Metropool
Grootstedelijk Forum
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Censuur nu.nl

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Metropool Forumindex -> Europa
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ruben
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Jan 2018
Berichten: 894
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2021 08:56:12    Onderwerp: Censuur nu.nl Reageren met citaat

Ik had een account bij nu.nl .
Hiermee kon ik reageren op nieuwsberichten. Reacties werden echter pas na beoordeling door de moderator geplaatst en daar heb ik op zekere hoogte geen probleem mee, want je kunt de gifpissers van de serieuze reacties filteren.

Echter, nu heb ik bemerkt dat de moderatie ook de reacties op eigen missers wegfiltert.

Nu.nl kopte vanmorgen dat er door de BLM beweging een toename van meldingen van discriminatie is waargenomen. Daar heb ik dus op gereageerd dat de kop de lading niet correct weergeeft, want meldingen van discriminatie zijn het gevolg van discriminatie. Het ontstaan en de groei van een BLM beweging is een reactie op racisme en discriminatie en niet andersom. Je moet als Nu.nl niet oorzaak en gevolg verwisselen.

Mijn reactie is nooit geplaatst, maar nu.nl heeft wel de kop ineens aangepast.
Dit zegt mij genoeg. Dat zijn Facebook streken, dus ik heb mijn account bij nu.nl in reactie hierop verwijderd.
_________________
https://mewe.com/rubenmepschen.28
Matrix/Element account: @rubenwa:matrix.org
https://qoto.org/@sergeant
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 24 Jun 2021 08:56:12    Onderwerp:

Terug naar boven
Mozart



Geregistreerd op: 20 Jan 2018
Berichten: 844

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2021 14:46:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Moreel, moraal, normen, waarden enz. zijn niet meer wat ze waren, Ruben.
Dingen die vroeger 'slecht' waren zijn tegenwoordig al snel 'goed'.

Censuur was eens een doodzonde, maar die tijd ligt lang achter ons. En dit principe geldt voor zoveel op dit moment, niet alleen voor censuur.

Dat krijg je als door bepaald volk gezien wordt dat, wat wij doen als samenleving, wel eens zou kunnen afbreken, in elkaar ploffen, of zelfs ooit verdwijnen.
Dan drijft het foute boven, dan volgt het graaien, dan is het niet erg meer om te verlinken, te liegen, iemand de mond snoeren enz.

Volgende stap: een mensenleven telt in gevallen niet meer. Dan ben je op weg naar een krijgsheren-maatschappij. Dat doet de mens nu.
_________________
Geen steen zal op d'andere blijven, vrezen wij soms...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Metropool Forumindex -> Europa Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.