|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
ciskakc
|
Geplaatst: 11 Feb 2008 14:14:47 Onderwerp: Stageplek bij het AgroCenter --> LEI |
|
|
Hallo allemaal,
Hier in bij het AgroCenter in Lelystad en/of Wageningen onderdeel van het LEI is nog een stageplek. Ik heb leuke collega's en het LEI is een interessant en veelzijdig onderzoeksinstituut. Hieronder staat de stage opdracht.
Groetjes, Ciska
Het AgroCenter is een groep mensen die bezig zijn op het gebied van agrarisch ondernemerschap. In de gezamenlijke projecten wordt gekeken naar ondernemerschap in bedrijf, keten en regio. Vaak gebeurt dit in samenwerking met het bedrijfsleven en groen onderwijs.
De stageopdracht heeft betrekking op de werkgroep communicatie. Het AgroCenter wil graag een demo/instructie DVD ontwikkelen waarin wordt weergegeven hoe een agrarisch ondernemer omgaat met strategievorming. Hoe ziet mijn bedrijf er nu uit? Wat wil ik met mijn bedrijf? Hoe ziet mijn bedrijf er over 20 jaar uit?
Het AgroCenter heeft een methode ontwikkeld om ondernemers te begeleiden in strategievorming en wil dit op een pakkende manier vastleggen. Waarom maakt deze ondernemer bepaalde keuzes? Tijdens het begin van de stage zal eerst het script worden geschreven, tijdens het tweede deel wordt er daadwerkelijk gefilmd. Filmapparatuur is bij het AgroCenter aanwezig. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 11 Feb 2008 14:14:47 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Hendrik
|
Geplaatst: 13 Feb 2008 20:24:57 Onderwerp: Reactie |
|
|
Hey,
Ik vroeg me af wat voor project(en) jij dan zoal uitvoert?
Niet dat ik opzoek ben naar stageplaats ofzo, want die heb ik al, maar gewoon ff interesse.
Groet, |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ciskakc
|
Geplaatst: 6 Mrt 2008 10:19:36 Onderwerp: |
|
|
Beetje een late reactie. Wel jammer dat ik net heb gemist waar jullie mee bezig zijn, en dat jullie niet weten waar ik mee bezig ben. De stage is erg leuk, ik ben er erg enthousiast over!
Ik ben met 2 dingen bezig:
Het project Netwerken in de Veehouderij. Dit is een onderzoeksprogramma o.a. uitgevoerd door WUR waarbij groepen veehouders worden ondersteund bij het realiseren van hun idee. De netwerken (groepen veehouders) worden begeleid bij het vinden van de juiste kennis deskundigen of partners om hun idee uit te voeren.
Er is een enquete afgenomen onder de deelnemers en die heb ik verwerkt. Van de resultaten heb ik ook een flyer gemaakt. En ik heb alle communicatieproducten in spss gezet, en geanalyseerd.
Voor het AgroCenter heb ik wat voor de helpfunctie van hun site de tools uitgelegt. En ik heb filmpjes gezocht die de essentie van Interactie Strategisch Management weergeeft. En die worden gebruikt tijdens de trainingen.
Groetjes, |
|
| Terug naar boven |
|
 |
q349419832
|
Geplaatst: 18 Mrt 2009 06:52:49 Onderwerp: |
|
|
now peaking at a Barnes & Noble near you: Last year 4,000 books were published on happiness, while a mere 50 books wow power leveling on the topic were released in 2000. The most popular class at Harvard University is about positive psychology, and at least 100 other universities offer similar courses. Happiness workshops for the post-collegiate set abound, and each day "life coaches" promising bliss to potential clients hang out their shingles.In the late 1990s, psychologist Martin Seligman of the University of Pennsylvania exhortecolleagues to scrutinize optimal moods with the same intensity with which they had for so long studied pathologies: wow gold We'd never learn about full human functioning unless we knew as much about mental wellness as we do about mental illness. A new generation of psychologists built up a respectable body of research on positive character traits and Happiness-boosting practices. wow gold wow gold[/url] At the same time, developments in neuroscience provided new clues to what makes us happy and what that looks like in the brain. Not to be outdone, behavioral economists piled on research subverting the classical premise that people always make rational choices that ncrease their well-being.wow gold We're lousy at predicting what makes us happy, they found.It wasn't enough that an array of academic strands came together, sparking a slew of insights into the sunny side of life. wow gold Self-appointed experts jumped on the Happiness bandwagon. A shallow sea of yellow smiley faces, self-help gurus, and purveyors of kitchen-table wisdom have strip-mined the science, extracted a lot of fool's gold, and stormed the marketplace with guarantees to annihilate your worry, stress, anguish, dejection, and even ennui. Once and for all! All it takes wow gold is a little gratitude. Or maybe a lot.
But all is not necessarily well. According to some measures, as a nation we've grown sadder and more anxious during the same years that the Happiness movement has flourished; perhaps that's why we've eagerly bought up its offerings. It may be that college students sign up for positive psychology lessons WOW power leveling in droves because a full wow gold wow gold[/url] 15 percent of them report being clinically depressed.So it's not surprising that the happiness wotlk gold movement has unleashed a counterforce, led by a troika of academics. Jerome Wakefield of New York University and Allan Horwitz of Rutgers have penned The Loss of Sadness: How Psychiatry Transformed Normal Sorrow into Depressive Disorder, and Wake Forest University's Eric Wilson has written a defense of melancholy in Against Happiness. They observe that our preoccupation with Happiness has wow gold come at the cost of sadness, an important feeling that we've tried to banish from our emotional repertoire. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|