Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dagmar57
|
Geplaatst: 18 Nov 2024 15:48:26 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | NSC-leider Pieter Omtzigt keert mogelijk komende dinsdag terug in de Tweede Kamer. Dat laat de partij aan Nieuwsuur weten. Hij wil zo snel mogelijk weer aan het werk. |
https://nos.nl/l/2544765
Benieuwd hoe het dan gaat of hij weer de leiding neemt of alleen terug in de kamer komt.
Citaat: | Hoe de taakverdeling er na de terugkeer van Omtzigt uit gaat zien is nog niet bekend. |
NSC is tot op heden niet de partij van de duidelijkheid naar mijn idee.
En van bestuurlijke vernieuwing is ook geen sprake. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 18 Nov 2024 15:48:26 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Willemijn
|
Geplaatst: 18 Nov 2024 17:32:41 Onderwerp: |
|
|
Dagmar57 schreef: | Citaat: | NSC-leider Pieter Omtzigt keert mogelijk komende dinsdag terug in de Tweede Kamer. Dat laat de partij aan Nieuwsuur weten. Hij wil zo snel mogelijk weer aan het werk. |
https://nos.nl/l/2544765
Benieuwd hoe het dan gaat of hij weer de leiding neemt of alleen terug in de kamer komt.
Citaat: | Hoe de taakverdeling er na de terugkeer van Omtzigt uit gaat zien is nog niet bekend. |
NSC is tot op heden niet de partij van de duidelijkheid naar mijn idee.
En van bestuurlijke vernieuwing is ook geen sprake. |
Ik ben vooral benieuwd naar het partijcongres van zaterdag a.s. Ik vraag me af hoeveel van de aanwezigen vinden dat het NSC uit het kabinet had moeten stappen samen met Achahbar. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dagmar57
|
Geplaatst: 18 Nov 2024 17:50:03 Onderwerp: |
|
|
Willemijn schreef: |
Ik ben vooral benieuwd naar het partijcongres van zaterdag a.s. Ik vraag me af hoeveel van de aanwezigen vinden dat het NSC uit het kabinet had moeten stappen samen met Achahbar. |
Ja, daar bern ik ook benieuwd naar.
Omtzigt zelf vond het niet nodig om het kabinet te laten vallen afgelopen week.
Naar ik uit de nieuwsberichten heb gelezen is er volop overleg met hem geweest tijdens het crisisberaad. |
|
Terug naar boven |
|
|
Keesvi
Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 105 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 18 Nov 2024 22:33:06 Onderwerp: |
|
|
Pieter Omtzigt komt toch (nog) niet terug in de TK, las ik net op de NOS-website. Waar is die man in vredesnaam mee bezig? Hij heeft destijds het CDA niet weten te redden waarbij ik langzamerhand begin te begrijpen wat de twijfels waren om hem als leider van die partij te verkiezen, een nieuwe partij opgericht waarvan ik de beweegredenen ook volstrekt kan begrijpen maar vervolgens maakt hij geen enkel speerpunt van de beloofde bestuurlijke vernieuwing waar en trekt zich zeer langdurig terug in een ziekteverlof waarbij volkomen onduidelijk is aan welke touwtjes hij trekt en wanneer en of hij als leider van zijn NSC terugkeert. Je hoeft niet alles te kunnen maar ontbreekt het NSC dan aan mensen die het wel zouden kunnen? Van Vroonhoven maakt evenmin een sterke indruk en ondanks de politieke en bestuurlijke ervaring waarover NSC beschikt staat er niemand op om het leiderschap op zich te nemen. Het opstappen van Achachbar, terwijl de rest van de NSC-ers in het extreemrechtse kabinet blijven is ook al geen sterke zet, waarbij Omtzigt een rol gespeeld zou hebben. Als christendemocraat zou ik in ieder geval eerder inzetten op het CDA of desnoods de CU dan op het NSC. |
|
Terug naar boven |
|
|
Willemijn
|
Geplaatst: 18 Nov 2024 23:20:46 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dan ook wel dat een fors deel van de teruggewonnen CDA zetels in de peilingen NSC spijtoptanten zijn.Dát en het charisma van Bontenbal natuurlijk. Omtzigt lijkt steeds meer een twijfelkontje.
En terzijde: fijn wachtgeldtrucje van Van Houwelingen ( FvD). Hij nam in januari de zetel over van Jansen die vervolgens 3 jaar aanspraak kan maken op wachtgeld en op zijn beurt maakt Van Houwelingen iets meer dan 3 maanden plaats voor Dekker die na Van Houwelings terugkeer op zijn beurt 2 jaar wachtgeld kan opstrijken. Lekker geregeld. |
|
Terug naar boven |
|
|
Virgo
|
Geplaatst: 18 Nov 2024 23:34:11 Onderwerp: |
|
|
Keesvi, ik kan me grotendeels vinden in je op- en aanmerkingen over Omtzigt en ´zijn´ NSC.
Ik had bij de oprichting van de partij best hoge verwachtingen; ook gevoed door het partijprogramma. Het is nog maar de vraag hoe lang NSC zal blijven bestaan. Het partijcongres van zaterdag trekt misschien ferme conclusies maar ik verwacht dat alle tijd gaat zitten in samen uithuilen.
Ik hoop stiekem dat NSC zich terugtrekt uit de coalitie. De partij krijgt dan natuurlijk de zwartepiet toebedeeld. Dat gaat stemmen kosten. Maar blijven zwabberen kost, denk ik, op termijn nog meer stemmen.
Los van de huidige turbulentie: een partij die zo zwaar leunt op één persoon maakt zichzelf erg kwetsbaar. |
|
Terug naar boven |
|
|
Willemijn
|
Geplaatst: 18 Nov 2024 23:57:57 Onderwerp: |
|
|
Virgo schreef: | Keesvi, ik kan me grotendeels vinden in je op- en aanmerkingen over Omtzigt en ´zijn´ NSC.
Ik had bij de oprichting van de partij best hoge verwachtingen; ook gevoed door het partijprogramma. Het is nog maar de vraag hoe lang NSC zal blijven bestaan. Het partijcongres van zaterdag trekt misschien ferme conclusies maar ik verwacht dat alle tijd gaat zitten in samen uithuilen.
Ik hoop stiekem dat NSC zich terugtrekt uit de coalitie. De partij krijgt dan natuurlijk de zwartepiet toebedeeld. Dat gaat stemmen kosten. Maar blijven zwabberen kost, denk ik, op termijn nog meer stemmen.
Los van de huidige turbulentie: een partij die zo zwaar leunt op één persoon maakt zichzelf erg kwetsbaar. |
Ik hoop ook dat NSC zich terugtrekt. Uithuilen en opnieuw beginnen. Het zou zomaar kunnen dat wanneer de partij zich helder en duidelijk distantieert van de racistische en xenofobe uitspraken van de coalitiepartners zij ook weer zieltjes terugwint. Laat zien wie je bent en wilt zijn. De te winnen kiezers zitten m.i. in het midden, in het gat dat de PvdA achterliet toen het samenging met GroenLinks. |
|
Terug naar boven |
|
|
Keesvi
Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 105 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 19 Nov 2024 08:32:50 Onderwerp: |
|
|
Virgo schreef: | Ik hoop stiekem dat NSC zich terugtrekt uit de coalitie. De partij krijgt dan natuurlijk de zwartepiet toebedeeld. Dat gaat stemmen kosten. Maar blijven zwabberen kost, denk ik, op termijn nog meer stemmen.
Los van de huidige turbulentie: een partij die zo zwaar leunt op één persoon maakt zichzelf erg kwetsbaar. | Wat er gebeurt als NSC zich terugtrekt vind ik moeilijk te voorspellen. Uiteindelijk gaat het om de gunst van de kiezers, zoals dat zo mooi heet, en die zou voor een aanzienlijk deel naar de PVV kunnen gaan. Maar het kan ook zijn dat Bontenbal degenen aantrekt die het niet over hun hart verkrijgen om voor Wilders te kiezen. Het CDA is mijn partij niet en al helemaal niet door wat we er de afgelopen jaren van gezien hebben maar ik wens ze van harte een frisse wind toe en dat geldt ook voor de VVD. Die is nog minder mijn partij maar, nu even belangrijker, Nederland heeft heel hard bekwame bestuurders nodig met hart voor de zaak die boven eigen- en partijbelang uitstijgen.
Wat betreft die ene persoon als het eendagsgezicht van een partij hebben we de afgelopen decennia de nodige voorbeelden gezien, van boer Koekoek tot Omtzigt, via Fortuyn en Verdonk, om enkele fraaie specimen te noemen. Wilders is de uitzondering die de regel bevestigt. Hij heeft inmiddels wel enkele volgers met bestuurlijke ervaring maar ook die maken er grotendeels een potje van. Letterlijk, want ze wekken sterk de indruk dat ze op een infantiele manier met een spelletje bezig zijn. Ze nemen daardoor niet alleen het landsbestuur en hun tegenstanders niet serieus maar evenmin hun kiezers. Waar dat toe kan leiden zien we in de VS. Ik blijf toch maar hopen dat het gezonde verstand, 'doe maar gewoon' uiteindelijk zal zegevieren. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dagmar57
|
Geplaatst: 19 Nov 2024 11:41:58 Onderwerp: |
|
|
En terzijde: fijn wachtgeldtrucje van Van Houwelingen ( FvD). Hij nam in januari de zetel over van Jansen die vervolgens 3 jaar aanspraak kan maken op wachtgeld en op zijn beurt maakt Van Houwelingen iets meer dan 3 maanden plaats voor Dekker die na Van Houwelings terugkeer op zijn beurt 2 jaar wachtgeld kan opstrijken. Lekker geregeld. |
Dat komt omdat die regelingen er zijn, die hele wachtgeld toekenning bij de overheid zou op de schop moeten om hier vanaf te zijn.
Trouwens Omtzigt heeft zich ook niet ziek gemeld, waardoor hij gewoon doorbetaald wordt.
Niet dat dit om enorme bedragen gaat, maar een goed voorbeeld is het niet.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/kamerbestuur-knorrig-omdat-afwezige-omtzigt-duizenden-euros-onkostenvergoeding-blijft-opstrijken |
|
Terug naar boven |
|
|
Dagmar57
|
Geplaatst: 19 Nov 2024 11:45:53 Onderwerp: |
|
|
De te winnen kiezers zitten m.i. in het midden, in het gat dat de PvdA achterliet toen het samenging met GroenLinks. |
Daar zit inderdaad voor meerdere partijen de winst.
De grote middengroep die steeds meer lijkt te zwerven tussen partijen en zich niet meer vertegenwoordigt voelt door rechts, links of het midden en heen en weer hopt bij verkiezingen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Willemijn
|
Geplaatst: 19 Nov 2024 13:33:13 Onderwerp: |
|
|
Dagmar57 schreef: | Willemijn schreef: |
Dat komt omdat die regelingen er zijn, die hele wachtgeld toekenning bij de overheid zou op de schop moeten om hier vanaf te zijn.
Trouwens Omtzigt heeft zich ook niet ziek gemeld, waardoor hij gewoon doorbetaald wordt.
Niet dat dit om enorme bedragen gaat, maar een goed voorbeeld is het niet.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/kamerbestuur-knorrig-omdat-afwezige-omtzigt-duizenden-euros-onkostenvergoeding-blijft-opstrijken |
Wat ik begrepen heb is dat je je alleen kunt laten vervangen als je vantevoren kunt aangeven hoelang je wegblijft. Dat kan bijvoorbeeld bij een zwangerschapsverlof of bij een operatie waarvan bekend is hoelang het herstel duurt. Omtzigt kan dat niet van tevoren aangeven en dan is daar geen regeling voor. Terugstorten van het ontvangen bedrag kan ook niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
Willemijn
|
Geplaatst: 19 Nov 2024 13:36:33 Onderwerp: |
|
|
Dagmar57 schreef: | Willemijn schreef: |
De te winnen kiezers zitten m.i. in het midden, in het gat dat de PvdA achterliet toen het samenging met GroenLinks. |
Daar zit inderdaad voor meerdere partijen de winst.
De grote middengroep die steeds meer lijkt te zwerven tussen partijen en zich niet meer vertegenwoordigt voelt door rechts, links of het midden en heen en weer hopt bij verkiezingen. |
Mensen die rechts stemmen gaan niet opeens naar links en andersom. Middenpartijen kunnen dan een uitkomst zijn. Ik denk dat het CDA daar garen bij spint, zeker met iemand die eigenlijk door iedereen wel aardig wordt gevonden, zoals Bontenbal. |
|
Terug naar boven |
|
|
Klaas
|
|
Terug naar boven |
|
|
Dagmar57
|
Geplaatst: 19 Nov 2024 18:19:36 Onderwerp: |
|
|
Wat ik zwak vind is dat Femke Zeedijk en Rosanne Hertzberger en Nora Achahbar niet man en paard noemen.
Het blijft allemaal zo vaag.
Als je man en paard noemt kun je die mensen afrekenen op wat ze gezegd hebben.
Nu lkijkt het net of iedereen in de coalitie een racist of onbeleefde hork is, wat natuurlijk niet zo is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dagmar57
|
Geplaatst: 19 Nov 2024 18:24:24 Onderwerp: |
|
|
Wat ik begrepen heb is dat je je alleen kunt laten vervangen als je vantevoren kunt aangeven hoelang je wegblijft. Dat kan bijvoorbeeld bij een zwangerschapsverlof of bij een operatie waarvan bekend is hoelang het herstel duurt. Omtzigt kan dat niet van tevoren aangeven en dan is daar geen regeling voor. Terugstorten van het ontvangen bedrag kan ook niet. |
Oke thx voor de info, dat wist ik niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 19 Nov 2024 18:24:24 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |