doorstart 50plusser/ouderenforum
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joke

BerichtGeplaatst: 5 Feb 2025 15:53:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag ,

Sibilla nog niet echt fit dus doe maar rustig aan en prachtig boeket tulpen.
dus Wil zit ook aan de puffer paar keer per dag
Henny wel fijn dat jullie een hometrainer hebben kan Peter en jij fietsen.
een puffer ook voor Peter.
Heb de puzzel wel gezien maar nog geen tijd gehad
ben wezen fietsen door de hooilanden en eerst wat fruit genomen beetje fris maar wel heerlijk in de natuur
Greet bedankt voor je tip en heb nog twee oude 1cent dat kan ook is ook van koper.

Kwam deze tegen onderweg IJskruid!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 5 Feb 2025 15:53:34    Onderwerp:

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2025 09:59:27    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal.

Joke, mooi dat ijskruid! Vooral als het gevroren heeft zoals deze week.
Groot gelijk dat je gaat fietsen als het kan. Ik gebruik de hometrainer ook veel en als het kan gewoon de fiets. moet het wel zonnig weer zijn. Very Happy

Veel fruit eten is gezond, ik doe dat ook veel. Appels, peren, banaan, mineola's en iedere dag perst Wil sinaasappels ut bij het ontbijt. Vitamines C en D (de buitenlucht) zijn belangrijk voor den mensch.

Verder niks nog te melden. Dan maar aan de koffie, de boel is al opgeruimd.
Fijne ochtend, tot later.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2025 10:05:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Ik heb ook een paar oude centen bij de achterdeur in de grond gestopt. Tegen de mieren. Zelden mieren in huis, terwijl er genoeg nesten in de tuin zitten.
Dat vind ik best als ze maar niet binnen komen. Ik bestrijdt ook niet of zo zolang ze de grens weten . Very Happy

Sibille en Wil. Echt rustig aan doen. Een echte griep heeft wel drie a vier weken nodig voordat je er boven bent. Soms wel langer. Niks forceren!

Door het fietsen en weer kunnen zwemmen is Peter afgevallen, een paar kilo en zijn conditie verbeterd. Ik denk dat dat heel veel goed gedaan heeft en hij daardoor meer zuurstof kan opnemen.
Hij puft maar een keer per dag met deze inhaler.

Danes, vandaag is het ook aardig weer voor jullie om te fietsen. Geniet er van.

[url][/url]
Bloemetje in aug 2018 Laughing
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2025 10:39:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen,

Ja Sibilla fruit eten is zeker belangrijk en eten het ook elke dag en de gele kiwi
is favoriet en doe vaak een aantal fruit bij elkaar beetje afwisselen.
Henny zo zie je maar door de fietsen en zwemmen gaan er toch wat kilo's af voor Peter
en mooi die zinnia staat er een nog van in bloei tijdje geleden .
We lopen elke dag als het droog is een uurtje of ga fietsen ligt aan het weer gaat mij man lopen
anders wordt je zo stijf als een plank en zolang het gaat blijven we dat doen.
En een bakkie koffie zit er weer in.

Lang het fietspad kwam deze zwanen tegen met een zonnetje vorige week.

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2025 12:00:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny schreef:
Nog even de puzzel. Foto gemaakt door onze Douwe
Wagonnetje in het Rensen park

Leuk puzzeltje weer.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 7 Feb 2025 09:44:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Niet echt zonnig weer, maar het is wel droog. Dat is ook al wat.
Gisteren lang bezig geweest om het bloedprikken voor gewoon half jaarlijks controle praktijkondersteunder te verzetten.
Het is niet handig om bericht te krijgen dat ze op 27 febr komen prikken als het onderhoud met de praktijkondersteunder de 26 is.
Die twee diensten lopen compleet naast elkaar af.
Bijna een half uur aan de lijn gehangen en dan ook nog zo'n jengelend vals wachtdeuntje er bij van een oude tv serie. Shocked
Maar goed, ik wordt nu de 19de geprikt. Potje heb ik ook al binnen. Laughing Het komt goed.

Vandaag een beetje een rommeldagje. Dingetjes doen zoals planten verplanten. Tenminste. Peter heeft tomatenzaadjes geplant. Gewoon van een tomaat die in huis was en die komen nu op Very Happy

We zullen zien
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 7 Feb 2025 10:17:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog even een puzzeltje.
De hangende keukens in Appingedam Very Happy
84 stukjes
https://www.jigidi.com/nl/solve/st1sejcs/appingedam-hangende-keukens/
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 7 Feb 2025 11:02:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen ladies

@ Joke . 2 prachtige foto's van het ijskruid en de familie zwaan .

@ Henny
Mooi kleurtje heeft de zinnia .
De hangende keukens op je puzzelfoto zie ik zeer regelmatig zowel vanaf de weg als vanaf het water ( Damsterdiep ) .

@ Sibilla
Fruit is inderdaad gezond , vitamine C en D zijn inderdaad heel belangrijk maar er zijn meer vitamines die belangrijk zijn .

Ik wens jullie een mooie dag en fijn weekend .

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 7 Feb 2025 11:07:05    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen, het is alweer vrijdag.
Ja Henny, dat komt Peter vast wel goed uit, een beetje afvallen. Ik merk het zelf ook, ben inmiddels 7 kilo kwijt (vanaf 19 december hoor). Dan hoeft hij minder te puffen, Wil heeft dat ook gemerkt.
Vervelend voor je, dat lange wachten. En dan zo'n jengelend deuntje. Ik ken dat, voor een verzekering had ik dat ook. Moest ik iemand voor bellen, want via een account kwam ik niet in hun website. Dan pak ik gewoon de telefoon hoor, zo'n gedoe anders. Maar dan moet je een eeuwigheid wachten, terwijl je wel steeds een toets moet indrukken om doorverbonden te worden met de juiste afdeling En dan laten ze je rustig wachten: 'Er zijn nog ... wachtenden voor u. Bedankt voor het wachten', grrr.

Ja joke, in beweging blijven. Dat doen we gelukkig wel. nu ik deze week alles heb afgezegd, ben ik wel weer Nederland in Beweging gaan doen. Even ene kwartiertje gymmen en veel op de hometrainer. En wandelen in de zon, dat doen we ook. Teveel stilzitten maakt je stijf, dat willen we niet.

Die zwanen hebben het goed naar de zin in de sloot, zie ik. Hier zitten ze ook veel aan de waterkant en op de graslanden, samen met ganzen. Die ook ja, helaas.

Grappig, we hebben allemaal koperwerk achter de hand gehouden, geloof ik. Idd Henny: als je ze voor je deur legt, komen mieren niet naar binnen. Ik wil ze ook niet in huis, dus gaan jam en honing na gebruik in de koelkast. Anders vinden mieren toch wel een gaatje om binnen te komen en ik wil ze zeker niet in min keukenkastjes of op het aanrecht.

Greet, jouw foto is ook weer mooi, bloeiende katjes?. Ik wens jou ook een fijn weekend

We hebben de poets gedaan, de koffie gedronken. Ik ga even de puzzel maken (leuk die hangende keukens) en straks naar de sinaasappelman voor extra fruit.
gele kiwi's zijn eerder rijp, de groene duren me te lang. Bananen erbij helpt dan ook niet echt. Maar er zit wel veel vitamine C in, dat is waar.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 7 Feb 2025 11:26:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen,

Greet prachtig die katjes die al in bloei komen en ook een fijn weekend.
Henny ja best vervelend dat wachten aan de telefoon maar is gelukt.
Sibilla de poets klaar en de koffie op en nog wat vitaminen halen.
Vanmorgen even vers brood gehaald en groenten
zijn we gelijk in beweging was wel frisjes en verder niet veel plannen vandaag.
wens jullie alvast een...
.Eigen foto

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 7 Feb 2025 14:19:27    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Ha Joke, ja wij zijn ook buiten geweest. Het was wel fris idd, maar ook wel lekker om even buiten te zijn. Fruit gehaald bij de fruitman en nog wat spullen voor soep bij de jumbo. Ik vind die wel steeds verder achteruit gaan. Zoveel artikelen zijn er niet en de groente ziet er niet uit. Vooral andijvie. Lof is een euro duurder dan bij de fruitman. Daar kocht ik een pond witlof voor 1,25. Bij de jumbo betaal ik 1,99 voor 3 struikjes verpakt en 2,09 voor 3 losse struikjes. Ook weer zoiets.
Kan ik wel naar de Aldi gaan, of Hoogvliet. Maar dan moet je er ook benzine bijtellen, dat zet geen zoden aan de dijk.

Enfin, we hebben de vitaminen weer in huis en verder doen we het kalm aan.
Fijn weekend ook voor jou. Met de viooltjes. Die zijn er volop, merkwaardig toch.

het zal nog wel even duren voor we deze weer zien.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 7 Feb 2025 15:42:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny schreef:
Nog even een puzzeltje.
De hangende keukens in Appingedam Very Happy
84 stukjes
https://www.jigidi.com/nl/solve/st1sejcs/appingedam-hangende-keukens/

Wat een leuke puzzel zeg.
Nog nooit gezien die hangende keukens, vind ze erg leuk.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 8 Feb 2025 09:54:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allen!
Dagmar, we leren hier veel, zo met de puzzels. Zo zie je maar en ik heb nog een stel foto's èn puzzels op stapel gemakt van foto's van Douwe van der Veen. Dus we gaan nog door. Very Happy

Sibille, slechte groente van Jumbo? Kom maar hier naar toe, want zowel in het kernkwartier. Waar ik meestal mijn boodschappen doe, als in het dorp hebben ze altijd verse groente. De wat oudere ligt apart. Dat kun kun je dan voor de helft van de prijs kopen, of het gaat gratis weg en wortels, knolselderie en zo. Dat gaat naar de voedelbank.
Trouwens, over de AH en Lidl hebben wij ook geen klagen. Misschien toch eens een keer aankaarten dat groente er gewoon vaak te lang ligt.

Gisteren naar de vriendin geweest waaraan ik mijn Hoya gegeven heb. Bij haar heeft hij een andere pot gekregen, uitgedund en verse grond.
Hij staat er weer mooi bij. Hij heeft echt een goed nieuw thuis gevonden. Very Happy
Bij ons was hij gewoon te groot geworden en duwde de vitrage tegen de ruit.
Dat ging gewoon niet goed.
Ik heb natuurlijk nog wel een stekje staan. Die mag weer groot worden Very Happy

Greet al weer katjes onderweg. Weer echte voorjaarsbodes. Smile
Joke, ik kende die hangende keukens ook niet. Of, tenminste, ik wist niet dat daar een keuken boven hing
We blijven wijzer worden.

Het is zaterdag. Niet dat het wat uit maakt, want de dingen die gedaan moeten worden moeten toch. Zaterdag of geen zaterdag Laughing
Geniet van de dag
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 8 Feb 2025 12:41:27    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen, ja zaterdag of een andere dag, het maakt niks uit. Daar heb je helemaal gelijk in Henny. (Ik vind dit toch wel beter dan Hehety, dat is ietsje langer en moeilijk, haha. Uiteindelijk heet je ook zo.)

De groente van de Lidl en de Aldi is idd ook beter. Nog beter is die van de groentehal hier in Vinkeveen. ietsje duurder, soms zelfs goedkoper, maar altijd vers en voorradig. Ik weet niet hoeveel groente er naar de Voedselbank gaat, dat zien wij nooit. Wel brood en andere niet lang houdbare dingen. Ik heb er al wel eens iets van gezegd, maar er wordt weinig mee gedaan hier. er is veel niet-Nederlands sprekend personeel, dat scheelt misschien ook wel. Maar als ik iets zoek wat op een andere plaats is gezet, weten ze dat wel altijd meteen te vinden. Ook heb ik al eens iets gezegd over de prijzen die bij de verkeerde artikelen staan. Daar werd wel op gereageerd, want ja, dat kost geld natuurlijk.
Nou ja, het is allemaal niet zo vreselijk natuurlijk, je moet gewoon zelf hoed uitkijken.

ja, die hangende keukens zijn een bijzonderheid. ik maakte de puzzel ook, dat ging snel. Je zult die dingen misschien in steden vaker zien, hier ben ik ze ook nog niet tegengekomen.

De Hoya van je vriendin doet het dus wel. Die van ons is alweer ter ziele. Er kwam weer wolluis in. Maar dat komt misschien door het oude raam, dat er nog in zat. Hij hing hoog en had, toen we hem kochten, bloemen. Nu niet meer, maar wel wolluis. We hebben hem maar weer weggegooid, andere grond helpt dan ook niet is mijn ervaring. we hebben nu een pannenkoekplant op die plaats staan, eens zien wat die doet. Misschien wil ik wel weer een stekje van jouw Hoya, Henny. Dat laat ik je dan wel weten.

Er hoeft niet veel vandaag, het weekend is begonnen, de boodschappen zijn in huis. morgen is het Shantycafé, daar ga ik wel naar toe. Zing niet mee met de Piratenmeiden, de hoest is nog niet helemaal over.

Fijne zaterdag

ook voor de clematis hebben we een nieuwe in gedachten. Deze is van vorig jaar.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 9 Feb 2025 09:38:34    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen, ik open de tent alvast. Het is grijzig buiten, maar wij zijn vrolijk.
Gisteren zijn we op een nieuwe deur uit geweest, gekeken bij Karwei wat die kosten. Toch wel en redelijke prijs voor een nieuwe voordeur. Alleen: op de offerte die we destijds kregen was die voordeur wel heel erg duur. Ricardo zei dat ook. Enfin, we sparen er voor.
We gingen ook nog even bij mijn zus en zwager langs voor een kopje thee. Zagen we daar ineens twee groene dwergpapegaaien in de boom van de buren. Die is zo hoog en breed dat zijn takken over de schutting van mijn zus hangen.
Kijk of je hem kan zien, er vloog er natuurlijk eentje weg toen ik naar buiten ging voor de foto.

Die zat later in een andere boom, heel hoog.

Vandaag gaan we naar dorpshuis de Boei voor het Shantycafé. Dat wordt weer een gezellige middag.
Maar nu eerst koffie!
Een fijne zondag allemaal.
Terug naar boven

Geplaatst: 9 Feb 2025 09:38:34    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62  Volgende
Pagina 58 van 62

Ga naar: