemeer

BerichtGeplaatst: 15 Okt 2023 17:49:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja op de historische scheepswerf ben ik vrijwilliger en beheerder van de Nomadisch die aan de overkant in de haven ligt .
En Drouwen ligt niet zo ver van Sappemeer , het Drouwenerzand is een geliefde plek van onze kleinkinderen .

Mvg. Huub .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Vonkentrekker-RH



Geregistreerd op: 15 Okt 2023
Berichten: 6
Woonplaats: Drouwen

BerichtGeplaatst: 15 Okt 2023 19:16:22    Onderwerp: De ES-schepen Reageren met citaat

Klein wereldje Huub, heb er in augustus lezing over de KNRM gegeven. Vond het er hardstikke gaaf! Leuk contact met Govert gehad, probeer binnenkort nog eens te komen buurten. In ieder geval 24 november bij de lezing over de Holland. Ben jij Huub D?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Huub.



Geregistreerd op: 13 Mei 2022
Berichten: 1235
Woonplaats: Sappemeer

BerichtGeplaatst: 15 Okt 2023 19:35:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja ik ben Huub D en was aanwezig tijdens je presentatie over de KNRM .
Ik neem altijd schipper Veldman mee vanuit het verzorgingshuis .
En Govert is m'n beste maat op de werf , hij zit ook in het bestuur van de Nomadisch .
Dan zie ik je wel de 24ste .

Mvg. Huub .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Vonkentrekker-RH



Geregistreerd op: 15 Okt 2023
Berichten: 6
Woonplaats: Drouwen

BerichtGeplaatst: 23 Okt 2023 14:26:15    Onderwerp: De ES-schepen Reageren met citaat

Is er op dit forum echt niemand anders, bijv. oud-stuurman of kapitein, die de herinneringen van Huub en mij kan verhelderen??? Niemand die bouwtekeningen van de ES-boten heeft?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    KROONVAARDERSKNSM Forumindex -> KROONVAARDERS-KNSMFORUM Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.