|
Metropool Grootstedelijk Forum
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Mozart Gast
|
Geplaatst: 16 Feb 2023 19:16:51 Onderwerp: |
|
|
Ik vraag me overigens wel af hoe dat daar verder moet. Op deze manier niet, schat ik maar zo.
Je als autonome staat elke zoveel dagen dodelijk te laten te laten terroriseren met (kruis)raketten e.d. door een 'grote' kernmacht als 'sitting duck' is nou ook niet zo prettig. Misschien denkt die facist in het Kremlin dat de komende tientallen jaren te kunnen blijven doen?
Ze zullen het nooit willen, maar dan kunnen Ukrainers beter ergens anders gaan leven, want "ze mogen niets terug doen" N.B.. Nog erger dan de Palestijnen met die altijd uitbreidende Joodse nederzettingen.. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 16 Feb 2023 19:16:51 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Ruben Site Admin
|
|
Terug naar boven |
|
|
Mozart Gast
|
Geplaatst: 17 Feb 2023 10:01:11 Onderwerp: |
|
|
Nee, je valt om als je uit het raam leunt in Rusland als jje niet heult met Putler. Teledinges.... |
|
Terug naar boven |
|
|
Ruben Site Admin
|
|
Terug naar boven |
|
|
Mozart Gast
|
Geplaatst: 21 Feb 2023 12:44:48 Onderwerp: |
|
|
Ach, ik weet vrijwel zeker, dat er iets volkomen verkeerd is in dat hoofd van die man, waardoor dan ook.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230221_93602339
Die leeft in een heel andere wereld dan wij. Ja is nee, mooi is lelijk, kwaad is goed enz. Trump weet daar ook alles van, maar dat is ook een Russisch agent.
Regel 1: val nooit een autonome staat binnen, ook niet als dat een voormalige Unie-collega is. (Geldt sowieso voor alle landen ter wereld, maar zo kunnen we nog wel even doorlullen.)
Regel 2: regel 1 is aan de orde. Enz.
Maar helaas sommigen willen graag veel bloed en vlees zien lubberen.
Blijkbaar vooral die dodelijke kleuterleider in het Kremlin knekelhuis. |
|
Terug naar boven |
|
|
Gps
|
Geplaatst: 26 Feb 2023 19:36:14 Onderwerp: |
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=yMb6H4hzo5w
Een aanrader, hoewel ik ergens de hoop opgegeven heb, dat bepaalde mensen naar dit verhaal willen luisteren. (want het is niet het msn verhaal) |
|
Terug naar boven |
|
|
Mozart Gast
|
Geplaatst: 26 Feb 2023 23:18:05 Onderwerp: |
|
|
Gps schreef: | https://www.youtube.com/watch?v=yMb6H4hzo5w
Een aanrader, hoewel ik ergens de hoop opgegeven heb, dat bepaalde mensen naar dit verhaal willen luisteren. (want het is niet het msn verhaal) |
Wat pathetisch, Gps
Ik maak het kort want het is me allemaal veel te langdradig, wat op zich een probleem is omdat ik daardoor genoodzaakt ben om door de stof te skippen terwijl alles dat de man zegt wel eerder gehoord en gelezen is. Zoals je weet wilde ik er eerder niet induiken. Nu dan een keer.
Die Ukraine zieligheid is begonnen in 2014 na die vrijwel coup van de Neocon Amerikanen die van plan waren om Rusland zo uit te hollen, dat het geen bedreiging meer zou zijn voor de VS en het Westen, zegt hij. Dat zou kunnen, maar de verhoudingen Oost-West zijn jaren heel goed geweest tot goeddunken van Neocons, want ook die verdienden leuk aan dit fenomeen.
"Proxy-oorlog. De Amerikanen vechten daar zelf niet", nee ze helpen de Ukrainers met wapensystemen en de VS is niet de enige helper.
Het westen zou Putin graag vervangen zien en Rusland vecht voor de Federatie. (Maar bij die federatie hoort Ukraine niet, dacht ik. Dat is een autonome staat erkend in de wereld.)
De belofte van de Navo niet naar het Oosten op te schuiven "is gebroken".
Dat is hij niet, want de Navo kan altijd lidstaten toelaten als alle Navo-leden daarmee instemmen.
Dat betekende niet dat de Russen plots een enorme legermacht op hun stoep zouden krijgen maar slecht een buurland dat ook lid wordt van een defensie-organisatie.
Zoals bekend is ook Rusland uitgenodigd geweest lid te worden van de Navo, maar ze wilden niet.
Dan komt hij met het chaosverhaal waar ik helemáál niets mee kan.
"De werkelijkheid die we horen is de werkelijkheid van de gevestigde media", zegt de man. Er zou niet over 2014 geproken worden.
Nou, ik heb dat jaartal 2014 het afgelopen jaar misschien wel honderden keren horen noemen. Ik zal wel beter luisteren dan anderen. Wat er toen gebeurde hebben we ook massaal via de media kunnen volgen. Wat dat overigens uitmaakt, dat is dan weer wat anders. Je moet een autonome staat niet zomaar aanvallen. Ook al kom je met bérgen geschiedenis.
De Minsk-akkoorden: Als er veel Duitsers in Friesland of Groningen wonen en die willen de dienst gaan uitmaken daar of ze willen bij Duitsland dat principe, dan weet ik zeker dat Nederlanders dat niet goed zullen vinden en dan wordt het matten.
En dat kan je nou wel willen 'regelen', maar dan moet men zich er aan houden.
Zo niet dan zal het leger wel komen.
Zie ook Zuid-Ossetië en Abchazië in Georgië, waar de Russen toen het zelfde rotspelletje hebben uitgevoerd. Ja, zo kan ik mijn gebieden wel uitbreiden. Pas op voor mijn leger en als je niet luistert dreig ik met kernwapens....
Dat is gebeurd met Donetsk en Loehansk en aangezien dat allemaal niet naar de zin ging van meneer Putin schoot hij de MH-17 uit de lucht en begon met zijn oorlog. Nu is het daar een maanlandschap en kan er zelfs geen Rus meer wonen. Hoera! Maar toch maar de gebieden annexeren hè? Net als de Krim, waarvan IK overigens nooit helemaal zeker ben geweest waar dat bij hoorde. Want dát is raar gegaan... met die Chroestjow...
En dan komt hij met meneer Bandera. Dat is WO2 en ik zou graag willen, dat we onze huidige activiteiten niet meer laten bepalen door WO2.
Dat Nazidom (van Ukrainers) zou wel eens heel veel erger kunnen blijken in Rusland. Denk aan de Wagnerhuurlingen e.d.. En er zijn al jaren berichten over extreem-rechts in Rusland die je niet zou willen geloven...
Zit hij dingen te vertellen over het Russisch en Joodszijn van Zelensky en als hij het niet meer weet krijg je een knip in het filmpje voor je kop. Ah bah..
De Russen hadden het in Oblast en Odessa niet gemakkelijk. Discriminatie alom zeg maar. Maar IK weet, dat die Russisch sprekenden zich ook heel vaak zeer aanmatigend hebben gedragen in die gebieden. En je weet voor je het weet heb je het als volksgroep 'gedaan', dat geeft rotzooi en geweld.
Je bent gast in een land en dan hou je je rustig.
Nog steeds geen reden voor Russen om een alles vernietigende oorlog tegen autonoom Ukraine te beginnnen en dan te zeggen dat de Navo te dichtbij komt in mijn ogen.
Dan komt hij met zijn bloedbad mogelijk onder Russeen door het niet uitvoeren van het akkoord van Minsk, maar dat kunnen Russen veel beter in Ukraine dan Ukrainers onder Russen.
Zelensky was een komiek.
Reagan een acteur. Het kan raar lopen en ze willen nog wel eens heel goed zijn ook.
Hij is de jaartallen vergeten...
CIA was de baas. CIA heeft MH-17 laten neerhalen. Jawel...
"De Sovjet-Unie viel uiteen door een westerse rooftocht vanwege investeringsbelangen". Nou, het systeem was niet opgewassen tegen het Westerse, zo kan je dat beter omschrijven. De kolchozen kwamen zelfd de Rus de neus uit en het kón niet anders dan dat de Sovjet-Unie op volkomen natuurlijke wijze iets anders moest bedenken, naar het idee van Gorbachov en naar mijn idee.
En aangezien de Russische maffia (nog actieve oligargen) niet weg zijn gewerkt door Putin (ook wel profijtelijk hoor) is Rusland nu een ware extreem-rechtse maffiastaat, waar Putin als loser over tijd zal moeten dansen naar diezelfde mafia.
'Komt ook allemaal door de Verenigde Staten.' Jahoor.
En de VS zouden niet op kunnen tegen het vechten op de grond door Russen. Nou, Gps, het is een drama met die Russen, zelfs tegen de Ukrainers, die met velen MINDER zijn dan de Russen met al dat materieel. We zagen dat al bij Kyiv. Het is niks met dat Russische leger. Als je de Russen naar huis wil hebben, zet dan de Navo met de VS in, zo gebeurd.
Maar ja... die kernwapens hè. Paraplu voor moordende Putin.
En dan komt hij met "de propaganda" en dat is zo. Dat is nl. altijd met oorlogen.
Maar het heeft mooi wel tienduizenden, zo niet honderdduizenden slachtoffers en doden gegeven.
En een destructie, die je nu ook van de natuur ziet in Turkije en Syrië. Door die aardbeving ja.
Ik wil er eigenlijk niet over denken. En ik ben niet alleen. Maar je móet wel. Vandaag of morgen staan die Rot-Russen op de Dam en dat moeten we niet hebben.
Weet je Gps? Ik geef het op. Wat een kul en ik verdenk hem ook nog van drankgebruik, medicijngebruik of iets anders, misschien wel gezondheid.
Ik heb hier een uurtje ingestoken, maar ik vraag me werkelijk af wat je hier nou mee wilt?
Tegengeluid is mij van harte .
Maar deze man zegt mij werkelijk niets.
Maar goed, ik heb de moeite genomen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Gps
|
Geplaatst: 26 Feb 2023 23:38:45 Onderwerp: |
|
|
Ik ben al blij dat je gekeken hebt.
Citaat: | De belofte van de Navo niet naar het Oosten op te schuiven "is gebroken".
Dat is hij niet, want de Navo kan altijd lidstaten toelaten als alle Navo-leden daarmee instemmen. |
Je spreekt je zelf hier tegen.
Er word afgesproken dat de navo niet zou uitbreiden en dat doen ze wel.
Niet uitbreiden betekent geen nieuwe lidstaten toe laten.
Dan hadden ze niet moeten tekenen.
Verder vertrouw is Putin net zo veel als Biden, niet dus. |
|
Terug naar boven |
|
|
Ruben Site Admin
|
|
Terug naar boven |
|
|
Mozart Gast
|
Geplaatst: 27 Feb 2023 10:06:47 Onderwerp: |
|
|
Gps schreef: | Ik ben al blij dat je gekeken hebt.
Citaat: | De belofte van de Navo niet naar het Oosten op te schuiven "is gebroken".
Dat is hij niet, want de Navo kan altijd lidstaten toelaten als alle Navo-leden daarmee instemmen. |
Dat een land lid wordt hoeft niet te betekenen dat het een grote bedreiging voor andere landen vormt.
De Navo is defensief. En zo blijft het.
Verder is er een mooie regel in het handvest, die andere landen waar ook ter wereld gewoon toelaat als ze geschikt zijn. Daar doet zelfs Putin niets aan.
Zéker als Putin raar gaat doen. Een handvest is een handvest en dat verander je niet maar zo even.
Verder spreek ik mijzelf niet tegen. Ik citeer wat de man zegt en schrijf daar een opmerking bij ->
Citaat: | Die man: De belofte van de Navo niet naar het Oosten op te schuiven "is gebroken".
Ik: Dat is hij niet, want de Navo kan altijd lidstaten toelaten als alle Navo-leden daarmee instemmen.
Dat betekende niet dat de Russen plots een enorme legermacht op hun stoep zouden krijgen maar slecht een buurland dat ook lid wordt van een defensie-organisatie. |
Ook nog: ik hád gekeken, zoals ik duidde, maar ik vond het verhaal van die gast te raar voor woorden in alle opzichten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mozart Gast
|
Geplaatst: 27 Feb 2023 10:38:30 Onderwerp: |
|
|
Ruben schreef: | https://mailchi.mp/bellingcat.com/newsletter-7854335?e=308e305c8f |
Nuttige club, heeeel nuttig. Nog steeds. |
|
Terug naar boven |
|
|
Gps
|
Geplaatst: 27 Feb 2023 15:40:37 Onderwerp: |
|
|
Mozart schreef: | Gps schreef: | Ik ben al blij dat je gekeken hebt.
Dat een land lid wordt hoeft niet te betekenen dat het een grote bedreiging voor andere landen vormt.
De Navo is defensief. En zo blijft het.
Verder is er een mooie regel in het handvest, die andere landen waar ook ter wereld gewoon toelaat als ze geschikt zijn. Daar doet zelfs Putin niets aan.
Zéker als Putin raar gaat doen. Een handvest is een handvest en dat verander je niet maar zo even.
Verder spreek ik mijzelf niet tegen. Ik citeer wat de man zegt en schrijf daar een opmerking bij ->
Citaat: | Die man: De belofte van de Navo niet naar het Oosten op te schuiven "is gebroken".
Ik: Dat is hij niet, want de Navo kan altijd lidstaten toelaten als alle Navo-leden daarmee instemmen.
Dat betekende niet dat de Russen plots een enorme legermacht op hun stoep zouden krijgen maar slecht een buurland dat ook lid wordt van een defensie-organisatie. |
Ook nog: ik hád gekeken, zoals ik duidde, maar ik vond het verhaal van die gast te raar voor woorden in alle opzichten. |
Begrijp ik nou goed dat jij niet weet dat die afspraak gemaakt is ? En dat je karel dus niet gelooft ?
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/beloofde-de-navo-echt-niet-uit-te-breiden-naar-het-oosten |
|
Terug naar boven |
|
|
Mozart Gast
|
Geplaatst: 27 Feb 2023 17:16:36 Onderwerp: |
|
|
Het handvest van de Navo gaat vóór goedbedoelde afspraken. De organisatie is uitbreidbaar indien kandidaten okay zijn (en wellicht als er ernstige dreiging is). Zie Finland en Zweden. Heel misschien zal men voor Ukraine een uitzondering maken, maar dat zou een soort aardverschuiving binnen de Navo worden. Zoals vaak gemeld: Rusland mocht ook (soort idee Gorbachov, veiligheidsstructuur voor heel Europa, vrede), maar Putin wilde niet. Die wilde oorlog, blijkt nu, bleek eerder. Werd ook al eerder vermoed. Hij liet hij bv. allerlei mensen vermoorden en uit het raam gooien, dan Afghanistan, Tsjetsjenië, Georgië, Syrië allemaal puin, puin, puin... enz. Zo hebben de Polen naar aanleiding van dat vermoeden het leger fors versterkt de afgelopen jaren. Ze zagen de bui al hangen. Nu kunnen ze relatief ook veel wapensystemen leveren en snel, al zijn die niet de nieuwste wat niet erg is tegen de rotzooi van de Russen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Gps
|
Geplaatst: 27 Feb 2023 17:50:11 Onderwerp: |
|
|
Ik geef het op.
Duidelijk voor mij is dat jij geen waarde hecht aan gemaakte afspraken.
Edit: Geen toegevoegd.
Laatst aangepast door Gps op 28 Feb 2023 16:17:15; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Mozart Gast
|
Geplaatst: 27 Feb 2023 18:14:59 Onderwerp: |
|
|
Gps schreef: | Ik geef het op.
Duidelijk voor mij is dat jij waarde hecht aan gemaakte afspraken. |
Inderdaad, echter, met een dreiging van 'n agressief rabauwland met kernwapens zou er wel eens wat bijzonders kunnen plaatsvinden. Vraag maar aan de Polen en de Balten, Finnen, Zweden enz.... en Putin en Lavrov zelf uiteraard. "Oefenen"....
Verder ging het er hier over of/hoe ik kijk naar die filmpjes van die man, waarvan jij aannam dat ik er niet naar keek. Voor mij vertelt hij een vrij idioot verhaal over geopolitieke zaken op een vrij idiote manier met een veel te grote nadruk op historie. Meestal ben ik dan snel uitgekeken. Nu heb ik je eens laten zien hoe ik denk en oordeel. Goed toch? Niet dan?
En van mij hoef je het niet op te geven hoor.
Er valt nog zoveel van te zeggen en te huilen.
Zie verder onderschrift. Misselijk makende vernieling van alles dat ons lief is. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 27 Feb 2023 18:14:59 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|