Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Mozart Gast
|
Geplaatst: 24 Mei 2022 15:10:18 Onderwerp: Katten zijn slimmer dan je denkt |
|
|
https://www.hln.be/dieren/katten-kennen-niet-alleen-hun-eigen-naam-maar-ook-die-van-andere-katten-en-die-van-hun-huisgenoten~ab09190e/
Citaat: | Ze lijken zich soms niet al te veel aan te trekken van ons bestaan, maar toch zijn katten in werkelijkheid meer geïnteresseerd in ons doen en laten dan we zouden denken, zo moet blijken uit een Japans onderzoek. Net zoals honden kennen ze hun eigen naam. Méér nog: ze kunnen ook de naam van andere katten uit hun ‘kennissenkring’ herkennen, én die van hun huisgenoten. |
Ik heb er zelf ook een, een kat, en ik verbaas me soms enorm over hoe sensitief of ze o.m. voor taal zijn. Ook hoe ze sturen wat een mens voor ze moet doen. En meer hoor... |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 24 Mei 2022 15:10:18 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Bert-Jan van Wijngaarden Gast
|
Geplaatst: 24 Jul 2023 11:25:44 Onderwerp: |
|
|
Ik deel mijn voorkeur voor honden vanwege hun loyaliteit, speelsheid en onvoorwaardelijke liefde. Hun enthousiaste begroetingen en energieke aard maken buitenactiviteiten leuk. Tegelijkertijd voel ik me minder aangetrokken tot katten vanwege hun onafhankelijkheid en terughoudendheid. Hoewel sommigen katten waarderen vanwege hun mysterie, begrijp ik hun emoties soms moeilijker. Honden hebben mijn voorkeur vanwege hun trainingsbereidheid en hun vermogen om sterke banden met hun eigenaren op te bouwen. Ik respecteer echter de keuze van anderen om katten te waarderen, aangezien elk huisdier unieke eigenschappen heeft. Als dierenliefhebber blijf ik genieten van de vreugde en het gezelschap dat mijn honden mij brengen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Ruben Site Admin
|
|
Terug naar boven |
|
|
Mozart Gast
|
Geplaatst: 1 Sep 2023 11:07:22 Onderwerp: |
|
|
Ruben schreef: | Ik ben opgegroeid met honden en inderdaad, de ommunicatie met honden verloopt veel beter.
Katten zijn autistisch. |
Dat varieert van 'als het mij uitkomt' tot 'ik moet iets van jou' of 'o, wat vind ik je lief'.
Katten zijn zeker niet autistisch. Ze zijn zeer doelgericht, maar ook katten falen daar wel eens.
Honden zijn meer als mensen kudde- of roedeldieren. Sociaal zijn is van belang. |
|
Terug naar boven |
|
|
|