doorstart 50plusser/ouderenforum
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Greet.W

BerichtGeplaatst: 26 Apr 2025 10:44:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal

@ Henny
Leuk dat jullie weer een dagje oppassen op Sam.
Afwachten maar he wat er aan de hand is met of bij Sibilla , kan zoveel zijn .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Op deze Koningsdag mag een oranje bloemetje niet ontbreken .
Dit zijn de bloemetjes van de zuurbes.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 26 Apr 2025 10:44:25    Onderwerp:

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 27 Apr 2025 09:40:25    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen op deze zonnige zondagmorgen. Vandaag officieel Koningsdag!

Deze hebben we gisteren en ook vandaag verorberd. De vlag gehesen, dat ook.

Verder hebben we niet veel gedaan gisteren. Gekeken naar de uitvaart van de paus, heel indrukwekkend. En daarna naar de kindermarkt in het dorp. Heel erg leuk. Wil had geen zin om naar, bijvoorbeeld, Kamerik te gaan. Daar is het altijd heel gezellig, maar omdat het Shantykoor altijd moest optreden konden wij daar niet meer naar toe. Nu had het koor vrij, mooie gelegenheid dus. Maar nee, we gingen op huis aan, ik heb ene tijd in de tuin gezeten. Genoten van mijn blauwe regen en het andere fleurigs. We worden ouder, dus tja...

Henny, je puzzels maak ik straks, we gaan even naar Mijdrecht. Ik lees dat je met Peter naar het ziekenhuis bent geweest. Die plotselinge artrose van Peter herken ik wel. Ik heb twee braces aangeschaft voor mijn duimen. Die kunnen behoorlijk pijnlijk zijn, er is niet zoveel aan te doen, helaas. Maar een brace geeft wel verlichting, je koopt ze in de zorgwinkel.

Joke, leuk voor je dochter en kleindochter om samen op vakantie te gaan. geellig ook daat ze jou de foto's sturen. Het is heerlijk fietsweer, ik hoop dat we straks op de fiets naar Mijdrecht gaan, kan makkelijk.

Greet en Dagmar, ik vergeet jullie niet hoor, zie mooie natuurfoto's, ook van Joke.

Ik was wat druk deze dagen, maar nu heb ik even tijd.

Ik wens jullie nog een fijne extra koningsdag. Want gisteren was toch eigenlijk surrogaat, nietwaar. Al was het overal bere-druk. Ook in Doetinchem, waar het koninklijk gezelschap was, was het volop feest. Mijn kleindochter ging met vriendinnen naar Amsterdam. Mijn dochter bracht ze weg, maar ze moesten zelf maar zien hoe ze thuis kwamen, dat ging ze niet doen.

Dames ik taai weer af.

blauwe regen, opnieuw in bloei
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 27 Apr 2025 10:41:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Daar is ze weer!
Sibille, we hebben je gemist, maar er was niets aan de hand , gelukkig!

We waren al een beetje ongerust.
Peter heeft voor elke duim al jaren een brace, maar hij heeft gewoon te zwaar getild en dat straft zich soms af. Van de kies heeft hij ook geen leed meer.

Joke, je kinderen naar Griekenland. Niet verkeerd, dat ze moge genieten. Very Happy

De was hangt hier al in de zon te drogen.
Geniet van de dag.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 27 Apr 2025 10:43:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Puzzel.
De laatste uit de reeks van Douwe
Stilleven
88 stukjes
https://www.jigidi.com/nl/solve/o8u8gh1d/20250312-214034-geschilderd-door-een-schilder-van-hobbyclub-atrium/

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 27 Apr 2025 12:42:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Gebroken hartjes

Laatst aangepast door Greet.W op 27 Apr 2025 16:26:28; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 27 Apr 2025 15:25:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo,

Daar is Sibills weer ja waren wel ongerust als je een aantal dagen niks van je laat horen maar gelukkig alles goed.
Prachtig die foto van die blauwe regen die doet het echt prachtig.👍
Greet die zuurbes valt wel op een prachtige kleur zo ook die gebroken hartjes zo mooi kwam ze ook al tegen.
Henny leuk dat Sam gisteren een dagje bij jullie waren.
de puzzel maak die vanavond als er voetbal op is.😅
Gisteren was het erg druk bij ons wel even een rondje gemaakt
Voor de kinderen was er veel te doen kleedjes markt ook veel muziek en de terasjes zaten bom vol ook tv gekeken voor Koningsdag daarna stuk wezen fietsen heerlijk weer net als vandaag.
Een fijne zondag nog.

Laatst aangepast door joke op 27 Apr 2025 15:30:26; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 27 Apr 2025 15:30:20    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Greet, gebroken hartjes, ik heb ze ook in de tuin. e noemen ze ook we kardinaalsmutsjes. Of is dat iets anders?

Oja, Henny, ik ken dat. Peter wordt meteen gestraft voor zijn harde werken.
Hier hadden we zojuist ook iets dergelijks. Wil at ene dropje. Dat schoot in zijn verkeerde keelgat, maar daarna toch in zijn slokdarm. Ik hoorde hem hoesten en ging kijken. Hij vond dat hij geen lucht meer kreeg, maar zijn gezicht was nog normaal. Toch maar de dokterspost gebeld: oud nummer, niet meer werkzaam. Toen maar 112, de ambulancedienst. Die zouden hier aan huis komen, daar wachtten we op. Intussen belde onze zoon uit Denemarken op, gewoon uit belangstelling. ik mocht niks zeggen, maar deed het toch. Intussen hoestte pa zich te pletter en ja hoor: het dropje schoot uit zijn keel. Hin kreeg weer voldoende lucht. Zoon opgelucht, pa ook en ikke ook natuurlijk. Toen de ambulance maar weer afgebeld.
Hij is nog wat zwabberig, zegt ie zelf. Maar verder gaat het goed nu. Niks meer aan de hand. Zo zie je maar weer. Tegen mij zegt ie altijd: kijk uit met die snoepjes. Je schrikt je toch een ongeluk, niet dan?
Zoon teruggebeld: die ook weer gerustgesteld.

Mijn was hangt ook e drogen, van de zon moet je profiteren. Goedkopere stroom kun je niet hebben. De droger is nu niet nodig.

Je puzzel gemaakt, die ene van het fruit. Nu de andere nog.

japanse kers, nu nog in bloei
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 27 Apr 2025 15:36:22    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Leuk Joke, die foto van Benny Jolink. Ik zag hem op de tv, hij is nog van onze generatie. Very Happy

Dus bij jullie was er voor de kinderen ook veel te doen. En druk met terrasjes, ja dat wil wel met dit mooie weer.
Heerlijk weer om te fietsen, ben ik helemaal met je eens. Lekker de wind door je haren, geen helm op.

Vandaag ook weer lekker fietsweer. helaas: wij zitten in de tuin, geen fiets vandaag. jammer wel, maar ja, pa fiets niet meer graag in het weekend. te druk, vindt hij.
Fijne dag ook voor jou.

rondje plassen, heerlijk.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 27 Apr 2025 16:29:51    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Sibilla .

Wat een dropje al niet kan doen, dat zal een akelig gevoel geweest zijn voor je man , gelukkig is het spontaan opgelost .

Kardinaalsmutsjes zijn iets anders zie bijgevoegde foto ,
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 27 Apr 2025 16:57:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla zo dat was een akelig moment zeg. met dat dropje daar schrik je toch echt wel van gelukkig dat het toch nog goed kwam zeg👌
Zo deze foto van de Japanse kers staat mooi in bloei.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 28 Apr 2025 09:43:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Wat een mooi foto's allemaal.
Mijn bedoeling was om deze week met een nieuwe puzzelserie te beginnen. Maar dat stellen we even uit. Wat een prachtige vrolijke zomerse foto's komen er nu voorbij. Drie er van zijn er al zeker de moeite waard voor een puzzel Very Happy
Alvast bedankt, dames !
Sibille, wat een angstig verhaal Shocked
Je kent de Heimlich greep toch wel
https://nl.wikipedia.org/wiki/Heimlichmanoeuvre. Ik weet niet of dat het geholpen had, maar toch belangrijk in je achterhoofd te houden.
Gelukkig is het goed afgelopen,
Verder nog niet veel te meleden.
Goed, de wasmachinne doet zijn werk en dadelijk begin ik alngzaam met beneden de voorraad beneden in de kast naar boven te brengen. Daar kan het al vast in de nieuwe voorraadkast. Het kan maar gedaan zijn,
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 28 Apr 2025 10:15:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Puzzel.
Een tussendoortje Very Happy
Dank je, Greet
https://www.jigidi.com/nl/solve/e1qiwnp1/p1350668-gebroken-hartjes/

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 28 Apr 2025 14:56:15    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Ja, Henny, ik ken de heimlichgreep, maar die was niet aan de orde. Het dropje zat niet in zijn luchtpijp, maar in zijn slokdarm. Overdwars, dat wel. Daarom had hij pijn en wilde er een dokter bij hebben. Ik was eigenlijk niet in paniek, wan zijn kleur was goed en ik ken dat pijnlijke gevoel in de slokdarm. Heb dat zelf ook wel eens gehad. Maar goed, hij was toch de rest van de dag van slag door dit alles.

Vanmorgen heb het koffierondje gelopen en vanmiddag geholpen met de warme maaltijd. Ze aten nasi met sperzieboontjes en een drumstick. Allemaal erg lekker, goed klaargemaakt.
Morgen help ik ook, donderdag ook. Er is nogal wat personeel met vakantie, ook vrijwilligers. Dan help ik een handje, we wonen aan de overkant en het is maar een paar uurtjes.
Woensdag ben ik uitgenodigd om mee te gaan lunchen in Kameryck, een restaurant aan het Oortjespad in Kamerik. Het is daar erg euk, je kunt er ook golfen. Er is een kinderboerderij, waar wij vaak met de kleinkinderen kwamen. Ook Jeroen en Lise zijn er een keer geweest met de -toen nog- kleine kinderen. Anyway: we zijn door de eigenaren van het restaurant uitgenodigd en ik mag ook mee.

Hebben jullie ook mail gehad van Fbebook/META over het privacybeleid? Je kunt aangeven dat je niet wil dat zij of andere bedrijven foto's en/of berichten van je pagina gebruiken voor AL. Ik wil dat ook niet, dus heb me daarvoor afgemeld. Nu doe ik niet zo heel veel met facebook, maar anderen n mijn vriendengroep wel. soms reageer ik, meestal heb ik het wel gelezen.
Het is wel riskant met die social media, maar ja ze weten inmiddels toch al van alles van je. Ik zit niet op Instagram of Tiktok of andere onzin. Daar heb ik allemaal geen zin in.

Nu aan we thee drinken. Manlief heeft die gezet en we hebben er ook nog een chocolaatje bij.
lekker buiten in de zon.
Tot morgen.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 28 Apr 2025 15:38:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny leuke puzzel van die gebroken hartjes.
Ja die heimlichgreep kan soms wel van pas komen zag een keer een man die stikte bijna in een graat van de vis en een man heeft hem geholpen was in Spanje dat vergeet je nooit meer best eng om te zien.
Sibilla jij helpen aan de overkant en woensdag lekker uit eten leuk hoor.
Ja heb het ook gezien op fb en plaats daar niet vaak wat vind het niet zoveel aan .
Prachtige foto Sibiila .

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 28 Apr 2025 15:57:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag allemaal

@ Henny
En vandaag vaak van beneden naar boven en vice versa ?
Leuk dat je een puzzel hebt gemaakt van de gebrolken hartjes .

@ Sibilla
Je hebt het er maar druk mee met de overkant . Leuk dat je woensdag mee mag omte gaan lunchen .
Wat facebook betreft hoef ik me niet druk te maken want ik heb geen facebook .
Mooie foto van de aangemeerde werkboot.

@ Joke
Wat een prachtige foto van de dagpauwoog vlinder , de vlinder komt heel mooi uit tegen de achtergrond .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Foto : Parelstruik

En 1 van dichtbij
Terug naar boven

Geplaatst: 28 Apr 2025 15:57:32    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85  Volgende
Pagina 81 van 85

Ga naar: