|
doorstart 50plusser/ouderenforum contact en uitwisseling
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
joke
|
Geplaatst: 20 Nov 2024 12:56:53 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag,
Hier vanmorgen ook sneeuw gevallen bleef even liggen maar is nu weer weg.
Hehety dat is een leuke puzzel om te maken van het boeren leven ga hem zo maken.
Die foto van Greet was best taai maar toch gelukt.
Sibilla en nog weze zwemmen vandaag.
Is hier ook best donker in huis dus er zal nog wel meer komen.
met de auto even naar de supermarkt en fietsen zit er voorlopig niet in.
|
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 20 Nov 2024 12:56:53 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
sibilla80
|
Geplaatst: 20 Nov 2024 15:17:52 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag allemaal.
Joke, bij jou ook sneeuw, hier nog niks. Alleen motregen, maar nu droog en eigenlijk soms ook zonnig. Wel aan de koele kant, koud zelfs. Nou ja, het is herfst, dat weten we.
Vanmorgen hadden we een koffieochtend van de seniorencommissie van de kerk. Was wel gezellig. Eerst koffie met een gebakje, daarna kon je spelletjes doen en een drankje drinken. ik heb gekeken bij bridge. Dat heb ik nog nooit gespeeld, had geen idee hoe dat ging. Wel klaverjassen, 21en of 31 en, rikken en tjoepen. Nooit gebridged. Nu weet ik een beetje hoe dat gaat. Wil ging sjoelen, daar is ie heel goed in. We hebben zelf ook nog een sjoelbak op zolder, alleen spelen we het nooit meer. Hoogstens op oudejaarsavond.
Hehety, je zwager zal zijn rust moeten nemen na zo'n operatie. Het gaat niet in de koude kleren zitten, dat merkt hij dan vanzelf wel.
Bij jullie dus ook nog een Marskramer. Dat is ook een leuke winkel, waar je vanalles kunt kopen tegen een redelijke prijs. Zoiets als Xenos of Action.
Ik prefereer toch de Blokker, maar ja, dat is ouderwets, ik weet het.
Online bestellen doe ik soms, als het niet anders kan. Maar liever ga ik naar een winkel om te zien wat ik koop.
Wij hebben ook ene topper op de matrassen, ik vind dat heel handig met opmaken. Je hoeft ook niet steeds het matras te keren, we keren gewoon de topper iedere keer dat ik het bed verschoon.
Die puzzel ga ik nu maken, ziet er leuk uit.
|
|
Terug naar boven |
|
|
Henny
|
Geplaatst: 21 Nov 2024 09:17:49 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal!
Hier heeft een flink pak sneeuw gelegen. Ik denk bij jullie ook wel.
Sibille, dat is waar. Met een topper is het gemakkelijk om een matras te draaien en het bed op te maken. Dat was een voordeel die ik vergat te melden.
Ik ga snel nog wat voorbereiden, want Peter zijn zus met haar man. Die van de operatie, komen zo hier naar toe.
Hij heeft toch niet al te best geslapen, maar wilde toch mee. Wel vroeg, zodat hij de drukte voor is.
Peter is taart halen.
|
|
Terug naar boven |
|
|
joke
|
Geplaatst: 21 Nov 2024 09:40:11 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Hehety gefeliciteerd met de verjaardag van Peter.
en wens jullie een fijne dag .
|
|
Terug naar boven |
|
|
sibilla80
|
Geplaatst: 21 Nov 2024 11:39:19 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen.
Hehety allereerst gefeliciteerd met Peters verjaardag. Een gezellige dag wens ik jullie, hopelijk bevalt het je zwager ook goed zo'n dagje iets anders.
Er was hier ook wat sneeuw gevallen, meer nachtvorst. We moesten vanmorgen de auto schoonkrabben om te gaan sporten. Nu schijnt volop de zon, alles war op sneeuw of ijzel leek is weg.
We hebben meteen ook maar de boodschappen gedaan, hagelslag en kaas waren op en nog zo wat dingen. Toen ontbeten en koffie gedronken. Inmiddels is pa aan het stofzuigen en zit ik hier bij jullie in de koffiehoek. Zo doe je dat in een gezamenlijk huishouden.
Tussendoor heb ik zijn lottocijfers vast nagekeken: het zal wel weer niks zijn, dat weet ik niet. En ik zag dat onze AOW en pensioenen ook al zijn gestort. lekker vroeg deze keer, dat ko0mt me wel goed uit. Oktober en november zijn altijd dure maanden voor ons, de reserves raken dan een beetje op.
Ik ga nog even Rossini studeren. Volgende week hebben we dat concert, het zal mij benieuwen. Er zijn nog maar 249 kaarten verkocht, dat moeten er minstens 300 zijn willen we uit de kosten komen. Maar ja, er zijn niet zoveel mensen meer die 27,50 voor een kaart willen betalen, zeker niet als er geen orkest is zoals deze keer. We doen het nu met een piano en een harmonium (geloof ik). Het is wel een mooi stuk hoor, maar niet iedereen houdt er van, zeker niet mijn familie. Ook mijn vrienden vinden het te duur, die kwamen altijd wel. Nou ja, we zien wel. In 2026 bestaat het koor 70 jaar, ik wil dat eigenlijk nog wel meemaken. Daarna weet ik nog niet, dan ben ik inmiddels 83!
Tot later dames en heren,. Oja, ik heb gisteren nog de puzzel van Hehety gemaakt, die was leuk en niet zo moeilijk.
nog even en we kunnen weer sneeuwpop maken. Denk ik. |
|
Terug naar boven |
|
|
Greet
|
Geplaatst: 21 Nov 2024 13:34:42 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allen uit een wit Noorden des lands .
@ Henny
Gefeliciteerd met de verjaardag van Peter , ik wens jullie een gezellige middag en avond .
@ Joke en Sibilla
Ik wens jullie ook een fijne dag verder en plezier en succes met alles wat jullie gaan doen .
Foto : Het sneeuwt hier al de hele morgen en het lijkt er op dat het voorlopig nog wel door blijft gaan .
|
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|