doorstart 50plusser/ouderenforum
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 56, 57, 58  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Henny

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2025 10:42:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Heel wijs, Sibille. Even na laten kijken is nooit weg. Het gevoel kan even blijven terwijl er niets aan de hand is, maar zeker met een blaasontsteking: Meten is weten Very Happy
Wij gaan vooral graag naar een kringloopwinkel voor foto's, voor de puzzels.
Maar soms zit er wat bij zoals dat simpele wijnrek en iets voor op de vensterbank. De grote wasbloem is naar een vriendin nu het niet meer op de vensterbank kan en daar zocht ik wat op voor in de plaats van de plant. Als je dan wat tegen kopt voor maar 2.50. Alleen de pot zelf van glas is al meer waard. Als het niet lukt kan ik er nog altijd een plantje in zetten.

Bij ons in dorpsdeel is de jeugd met vuurwerk weer bezig geweest. Dat hebben we gisterenavond wel gehoord, maar vuurwerk wordt nog overal afgestoken.
Wat een plezier...
https://www.ed.nl/nuenen-gerwen-en-nederwetten/meerdere-struiken-bij-woningen-vliegen-in-brand-door-vuurwerk-brandweer-sluit-straat-in-nuenen-af~ab63d424/

Maar goed. De zon schijnt en we gaan er weer een vrolijke dag van maken.
O ja, natuurlijk nog de puzzel . Very Happy

Laatst aangepast door Henny op 12 Jan 2025 11:14:18; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 12 Jan 2025 10:42:15    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2025 10:45:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog een staaltje van handwerk. Te zien in het luister en kijkmuseum
Veel puzzelplezier!

]https://www.jigidi.com/nl/solve/sueqre9a/20240918-160740-te-vinden-ik-het-kijk-en-luisermuseum/

Laatst aangepast door Henny op 12 Jan 2025 12:30:40; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2025 11:46:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen luitjes,

Op deze zondag morgen en zag dat er al wat geschreven is hier.
Sibilla kan nooit geen kwaad om er nog even na te laten kijken de urine
dan heb je meer zekerheid hoor en zou zeggen maak een wandeling is niet koud buiten.
Hehey zie twee foto's voor de puzels en dat nog wel in Bennekom gaan daar regelmatig in de zomer naar toe fietsen maar het museum nog niet gezien.
geweldig hoe dat met de hand is gemaakt knap en mooi om te zien.
Gisteren naar Dochter geweest in de betuwe en lekker bij gekletst.
Vanmorgen al een wandeling gemaakt is niet koud buiten.
lucht vanuit de Betuwe achter in de tuin.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 13 Jan 2025 10:04:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allen
Hier schijnt al volop de zon en het is niet echt koud, voor de winter. Very Happy
Joke, een keertje bij het museum aan gaan is echt leuk en zeker de moeite waard.
.

Je ziet er van alles. Very Happy
Als je zegt dat je op advies komt van de vrouw die foto's maakt voor puzzels zullen ze mij waarschijnlijk nog herinneren. Mits er een toen bij was toen wij er waren Laughing

Sibille, niet vergeten even met je plasje langs de dokter te gaan. Cool

Greet nog foto's gemaakt?

We gaan de zonnige dag beginnen
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 13 Jan 2025 10:10:33    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen, de nieuwe week is weer begonnen. W waren al vroeg bij de huisarts om urine te brengen. Onze 'extra' dochter zat weer aan de balie, dat scheelt een lok op een borrel. Ze kent ons als geen ander, ze is de hartsvriendin van onze jongste dochter en komt al jàren bij ons over de vloer. Ook met haar man en kinderen. Ze heeft me ook onderzocht vorige week en belde zelf al op toen bleek dat ik een blaasontsteking had, de lieverd. Ook nu gaf ze me goed advies.
Enfin, ik doe nog geen koffierondje aan de overkant, volgende week maar weer.

Moesten jullie ook krabben vanmorgen? He heeft flink gevroren vannacht, de auto moest echt schoongekrabd worden. Overigens is het wel lekker weer, net als gisteren.

Gezellig Joke, je hebt je dochter weer gezien en lekker bijgekletst. Nog even en de Betuwe staat weer volop in bloei. Vind ik altijd een schitterend gezicht, ik hou van het voorjaar. Mooi si die foto van de Betuwe nu.

Hehety, het is altijd leuk om te snuffelen in een Kringloopwinkel. Zelfs al hoef je niks te kopen. Wil koopt er vaak boeken, ik soms ook. Daar heb ik ook mijn laatste boek vandaan:Nachttrein naar Lissabon.
Je puzzel van het museum heb ik gemaakt, was niet zo moeilijk. Nu maak ik je nieuwste puzzel ook. En je foto's zijn super.

Mensen, ik heb ook trek ik koffie. Het is er tijd voor. De tent is open, tast toe!
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 13 Jan 2025 13:21:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal,

Hehety dat gaan we in de zomer vast even kijken lijkt mij leuk
ook de kringloopwinkels mag daar ook graag snuffelen tijdje terug
nog een bloemenvaasje gekocht voor een prikje.
leuk om voor de puzzels deze foto's te maken.
Sibilla dat is dan fijn dat een hele bekende die je helpt en goed advies hebt gekregen van haar.
Ja ook hier heeft het flink gevroren en ook krabben vanmorgen om weg te kunnen zat aardig dicht hier.
Nu schijnt het zonnetje en straks even een wandeling maken
nog te koud voor een fietstochtje.
deze oude foto komt uit het museum in Veenendaal.
van de wol spinnerij van vroeger de scheepjeswol.

en ook nog een paar uit een museum maar dan uit Doesburg.

De brandspuit.

Stempels

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 13 Jan 2025 17:58:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedenavond , goedeorgen .

@ Henny
Leuk he om naar kringloop winkels te gaan , je bent dus niet met lege handen de winkel weer uit gegaan Laughing Mooie serie uit het museum en de kringloop winkel . Het leesplankje heb ik eens geborduurd .

@ Sibilla

Mooi om te lezen dat het met jou weer wat beter gaat , en nu volhouden he om de carnberry te blijven gebruiken .

@ Joke
Wat mooi weids uitzicht had je daar in de Betuwe achter in de tuin .
Scheepjes wol , dat kan ik me nog goed herinneren , was dure wol , mijn oma breidde daar altijd mee .
Leuk om de oude brandspuit te zien en de verzameling stempels.

Het heeft hier de hele dag gevroren , het was mij te koud om er op uit te gaan
Crying or Very sad
De afgelopen weken heb ik de maan gevolgd vanaf de eerste sikkel ( 2 januari ) tot en met volle maan ( 13 januari ) jammer genoeg was het bewolkt toen de maan half was.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 14 Jan 2025 10:13:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal, op deze koude, maar ook zonnige dag. Very Happy
Sibille, ik mag dus aannemen dat je blaasontsteking over is, maar nog erg gevoelig. Dus je hebt tips gekregen om genezing en een blaasontsteking zover mogelijk is, te voorkomen. Mooi en veel drinken, hè.

Joke een museum wat bij ons ook op het lijstje staat. Very Happy Ik houd wel van zulke oude fabrieken en zo. De geur van de oliën en smeer. Heerlijk.

Greet wat was de maan gisteren mooi. Je hebt het prachtig vastgelegd hoe de cyclus gaat. Gisteren was de maan echt fel helder. Ik heb er wel even naar staan kijken voor ik in bed ging.
Hier heeft het aardig gevroren en het ijs zit vast op de autoruiten. Daar hebben wij geen last van, want vandaag hoeven we toch niet met de auto weg. Ik ga altijd lopend naar mijn vriendin, een paar straten verder.

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 14 Jan 2025 10:57:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Greet een lust voor het oog om die maan zo te volgen prachtige opname ervan .Ja geen weer om te fietsen als het zo vriest te koud vandaag ook behoorlijk.
Sibilla gaat dus nu wel beter en maar goed aankleden als je naar buiten gaat
en ja drinken is ook belangrijk maar dat geld voor iedereen.
Henny ja heeft aardig gevroren en de auto niet nodig en gezellig vanmiddag naar je vriendin.
De koffie is al op en zo nog even naar de markt en kaasboer.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 14 Jan 2025 11:51:32    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen op deze dinsdagmorgen.
Ik zie dat Greet, Joke en Hehety de tent al hebben opgezocht. Very Happy ij waren voor ons doen ook vroeg, hebben vandaag de lamp boven de tafel, de keukenramen en de ruitjes van de voorraadkast en de tussendeur én de gangspiegel gepoetst. Ook meteen het broodrooster gedaan en het aanrechtblad plus de gootsteen. Zijn we even goed bezig geweest, toch? Tussendoor wel koffie gedronken hoor, dat dan weer wel.

@Greet, dat heb je met veel geduld mooi op de kiek gezet, die maan. Jammer voor jou dat het mistig was, maar de foto's op zich zijn toch wel mooi geworden. Stuur je ze wel eens in naar het Journaal? Zou zo maar kunnen hoor.

Hier is geen ijs te bekennen. Gisteren wel, toen moesten we idd ook alles krabben. Vandaag hebben we geen auto nodig.

@ Joke, zo'n museum is aan ons ook wel besteed. Altijd leuk om te bezoeken, we doen dat ook in onze vakanties. Nee, het is te koud om te fietsen, maar lopen kan wel, lekker frisse neus halen. Het is markt bij jullie, lees ik. Dan staat er ook een kaasboer, meestal wel. Ik koop de kaas ook altijd bij de kaasboer, die van de supermarkt is toch minder. Dat vinden wij, maar daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn.
Ik zie leuke foto's van de spinnerij van Veenendaal. Die was destijds heel beroemd in Nederland, alle wol e.d. ging en kwam daar vandaan. Leuk dat je daar foto's van hebt.

@ Hehety, gezellig naar je vriendin vanmiddag, ja dat kun je lopend af. Dat is fijn, dan ben je ook nog in beweging.

Ik let goed op wat ik eet en drink, en blijf de cranberrypillen gebruiken. Zo'n blaasontsteking is niet fijn, die wil ik niet meer krijgen als het even kan. Het schrijnt nog wel, maar daar heb ik zinkzalf voor. Dat helpt goed hoor. Morgen ga ik wel weer zwemmen en naar de overkant. Het kan allemaal wel weer, de energie is wel weer terug.

De zon komt door, het wordt een frisse, maar zonnige dag. Goed voor de bacteriën. Laughing

Een fijne dinsdag allemaal. Vermaak je goed.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 15 Jan 2025 09:06:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal op deze mistige morgen .

@Henny
Weer lekker bijgepraat met je vriendin , fijn dat ze dichtbij woont .

@ Sibilla
Alweer druk aan de poets geweest , fijn dat jullie day samen kunnen doen. Fijn dat de energie weer terug is .

@ Joke

2 prachtige foto's van het kunstwerk gemaakt door Ottmar Hörl , hier op de dijk staat ook een kunstwerk van hem.

Ik wens jullie een fijne dag .

Dinsdag voor kerst kreeg ik een boeket bloemen waarvan de amaryllis nu volop in bloei staat .
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 15 Jan 2025 10:47:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Sibille, ik hoop dat je geen last krijg van het zwemwater. Dat zooitje daaronder is er nog al gevoelig voor. Laughing Maar even goed smeren met de zalf.
Zo te lezen zijn jullie samen weer aardig goed opgeknapt. Gelukkig maar.

Bij mijn vriendin weer goed bijgepraat. Het dak is nog niet gemaakt. De het raam was niet de goede maat. Dat moet nu bestelt worden, dus dat kan nog wel even duren.
Joke, wat leuk! Dat beeldje met dat ventje die door de verrekijker loert. Daar hou ik wel van.
Greet, de amaryllis komt er bij ons niet in. Een erg mooie bloem. Daar niet van, maar ik ben hartstikke allergisch voor het stuifmeel. Dat stukjes is erg mooi, bij jou Laughing blijf er van genieten!
Het is hier mistig. Nog steeds. Ik zal wel zien wat we vandaag gaan doen, of niet.
Wel de boodschappen. Dat mag wel vanaf zaterdag.

Laatst aangepast door Henny op 15 Jan 2025 10:53:04; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 15 Jan 2025 10:49:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog even de puzzel
https://www.jigidi.com/nl/solve/sho4ym5b/img-8363-gramafoon-met-muziekschijf/

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 15 Jan 2025 14:41:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag luitjes,

Greet wat een prachtig boeket en de amaryllis doet het heel goed heb je lang plezier van er zitten best veel knopen in.
Hehety vandaag wat boodschappen doen en dus nog mistig bij jou.
Sibilla vandaag helpen aan de overkant en ook nog zwemmmen .
Hehety schreef zooitje daaronder is er nog al gevoelig voor. Laughing en met dat gloor erin.
vanmorgen eerst wat weg gewerkt die was komt steeds weer terug.
en spruitjes en witlof nog even gehaald.
Zag een leuke puzzel en ga die ook maken.

heb nog wat oude foto's van de zomer en met dit weer een fleurig tafeltje.
met stoeltje erbij.

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2025 11:13:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal .
@ Henny
Mooie deatil foto van de klok .

@ Joke
Wat een leuk en prachtig kleurrijk zitje prijkt er op je foto , krijg ik zomergevoel van .

@ Sibilla
Al weer drukdoende met van alles en nog wat , fijn dat het weer kan .

Ik wens jullie een mooie dag , hier is het nog steeds mistig

file upload search
Terug naar boven

Geplaatst: 16 Jan 2025 11:13:35    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 50 van 58

Ga naar: