Lyme, patienten van MC Walborg

Voor Lyme-patienten die kiezen voor langdurige behandeling met ceftriaxon en meer.

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Voorbeeldbrief, naar Zilveren Kruis (poging 2)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Lyme, patienten van MC Walborg Forumindex -> Voorbeeldbrieven bezwaar afwijzing vergoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Conny

BerichtGeplaatst: 18 Mei 2008 23:03:03    Onderwerp: Voorbeeldbrief, naar Zilveren Kruis (poging 2) Reageren met citaat

N.a.v. jouw aanwijzingen Sandra! Cool Hopelijk deze keer wel vergoeding!!_____________________________________________________________

Zilveren Kruis Achmea
Afdeling Declaratieservice
Postbus 70001
3000 KB Rotterdam

Betreft: Declaratie

Goedendag,

Hier een aanvullende informatie bij de declaratie.

Bij mij is 11-5-2007 de ziekte van Lyme geconstateerd door mijn huisarts via een bloedtest.
Ik heb maandenlang antibiotica pillen geslikt, dit hielp me helemaal niet.
Uiteindelijk ben ik bij de Walborg Kliniek terecht gekomen. Na een nieuwe bloedtest
waaruit de ziekte van Lyme weer bleek en een co-infectie met Bartonella, hebben ze
me behandeld met infusen ceftriaxon (2x week 4 gram per infuus).
Na 4 weken knapte ik al aanmerkelijk op en na 20 weken kon ik weer aan het werk, daarvoor zat ik thuis, gek wordend van alle klachten.

Ik ben behandeld volgens de ILADS protocol, dus niet via de verouderde CBO richtlijnen, die ze momenteel aan het herzien zijn. (!)
De behandelaar, arts drs. D.C.J. Hoffman is BIG geregistreerd onder het volgende nummer: 19021579601
(hij is een generiek arts ?zonder beperkingen? en g??n alternatief arts; drs Hoffman is dus w?l bevoegd om een infuus aan te leggen!!)

Ceftriaxon is een regulier geneesmiddel, wat gewoon vergoed wordt door alle verzekeraars, ook door Zilveren Kruis Achmea.
Ceftriaxon kan alleen via een infuus gegeven worden en wordt in de kliniek onder medische begeleiding, door daarvoor bevoegd personeel ingebracht.

Ik hoop u zo voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groeten,

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 18 Mei 2008 23:03:03    Onderwerp:

Terug naar boven
PVersloot

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2008 15:51:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Conny,

zou je de reactie van Achmea op je brief hier ook kunnen plaatsen? Ik en mijn vriendin zijn momenteel bezig met vergoeding vragen aan Avero Achmea, met weinig hoop. We zouden ervaringen van anderen goed kunnen gebruiken.

Vriendelijke groet,

Peter
Terug naar boven
Conny

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2008 17:21:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Vorige keer kreeg ik alleen deze melding, als reactie op mijn brief:

Voorwaarden voor vergoeding zijn:

* Een alternatief genezer moet voldoen aan de door Achmea opstelde kwaliteitseisen en lid zijn van een beroepsvereniging.
* Het consult dient plaats te vinden in het kader van een medische behandeling, dit naar oordeel van de zorgverzekeraar.
* Het consult wordt gegeven op individuele basis.
* Indien een alternatief genezer tevens huisarts is worden de kosten niet vergoed.

Op de brief die ik hier heb geplaatst , kreeg ik pas geleden eindelijk een reactie.
Helaas was het alleen zo'n specificatie-schemaatje, dat er niks wordt uitgekeerd, geen duidelijke toelichting.
Er stond dit keer alleen onder het schemaatje:

01 Deze behandeling komt (niet) volledig voor vergoeding in aanmerking of is ingehouden op uw eigen risico / eigen bijdrage.
02 Betreft infuus

* diepe zucht * Brick wall

Het enige wat ik nu kan doen is mijn brief sturen naar de klachtencommissie.
Ik heb het nu 3x netjes geprobeerd en krijg geen degelijk antwoord.
Van een eerdere infuusgenoot kreeg ik de tip bij het bezwaar/klacht te vragen naar een voor beroep vatbare beschikking.
M.a.w. naar de precieze reden van afwijzen, om dat verder aan te vechten tot zover als nodig is.

De meeste verzekeraars zijn echt hopeloos. Waren ze maar duidelijk en rechtvaardig!!
Elke keer weer raak ik zwaar ontmoedigd van dit soort 'non-reacties'. Evil or Very Mad

Hopelijk hebben jullie meer succes!!
Eigenlijk zouden we met meer mensen tegelijk een advocaat moeten nemen ofzo.
Met zijn allen ??n vuist maken, ipv ieder voor zich.
In dit geval met zijn allen tegen ACHMEA, bijvoorbeeld.

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Lyme, patienten van MC Walborg Forumindex -> Voorbeeldbrieven bezwaar afwijzing vergoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: