|
|
Lyme, patienten van MC Walborg
Voor Lyme-patienten die kiezen voor langdurige behandeling met ceftriaxon en meer.
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Conny
|
Geplaatst: 13 Mrt 2008 00:03:27 Onderwerp: Metronidazol? Ik kan er niet tegen! |
|
|
Na 12 weken infuus op donderdag en vrijdag had ik 4 weken infuuspauze en Tavanic pillen. Voordat ik weer met het infuus zou beginnen op donderdag zou ik voor 5 dagen 2x per dag Metronidazol nemen, startend op de dinsdag voor het eerste infuus en eindigend op zaterdag.
Voor mijn werk geef ik cursussen en trainingen en ik sta dus voor 'een klas'. Die dinsdag had ik een paar uur na het innemen, continu het gevoel dat ik me vast moest houden wat ik ook deed (het zal er raar uitgezien hebben). Het was of mijn beeld fragmenteerde, ik zag stukjes. Laat maar zeggen: 1/5 van een seconde zwart en dan weer 3 seconden gewoon beeld en weer 1/5 seconde zwart.
In de auto was dat ook eng. Ik heb hem een paar keer langs de weg gezet. En terwijl ik wist dat ik met mijn voet op de rem stond en de handrem omhoog, 'zag' ik nog dat de auto naar voren en naar achteren ging. Heel raar. Net als dat je voor het stoplicht naast een bus staat die gaat rijden, dat je dan denkt dat je auto naar achter gaat.
Heel storend, ik heb dit nog dagen na de kuur zo gehad.
Verder sloeg het ontzettend op mijn darmen, alsof mijn darm in de fik stond. Zodra ik wat gegeten had, kreeg ik binnen een half uur een zware kramp en moest ik weer hollen naar de WC, waar het eten er gekauwd weer uitkwam, ik kon goed terugzien wat ik gegeten had.
Ik heb na een paar weken een consult aangevraagd met dr. Hoffman en deze klachten verteld en gezegd dat ik niet nog een keer aan de metronidazol ga, daar was hij het ook mee eens. Als vervanger zal hij me Plaquenil geven, dat opent ook cystes. Omdat ik nog maar 4 weken moet, mag ik daar nog even mee wachten, als ik het maar wel neem voordat de infusen klaar zijn.
Mijn zicht is wel verbeterd, alleen mijn darmen kunnen nog steeds geen voedsel vasthouden. Ik eet 's ochtends en 's middags doorgekookte witte rijst met wat zout, soms wat appelsap en 's avonds gekookte groenten met vitamine en mineralen supplementen en visolie, om nog wel wat voedingsstoffen binnen te krijgen.
Het grappige is dat iedereen anders reageert op metronidazol. Kamergenoten van MC Walburg hoorde ik zeggen dat ze opeens nachtmerries hadden of hoofdpijn en anderen hadden weer nergens last van... _________________ E?n stap tegelijk, zo kom ik er wel...
|
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 13 Mrt 2008 00:03:27 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
petra
Geregistreerd op: 13 Mrt 2008 Berichten: 30 Woonplaats: warffum, groningen
|
Geplaatst: 4 Apr 2008 12:02:30 Onderwerp: |
|
|
ik ben na een week of zes na het 1e infuus gestart met metronidazol.
meestal gebeurd dit pas in de laatste 8 weken van de behandeling.
ik heb totaal geen bijwerkingen van de ceftriaxon en ik voel me nog net zo als voordat ik met de behandeling begon.
dat maakte me aan het twijfelen of de ab wel aansloeg.
toen ik dit aangaf is er overleg geweest met dr. hoffman en hij heeft me dit ab erbij gegeven.
2 dagen voor het infuus neem ik 2x daags een tablet, gevolgd door het infuus.
van de Metronidazol heb ik ook geen bijwerkingen.
dus wel lastig om te zeggen of het iets doet.
nu in mijn 4 weken stop gebruik ik alleen Tavanic en geen Metronidazol.
straks als ik aan mijn laatste 8 weken begin, begin ik ook weer met de Metronidazol |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|
|
|