|
doorstart 50plusser/ouderenforum contact en uitwisseling
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
sibilla80
|
Geplaatst: 23 Jan 2025 18:47:09 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hallotjes, ben ik nog even.
ik zie schattige sneeuwklokjes, die heb ik hier nog niet gezien.
Greet, lekker weer gefietst, lees ik . Ook in de (mot)regen?
Dagmar, leuk je weer te zien. Je puzzelt ook graag, dat mag ik wel.
Henny, hier ook een klein zonnestraaltje en verder miezerige motregen.
Je foto is mooi, zo ziet een bos er uit in de winter.
Je poetswoede is te begrijpen, ik heb daar ook wel eens last van. Dan ga je door, whatever. Mijn boek is nu ook uit, ik kijk uit naar en nieuw, er ligt nog genoeg op de plank hier. Voorlopig hou ik het even bij mijn puzzelboekje.
En jouw puzzels uiteraard.
Joke, nog geen fietsweer, hier ook niet hoor. We hebben vandaag wel weer gesport, ik heb de hometrainer ook zijn werk laten doen. Nog geen spierpijn deze keer, dat heb ik normaal ook niet. Alleen vorige week, maar dat kwam door de griep en de blaasontsteking. ik had geen weerstand meer en dat merkten mijn spieren natuurlijk ook.
Zojuist heb ik tickets geboekt voor de verjaardagen van mijn kleindochter en zoon. Dat is pas eind februari, maar hoe eerder je boekt, hoe voordeliger.
Ik merkte dat vanmiddag. Toen kostte een ticket 227,50, nu al 60 euro duurder. Na een paar uur! Ik wilde vanmiddag al boeken, maar Wil was nog wat aarzelend, hij wist nog niet of we wel gingen. Ik heb een beetje druk uitgeoefend, want zolang het gaat wil ik toch de verjaardagen van mijn kleinkinderen en zoon meemaken. ook onze zoon moest nog even weten of en wanneer we komen. Dat heb ik hem doorgegeven en meteen maar geboekt. 60 euro meer dus! Maar ja, als ik tot morgen wacht is het nog duurder. We gaan van 20 t/m 23 februari.
Vanavond snijbonen met aardappels en kip gegeten. Was wel lekker. Nu draait de vaatwasser, die zat propvol.
Fijne avond.
zulke wolkenpartijen zien we hier vaak |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 23 Jan 2025 18:47:09 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Greet.W
|
Geplaatst: 24 Jan 2025 08:36:08 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen op deze grijze morgen
@ Henny
Mooie foto van de bomen , waarom zal dit waarschijnlijk nu wel zijn vergaan ? Was het plan om dat hele stuk te kappen ?
@ Joke
Ook vandaag zal het helaas geen fietsweer zijn vermoed ik , maar jij vermaakt je ook op een andere manier toch wel ?
@ Sibilla
Jij schreef : Greet, lekker weer gefietst, lees ik . Ook in de (mot)regen?
Het was hier mooi weer toen ik ben wezen fietsen , het weer is niet altijd het zelfde in heel Nederland ook al regent het bij jullie kan het hier mooi weer zijn .
Mooi vooruitzicht .... een reisje naar Denemarken.
IK wens jullie een fijne dag en fijn weekend .
[/i] |
|
Terug naar boven |
|
|
Henny
|
Geplaatst: 24 Jan 2025 10:01:27 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal!
Fijn Dagmar. Dat je zo kunt genieten van de oertijdmuseumreeks. Ik heb die foto's gemaakt in 2019. Ik haalde ze naar boven omdat iemand waarmee ik bevriend raakte via JiGID, adviseerde naar het Oertijdmuseum te gaan met haar kleinkinderen. Zijzelf woont met haar man in Vlaanderen. Dan wel laten zien dat het het een bezoekje waard is. Toch?
Greet, die foto van dat bos is al erg oud. Kan goed een jaar of 20 geleden zijn. Daar ging ik vaak wandelen met onze honden. In het Schuttersbos in Eindhoven. Vandaar.
Sibille, dus je hebt je boek ook al uit. Leesvoer genoeg in huis, dus je kunt er nog tegen.
Joke, nog geen fietsweer. Een wandeling is ook leuk. Zeker als de wind lekker door je haren blaast
Gisteren zijn we naar de podoloog geweest. Ik had ook last van de grote teen waar weer een nieuwe nagel op gegroeid is. Die nagel wil in de teen gaan groeien. Daar is ze flink mee bezig geweest om die weer de goede kant op te laten wijzen IK kan wel zeggen dat ik haar toen niet meer zo aardig vond Maar het heeft wel geholpen, denk ik.
Greet, hoe gaat het met jouw nagel die weer aan groeide? Ook weer helemaal terug?
Vandaag nog geen grote plannen. Alleen de was en zo.
Koeien bij onze oude kaasboer in Helmond. Nu helemaal bebouwd, of het gaat bebouwd worden.
Gelukkig hebben we de foto's nog!
|
|
Terug naar boven |
|
|
Henny
|
|
Terug naar boven |
|
|
Greet.W
|
Geplaatst: 24 Jan 2025 10:32:43 Onderwerp: |
|
|
Henny schreef: |
Greet, hoe gaat het met jouw nagel die weer aan groeide? Ook weer helemaal terug?
|
Ik heb niets geschreven over een nagel die weer aan groeide , ik heb gelukkig geen problemen met m'n nagels . |
|
Terug naar boven |
|
|
joke
|
Geplaatst: 24 Jan 2025 10:44:13 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Sibilla een leuk vooruitzicht naar Denemarken en jij mag ook graag lezen.
Greet een prachtig boeket en bij jou was het mooi weer om te fietsen.
Henny zo dat is een oude foto van dat bos jij bewaard dus veel foto's.
Oei een nagel die in de teen gaat groeien dat het je wel gemerkt dat voel je wel.
Ben vanmorgen al vroeg naar de jumbo geweest
op de fiets voor wat dingen en de pas deed het niet goed maar is weer opgelost en net op tijd terug begint te regenen hier .
|
|
Terug naar boven |
|
|
sibilla80
|
Geplaatst: 24 Jan 2025 11:28:55 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen allemaal.
ja Greet, het is waar. Als het bij jou redelijk tot mooi weer is, kan het hier miezeren of zelfs regenen. Zoals nu, het waait ook nogal hard. Gelukkig hebben we gisteren al boodschappen gedaan, alleen nog wel even naar de fruitman. Doen we straks, als het droog is (wordt).
Henny, die teen, ja, ik ken dat. Vond de pedicure toen ook niet meer zo aardig. Maar het heeft wel geholpen. Nog steeds is dat een gevoelige plek, als ze daar aan komt, sis ik altijd even. je voeten moet je goed verzorgen, dat doe jij ook, merk ik. Net als Joke, en ook Greet geloof ik.
Nee, geen fietsweer Joke, dat zit er vandaag niet in. Tussen de wind en regen door naar de Jumbo geweest, de weekendboodschappen heb je weer binnen.
Henny bewaart ook oude foto's, doe ik ook. Die van die wolken is van vorig jaar, maar blijft actueel. Op dit moment niet , het regent hier behoorlijk.
We hebben de poets weer gehad, tegenwoordig verdelen we het over de week, dan hoeven we op vrijdag niet zo veel. Beetje stoffen en stofzuigen, dat wel. En de wc's en de trap, that's all. En dan is er koffie. Die hebben we inmiddels op.
Ja, het is een leuk vooruitzicht, weer eens naar Denemarken. Onze zoon heeft dat graag, dat we komen. Het i wel een dure grap voor een paar dagen, maar onze zoon betaalt er deze keer aan mee, dat wil hij graag. Van ons hoeft het niet, maar hij staat er op, dat laten we maar zo. Hij wil ons er graag bij hebben, dat snap ik wel. Zelf heb ik zoiets van: zolang het kan wil ik de kleinkinderen en mijn zoon bezoeken bij hun verjaardagen.
En nu ga ik even de babymammoetpuzzel maken.
sneeuw in Denemarken. Ook op dit moment. Dit is een plaatje van Vinkeveen, 2018. Op de Achterwetering. Met de kerktoren op de achtergrond. |
|
Terug naar boven |
|
|
Henny
|
Geplaatst: 24 Jan 2025 11:48:38 Onderwerp: |
|
|
Sibille, toch heel attent van je dat jullie zoon meebetaald. Hij denkt ook: Met een paar keer meebetalen kunnen ze toch een keer extra komen. En gelijk heeft ie. Geniet er van.
Die foto nodigt wel uit om er op bezoek te gaan. Oud of niet oud.
Joke, ik bewaar veel oude foto's en ik mag er ook graag naar terug kijken. Net als bij oude films. Op z'n tijd ruim ik wel de dubbele foto's op die ik gemaakt heb en de beste er uit gekozen.
Dat is het voordeel met digitaal. Foto's maken en bewaren kost haast niks .
Greet jij bent toch ook ruim een jaar geleden de nagel van je teen verloren?! Zit ik er dan zo naast |
|
Terug naar boven |
|
|
Greet.W
|
Geplaatst: 24 Jan 2025 12:05:15 Onderwerp: |
|
|
Henny schreef: |
Greet jij bent toch ook ruim een jaar geleden de nagel van je teen verloren?! Zit ik er dan zo naast |
Ja je zit naast . |
|
Terug naar boven |
|
|
Henny
|
Geplaatst: 24 Jan 2025 12:37:45 Onderwerp: |
|
|
Greet, des te beter, dan. Voor jou
Vergissen kan zo gebeuren
Waar ik mij zeker niet in vergis is dat ik de was op moet gaan hangen
|
|
Terug naar boven |
|
|
joke
|
Geplaatst: 24 Jan 2025 13:55:34 Onderwerp: |
|
|
Sibiila toch leuk dat jullie zoon er ook aan mee betaald een lief gebaar .
een mooie foto vanuit Vinkeveen een tijdje geleden.
Henny die puzzel weer gemaakt van die kleine babymammoet 18minuten heerlijk relax om te maken.
Oude foto's bewaar die allleen die mij dierbaar zijn en maak zoveel foto's en ruim dat regelmatig op.
Zo de jaaropgave van de aow ook al binnen
|
|
Terug naar boven |
|
|
Dagmar57
|
Geplaatst: 24 Jan 2025 17:17:39 Onderwerp: |
|
|
Gemaakt, wat een plaatje van deze baby mammoet. |
|
Terug naar boven |
|
|
sibilla80
|
Geplaatst: 24 Jan 2025 17:54:21 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Ja dames, dat is zeker lief van de zoon. Wij waarderen dat ook heel erg. Hij wordt al 55 dit jaar. De tijd vliegt. Zijn dochter wordt dan 19! Het is toch niet te geloven, ik zie haar nog in haar rompertje boven aan de trap staan toen ze nog in Viborg woonden.
Je nagel van de teen eraf? Oei, dat is pijnlijk, Henny. Bij mij hoefde dat gelukkig niet, maar hij was wel ingescheurd. Dat bleef zo, ondanks de uitgroei.
Ik heb de puzzel ook gemaakt van de babymammoeten, 21 minuten.
Ik bewaar ook veel foto's, op een externe harde schijf heb ik veel foto's staan. Dubbele haal ik weg, dat is digitaal makkelijk. En veel plaatjes en extra foto's haal ik ook weg. Die doen dan niet meer ter zake. En ik mak van vakanties fotoboeken via Albelli. Dan kunnen we daar nog eens in kijken. vroeger plakte ik foto's en andere bescheiden in albums. Die liggen in een kist op zolder.
Bij de visboer haalde ik vanmiddag (toen het weer droog was) kibbeling, kabeljouwhaas, zalsalade en 2 garnalenslaatjes. Goede van de visoliebron en erg lekker. Voorlopig ben ik nog steeds 5 kg. kwijt, dat wil ik graag zo houden.
Dames en heren, ik sluit de tent voor vandaag. Fijne avond allemaal.
eenzame fuut in de Achterwetering toen er ijs lag. Foto uit 2023 |
|
Terug naar boven |
|
|
Henny
|
Geplaatst: 25 Jan 2025 10:07:51 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal op deze. Ja... droge zaterdag en mistig is het ook niet. .
Sibille, een jaar of drie geleden bleef ik, denk ik, met mijn grote teennagel achter mijn broekspijp hangen en ik voelde al dat het bij de wortel mis ging.
De nagel werd bij de wortel blauw en na een lange tijd ging de nagel er af. Na een jaar was de nagel weer helemaal aangegroeid en de pedicure knipte aan de nagel en, hoe het komt weten we niet. Ik voelde weer dat het bij de wortel fout ging. Jawel de nagel ging langzaam los en ging er af.
Nu is hij weer helemaal aangegroeid, maar omdat het nagelbed zo lang zonder nagel is geweest gaat de nagel ingroeien. Nu is het probleem dat de podoloog heel voorzichtig te werk moet gaan zodat er geen druk op de nagelriem komt zodat ie niet gaat 'breken' .
Tot u toe gaat het nog goed.
Plannen voor vandaag...
We zien wel
|
|
Terug naar boven |
|
|
sibilla80
|
Geplaatst: 25 Jan 2025 10:08:09 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen, et is weer zaterdag. Ik open de tent voor een bakkie koffie.
Dat gaat er altijd wel in.
Verder nog niks bijzonders te melden, alleen dat het hier nog steeds grijs en grauw is. Maar ja, dat is het overal, denk ik.
Koffie!
|
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 25 Jan 2025 10:08:09 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|