Metropool
Grootstedelijk Forum
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Controle eigen gezondheidsdata

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Metropool Forumindex -> Europa
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ruben
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Jan 2018
Berichten: 891
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2021 06:34:11    Onderwerp: Controle eigen gezondheidsdata Reageren met citaat

Iedere burger zou zelf controle moeten hebben over zijn of haar gezondheidsdata. Daarvoor pleit onderzoeksorganisatie TNO. "Het is de enige manier om datalekken te voorkomen en we zouden er ook nog eens veel gezonder van kunnen worden", vertelt Peter van Dijken, directeur van de unit Gezond leven.

Datalekken zijn aan de orde van de dag. Bedrijven en overheden slagen er lang niet altijd in om zorgvuldig met de informatie die wij hen toevertrouwen om te gaan. "Als die informatie gaat over jouw gezondheid is dat echt ernstig", zegt Van Dijken. "Het is een bijzonder kostbaar bezit, in alle opzichten."

Dit probleem kan volgens TNO maar op één manier worden opgelost. "Iedereen zou zelf eigenaar moeten worden van alle data. Die van de apps, maar ook die uit ons patiëntendossier van de overheid. Bij TNO hebben we technologie ontwikkeld waarmee dat 100 procent veilig kan."


Met de technologie van TNO kunnen mensen zelf bepalen wie toegang heeft tot welke data. Zo heb je echte controle dus.


https://www.nu.nl/advertorial/advertorial-tno-innovation-for-life/6126379/iedereen-zou-eigen-gezondheidsdata-moeten-bewaren.html?redirect=1

Nu ben ik het 200% eens met deze meneer van de TNO, maar er hangt wel een keerzijde aan dit eigen databeheer.
Veel mensen zijn namelijk zwaar digibeet en voor je het weet, hebben ze hun eigen data gewist of zijn het kwijt.

De technologie van TNO zou dus ook bescherming moeten bieden tegen dit soort 'dinosaurussen'.
Echter, als dit technolgie in de Cloud betreft of op servers van een 3e partij, blijft het risico van 'lekken' of diefstal bestaan.
Ik vraag me dus af hoe de technology van TNO daar bescherming tegen moet bieden.
_________________
https://mewe.com/rubenmepschen.28
Matrix/Element account: @rubenwa:matrix.org
https://qoto.org/@sergeant
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 17 Mei 2021 06:34:11    Onderwerp:

Terug naar boven
Mozart



Geregistreerd op: 20 Jan 2018
Berichten: 836

BerichtGeplaatst: 14 Jun 2021 12:08:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Ook ik ben het eens met hem.
Helaas kan ik niet de puf opbrengen om er érg mee te zitten en ook nog eens al te zeer te gaan sleutelen.
Wat niet wegneemt dat een veilig(er) systeem niet verkeerd is uiteraard.

Meneer Trump kreeg vrijwel nooit gelijk van mij, maar wel zei hij altijd dat computers 'rigged' waren en dat blijkt keer op keer. Wisten we al als al die systemen bij voortduring direct aan het fatale web hangen. Ook met firewalls geldt dit (en met al wat dies meer zij).

Vroeger waren zaken van papier. Ook dat kon wegraken en gestolen (gecopieerd) worden. Net zo vervelend, maar misschien wat minder grootschalig.

Ik ben zo voorzichtig als in vele opzichten mogelijk is en dat is dan maar dat. Wink
_________________
Geen steen zal op d'andere blijven, vrezen wij soms...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Gps



Geregistreerd op: 25 Jun 2019
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2021 22:36:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Er is een relatief simpele oplossing.

Hang de computer niet aan het net....

Dan moeten ze in gaan breken om de computer te hacken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart



Geregistreerd op: 20 Jan 2018
Berichten: 836

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2021 23:03:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Very Happy Zoiets als: wanner je niet ziek wil worden moet je niet ademhalen?
_________________
Geen steen zal op d'andere blijven, vrezen wij soms...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Gps



Geregistreerd op: 25 Jun 2019
Berichten: 415

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2021 12:42:21    Onderwerp: Reageren met citaat

lol
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Metropool Forumindex -> Europa Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.