doorstart 50plusser/ouderenforum
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 43, 44, 45, 46  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joke

BerichtGeplaatst: 13 Dec 2024 12:49:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal,

Hehety wat een sfeervolle fles mooi zeg
en ook nog oliebollen gekocht lekker hoor.
Ook zie ik een leuke puzzel net iets anders als die andere.
Sibilla zo dat is een mooi kerstbrood gemaakt door zoon en kleindochter.
En bij jullie dus ook aardig wat te doen in het weekend
Geniet er maar van.
Vanmorgen een rollade gekregen en een envelop met geld
Die krijg iedereen hier wel leuk.
Morgen is onze Dochter jarig dus op bezoek en misschien
in de avond nog naar Bennekom is alles verlicht in het centrum.
Kreeg nog een mooie bos bloemen.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 13 Dec 2024 12:49:10    Onderwerp:

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 13 Dec 2024 12:51:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Wens jullie allemaal een...

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 13 Dec 2024 14:31:12    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Zo Joke, dat is een leuke verrassing: een rollade, geld en ook nog een bos bloemen. Geniet er maar van, het is je van harte gegund.
Je dochter jarig, dat is een leuk vooruitzicht, een feestje. Bennekom verlicht? Is dat ver bij jullie vandaan? Het staat altijd gezellig, verlichting in de binnenstad.
Overal in de wijken is volop verlichting, beetje veel naar mijn smaak. Maar ieder zijn meug, toch? Als mensen het mooi vinden: swah. In ZH is ook een bewoner met heel veel verlichting op zijn kamer. Vanaf onze woonplek kunnen we dat zien en ik ben ook bij hem binnen geweest voor de koffie. Het maakt z'n appartement wel gezellig, maar naar mijn smaak ietsje teveel. Een grote boom, lichtjes om de (grote) wandkast, lichting om de lamp en voor het raam. Lichtjes rond de afscheiding van de slaapkamer en rond het raam. Nou ja, de man geniet er van en zijn dochter heeft haar best gedaan, dat is ook wat waard.

Mijn stoofpeertjes zijn klaar en erg lekker. De sukadelap staat te pruttelen, de gehaktballetjes voor de soep in de vriezer en de vaatwasser staat aan.

Ik ga wat kerstkaarten digitaal versturen. Hier doe ik het met een foto en ook op FB. Met postzegels wordt het een te dure grap.
Dus mensen:

wij wensen jullie allemaal gezegende kerstdagen en een gezond gelukkig 2025
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2024 10:17:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Gefeliciteerd, Joke, met de verjaardag van jullie dochter. Very Happy Vandaag vieren wij onze 47ste trouwdag.
Dus dat wordt weer foto's maken en uit eten gaan.
We vieren onze trouwdag altijd bewust omdat wij er terdege bewust van zijn dat goede huwelijken meer een uitzonderingen zijn dan vanzelfsprekend. Koester je zegeningen en dit is er èèn van.

Sibille, die fles heeft ook vaste vetplantjes, dus naderhand gewoon de kerstballen en verlichting er uit halen en hij kan zo op de vensterbank blijven staan.
Volgend jaar weer wat ballen er terug in. Een lichtje er bij. Klaar Very Happy

Over de puzzel. Ik heb het nagekeken. De eerste was een koe met een paar vlekjes. De tweede de kip en morgen een varkentje. Ik denk dat je de foto van Joke in je achterhoofd had. Zij had ook een mooie foto van een kip

Nu ben ik er weg van.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2024 11:13:34    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Joke, gefeliciteerd met je jarige dochter.
Henny, gefeliciteerd met jullie 47e huwelijksdag. Groot gelijk, wij doen dat ook: vieren dat we zoveel jaar getrouwd zijn. Idd: wij zijn (blijkbaar) een uitstervende soort, zoveel lieden die al aan hun tweede of derde 'leg' bezig zijn.
Wij zijn ook nog steeds gelukkig met elkaar. Ik zie ook wel echtparen waarvan ik denk (en soms ook zeg tegen mijn eega): die zijn niet (meer) gelukkig met elkaar. Als dat zo is kun je beter uit elkaar gaan, lijkt me. Maar ja, dat is ook niet altijd eenvoudig. Enfin, jullie gaan het ook vieren en lekker uit eten. Geniet er van. Very Happy
Leuk die trouwfoto's, jij mocht ook uit de kelk drinken. Je zag er mooi uit destijds. Nu ook hoor, ietsje ouder geworden. Laughing

Kun je die ballen er dan zo maar uit halen, Henny? En het lichtje ook? Lijkt me toch een hele klus. Maar wel leuk dat je die fles straks gewoon op de vensterbank kunt zetten. Heb je lang plezier van.

Ik denk idd dat je van al die foto's puzzels hebt gemaakt. Ik maak ze daarna altijd, ook de laatste. Soms is het wat lastig met de kleurtjes, maar het lukt altijd. Dagmar geniet er ook van, merk ik.

Ik ben al bij de supermarkt geweest, de koekjes waren op en bij de koffie wil mijn eega toch wel wat te snoepen hebben. Laughing

Er zijn toch nog wat kerstkaarten per post gekomen, die ga ik dan maar beantwoorden. De kerstpostzegels zijn wel hartstikke duur geworden, vind ik.

Koffie!
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2024 12:26:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny schreef:
Puzzel
80 stukjes
veel puzzelplezier!

Dit kippige puzzeltje ook weer gelegd.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2024 16:45:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag luitjes,

Bedankt voor de felicitatie van onze Dochter.
Het was gezellig en heerlijk gebak erbij.
Hehety mooi die trouwfoto,s van jullie.
En geniet van het eten vanavond.

Sibilla wat lekkers bij de koffie gehaald en ook nog naar de kerstmarkt geweest!
Zijn vanmiddag naar Rhenen geweest ook een kerst markt.
Met gratis warme chocolade melk met slagroom en kerstkransje.
Ook voor het eerst de cunera kerk bezocht voor het eerst zal er binnenkort wel een foto van laten zien.
Fijne avond.😊
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 15 Dec 2024 10:01:24    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Lek hé Joke, zo'n kerstmarkt. Ik hoef ze niet allemaal, maar eentje is altijd leuk. Wij zijn gistermiddag naar Wilnis gegaan voor zo'n kerstmarkt. Was bij een klein kerkje. We aten daar erwtensoep, erg lekker. En kochten voor de dochters een koe en een versierd theepotje voor de dochters. (In het theepotje kun je een lichtje branden.) ideetje van mijn eega Idea Vanmiddag ga ik bij oudste dochter kerststukjes maken. Zij en haar zus hebben er alles voor in huis gehaald, ik doe wel mee, leuk toch.

Het is toch nog steeds grauw en grijs buiten, echt de dagen voor kerstmis. Wij gaan aan de koffie.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 15 Dec 2024 10:29:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Sibille, een kerstmarkt is zeker leuk om naar toe te gaan. Helaas zie je dat bij ons in het dorp niet meer.
Maar als we er tegen aan lopen willen we er graag over heen struinen.
Sibille. Ik had opeens door dat jij dacht dat de ingang van die fles door de hals was. Very Happy
Maar dat is niet zo. Aan een zijkant zit ook een gat. Ik hoop dat het op de foto duidelijk te zien is.

Ik heb er bewust het draadje er uit laten hangen,

We hebben gisteren een leuke dag gehad.
We zijn naar Venray geweest naar het Venray museum. Ik had meer over het geloof gedacht te zien, maar het meest was toch wel over de tweede wereld oorlog in Limburg zelf.
Wat mij verbaasde en ik nooit geweten heb is dat Duitse soldaten, bij de dropping een sjaal om hadden met een Nederlandse landkaart. Wel heel slim, natuurlijk

Ook wat dingetjes uit de oertijd
Ook zeker interessant. We zijn naderhand naar de kerk gegaan tegenover. De grote deur was open, dus we dachten dat de kerk te betreden was, maar helaas.
Alleen het voorportaal was open met een Mariakapel.
Daar hebben we nog een kaarsje opgestoken

Naderhand uit eten en dat hebben we ons goed laten smaken
Voorgerecht. Minikroketjes met salade
https://i.postimg.cc/RCsQFTmh/IMG-8661.jpg

Laatst aangepast door Henny op 15 Dec 2024 11:13:13; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 15 Dec 2024 10:43:41    Onderwerp: Reageren met citaat

De puzzel! Ik zie dat de datum een dag achter staat Shocked
Dat doet niets aan de puzzel af. Very Happy

https://www.jigidi.com/nl/solve/cjdfr9c4/img-8594-gewassen-varkentje/

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 15 Dec 2024 10:59:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen ,

Sibilla leuk dat jullie gisteren ook naar Wilnis ook kerstmarkt geweest en lekker
erwtensoep gegeten dat gaat er wel in hoor ook nog voor de dochters iets gekocht.
Vanmiddag kerststukjes maken gezellig hoor.
Ook hier de koffie al op en een paar foto's vanuit Rhenen.

in de kerk.

Om een andere avatar te plaatsen is ook een dingetje lukt mij weer niet.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 16 Dec 2024 11:41:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal, of beter gezegd, bijna middag. Very Happy
Wat een goede tekst, Joke.
Inderdaad en ik denk dat veel mensen niet beseffen wat een goed vriend kan doen

Net terug uit het ziekenhuis voor de half jaar buikecho en bloedpikken.
De echo was prima. Alles goed en dan zal de andere rest ook wel goed zijn. Ik voel mij goed, dus. Very Happy
Wel blij dat ik nu een kop koffie voor me heb staan en lekkere beschuiten Very Happy Al die tijd nuchter moeten zijn en dan gaat een lekker ontbijt met koffie er wel in.

Verder maandag. Wasdag. Zeker naar gisteren zwemmen en sauna. Dan zijn er extra handoeken in gebruik
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 16 Dec 2024 13:15:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal,
Hehety jullie hebben een leuk weekend gehad een museum bezocht en lekker uit eten geweest samen
leuke foto,s heb je gemaakt en vandaag in het ziekenhuis buikecho en bloedpikken en alles was goed.
En dan gaat een ontbijt er wel in als je nuchter moet komen.
Heb een hekel aan de maandag altijd druk met bed verschonen enz..
Maar nu klaar voor vandaag de piepers al geschilt en sla geplukt en straks ballen gehakt draaien.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 17 Dec 2024 10:00:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Dat kun je een echte scharrelkip noemen, Joke
Sibille, al een beetje bekomen van de begrafenis van een vriendin? IK kan mij voorstellen dat je dat niet in de koude kleren gaat zitten.
Vandaag naar mijn vriendin
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 17 Dec 2024 11:14:15    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen, ik kwam er gisterenmiddag niet in hier en nu ben ik ook laat.
Maar heb even alles gelzen.
Leuk Hehety, dat weekend in Venray. Dat was leerzaam en gezellig, te zien aan de foto's. En ja, je fles heeft een aparte ingang zie ik nu. handig!
De buikecho was goed, dat geeft de burger moed nietwaar? Toch een hele geruststelling zo vlak voor de feestdagen. Ook erna natuurlijk.
Je puzzel maak ik straks, tijd genoeg (hoop ik)

Joke, ja dat is echt een scharrelkip, geweldig toch. Zijn je gehaktballen goed geworden? Vast wel. Sla eten wij op dit moment niet zo veel, meer stamppotten. Gisteren hadden we boerenkool met rookworst. vandaag moet ik nog bedenken. Very Happy

De begrafenis gisteren was met een half uur bekeken. Crematie op de Nieuwe Oosterbegraafplaats in Amsterdam. We wisten dat sommige wegen waren afgesloten vanwege werkzaamheden, maar we kwamen toch nog voor verrassingen te staan. En fin, we kwamen er en op tijd. Er is van die familie niet veel meer over, het was een klein groepje. Van onze vriendengroep blijft ook niet veel over, dat krijg je natuurlijk als je zelf al 80+ bent.

Mijn zwager heeft veel last van zijn oog, hij ziet bijna niks en heeft veel pijn. Een zorg voor mijn zus, ze wacht met smart op en telefoontje van de kliniek, waar hij behandeld is. Wil heeft al aangeboden om te rijden, dat kan haar man natuurlijk niet zelf. We zouden met elkaar op vakantie gaan naar Texel met de kerst, maar of dat nog doorgaat... wij zijn er nu niet zo zeker meer van. We hebben er nog niks over gezegd natuurlijk, maar tegen elkaar zeggen we het wel. Enfin, afwachten maar.
Gisteravond was de kerstvolkszangviering met diverse kerken in onze grote H. Hartkerk. Met brassband Concordia, een kinderkoor en een gelegenheidskoor. De kerk zat bomvol, al heel lang niet meer zo gezien, behalve als de Vietnamese parochie bij ons viert. Wel weer heel bijzonder.

We waren super laat vandaag, maar de koffie hebben we inmiddels wel gedronken. Nu maar weer over tot de orde van de dinsdag. Een was draaien (daar kwam gisteren niks van), de vaatwasser draait en ik ga bedenken wat we vanavond zullen eten.
Sjuus allemaal, ik zie mooie foto's !
lichtjes voor onze dierbaren
Terug naar boven

Geplaatst: 17 Dec 2024 11:14:15    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 43, 44, 45, 46  Volgende
Pagina 44 van 46

Ga naar: