Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
joke
|
Geplaatst: 31 Mrt 2025 10:28:39 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen luitjes,
Henny dus geen zwemmen en een mooi boek kan ook hoor.
Sibilla ja omdat jou zoon een Nederlander is moet hij voor een paspoort naar Nederland best een gedoe maar is wel lang geldig toch?
Zaterdag naar open dag geweest van de Model Spoorweg club in Veenendaal leuk om eens te kijken.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 31 Mrt 2025 10:28:39 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 31 Mrt 2025 11:05:51 Onderwerp: |
|
|
Joke, dat was een leuk uitstapje.
Kunstig wat ze allemaal zo levensecht na kunnen bouwen. Dat was zeker genieten
Het spoorwegmuseum in Utrecht staat ook nog op mijn lijstje. Je herinnert er mij zo aan.
Nu eerst maar gewoon een middagboterham en de was ophangen. Die is nu al bijna klaar.
Vanavond eten we tuinboontjes van bij ons van de boer. Lekker die kleintjes, Met verse worst. Dat wordt smullen |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 1 Apr 2025 08:46:51 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal!
Vandaag nog niets gemerkt van een 1 april grap. Verder nog helemaal niets bijzonders meegemaakt.
Vandaag naar mijn vriendin en verder gewoon het gedoetje zoals het altijd gaat.
Ik wens jullie allen een fijne dag toe.
Sony, onze eerste kat en kwam niet verder dan het grasveld van de tuin en dan weer snel naar binnen.
1984
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 1 Apr 2025 11:09:07 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag
@ Joke
Prachtige foto van de tureluur , en een supermooie collage van wat er te zien was bij de model spoorweg club .
@ Henny
Hele mooie foto van jullie Sony , het was dus geen vreemd gaander Veel plezier vanmiddag met je vriendin.
@ Sibilla
Je geniet vast nog volop van de aanwezigeid van jullie zoon .
Ik wens jullie een mooie dag verder.
Bloesem van een van de vele soorten prunussen :
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 1 Apr 2025 14:13:05 Onderwerp: |
|
|
Henny leuke foto van Sony en gezellig vanmiddag naar je vriendin.
Sibilla toch gezellig dat jullie zoon er een paar dagen is geniet er maar van.
Greet een prachtige foto van die bloesem en als je er aan komt fietsen zie je het al uit de verte die mooie kleuren. |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 1 Apr 2025 14:21:30 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag nog een eindje wezen fietsen is heerlijk weer .
En even gelijk de remmen bij laten stellen is ook belangrijk.
bij de fietsermaker .
foto van hoefblad.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 1 Apr 2025 17:32:22 Onderwerp: |
|
|
@ Joke
Het is inderdaad belangrijk dat de remmen goed zijn afgesreld .
Mijn fiets staat nu bij de fietsenmaker voor de jaarlijkse service beurt , ik hoop het morgen weer op te kunnen halen , gelukkig heb ik een leenfiets .
Héél mooi de drie bloemen van het groothoefblad bij elkaar .
Je hebt groot hoefblad ( zoals op je foto , hier komen van die hele grote bladeren bij ' ) en je hebt klein hoefblad , zie bijgevoegde foto van Wikipedia .
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 2 Apr 2025 08:21:06 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen vandaag allemaal.
Leuk Joke, zo'n modelspoorbaanmuseum. In het Spoorwegmuseum in Utrecht hadden ze dat vroeger ook, nu niet meer jammer genoeg. En je remmen bij late stellen is natuurlijk toppie. Dat moet zeker gebeuren als je zoveel fietst.
Een schatje Henny, die Sony van jullie. Ik ben niet zo van de katten, maar op foto's en bij anderen zijn ze vaak wel heel leuk en ook lief. Mijn zoon heeft er 3, mijn oudste dochter ene heleboel. Die laatste zijn boerderijkatten, die mogen niet naar binnen.
Het was vast weer gezellig bij je vriendin, zoals meestal eigenlijk.
Greet, het is allebei mooi in bloei, zowel groot als klein hoefblad. Heel verschillend, hier zie je ze ook, vooral langs de waterkanten. De bloesem is ook weer mooi, genieten!
Ik ben vroeg vandaag, niet zwemmen. Straks gaan we naar het Spoorhuis voor een High Tea met onze vrienden. Die zijn vandaag 10 jaar getrouwd. Dat hadden ze zelf niet gedacht, want vooral de man is behoorlijk ziek (geweest). Hij heeft een vorm van kanker, maar die is op dit moment stabiel. Zelf is ze ook niet helemaal gezond, loopt bij verschillende dokters. Dan is het best wel bijzonder om dit jubileum te vieren, dat doen ze dan ook. Wij waren getuigen bij hun huwelijk. Eigenlijk zijn wij de enige vrienden die ze hebben, dat ook. Ze hebben allebei geen enkel contact met hun eigen kinderen. Dan zijn wij uiteraard dankbaar, wij hebben dat wel. Onze zoon is zelfs de hele week hier en gisteren bij een van zijn zussen geweest. Vanavond kookt hij voor ons en gaat ook nog op bezoek bij zijn andere zus. Bij ons is het contact warm en gezellig, al laten we elkaar ook vrij.
Hij moest zijn paspoort vernieuwen, dat kon alleen op Schiphol. Ja Joke, als je Nederlander blijft zoals hij, dan moet je idd naar een ambassade of naar Schiphol. Bij onze gemeente kan het niet, hij woont hier niet. Anyway, op Schiphol kon het wel, maar hij moet zelf terug om te tekenen. Dat kan niet met een machtiging. Toen bedacht hij dat het efficiënter is om hier te blijven en van huis uit te werken voor de zaak. Anders moet hij 4x 800 km. rijden, in een week, dat is te gek voor woorden. Nu gaat hij vrijdag meteen door als hij op Schiphol is geweest. Pff, wat een gedoe eigenlijk. Nou ja, hij is er dan wel weer 10 jaar vanaf.
Het is nog vroeg, zoonlief is druk aan het werk, Wil staat onder de douche en ik zit hier bij jullie. Ga dadelijk een lekker bakkie zetten. Dan een paar boodschappen doen, bloemen halen en naar het Spoorhuis. Vanmiddag naar de overkant voor een optreden van Diva Duo. Geen idee wat dat is, ze hadden extra hulp gevraagd.
Tol Hanse is op de radio met Big City. Amsterdam Holadiee.
Altijd leuk om te horen.
mensen heb he goed vandaag, de zon schijnt weer volop.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 2 Apr 2025 09:10:58 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen op deze zonovergoten dag.
Ja, Sibille, het was weer gezellig, maar ook heel veel serieuze praat gehad. Ook dat hoort er bij. Heel afwisselend. Uiteraard ook veel gelachen, want dat is toch een crème die vele wondjes verzacht
Jullie vreinden 10 jaar getrouwd. Zeker met ziekte moet je zulke dagen zeker tellen, want ik begrijp dat het geen jaren meer zullen worden. Dan moet je het koesteren.
Aankomende zaterdag gaan wij ook afscheid nemen van een zwager van Peter. Hij is met een zus van Peter getrouwd.
Die zwager heeft nog maar kort te leven, longkanker. Zijn vrouw heeft een schema gemaakt wanneer wie en hoe lang mag komen. Op dag, uur en tijd.
Mijn idee is het niet, maar als hun dat zo prettig vinden...
Gelukkig hebben ze vorig jaar wel hun 40 jaar huwelijk kunnen vieren. Dat is weer leuk om op terug te kijken, voor ze.
Greet, fiets weer in orde. Joke bedankt voor je kennis over de planten. Daar leer ik ook weer van
Vandaag wil ik het hele glasservies afwassen en een groot deel naar Het Goed brengen.
Glazen die al jaren staan te verstoffen. In de nieuwe kast is er geen ruimte meer voor. Op tijd gaan beginnen met ruimen. Des te sneller zijn we klaar als de nieuwe vloerbedekking gelegd wordt en de nieuwe meubels komen
Peter moet boven ook nog een ingebouwde legkast gaan ombouwen naar voorraadkast.
Daar moeten nog planken voor komen. Zo komen we er wel. Langzaam, maar zeker
Ik in 1987 of zo. Met Speedy
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 2 Apr 2025 09:14:17 Onderwerp: |
|
|
Puzzel!
Nog een kunstwerk van een amateur, maar het is geen straf om dat aan de muur hebben te hangen,
80 stukjes
https://i.postimg.cc/KjjXXn5Z/014.jpg
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 2 Apr 2025 09:25:04 Onderwerp: |
|
|
@ Henny
Er staat een verkeerde link bij de puzzel . |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 2 Apr 2025 10:34:14 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
En hier is het ook een zonnige dag dat doet een mens goed.
Sibilla jullie vrienden tien jaar getrouwd en ja met ziekte is het heel belangrijk
om te genieten zolang het nog kan en samen genieten van de High Tea .
Henny jullie dus ook zaterdag afscheid nemen van zwager en best apart een schema voor zoiets .
Dus veel glaswerk afwassen en ook opruimen kan nooit geen kwaad en vaak worden dingen niet ghtebruikt en krijg je ruimte in de kasten.
Greet en vandaag je fiets weer ophalen wel fijn een leenfiets is wel zo makkelijk.
We gaan zo onze kleindocher ophalen van de trein komt vanuit Utrecht
naar ons en gaan dan samen luchen bij de buffel
Al veel paardenbloemen.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 2 Apr 2025 16:04:25 Onderwerp: |
|
|
Goi allemaal
@ Sibilla
En genoten van het feestje met de High tea ? Fijn dat je vanavond zelf niet hoeft te koken , leuk dat jullie zoon dit doet.
@ Henny
Dat jullie schoonzus/ zus het afscheid nemen van jullie zwager zo regelt dat kan ik me heel goed voorstellen , zo heb ik het 18 jaar geleden ook gedaan toen mijn lief afscheid heeft genomen van een ieder die hem dierbaar was.
Zowel voor je zwager als schoonzus heel fijn dat het zo gaat , de emoties van dat moment vragen heel veel energie en dan is het fijn dat je tussen de bezoekjes van degene die afscheid komen nemen even een momentje rust in kan plannen.
Mooie foto van jou in je jonge jaren en een heel mooi schilderij.
@ Joke
Mijn fiets is ondertussen weer terug op z'n vaste plekje in de berging.
Leuk dat jullie kleindochter kwam lunchen .
Nog even en je kunt weer pluisje blazen prachtige foto van de paardenbloemen.
Fijne avond !
foto : Scheefbloem
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 2 Apr 2025 16:49:35 Onderwerp: |
|
|