Irene

|
Geplaatst: 28 Nov 2008 18:33:14 Onderwerp: gewoon gezellig |
|
|
Vanmiddag liep ik samen met Nini door het bos, we hadden het zowat voor ons alleen.
Bijna terug bij de auto ontmoetten we twee mensen. En natuurlijk kwam de bekende vraag. Wat is dat voor een hond, is het een terrier-achtige?
Voorheen zou ik verontwaardigd zijn, nu toon ik begrip. Haar baard was net geknipt (zondag winner) en mooi verzorgd. En er zijn genoeg Terriers die jaloers zouden zijn op Nini's snor.
Er ontstond een leuk gesprekje over het ras, waar het vandaan komt, wat de eigenlijke functie van het ras was, etc. Duidelijk hondenliefhebbers.
Ook over haar knuffelachtige uiterlijk, wel/geen spontaniteit naar vreemden toe en gedrag met visite.(Nini schooit beschaafd) En laat nu mijn schatje net even nieuwsgierig dichterbij komen, enkele brokjes aannemen en zich laten aaien!
Leuk om te zien hoe mijn grote schat steeds vrijer wordt, ook naar anderen toe!
ps beschaafd schooien, wat is dat? Als bij ons eten op tafel komt, of hapjes op de salontafel, is Nini er als de kippen bij. Maar ze zal n?oit haar snuit op tafel leggen. Hooguit krijg je een subtiel tikje tegen je been "hallo, ik ben er ook nog". Verder gaat ze kaarsrecht zitten, z? mooi dat het om beloning vraagt  _________________ Nini, ons zonnetje in huis ! |
|