Lyme, patienten van MC Walborg

Voor Lyme-patienten die kiezen voor langdurige behandeling met ceftriaxon en meer.

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Lyme haalt Edwin Klokman uit de sport

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Lyme, patienten van MC Walborg Forumindex -> Lyme in het nieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Beheerder
Site Admin

BerichtGeplaatst: 2 Dec 2008 18:29:08    Onderwerp: Lyme haalt Edwin Klokman uit de sport Reageren met citaat

Lyme haalt Edwin Klokman uit de sport
02/12/2008 10:19

Het concours in Geldrop in oktober is het laatste dat Edwin Klokman voorlopig gereden heeft. De Barchemse springruiter moet noodgedwongen een pas op de plaats maken omdat bij hem de ziekte van Lyme is geconstateerd. ,,Het is een waardeloos iets?, zegt Klokman. ,,Maar dit is stilte voor de storm, de strijd is nog niet gestreden met Klokman!?

Vijftien, zestien paarden per dag rijden? Edwin Klokman draaide zijn hand er niet voor om. Maar het is de laatste maanden wel anders. ,,Het begon halverwege juli. Eerst had ik last van mijn voet, toen van de rug. Er zijn MRI- en CT-scans gemaakt. Iemand zei me: dat heeft niets met je rug te maken, waarna ik m?n bloed liet testen op jicht, reuma en Lyme. Toen werd er Lyme gevonden.? Klokman kreeg vier weken antibiotica. Daarna zou het beter worden, maar in plaats daarvan werd hij regelmatig duizelig. ,,Ik durfde niet eens meer auto te rijden. Een duizeligheidstest wees uit dat ik tegen hyperventileren aan zit. Misschien dat de Lyme op m?n adem is geslagen. Ik heb bij de fysio al ademhalingsoefeningen gekregen.?

,,Het probleem is, ook al heb je de kuur afgemaakt, het blijft altijd in je bloed en het is niet te zien of het dood of nog actief is. Ik heb wel de indruk dat ik weer iets fitter wordt. Je wordt er wel een oude zak van, want ik moet nog wel rustig aan doen. Vrijdag en zaterdag heb ik weer wat meer gereden en zondag kreeg ik een terugslag.? Klokman liet de concoursen afgelopen maand voor wat het was. ,,Maar ik zit er aan te denken om het binnenkort weer te proberen. Het kriebelt mij. Dit was mijn langste break ooit. Ik kom zeker terug?, klinkt het vastberaden.

Bron: Horses.nl/De Paardenkrant
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Geplaatst: 2 Dec 2008 18:29:08    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Lyme, patienten van MC Walborg Forumindex -> Lyme in het nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: