De wereld ondergaat een ongekende transformatie de komende 3 jaar binnen dus Trumps termijn. Ervan uitgaand dat zijn electoraat voornamelijk bestaat uit hardwerkende maar oa door covid en inflatie alleen maar armer geworden mensen die er economisch op vooruit verwachten te komen door op Trump te hebben gestemd, lijken die allen vanwege AI en robotisering binnen Trumps ambtstermijn hun baan te gaan verliezen. Daarnaast zal iedereen van feitelijk juist zijnde informatie worden voorzien, bv op het gebied van klimaatveranderingen, de link met meer en heviger tornado's en bosbranden enz. de noodzaak en sowieso de onschatbare voordelen van verduurzaming, energietransitie..AI zal op en top 'links' blijken te zijn en de enige werkelijk betrouwbare informatiebron superieur boven iedere andere kennisbron
Wat gaat dit allemaal voor de positie van Trump betekenen de komende 3 jaar... Gaat Trump de verdediging in met: AI is allemaal onzin? Dat zal geen stand houden want AI wordt de praktijk van alle produktiviteit, alle wetenschap en al het onderwijs voor zover dat over feiten gaat.
Zouden niet veel mensen tot de conclusie komen dat AI tevens verre te prefereren valt boven welk mens dan ook om een land te regereren en zeker boven een alleen maar op wraak en verdeling en alleenheerschappij beluste hufter als Trump? Hoe zal AI zelf over hem oordelen?
Mogelijk niet ter zake doende maar ik ben heel erg Trump-moe. Ik heb helemaal geen zin meer om me druk te maken om wat er allemaal uit zijn koker komt. Ik kan die kop niet meer zien. Over 4 jaar is ie weer weg en over 2 jaar is hij vast de Republikeinse meerderheid bij de Midterms kwijt. Gewoon uitzitten deze periode en mogelijk valt hij voor het einde van zijn termijn dood neer, want erg gezond leeft hij niet.
Wat mij betreft heel erg ter zake doende Willemijn want mijn gevoelens zijn sterk vergelijkbaar. Misschien ter illustratie: de afgelopen maanden tot nu aan toe heb ik misschien twee seconden Trump gezien en aangehoord misschien net 1 seconde. Meteen zap of surf ik weg wegens die ongekende misselijkheid die me altijd overvalt wanneer ik de man zie/ hoor. Foto's zie ik wel, daar valt niet aan te ontkomen.
Hoe zal dat zijn voor die talloze miljoenen weldenkende democraten die met dit sujet aan het roer opgescheept zitten en het nog veel moeilijker zullen hebben zich daaraan te onttrekken. Wat betekent dat voor een land, zoveel walging jegens een zittende president met heel die maffiabende daaromheen
Gert-Jan Segers brak bijna in de podcast Dijkhoff&Segers toen deze het over Trumps inhuldiging had
Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 327 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
Geplaatst: 29 Jan 2025 16:30:13 Onderwerp:
Dagmar57 schreef:
Klaas schreef:
Uit nieuwsgierigheid de DeepSeek app net proberen te installeren op mijn google pixel mobiel, gaat niet lukken. Misschien op een Huawei wel?
Ik kan ook niet inloggen op de iphone.
Op mijn Samsung lukte het zonder probleem in no time. Ik zal ook eens kijken of het op mijn wat oudere Samsung tablet voor elkaar krijg. Misschien ligt het aan oudere versies van Android en IOS etc. dat het niet werkt? Even vluchtig gekeken, ook uit nieuwsgierigheid en het werkt heel goed en best snel, beter en intuïtiever dan ChatGPT. Er is absoluut sprake van censuur bij te verwachten items en over de risico's van gebruik van Chinese hard- en software hebben we het ook maar even niet...
Geplaatst: 29 Jan 2025 16:41:08 Onderwerp:
Willemijn schreef:
Mogelijk niet ter zake doende maar ik ben heel erg Trump-moe. Ik heb helemaal geen zin meer om me druk te maken om wat er allemaal uit zijn koker komt. Ik kan die kop niet meer zien. Over 4 jaar is ie weer weg en over 2 jaar is hij vast de Republikeinse meerderheid bij de Midterms kwijt. Gewoon uitzitten deze periode en mogelijk valt hij voor het einde van zijn termijn dood neer, want erg gezond leeft hij niet.
Moe word ik er inmiddels ook van want het regent iedere dag weer misselijkmakende nieuwsitems. Maar ik hou de hoofdlijnen wel in de gaten want de repercussies van zijn wanbeleid zijn me te groot en kunnen ons nogal direct raken, zoals het intrekken van steun aan Oekraïne. Ook in de VS is er veel kritiek, zolang dat nog mogelijk is...
Geplaatst: 30 Jan 2025 07:39:30 Onderwerp:
Willemijn schreef:
Precies zo beleef ik het. Ik hou heel veel afstand en leef mijn eigen leven meer en meer. Het is zo zorgelijk allemaal. Hopelijk is VS over 4 jaar nog een democratie. En dat is geen grapje die wens! We gaan het zien.
Ik heb er niet zo'n last van dat ik Trump moe ben of ook al ben ik niet blij dat hij de president van Amerika is geworden en ik wil wel weten wat hij allemaal doet en ondertekend etc. omdat ik dat belangrijk vindt om te weten omdat het grote impact heeft op het wereld aangezien hij 1 van de machtigste mannen van de wereld is.
Als je van politiek houdt en op de hoogte wilt blijven van wereldnieuws zul je ook op de hoogte moeten blijven van wereldleiders waar je een afkeer van hebt. Zo denk ik er althans over.
Boekestijn en de Wijk verwachten dat de EU landen straks de kant van Denemarken kiezen wanneer hij Groenland inneemt (waartegen we onmogelijk militair iets zullen kunnen beginnen) en dat dat het begin van een door de EU aan de VS verklaarde handelsoorlog zal worden waar van der Leijen zich al op aan het voorbereiden is waarbij Trump vervolgens uit de NATO zal treden
Verder menen zij dat we als EU met Canada en Mexico 1 front zouden kunnen gaan vormen om echt een beetje druk op de ketel te zetten bij Trump
Klinkt allemaal als pure waanzin maar de wereld is waanzin op het moment
Geplaatst: 31 Jan 2025 19:35:43 Onderwerp:
De kans dat we het als fatsoenlijke Europse naties af zullen leggen tegen de VS bij een daadwerkelijk fysiek conflict is natuurlijk levensgroot maar Trump zou zich rot schrikken als we ons tot het uiterste zouden verzetten tegen een overname van Groenland. Op de keper beschouwd heeft China meer recht van spreken om Taiwan in te nemen en dat zal mogelijk het eerste gevolg zijn als Trump dit voornemen doorzet.
Ja dat gaat vrij zeker een fikse handelsoorlog worden tènzij de Groenlanders zelf Trump gaan omarmen, zou zelfs nog rendabel voor de VS zijn iedere Groenlander met een miljoen om te kopen, wat kun je als een landje als Denemarken en zelfs heel de EU of NATO(minus de VS) dán nog beginnen. Een handelsoorlog voeren met grote verliezen om een grondgebied te behouden zonder dat de bewoners nog iets met je te maken willen hebben, wordt heel moeilijk, Groenland kreeg in 1979 het zelfbestuur en sinds het in 2008 voor meer autonomie koos, is de Deense regering alleen nog verantwoordelijk voor buitenlandse zaken, defensie en financieel beleid. Het gebied behoort nog wel tot het koninkrijk Denemarken.
Nieuw: Mexico wordt de vernietiging in gedreven met de importheffingen die Trump decreteert, Canada gaat het ook heel zwaar krijgen, de rest horen we later vandaag mogelijk
Update:
Citaat:
De door de VS opgelegde importtarieven van 25% voor Canada en Mexico en 10% voor China noemt beleggingsstrateeg Vincent Juvyns van JP Morgan Asset Management slecht nieuws. „De hoop was dat Trump wat pragmatischer zou zijn. Het is tegelijkertijd onbegrijpelijk, want de VS is afhankelijk van olieleveringen en dit zal zijn inflatie voeden.”
Voorts zijn de gewone media tot Lügenpresse gebombardeerd
Citaat:
‘Another day, more lies.’ Met deze aanhef verstuurde de persafdeling van president Donald Trump deze week een mail aan journalisten. Onder het statige logo van het Witte Huis opende de verklaring met een aanklacht tegen de pers. Die zou zich schuldig maken aan ‘voortdurend bedrog’.
Wat volgde was een opsomming van wie die dag waarover had gelogen en wat de feiten waren. Een dag eerder was een soortgelijk bericht verspreid, toen onder de naam ‘ontmaskering van het laatste nepnieuws bedrog’.
Gestrekt been
De mails komen uit de koker van de nieuwe perschef van het Witte Huis, Karoline Leavitt. De 27-jarige politicologe gaat er met gestrekt been in. Op haar eerste persconferentie, afgelopen dinsdag, veegde ze de traditionele pers de mantel uit. Ook maakte ze duidelijk dat deze groep van kranten, persbureaus en tv-zenders moet inschikken voor ‘nieuwe mediastemmen’, zoals podcast-makers en influencers.
Telegraaf online
Verder nog: Trump ziet wel in dat hij helemaal niet bij machte is de oorlog in Oekraïne ten einde te brengen, niet in 24 uur en niet in 6 maanden, dus nu gaat hij chaos creëren in Oekraïne onder meer door de bevolking tegen Zelenski op te zetten zodat het georganiseerd militair verzet gebroken wordt en het dus helemaal aan Poetin is om te zien wat hij verder met Oekraïne gaat doen.
Hoe lang gaat het nog duren voordat Trump vastgezet wordt op de gesloten afdeling van een psychiatrische kliniek?
President Xi Jinping leunt achterover en denkt: we wachten maar af totdat die gek zichzelf te gronde richt. Daarna zien we wel verder.
Geplaatst: 5 Feb 2025 20:33:12 Onderwerp:
Virgo schreef:
Hoe lang gaat het nog duren voordat Trump vastgezet wordt op de gesloten afdeling van een psychiatrische kliniek?
President Xi Jinping leunt achterover en denkt: we wachten maar af totdat die gek zichzelf te gronde richt. Daarna zien we wel verder.
Hahahaha, zo mee eens.....vanavond weer het resort verhaal van Gaza en de Palestijnen die dan maar naar Jordanië of Egypte moeten gaan.
Vroeger hadden we tokkies die een plaag voor de buurt zijn en waren. Tegenwoordig hebben we tokkies op hoog niveau en met veel macht, die een plaag zijn vvoor de wereld.
Willemijn ook ik ben allergisch voor Trump en consorten.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wil je ook een eigen gratis forum?
- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!