|
doorstart 50plusser/ouderenforum contact en uitwisseling
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
sibilla80
|
Geplaatst: 2 Dec 2024 13:15:08 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Dank jullie wel voor de felicitaties. Ja, we zijn vandaag 57 jaar gerouwd. En jullie, Hehety en Peter, binnenkort ook 47 jaar. geweldig toch.
We blijven aan het feesten deze maand. Nou ja, de lijn laten we maar even voor wat die nu is, dat komt in januari wel weer. Dus jullie gaan ook uit eten die dag, wij ook vanavond. Ik heb ook een tafeltje besteld. En vanmiddag komen mijn zus en twee zwagers op bezoek voor thee met taart en een drankje. En misschien komen de dochters ook nog wel even. Die hebben we gisteren al gezien op de verjaardagen van het gezin van de oudste: haar man, zijzelf, dochter en zoon, 4 verjaardagen in een keer, wel zo efficiënt. Zoon uit Denemarken had op ludieke wijze zijn zwager al vroeg gefeliciteerd, heel leuk.
Dagmar, geniet je van je pensioen? Het is even wennen, dat wel. Maar -als je genoeg inkomen hebt tenminste- is het ook leuk om vrij te zijn en te doen waar je zin in hebt. Heb je nog een leuk afscheid gekregen van je werk?
Joke, Greet, jullie ook bedankt en nog een fijne dag. Het is wel grijzig, maar ach jullie vermaken je wel, lijkt me.
We hebben alvast een voorschot genomen op het gebak bij de koffie met tompoezen, erg lekker.
Nogmaals bedankt, tot morgen.
|
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 2 Dec 2024 13:15:08 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Henny
|
Geplaatst: 3 Dec 2024 09:48:48 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allen!
Sibille en Wil zijn vast nog aan het bijkomen van hun 57 jarig huwelijks feest.
Dagmar heeft wèèr de wekker niet hoeven te zetten
Voor de rest is weer gewoon de tweede dag van de week begonnen. Mijn blauwe kaak is weer bijna de normale kleur. Er is nog wat een blauwgelige kleur te bespeuren, maar dat mag geen naam meer hebben. De hechtingen zijn er al bijna uit en het eten gaat weer prima. Wel een beetje voorzichtig, natuurlijk.
Joke kan weer fietsen en Greet weer mooie zeezichtfoto's maken
Zo weer naar mijn vriendin. De week daar voor kun zij niet en afgelopen week, ik niet. We zullen weer veel bij te kletsen hebben
|
|
Terug naar boven |
|
|
sibilla80
|
Geplaatst: 3 Dec 2024 12:45:43 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goedemiddag inmiddels luitjes.
hehety je gezicht krijgt dus weer zijn normale kleur Aangenaam voor je, dat is zeker. Nog wel voorzichtig met eten, maar dat komt ook wel goed.
Vanmiddag fijn naar je vriendin, lekker bijkletsen.
Joke kan idd weer fietsen, het is er goed weer voor.
Greet zal wel genieten van het uitzicht, zeker met dit weer.
En Dagmar hoeft idd ook de wekker niet meer te zetten, zal een lekker gevoel geven. Vind ik tenminste nog steeds. op donderdag moeten we nog wel de wekker zetten omdat we dan gaan sporten. Is wel altijd weer een punt(je), vooral voor vaders. 'Moeten we weer naar de martelkamer', zegt hij dan. Hij moet niet overdrijven, hij komt er altijd opgewekt vandaan. Het is goedf voor ons lijf, daar doen we het voor.
Gisteravond heerlijk gegeten bij eetcafé De Schans, hier in Vinkeveen. Weer eens heel anders dan het Spoorhuis, waar we tegenwoordig vaak naar toe gaan, meestal met zus en zwager. het is van hun zoon en ook wel heel gezellig, maar wij vinden het avondeten niet zo geweldig (meer). Dat ligt natuurlijk aan de kok van dat moment, maar toch. Een andere eettent is ook wel eens leuk, Goed voor de afwisseling. We hebben keus genoeg hier in De Ronde Venen, we hoeven niet steeds naar dezelfde.
Vandaag een rustige dag, niks bijzonders. Vanmorgen heb ik al vroeg brood gehaald bij de bakker. Tenminste: dat wilde ik. Maar het speltbrood was al op! Om half 10! Meteen maar besteld voor morgen en een half meergranen brood meegenomen. Je moet toch iets nietwaar. Meteen wat andere boodschappen gedaan: de slager, Kruidvat. Het was nog goed weer en niet druk. Daarna had vaders de koffie klaar. Er was nog gebak over van gisteren. Dat hebben we meteen maar soldaat gemaakt, op is op.
Nu aan de lunch zo dadelijk. Oja, ik heb je puzzel gemaakt Henny: was leuk weer, wel wat lastig met die kleurtjes.
zo zien de b omen e r nu uit: kaal, winters. |
|
Terug naar boven |
|
|
joke
|
Geplaatst: 3 Dec 2024 13:13:05 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal,
Hehety fijn dat je gezicht weer de goede kleur krijgt en de hechting er bijna uit
wel nog wat rustig aan doen met eten.
en geniet vanmiddag met je vriendin zal wel aardig wat bij te kletsen zijn.
Dagmar heeft geen wekker meer nodig denk je wel dat het even duurt voor je het ritme hebt gevonden .
Sibilla jullie lekkker gegeten in Vinkeveen en een keer een andere eetcafe kan geen kwaad en merk je vanzelf wel het verschil.
Vanmorgen eerst naar het dorp geweest wat dingen gekocht en straks voor het eerst weer een stukje fietsen,
maar lopen ook elke dag een uurtje en in de middag ook dus sporten wandelen doen we genoeg je hele dag in huis zitten is geen opie.
alleen als het regent dan niet natuurlijk.
|
|
Terug naar boven |
|
|
Greet.W
|
Geplaatst: 4 Dec 2024 09:23:16 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal .
Ik heb alles gelezen en bekeken ... MOOI !!
ik wens jullie een fijne dag .
foto : oud poëziealbum plaatje
|
|
Terug naar boven |
|
|
joke
|
Geplaatst: 4 Dec 2024 10:09:08 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Gisteren bijna 2uur gefietst alleen door de hooilanden wel handschoenen aan.
Greet wat bijzonder deze foto uit het poëziealbum.
Toen ik thuis kwam was de tablet bezorgd die ik had gewonnen bij de puzzels.
|
|
Terug naar boven |
|
|
Henny
|
Geplaatst: 4 Dec 2024 10:22:41 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal!
Nou, Sibille, jullie hebben er een hele leuk dag van gemaakt. Fijn om daar op terug kunnen kijken.
Greet heeft nog poëzie plaatjes kunnen vinden.
Joke, niet verkeerd die tablet. Ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben.
Ik ben gisteren naar mijn vriendin geweest en ze zat vol verhalen. 11 kleinkinderen en dan allemaal pakjesmiddag gevierd met de ouders bij oma en opa. Dat wil wel
Nog even de puzzel |
|
Terug naar boven |
|
|
Henny
|
|
Terug naar boven |
|
|
Dagmar57
|
Geplaatst: 4 Dec 2024 11:09:13 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen dames
Ja het werken zit er op, moet er nog wel even aan wennen geloof ik haha.
Een wekker zetten deed ik toch al bijna nooit, ik werkte altijd avonddiensten, ik ben een avondmens, geen ochtendmens, dus dat blijft hetzelfde
Ik heb een heel leuk afscheid gehad van mijn werk en ben erg verwend met cadeaus en toespraken. Ik heb mijn werk altijd met veel plezier gedaan, ik had een leuke doelgroep en fijna collega's en met name dat laatste bepaald ook een groot gedeeltje van je werkplezier heb ik altijd gevonden.
Ik ga nu een nieuwe fase in, die van de pensionada's , ik denk dat me dat vast wel zal bevallen, met name dat niets meer moet, de vrijheid.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het me bevalt.
En ik zie dat Hetty net weer een puzzel heeft geplaats, dus die ga ik straks nog even maken. Dat houdt deze pensionada lekker bezig, die puzzles van Hetty |
|
Terug naar boven |
|
|
joke
|
Geplaatst: 4 Dec 2024 13:05:34 Onderwerp: |
|
|
Zo dat is niet mis om met zoveel 11 kleinkinderen een pakjes middag te vieren Hehety en erg veel zeg maar wel gezellig.
Een hele leuke puzzel heb hem gemaakt met vrolijke kleuren.
Dagmar een leuke afsluiting van je werkzaam heden en geniet er maar van hoor.
Sinterklaas met pieten in de scheepjeshof.
|
|
Terug naar boven |
|
|
Dagmar57
|
Geplaatst: 4 Dec 2024 14:32:05 Onderwerp: |
|
|
Spuerleuke puzzel. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|