Metropool
Grootstedelijk Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Online Privacy
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Metropool Forumindex -> Technologie/IT/Gadgets
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ruben
Site Admin

BerichtGeplaatst: 28 Mei 2022 13:34:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Wordt Europa het China aan de Noordzee?

Onlangs kondigde de Europese Commissie plannen aan die chatdiensten en andere techbedrijven verplichten om alle berichten en andere content van gebruikers op kindermisbruik te scannen, maar de gegeven cijfers om de noodzaak te onderstrepen kloppen niet, zo stelt Matthias Pfau, ceo en medeoprichter van versleutelde e-maildienst Tutanota. Volgens Pfau is er zelfs sprake van "leugens".

De kritiek van Pfau richt zich op verschillende zaken die de Europese Commissie claimt. Zo zou één op de vijf kinderen in de Europese Unie volgens de Commissie worden misbruikt. Dit cijfer is echter nergens onderbouwd, stelt Pfau. Daarnaast is onduidelijk hoe de voorgestelde massasurveillance helpt bij de bestrijding van kindermisbruik. De Europese Commissie zegt zelf dat tussen de 70 en 85 procent van de kinderen de dader kent en de meeste kinderen slachtoffer zijn van mensen die ze vertrouwen.

Verder is het de vraag hoe effectief het monitoren van chatberichten en andere communicatie is. Tutanota ontving vorig jaar slechts één gerechtelijk bevel om informatie te verstrekken over een account dat met betrekking tot kindermisbruik was gebruikt. Dat komt neer op 1,3 procent van alle ontvangen bevelen. Twee derde van de bevelen ging over ransomware.

Cijfers van de Duitse overheid met betrekking tot telecomsurveillance laten een zelfde beeld zien. Van bijna de helft van de gevallen waar de Duitse overheid in 2019 surveillance inzette ging het om drugsgerelateerde criminaliteit. In slechts 0,1 procent van de bevelen (21 in totaal) was er sprake van kindermisbruik. Er waren dat jaar volgens de Duitse overheid echter bijna veertienduizend gevallen van kindermisbruik in Duitsland.

"Het is duidelijk dat het monitoren van telecommunicatie, dat al mogelijk is, geen grote rol speelt in het opsporen van daders. De conclusie is duidelijk: "Meer surveillance zorgt niet voor 'meer veiligheid' voor Europese kinderen", concludeert Pfau.

De Europese Commissie claimt ook dat negentig procent van al het kindermisbruikmateriaal wordt gehost op Europese servers, maar ook voor dat getal is geen hard bewijs. "Het is onvoorstelbaar dat de Europese Commissie deze overdrijvingen gebruikt om de publieke opinie ten gunste van het scannen op kindermisbruik te beïnvloeden", merkt Pfau. "Het lijkt erop dat het argument om 'de kinderen te beschermen' wordt gebruikt om China-achtige surveillancemethodes in Europa te introduceren. Maar Europa is China niet."
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 28 Mei 2022 13:34:12    Onderwerp:

Terug naar boven
Mozart
Gast

BerichtGeplaatst: 28 Mei 2022 14:33:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Ruben schreef:
Wordt Europa het China aan de Noordzee?

Onlangs kondigde de Europese Commissie plannen aan die chatdiensten en andere techbedrijven verplichten om alle berichten en andere content van gebruikers op kindermisbruik te scannen, maar de gegeven cijfers om de noodzaak te onderstrepen kloppen niet, zo stelt Matthias Pfau, ceo en medeoprichter van versleutelde e-maildienst Tutanota. Volgens Pfau is er zelfs sprake van "leugens".

Daar ga ik van uit. De trend is richting een lieg, bedrieg, snuffel en treiterwereld, Ruben. En je doet er niets aan, we zullen er mee moeten leven, vrees ik.

Citaat:
De kritiek van Pfau richt zich op verschillende zaken die de Europese Commissie claimt. Zo zou één op de vijf kinderen in de Europese Unie volgens de Commissie worden misbruikt. Dit cijfer is echter nergens onderbouwd, stelt Pfau. Daarnaast is onduidelijk hoe de voorgestelde massasurveillance helpt bij de bestrijding van kindermisbruik. De Europese Commissie zegt zelf dat tussen de 70 en 85 procent van de kinderen de dader kent en de meeste kinderen slachtoffer zijn van mensen die ze vertrouwen.

Iemand heeft wellicht weer een klok horen luiden en lult wat na. Om iets binnen te halen.

Citaat:
Verder is het de vraag hoe effectief het monitoren van chatberichten en andere communicatie is. Tutanota ontving vorig jaar slechts één gerechtelijk bevel om informatie te verstrekken over een account dat met betrekking tot kindermisbruik was gebruikt. Dat komt neer op 1,3 procent van alle ontvangen bevelen. Twee derde van de bevelen ging over ransomware.

Moeite voor niets, maar we hebben weer een (goed betaalde) baan...

Citaat:
Cijfers van de Duitse overheid met betrekking tot telecomsurveillance laten een zelfde beeld zien. Van bijna de helft van de gevallen waar de Duitse overheid in 2019 surveillance inzette ging het om drugsgerelateerde criminaliteit. In slechts 0,1 procent van de bevelen (21 in totaal) was er sprake van kindermisbruik. Er waren dat jaar volgens de Duitse overheid echter bijna veertienduizend gevallen van kindermisbruik in Duitsland.

Bis..

Citaat:
"Het is duidelijk dat het monitoren van telecommunicatie, dat al mogelijk is, geen grote rol speelt in het opsporen van daders. De conclusie is duidelijk: "Meer surveillance zorgt niet voor 'meer veiligheid' voor Europese kinderen", concludeert Pfau.

De Europese Commissie claimt ook dat negentig procent van al het kindermisbruikmateriaal wordt gehost op Europese servers, maar ook voor dat getal is geen hard bewijs. "Het is onvoorstelbaar dat de Europese Commissie deze overdrijvingen gebruikt om de publieke opinie ten gunste van het scannen op kindermisbruik te beïnvloeden", merkt Pfau. "Het lijkt erop dat het argument om 'de kinderen te beschermen' wordt gebruikt om China-achtige surveillancemethodes in Europa te introduceren. Maar Europa is China niet."

China zal in de naaste toekomst de norm worden, laten we dat maar eens goed tot ons door laten dringen. Vroeger vond ik dat niet zo erg want het leek een vredige, een bedeesde reus. Maar nadat Trump ze fors op de korrel nam is dat vriendelijke er wel van af. Nog niet eens zo gek. (En die onbetrouwbaarheid van de VS met een jaar of 4 tot 8...) Dus ook al dat, daar heb ik zorgen over. Ze heulen nu zelfs met de misdadige bombarderende Russen.. Ze vliegen samen met Russische gevechtsvliegtuigen langs Japan als Biden van de VS daar is... Het gaat mondiaal niet zo goed...
Terug naar boven
Ruben
Site Admin

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2023 07:55:23    Onderwerp: Reageren met citaat

De EU begint het langzaam aan te begrijpen.
Niet vertrouwen op Big Tech voor je cloud computing, maar zelf hosten.

https://nextcloud.com/blog/eu-data-protection-supervisor-sets-the-standard-for-data-protection-with-nextcloud/

Ik heb zelf ook een Nextbox (Nextcloud) als eigen cloud aan mijn modem hangen.
Helemaal alleen van mij. Komt geen Microsoft, Google, Apple of andere grote Tech partij met zijn hebberige jatten bij.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart
Gast

BerichtGeplaatst: 9 Mrt 2023 16:36:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik merk dat ik steeds een tikje minder doe via het web.
Waar de overheid mij dwingt volg ik braaf, en ik ben zeker wel op het web, maar verder valt mijn IT in het niet bij bv. mijn zoon en anderen.
Zo doe ik superweinig via Twitter of Feestboek e.d. en van clouddiensten maak ik ook zeer weinig gebruik.
Het moet leuk blijven, zeg maar. Cool
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Metropool Forumindex -> Technologie/IT/Gadgets Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: