Metropool
Grootstedelijk Forum
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Wat ergert jou?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Metropool Forumindex -> Allerlei
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mozart



Geregistreerd op: 20 Jan 2018
Berichten: 849

BerichtGeplaatst: 28 Dec 2022 21:50:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Gps schreef:
Het ergert mij dat er nog mensen zijn, die zich laten testen op covid.

Mag dat niet dan? Very Happy
_________________
Geen steen zal op d'andere blijven, vrezen wij soms...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 28 Dec 2022 21:50:16    Onderwerp:

Terug naar boven
Gps



Geregistreerd op: 25 Jun 2019
Berichten: 416

BerichtGeplaatst: 29 Dec 2022 01:18:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Mozart schreef:
Gps schreef:
Het ergert mij dat er nog mensen zijn, die zich laten testen op covid.

Mag dat niet dan? Very Happy


Heeft het zin dan ?

Ik ben overigens nog steeds niet gevaccineerd, en heb misschien in de corona tijd 1keer een beetje griep gehad.

Maar het verbaast me meer, dat het bij veel mensen dus nog steeds niet duidelijk is wat er allemaal mis ging met die pcr test.

Waarbij maurice de hond niet mocht weten hoeveel cycli het rivm een goed idee vond.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ruben
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Jan 2018
Berichten: 895
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 29 Dec 2022 07:18:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Gps schreef:
Het ergert mij dat er nog mensen zijn, die zich laten testen op covid.


Het is eigenlijk een SARS test, inderdaad.

Maar er is nog nooit iemand doodgegaan of getraumatiseerd geraakt door deze test hoor.
Ook hier geldt 'baat het niet, dan schaadt het niet'.

Dus laat die ergernis van je afglijden, die schaadt alleen jouzelf namelijk.
_________________
https://mewe.com/rubenmepschen.28
Matrix/Element account: @rubenwa:matrix.org
https://qoto.org/@sergeant
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart



Geregistreerd op: 20 Jan 2018
Berichten: 849

BerichtGeplaatst: 14 Apr 2023 16:21:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Vervelende software van dit forum.
Zo zijn links soms reuze traag.
_________________
Geen steen zal op d'andere blijven, vrezen wij soms...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ruben
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Jan 2018
Berichten: 895
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2023 06:30:48    Onderwerp: Reageren met citaat

En de helpdeks is ook nooit thuis.
_________________
https://mewe.com/rubenmepschen.28
Matrix/Element account: @rubenwa:matrix.org
https://qoto.org/@sergeant
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart



Geregistreerd op: 20 Jan 2018
Berichten: 849

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2023 19:39:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Heel jammer, het is toch een uitstekend initiatief en het zou voor heel wat vrije mening kunnen zorgen.
_________________
Geen steen zal op d'andere blijven, vrezen wij soms...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ruben
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Jan 2018
Berichten: 895
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2023 06:57:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Ach, daar heb je geen forums (meer) voor nodig. Dat kan heel goed (of beter) op media als Mastodon.
Forums zijn toch een beetje een uitstervend medium, dus die zijn minder aantrekkelijk om daar langer in te investeren.
_________________
https://mewe.com/rubenmepschen.28
Matrix/Element account: @rubenwa:matrix.org
https://qoto.org/@sergeant
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart



Geregistreerd op: 20 Jan 2018
Berichten: 849

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2023 09:38:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Ruben schreef:
Ach, daar heb je geen forums (meer) voor nodig. Dat kan heel goed (of beter) op media als Mastodon.
Forums zijn toch een beetje een uitstervend medium, dus die zijn minder aantrekkelijk om daar langer in te investeren.

Doe dan maar weg. Very Happy Als je er zó over denkt.
_________________
Geen steen zal op d'andere blijven, vrezen wij soms...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ruben
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Jan 2018
Berichten: 895
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 17 Apr 2023 05:16:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Geloof me, daar denk ik regelmatig over. Zeker gezien het feit dat wij hier met slechts 2 man posten.
Af en toe komt Guus nog langs, maar die zit meer op FB met geestverwanten.

Ik heb al een bodybuildingforum op zwart gezet om dezelfde redenen.
_________________
https://mewe.com/rubenmepschen.28
Matrix/Element account: @rubenwa:matrix.org
https://qoto.org/@sergeant
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Gps



Geregistreerd op: 25 Jun 2019
Berichten: 416

BerichtGeplaatst: 17 Apr 2023 13:37:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zit vooral op facebook vanwege een spel. De chats van me combines zitten via messenger op facebook.

Ben ook mensen aan het ontvrienden op facebook.

Ik word dat platte aarde gezeik goed zat. Allemaal mensen die of nooit wis en natuurkunde gehad hebben en of heel slecht opgelet hebben.

Zit ook nog steeds te wachten op een antwoord van die platte aarde mafkezen.
Hoe het kan dat je op zee de masten van andere schepen het eerst of het laatst ziet afhankelijk van of ze van je af, of naar je toe varen.

De nasa zit in een complot om ons er van te overtuigen dat de aarde rond is.
Nog niemand heeft mij echter verteld wat dat complot dan inhoud en waarom ze dat doen.

We zijn nog nooit op de maan geweest.

Als de aarde echt rond was, en echt zo snel door het heelal zou bewegen, dan zouden wij en het water er af vliegen.

Dan de stroom mensen die de nos onbetrouwbaar vinden, en dan vervolgens met sites als nine for news aankomen als wel betrouwbaar. Rolling Eyes

Ik krijg vaak het gevoel één van de weinige te zijn met een IQ van boven de 10.

Ik zit dus wel op facebook, maar niet bepaald met veel geest verwanten. Laughing

Het probleem is dat wij stemmen en dus meewerken aan het systeem.
Nog niet één van die personen heeft mij uit kunnen leggen wat niet stemmen oplost.

Ik zit steeds minder op facebook, al zijn bepaalde groepen wel leuk.
Een groep over 2 takt race historie en een Kreidler groep.

Een forum waar ik wel veel kom is het Linux musicians forum en het Kreidler forum, verder ook het lmms forum maar die is ook niet echt populair meer. De meeste lmms gebruikers zitten op discord.

Nu ik het toch over me Kreidler heb, dat gaat ook niet echt lekker.
Die deed het één keer weer ouderwets goed, maar ik heb weer een nieuwe ontsteking spoel en condensator besteld.

Het plan is om hem als motor te laten keuren en er dus een kenteken op te zetten.
Dan is er nog een probleem, dat ik geen motorrijbewijs heb, maar met een kenteken er op word ik hopelijk minder snel aangehouden.

Ik denk dat voor de langere termijn de enige oplossing is om de Kreidler te verkopen.
Voor een motor rijbewijs heb ik het geld niet, maar ik heb geen haast.

Vandaag zijn er weer onderdelen binnen gekomen, en hopelijk morgen een soldeerbout.
De soldeerbout die ik heb is te licht voor de Kreidler ontsteking, dus nu een 100 watt bout besteld.

Zit ook te denken om een gereedschaps vakje te bestellen. Dat is het laatste onderdeel dat er nog ontbreekt aan de Kreidler. Het bakje dat onder het zadel zit.

Het is ergens bizar hoeveel er nog te koop is voor Kreidler, maar het meeste is niet meer origineel Kreidler.

Als de Kreidler verkocht gaat worden, dan gaat hij voor 3000 euro op marktplaats.

Of ben ik dan te goedkoop ?

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/brommers-kreidler/m1967931547-prachtige-hollandse-kreidler-inc-nederlands-kenteken

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/brommers-kreidler/m1955271657-kreidler-rs-gs-5-bak-direct-kickstarter-9756-km-bj-1977

Zelfs het Kreidler forum vind de huidige prijzen belachelijk.

No eentje dan:
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/brommers-kreidler/m1954568642-kreidler-florett-rmc-s-4-bak-direct-bj-1981
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ruben
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Jan 2018
Berichten: 895
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 18 Apr 2023 06:42:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Gps schreef:


Ik word dat platte aarde gezeik goed zat. Allemaal mensen die of nooit wis en natuurkunde gehad hebben en of heel slecht opgelet hebben.

Zit ook nog steeds te wachten op een antwoord van die platte aarde mafkezen.
Hoe het kan dat je op zee de masten van andere schepen het eerst of het laatst ziet afhankelijk van of ze van je af, of naar je toe varen.

De nasa zit in een complot om ons er van te overtuigen dat de aarde rond is.
Nog niemand heeft mij echter verteld wat dat complot dan inhoud en waarom ze dat doen.

We zijn nog nooit op de maan geweest.

Als de aarde echt rond was, en echt zo snel door het heelal zou bewegen, dan zouden wij en het water er af vliegen.

Dan de stroom mensen die de nos onbetrouwbaar vinden, en dan vervolgens met sites als nine for news aankomen als wel betrouwbaar. Rolling Eyes

Ik krijg vaak het gevoel één van de weinige te zijn met een IQ van boven de 10.

Ik zit dus wel op facebook, maar niet bepaald met veel geest verwanten. Laughing


Het is echt ongelooflijk dat er zo'n grote groep mensen zo makkelijk te manipuleren is tot het aanvaarden van dit soort theorieën.
Kan haast niet anders dan dat er achter dit soort theorieën iemand zit die zwaar zit te schuddebuiken en opgewonden raakt van het feit dat hij zo'n invloed heeft op het denken van andere mensen.

Zelf zit ik alleen nog maar op privacy-vriendelijke media, zoals MeWe en Mastodon.
_________________
https://mewe.com/rubenmepschen.28
Matrix/Element account: @rubenwa:matrix.org
https://qoto.org/@sergeant
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Gps



Geregistreerd op: 25 Jun 2019
Berichten: 416

BerichtGeplaatst: 18 Apr 2023 10:32:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet niet goed waar het probleem zit.

Misschien denken ze nog meer zwart wit als mij.

De nos verteld iets wat niet kopt of nog al eenzijdig word benaderd, dan is gelijk alles wat de nos roept niet waar.

Waarom ik er aan erger echter, is dat ze zelf niet nadenken.

Deze is ook leuk, ik zie net dat iemand op facebook op mij reageert.

Citaat:
Guus Poort met een p900 of p1000 camera haal je die schepen zo terug in beeld dus welke curve?


Ik weet gelijk wat voor filmpjes ze kijkt. Dit heeft ze niet zelf verzonnen, ze praat iemand na.

Iemand die doet als of hij wetenschap begrijpt, maar veel onzin uit kraamt.
Alleen domme mensen trappen er in.

Deze is wel interessant, een oud nos directeur. Hij heeft het over de achteruitgang van de nos en onze media.

https://www.youtube.com/watch?v=iAC3hnW1TV8
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart



Geregistreerd op: 20 Jan 2018
Berichten: 849

BerichtGeplaatst: 22 Apr 2023 21:42:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit is een betrekkelijk gebalanceerd verhaal. Ik heb het met interesse gevolgd. Heel wat anders dan je vorige filmpje.

Geersing en Pasquino proberen het voor en tegen der dingen gewogen te duiden en hoewel niet altijd (maar veelal wel); het lukt ze aardig. (Waarbij ik het niet steeds met ze eens ben hoor.)

Verder leggen ze vooral de vinger op zere plek: angst tgv. journalistiek met een hype-rand (hoe meer rotzooi, hoe meer nieuws wij kunnen spuien...). Angst is goud geworden in onze wereld. En iedereen, ook de journalisten, ook de politici, de wetenschap, rent als idioten door elkaar heen, ware en niet-ware dingen rondtoeterend. Onder meer op draken als Twitter, Feestboek enz. En daar komt ook deepfake bij en nog AI enz.. We zijn er nog lang niet.

Men, de wereld, het publiek, de volkeren, het individu is het anker, de stabiliteit, de rede etc. een beetje boel kwijt. Zoiets als 'mag een groot machtig land een autonome staat militair kapot raggen'. 'Mogen we het klimaat blijven mollen met onze machientjes'? 'Mogen we roepen dat het niet waar is terwijl we met onze eigen oogjes kunnen zien, b.v. aan gletschers, dat het zo is'. Enz. enz. enz..

En ja, als je als publieke omroep zelfs aan dit kikkergespring in die teil over gaat geven met te eenzijdig berichtgeven, dan ben je ver heen. Goed videootje in dat opzicht. Cool
_________________
Geen steen zal op d'andere blijven, vrezen wij soms...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Gps



Geregistreerd op: 25 Jun 2019
Berichten: 416

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2023 16:36:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Pasquino was wielren journalist.

Hij en blck box doen wat oa de nos niet doet. Kritische vragen stellen.

Hij is begonnen tijdens de corona waanzin, ik geloof omdat hij werkeloos werd.

Natuurlijk mag ook Rusland geen andere landen binnen vallen, maar Amerika mag dat wel?

Ik heb al aardig wat wetenschappers gezien die zeggen ja, het klimaat veranderd, dat doet het al eeuwen, maar die zeer kritisch zijn of alleen wij de oorzaak zijn.

Ik heb vrijwel alle afleveringen van blck box gezien. Soms komen ze ook terug op een uitzending omdat ze iets gezegd hebben wat niet klopt.

Verder zie ik de alternatieve media tav de Oekraïne steeds meer gelijk krijgen.

Jammer dat er zo veel mensen moeten sterven.

Het begint mij steeds meer op te vallen dat de meeste ministers wel een mening hebben, maar de balle verstand hebben van het onderwerp waar ze een mening over hebben.

Die dame die riep, dat koolmeesjes door hun poten zakken van wegen stikstof.

Dat het de schuld van de boeren is.

Ik hoop dat de trend doorzet, waarbij de vvd steeds meer stemmen kwijt raakt.

Tot slot Omtzigt:
https://www.youtube.com/watch?v=yugN2EcCXLs

De regering heeft schijt aan onze grondwet.

Ben wel benieuwd wat Omtzigt gaat doen, ik overweeg op hem te stemmen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Gps



Geregistreerd op: 25 Jun 2019
Berichten: 416

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2023 16:45:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ruben schreef:
Gps schreef:


Ik word dat platte aarde gezeik goed zat. Allemaal mensen die of nooit wis en natuurkunde gehad hebben en of heel slecht opgelet hebben.

Zit ook nog steeds te wachten op een antwoord van die platte aarde mafkezen.
Hoe het kan dat je op zee de masten van andere schepen het eerst of het laatst ziet afhankelijk van of ze van je af, of naar je toe varen.

De nasa zit in een complot om ons er van te overtuigen dat de aarde rond is.
Nog niemand heeft mij echter verteld wat dat complot dan inhoud en waarom ze dat doen.

We zijn nog nooit op de maan geweest.

Als de aarde echt rond was, en echt zo snel door het heelal zou bewegen, dan zouden wij en het water er af vliegen.

Dan de stroom mensen die de nos onbetrouwbaar vinden, en dan vervolgens met sites als nine for news aankomen als wel betrouwbaar. Rolling Eyes

Ik krijg vaak het gevoel één van de weinige te zijn met een IQ van boven de 10.

Ik zit dus wel op facebook, maar niet bepaald met veel geest verwanten. Laughing


Het is echt ongelooflijk dat er zo'n grote groep mensen zo makkelijk te manipuleren is tot het aanvaarden van dit soort theorieën.
Kan haast niet anders dan dat er achter dit soort theorieën iemand zit die zwaar zit te schuddebuiken en opgewonden raakt van het feit dat hij zo'n invloed heeft op het denken van andere mensen.

Zelf zit ik alleen nog maar op privacy-vriendelijke media, zoals MeWe en Mastodon.


Ik denk dat het probleem is dat veel mensen niet zelf nadenken, en vrijwel overal een complot inzien. Elk tegengeluid word klakkeloos gelooft.
Ze zouden net zo kritisch moeten zijn bij de alternatieve media als ze bij de msn zijn.

Dat doen veel mensen echter niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 23 Apr 2023 16:45:09    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Metropool Forumindex -> Allerlei Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Volgende
Pagina 11 van 13

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.