Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Conny
|
Geplaatst: 16 Apr 2008 17:54:15 Onderwerp: Zilveren Kruis Achmea (afrader!) |
|
|
Zilveren Kruis Achmea 4 ****
Bij Achmea Zilveren Kruis heb ik een 4 **** verzekering, de duurste: ? 142,25 per maand!
Ik heb een vergoeding van ? 500,- alternatieve geneeswijzen per jaar.
Dit was natuurlijk allang op voor mijn eerste afspraak met dr. Hoffman.
Alle kosten bij hem gemaakt heb ik zelf betaald.
Ik heb het natuurlijk wel opgestuurd, maar kreeg deze mededeling terug:
Deze verrichting wordt niet vergoed volgens de voorwaarden van uw verzekering. Ik heb het teruggestuurd met een uitgebreide brief erbij, dat ceftriaxon een regulier geneesmiddel is en dat ik een positieve borrelia uitslag had bij mjn huisarts en het standaard ceftriaxon papiertje van dr. Hoffman en zijn handtekening. Daarop kreeg ik de volgende reactie:
Voorwaarden voor vergoeding zijn:
* Een alternatief genezer moet voldoen aan de door Achmea opstelde kwaliteitseisen en lid zijn van een beroepsvereniging.
* Het consult dient plaats te vinden in het kader van een medische behandeling, dit naar oordeel van de zorgverzekeraar.
* Het consult wordt gegeven op individuele basis.
* Indien een alternatief genezer tevens huisarts is worden de kosten niet vergoed.
Niet echt een antwoord op mijn brief, gewoon wat kopieer en plakwerk over de regeltjes van alternatieve geneeswijzen. Wat nu?
Ik begrijp van anderen dat je na bezwaar maken, weer bezwaar kan maken en als dat weer geweigerd wordt een klacht kan schrijven naar je zorgverzekeraar. Ik ben wel van plan dit nog te gaan doen, maar heb nog geen idee wat ik ga schrijven, wil ik het gevoel hebben dat ik een kans maak.
Ik kreeg vanmiddag weer post van Zilveren Kruis Achmea.
Tot nu toe had ik nog nooit een rekening van de ceftriaxon zelf gezien, alleen de rekening van Walborg met 'Infuus inbrengen a ? 65,-"
Ik kreeg vanmiddag een hele lijst nota's op een afschrift ingediend door LINAEUS APOTHEEK BV met omschrijving FARMACEUTISCHE HULP APOTHEKERS met daarbij bedragen van ? 15,61 ? 8,12 en ? 9,84.
Daarbij de vraag of ik ? 150,- aan hen wil betalen omdat dit valt onder VERPLICHT EIGEN RISICO.
Ik neem aan dat die ? 15,61 is voor de Ceftriaxon en dan misschien die ? 9,84 voor het zout water, maar waar dat andere bedrag dan is?
Ik ben benieuwd of anderen ook deze rekening hebben gekregen! _________________ E?n stap tegelijk, zo kom ik er wel...
|
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 16 Apr 2008 17:54:15 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
sharpeisasja
|
Geplaatst: 16 Apr 2008 21:18:32 Onderwerp: |
|
|
Zo wie zo zou ik als ik jou was er tegen in gaan.
Carel Hoffman is geen alternatieve geneesarts maar een generieke arts zonder beperkingen.
Ik heb zijn BIG nummer voor je.. Dan kan je ook doorgeven. heb ik ook gedaan.. Bij mij nemen ze het weer opnieuw in behandeling.
Ik heb SR zorgverzekeraar.
BIG nummer Carel Hoffman Zonder beperkingen (dat wil zeggen: een huisarts (met beperking) mag geen infuus aanleggen en hij wel)
19021579601
succes !! _________________ Uitstraling is overlopen van innerlijk geluk
|
|
Terug naar boven |
|
|
Conny
|
Geplaatst: 16 Apr 2008 21:31:05 Onderwerp: Thanks! |
|
|
Dank je Sandra!
Ik had al eerder gezocht naar zijn BIG nummer, maar kon het niet vinden.
Ik wil ook in bezwaar gaan, maar heb er nog geen goede woorden voor gevonden.
Heb het idee dat ik maar ??n kans heb om het juiste bezwaar te maken,
en als ik het niet goed zeg, ze me weer 'hup' afwijzen en het dan ophoudt. _________________ E?n stap tegelijk, zo kom ik er wel...
|
|
Terug naar boven |
|
|
sharpeisasja
|
Geplaatst: 17 Apr 2008 14:49:00 Onderwerp: |
|
|
Pak hun op het feit dat ze zeggen dat hij een alternatief geneesheer is...
Want dat is niet waar.
Mijn verzekering gaf aan... u moet deze behandeling in een ziekenhuis laten doen. Dan vergoeden wij het wel. Toen heb ik gezegd... mooi, geef mij een adres waar ze deze behandeling dan doen in het ziekenhuis. dan ga ik direct.
De ziekenhuiizen in Nederland doen maar 4 weken max... Ik doe er 20. Nogal een verschil ! Plus dat ze wel alle antibiotica vergoeden bij mij.
Ik mag dus wel de antibiotica hebben maar niet laten inbrengen? Dat is raar.. Dat zijn mijn punten.. Puur op de regeltjes... Als ze voor mij kunnen regelen dat ik de kuur voortzet in een ziekenhuis met dezelfde begeleiding ga ik direct. Maar geen enkel ziekenhuis kan dit bieden zoals walborg...
In Amerika, gaf ik ook aan, is 20 weken zelfs krap.. stuur mij maar door naar amerika dan hoor.. mij ook best ! kost wel iets meer !!
Plus dat ik vooraf toestemming heb gevraagd en de kliniek heb benoemd.
Ik kreeg toestemming.. mits bla bla.. erkende omgeving je kent het.
Hoe moet ik weten dat het niet erkend is. Ik ga ervan uit dat jullie dat onderzoeken als ik de naam noem.. En wanneer ik toestemming krijg ik dan ook gewoon de behandeling vergoed krijg.
Ik wacht nu op een 2e uitspraak. Ben benieuwd !
jij ook suc7 _________________ Uitstraling is overlopen van innerlijk geluk
|
|
Terug naar boven |
|
|
Conny
|
Geplaatst: 17 Apr 2008 14:57:04 Onderwerp: Thanks! |
|
|
Hi San,
Hartstikke goed van je, hoop dat het je gaat lukken hoor!!
Ik heb weer inspiratie gekregen van je om te gaan vechten tegen deze malle molen. Thanks!
Het is ook heel raar he? Wel het middel vergoeden, maar niet 'het inbrengen' ervan.
Je komt er vast doorheen in de 2e ronde, ik ga voor je duimen!
Groeten, Conny. _________________ E?n stap tegelijk, zo kom ik er wel...
|
|
Terug naar boven |
|
|
Wr3k3rz
|
Geplaatst: 19 Sep 2009 16:20:17 Onderwerp: |
|
|
Misschien een beetje late reactie, topic was al gestart in 2008.
Maar zojuist ontving ik dus van zilveren kruis een overzicht waarop 3 keer staat "FARMACEUTISCHE HULP APOTHEKERS".
Van maar liefst 3 verschillende apotheken !!!
Dus ik heb deze zoektherm meteen ingevoerd bij google en kwam ik hier terecht.
Ik heb het gevoel dat de apothekers in combinatie met zilveren kruis mij proberen op te lichten ! Ik heb nooit bijzondere dienstverlening gekregen van die apotheken, hooguit even snel medicijnen afgehaald.
Maar ze brengen wel meer dan €50,- in rekening. Zo kan ik ook rijk worden. Wat een schoften zijn het toch !
Kan je mij vertellen hoe je jouw zaak hebt afgehandeld met zilveren kruis ?
Ze moeten wat mij betreft al die zorgverzekeraars tegen de muur zetten. Dan bedoel ik die vieze vuile zakkenvullende topmanagers van AGIS, ZILVEREN KRUIS etc... en dan met mitrailleur achter elkaar afknallen !!!
Ze denken dat ze hoog en droog niet te pakken zijn, maar het word eens tijd dat iemand ze kapot knalt. Ze worden rijk over de rug van zieke mensen ! |
|
Terug naar boven |
|
|
petra
Geregistreerd op: 13 Mrt 2008 Berichten: 30 Woonplaats: warffum, groningen
|
Geplaatst: 2 Nov 2009 09:42:50 Onderwerp: |
|
|
hallo Wr3k3rz
ik heb nooit rekeningen gehad van de ceftriaxon.....vreemd dat de 1 die wel krijgt en een ander niet.
ik zou er achteraan gaan als ik jou was. als het goed is heb je rekeningen? of anders kun je de apotheek bellen en een overzicht vragen.
het is hier slecht gesteld met de zorg.....behakve als je ziek bent, dan is alles goed geregeld.
groet Petra |
|
Terug naar boven |
|
|
|