Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
sibilla80
|
Geplaatst: 26 Nov 2024 15:56:59 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Groot gelijk Hehety, die stukjes goud wat moet je zelf mee. De tandarts weet er wel raad mee, vooral als hij die stukjes opspaart.
Joke bij jullie is de Sint ook langsgekomen. In ieder geval in het dorp. ik zie een leuke foto van een lachende sint en pieten. Ik hoorde gisteren dat onze kinderen geen sinterklaas meer vieren. Ze vinden het teveel gedoe. Tja, ze zijn al volwassen en hebben geen zin meer in surprises of cadeautjes verpakken en gedichten er bij. Dat deden ze vorig jaar nog wel. Ik vind het jammer, maar begrijp het wel. In Denemarken zegt het de jongvolwassen kleinkinderen ook niet veel meer. Mijn zoon heeft de kerstboom al staan, ze vieren daar uitgebreid kerstmis, compleet met cadeautjes en een heus diner.
Leuke foto ook van die tuin, het ziet er nog fleurig uit.
Jij bent ook al weer ijverig aan het painten, lees ik. Kerstkaarten heb ik nog voldoende, zie ik. Ook ik ben weer begonnen, nu met een rozenschilderij. Veel werk maar wel leuk. Tussendoor de puzzels, even Herriot kijken (All creatures great and small). Altijd weer leuk vind ik.
We zitten aan de thee, ik heb vlees gebraden en erwtensoep gemaakt. Vanavond eten we tuinboontjes met spek en, als het gaar is, stoofvlees.
Dames (en heren) ik wens jullie smakelijk eten en een fijne avond.
de enige echte... |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 26 Nov 2024 15:56:59 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Greet.W
|
Geplaatst: 26 Nov 2024 16:26:33 Onderwerp: |
|
|
Goedendag allemaal .
@ Henny
Je hebt het maar druk met je tandengedoe Stamppot is lekker , ik eet vanavond stamppot knolselderij . Nee de zon heeft hier niet geschenen daarvoor in de plaatst kwam de regendruppels naar beneden . Mooi dat jou tandarts het goud en zilver gebruikt voor een goed doel . Dapper roosje staat er op je foto .🙂
@ Sibilla
Nee het is hier geen rustig weer helaas , ik heb weer vele buien zien gaan vandaag Ik vier ook geen sinterklaas al jaren niet meer . Ik heb mijn december boom ook al staan met de lichtjes er in , tot half december heet het december boom en daarna kerstboom 😃😃
@ Joke
En nog gefietst ? Hier was het geen fietsweer , hier regende het het grootste gedeelte van de middag. Mooi dat je de Sint hebt gezien
De komende tijd zal ik hier niet regelmatig zijn , want ik heb het een tikkeltje druk met vrijwilligers werk .
Foto : Een kauwtje dat iets lekker kwam halen .
|
|
Terug naar boven |
|
|
sibilla80
|
Geplaatst: 26 Nov 2024 18:55:09 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Kwam die kauw op je vensterbank, Greet? Ja, ze zijn soms wel brutaal, hier in de tuin zitten ze ook altijd als we kruimels of voer strooien. Soms zit er een ekster tussen, dan zijn ze gauw weg. Kleine vogels wachten altijd tot die grote kauwen weg zijn, ze zijn er een beetje bang van denk ik.
Doe jij ook veel vrijwilligerswerk? Dan wordt het nu een drukke tijd, denk ik. Hier hebben ze ook al gevraagd of we willen helpen met de kerstversiering. Is altijd wel gezellig en voor de bewoners is het ook leuk.
Joke zal wel niet gefietst hebben, denk ik. Hoewel het wel redelijk weer was. Wij hebben vanmiddag nog wat boodschappen gedaan, de zon scheen zelfs nog even.
Nu hebben we gegeten, ik ga Murdoch kijken, heb wat muziek gestudeerd.
hopelijk is die nog niet aan de beurt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Henny
|
Geplaatst: 27 Nov 2024 12:06:01 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allen.
Ik ben weer terug van het ziekenhuis en kies is er nu ook uit. Ik kreeg hem mee en zo kan ik hem volgende week bij de tandarts afgeven, want daar zit ook goed in. Het is, tenslotte een pijler van de brug geweest.
Alles goed gegaan, alleen kan ik nog de eerste tijd niet eten en drinken, maar dat was gisteren ook zo.
Greet, druk in deze tijd met vrijwilligerswerk. Dat was ik vroeger ook, maar die tijd is over. Ik mag nu alleen maar kijken hoe anderen hard werken
Joke, die foto met roos geeft een heel vertekend beeld.
Wat je echt ziet is een hekwerk begroeid met klimop en daar staan ook een rozenstruik tussen. Een roos steekt er bovenuit en op de achtergrond zie je een kastanjeboom.
Vanmorgen lukte mijn puzzel niet. Zo opnieuw proberen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Henny
|
|
Terug naar boven |
|
|
joke
|
Geplaatst: 27 Nov 2024 13:05:10 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag luitjes,
Greet een leuke foto van dat kauwtje ja als er iets te eten valt zijn ze er als de kippen bij.
Ben gisteren niet wezen fietsen wel rond 3uur een eindje wezen lopen.
Toch toppie dat je dat doet vrijwilligers werk .
Hehety dus de kies is er uit en zal je nog wel gevoelig zijn en mag je
dus nog niet eten ja er zit toch een gat in en kan er van alles inkomen maar komt vast wel goed .
Ga zo de puzzel maken is toch nat buiten.
Sibilla jij nog wezen zwemmen en misschien naar de overkant.
Heb de plantenbakken
van het balkon gehaald je weet nooit kan hier ook gaan stormen uit voorzorg.
|
|
Terug naar boven |
|
|
Henny
|
Geplaatst: 27 Nov 2024 13:52:19 Onderwerp: |
|
|
Joke, de wond is ook gehecht. Het was de achterste kies en ik heb een spoelmiddel dat ik vier keer per dag moet gebruiken. Vooral na het eten. Verder gaasjes voorals het gaat bloeden. Dat ik het kan dichtdrukken mocht het gaan bloeden. Daarom moest het ook in het ziekenhuis gebeuren. Alles goed onder controle. Maar alles is rustig en ik verwacht verder geen problemen. Alleen dat de verdoving al een end uitgewerkt raakt 🙄 indien nodig heb ik paracetamol in huis. |
|
Terug naar boven |
|
|
joke
|
Geplaatst: 27 Nov 2024 14:47:11 Onderwerp: |
|
|
Hehety ohh dus de wond ook gehecht ja dat is dan wel anders hoor en een spoelmiddel gebruiken na het eten wel belangrijk dus bij de kaakchrurg in het ziekenhuis geweest
en mocht het nodig zijn heb je altijd nog een paracetamol.
Maar je hebt het achter de rug |
|
Terug naar boven |
|
|
Henny
|
Geplaatst: 28 Nov 2024 09:31:22 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
In het noorden en midden Nederland schijnt het goed tekeer gegaan zijn. Hier wel wat wind, maar dat mag geen naam hebben. Gelukkig maar voor ons.
Ik zit nu op de prikster te wachten. Ik hoop wel dat ze snel komt, want ik heb eergisteren al moeilijk dus weinig kunnen eten door de verdovingen in mijn mond.
Gisteren ook en nog de wond er bij. Dan eet je ook geen bergen. Nu barst ik van de honger en moet ik weer wachten tot ik geprikt ben
We zullen het wel overleven.
Goed kunnen slapen, maar ik heb wel een mooie blauwe plek gekregen onder mijn kaak en wat dik. Zal Peter straks weer scheef aangekeken worden als we samen boodschappen gaan doen. Ze denken maar.
Vanmiddag even naar een goede kennis. Zij was vorige week woensdag jarig, maar viert het nu. Min of meer. We hebben nog een fles wijn voor haar staan en ik kan meteen weer de zegeltjes van Jumbo afgeven. Die geeft ze weer aan haar dochter en die verdeeld ze weer onder haar leerlingen waarvan de ouders het niet zo breed hebben. Zo krijgen die ook de kans om voor het servies te sparen.
Hier schijnt de zon
Geniet er van
|
|
Terug naar boven |
|
|
sibilla80
|
Geplaatst: 28 Nov 2024 12:09:50 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag inmiddels.
Ja, het ging goed tekeer in het oosten van het land. Hier hadden we er weinig last van.
Pijnlijk voor je Hehety, die kaak. Wordt Peter scheef aangekeken? Hij zal er niet mee zitten, denk ik zo.
Goed van je om die kennis te bezoeken. Ze zal er blij om zijn, lijkt me zo. En een flesje wijn is nooit weg.
We hebben vanmorgen weer gesport en daarna wat in huis geklungeld. Er hoeft verder niet zoveel, ik heb nog erwtensoep van gisteren. Die was erg lekker, daar kunnen we vandaag ook nog van eten. Vanavond is de generale repetitie van ons concert van morgen. Altijd een beetje spannend.
Gisteravond laat werd ik opgebeld: of ik volgende week dinsdag ene uitvaart kon doen? Nou, liever niet, ik heb te weinig tijd om voor te bereiden. Ze heeft nu iemand anders gevraagd.
Ik heb na een lang leven geleerd ook eens NEE te zeggen. Wil lacht er besmuikt om, hij weet hoe ik ben. Maar deze keer sla ik echt over: vandaag en morgen heb ik er geen tijd voor, zaterdag misschien, zondag helemaal niet en maandag is onze trouwdag. Dus: NEE.
Ik ga je puzzel maken, Hehety. Daar heb ik wel even tijd voor.
ik 'doe' deze keer alleen de letters. |
|
Terug naar boven |
|
|
Henny
|
Geplaatst: 28 Nov 2024 13:04:45 Onderwerp: |
|
|
Groot gelijk, Sibille. Laat het maar een keer iemand anders doen. Je hebt al genoeg hooi op vork. De boog kan niet altijd gespannen staan.
Ik heb ondertussen ook goed kunnen eten. De korstjes sneed ik er af, of anders op de korts soebbelen en de korst op je bord leggen
Peter zijn teen is weer genezen en hij mag weer zwemmen. Alleen zondag is het geen zwemmen
Volgende week dan maar.
|
|
Terug naar boven |
|
|
joke
|
Geplaatst: 28 Nov 2024 13:32:31 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag luitjes,
Ja in het noorden ging het aardig te keer maar hier niet zoveel last ervan gehad.
Hehety jij nu lekker gegeten na dat de prikster was geweest
en vanmiddag op bezoek van een kennis met een fles wijn zal best gewardeerd worden.
Sibilla groot gelijk dat je een keer nee hebt gezegd de boog kan niet altijd gespannen staan.
vind zo wie zo dat jij erg druk ben met van alles.
Zou er niet aan moeten denken want je legt er toch verplichtingen op vrijheid blijheid .
Vanmorgen even op de fiets naar de schell geweest en een paar handoeken en washandjes gehaald,
hadden nog veel air miles en anders vervallen een aantal en dat is zonde.
|
|
Terug naar boven |
|
|
Greet.W
|
Geplaatst: 29 Nov 2024 08:00:18 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal .
Ik heb jullie " avonturen " gelezen en hele mooie foto's aan me voor bij zien komen .
Ik zet deze morgen voor jullie thee klaar in plaats van kofiie , thee gezet van een theebloem .
Ik wens jullie een fijn weekend . |
|
Terug naar boven |
|
|
Henny
|
Geplaatst: 29 Nov 2024 09:18:18 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Greet wat lief om ons te trakteren op thee en nog wel thee in een theepot van de theebloem. Dat ziet er heel vrolijk uit.
Vandaag ga ik een was draaien en Peter even aan de vrijdagpoets. Er is nu wel wat in huis blijven liggen door dat gedoe met die kies. De blauwe plek gaat nu wat afzakken, Nog steeds dik er gevoelig, dus nog even opletten geblazen. Met bloedverdunners lijkt het toch altijd erger dan het is.
Gisteren bij de kennis/vriendin lekker bij gekletst en een hoop zegeltjes gegeven van de Jumbo. Daar maakt zij anderen weer blij mee.
De fles wijn viel ook in goede aarde,
|
|
Terug naar boven |
|
|
Henny
|
Geplaatst: 29 Nov 2024 09:45:12 Onderwerp: |
|
|
Laatst aangepast door Henny op 29 Nov 2024 11:03:28; in totaal 4 keer bewerkt |