| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Agnes & Pippo

Geregistreerd op: 27 Aug 2008 Berichten: 94 Woonplaats: Wapse (Drenthe)
|
Geplaatst: 30 Okt 2008 11:20:20 Onderwerp: Clickertraining |
|
|
Sinds een tijdje ben ik bezig om Pippo met clickertraining manieren aan te leren. De hondenschool waar ik de basis heb gevolgd zat vol en dus ben ik naar een andere school in de buurt gegaan. Toevallig is dat een Martin Gausschool, waar ze dus les geven m.b.v. de clicker.
Het is een methode die erg bij Pippo lijkt te passen. Op een of andere manier vond hij dat een beloning het einde van de oefening betekende, terwijl dit niet de bedoeling is. Bij clickertraining is de click (en daarna de beloning!) het einde van de oefening. Ze 'werken' dus voor de 'click' en dat werkt voor Pippo heel goed.
Ik zal jullie op de hoogte houden.... _________________ Groetjes van Agnes & Pippo (de ondeugendste Lagotto uit Hunnebeddenland) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 30 Okt 2008 11:20:20 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
rebeccamy

Geregistreerd op: 29 Aug 2008 Berichten: 76 Woonplaats: noordwijkerhout:)
|
Geplaatst: 30 Okt 2008 18:32:38 Onderwerp: |
|
|
Leuk, wij zitten ook op clickertraining, ook bij een martin gaus hondenschool Zijn jullie nu met de basiscursus bezig? Wij hebben de basiscursus en vervolg A gedaan. Wij gaan over een tijdje beginnen aan vervolg B. Amy geniet ervan, omdat ze het zo leuk vind is ze er ook goed in, bij haar is zo dat als de oefening net uitgelegd is ze het alweer kan en de trainer weer iets anders moet verzinnen, daar worden ze soms wel eens gek van Vind hij het ook zo leuk? _________________ dit berichtje was van rebecca&amy
www.juniorhandling.moonfruit.com |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Agnes & Pippo

|
Geplaatst: 30 Okt 2008 20:55:19 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een basiscursus bij een andere school gedaan waar niet met clickertraining werd gewerkt. We zijn nu bezig met vervolg A, waarvan we afgelopen zaterdag de eerste les hebben gehad.
Pippo vindt het allemaal erg spannend. Afgelopen zaterdag heeft hij de hele les lopen blaffen van de spanning en opwinding. Ik geneerde me kapot, maar de trainster bleef maar zeggen dat ik het gewoon moest negeren.
Zo snel als Amy leert, doet Pippo het dus niet. Pippo vindt het erg leuk. Hij is erg leergierig en wil graag voor je werken. Zaterdag mogen we weer!
Heb je bewust gekozen voor clickertraining? _________________ Groetjes van Agnes & Pippo (de ondeugendste Lagotto uit Hunnebeddenland) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Irene

|
Geplaatst: 31 Okt 2008 12:46:50 Onderwerp: |
|
|
Hey Agnes,
Wij hadden ook een reguliere hondenschool. Diegene die les gaven, hadden wel allemaal O en O gedaan. (staat geloof ik voor opleiding en opvoeding).
Na de basiscursus en de vervolgcursus kon je door naar de clickercursus.
Omdat je vlugger kunt klikkeren dan Yes roepen (ook een bevestiging) is het duidelijk dat er een beloning volgt, die je steeds iets in tijd uit kunt stellen. Nini reageerde hier ook goed op, al vond ze de cursussen o.h.a. erg druk met al die andere honden om zich heen. Later bij de gevorderden, waar het merendeel enigzins luisterde was ze beter op haar gemak.
De klikker gebruik ik eigenlijk niet meer, maar Nini is errug gevoelig voor het woordje "lekker". Vanmorgen scheelde me dat weer een hond die de vijver in wilde plonssen
Groetjes en een knuffel voor Pippo _________________ Nini, ons zonnetje in huis ! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
rebeccamy

Geregistreerd op: 29 Aug 2008 Berichten: 76 Woonplaats: noordwijkerhout:)
|
Geplaatst: 31 Okt 2008 15:56:32 Onderwerp: |
|
|
van dat blaffen heb ik ook wel eens last gehad, vooral als er uitleg wordt gegeven, dan schaamde ik me eerst ook wel, alle hondjes heel rustig amy als een bezetene blaffen in de hoop dat we door zouden gaan!
Wij hebben wel bewust gekozen voor clickertraining, we hebben op een andere hondenschool gezeten waar werd gewerkt met slipketting. Dat werkte echt niet met Amy, ze werd er ook bang van, daar zijn we dus snel mee gestopt! Nu zitten we dus op deze training bij een andere hondenschool en ze vind het dus heel leuk! _________________ dit berichtje was van rebecca&amy
www.juniorhandling.moonfruit.com |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Irene

|
Geplaatst: 31 Okt 2008 19:48:14 Onderwerp: |
|
|
Vreselijk, met slipkettingen werken! Op straat heb ik ook altijd de neiging er een opmerking over te plaatsen. En op de site van de raad van beheer wordt er zelfs ergens over geschreven, of werd?
Het excuus heet vaak dan dat men zo'n grote hond heeft. Nou, dan heb je in mijn optiek voor een te grote hond gekozen.
Vorige week zag ik, ondanks de slipketting, weer een enorme hond (Argentijnse dog) waar het baasje achteraan sleepte. Wie laat wie uit
Enne Rebecca, fijn dat deze cursus zo goed bevalt ! _________________ Nini, ons zonnetje in huis ! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Agnes & Pippo

|
Geplaatst: 31 Okt 2008 23:15:35 Onderwerp: |
|
|
Ik sluit me aan bij Irene. Naar mijn mening is het gebruiken van een slipketting om je hond te laten doen wat jij wilt een teken van onmacht! Er zijn andere manieren om de hond te laten zien en merken dat jij de baas bent. Zoek een hond die echt bij je past en niet een ras waarvan je graag wilt dat hij bij jou zou passen.
Een cursus waar een slipketting gepropageerd wordt, is naar mijn idee dan ook volledig achterhaald.
Ik ben er trots op dat alles wat Pippo tot nu toe geleerd heeft, met positieve beloning aangeleerd is. Ook voor wat niet mag (een besliste en ferme NEE) heb ik geen lijfstraffen gebruikt. Wel een bekertje met knikkers om hem uit de trance te halen toen hij van plan was weer achter een lekker konijntje aan te gaan . _________________ Groetjes van Agnes & Pippo (de ondeugendste Lagotto uit Hunnebeddenland) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Irene

|
Geplaatst: 1 Nov 2008 01:13:48 Onderwerp: |
|
|
| Agnes & Pippo schreef: | Wel een bekertje met knikkers om hem uit de trance te halen toen hij van plan was weer achter een lekker konijntje aan te gaan . |
Ja Agnes, die knikkers kunnen ?cht niet hoor Zoo hond onvriendelijk. Kun je geen sprekend blikje regelen? neeuhhh pippo, isse foejjj (geintje)
Overigens, Nini doet het behalve op de clicker ook erg goed op pensbrokjes en "lekker". En je jaszakken blijven er ook redelijk netjes bij. Toch prettiger dan een plak Rodiworst
Daarstraks hadden we het over lekker eten onder onze wandeling, ploft er ineens een kontje krulletjes voor ons neer, koppie verwachtingsvol omhoog en staart vegend van plezier over de grond.....  _________________ Nini, ons zonnetje in huis ! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|