Micwar

Geregistreerd op: 14 Apr 2007 Berichten: 39 Woonplaats: Den(k) Helder
|
Geplaatst: 28 Mei 2007 21:03:01 Onderwerp: Voor het eerst in het twiske |
|
|
Eindelijk, het was zover, duiken in het buitenwater. Hoe anders zou het zijn ten opzichte van het zwembad. Ik denk niet dat ik de ervaren duikers dit hoef te vertellen. Anders, heel anders. Het begon allemaal met het verzamelen bij Peter. De meeste wilden hun fles nog volledig vullen om het maximale eruit te halen, en terecht natuurlijk. Rond 9 uur vertrokken we naar het Twiske. Aangezien ik op het laatste moment heb aangeven toch mee te gaan was er 1 instructeur minder dan geplant maar zo als altijd werd hier weer een oplossing voor gevonden. Bart en Toine mochten de spits afbuiten terwijl Maxime en ikzelf nog een theorie testje mochten inhalen. Bart lag nog geen minuut in het water om al kenbaar te maken dat hij een snoekbaars had gezien. Balen voor de tweede groep want dit beestje liet zichzelf niet meer zien natuurlijk. Ikzelf ging later met Albert te water en Peter voor zijn 2e duik met Maxime. Albert had mij nog zijn extra lamp gegeven maar wel met de mededeling dat de accu slecht was maar had ik toch iets. . Na van de steiger af te zijn gesprongen zijn we op ons gemak ( nou ja gemak, toch wennen hoor) richting het 10 meter platform gedoken. Helaas was het zicht niet meer dan 1 a 2 mtr dus zeker wel wat anders dan in het zwembad maar dit mocht de pret niet drukken. Heb toch 2 snoekbaarzen 3 baarzen 2 bootjes een boel zoetwater mosseltjes en een berg kleine visjes gezien wat voor mij dus allemaal nieuw was. Gelukkig dat ik een lamp mee had ( bedankt Albert) want die van Albert stopte ermee, konden we toch nog wat in de diepte zien en na Albert een paar keer recht in het gezicht te hebben geschenen raakte we richting de terugweg. Wat gaat de tijd onder water trouwens snel. 45 tot 60 minuten onderweg is eigenlijk gewoon te kort. Maar al met al een zeer rijkelijke ervaring. Op de terug weg bij Peter weer de fles gevuld en is ieder weer zijn weg gegaan. Hierbij wil ik Ruud, Peter, en Albert bedanken voor de goede zorg en op naar de volgende ervaring.
Groeten Michel W. _________________ Het leven is zo slecht nog niet. |
|