|
doorstart 50plusser/ouderenforum contact en uitwisseling
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Henny

|
Geplaatst: 2 Mei 2025 08:14:14 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Joke, fijn dat alles goed gaat. Het is toch altijd spannend. Je kunt gerust de zomer in.
Trouwens, weet je ook de naam van de rode bloemen waar je eerder een foto van plaatste? Daar wil ik ook een puzzel van maken
Greet, die paraplu op het dak. Dat was meer zo gemaakt als een oud heksenhuisje. Of dat nu nog zo is... Ik zal er eens een keer langs rijden.
Vandaag is het nog een warme dag hier. Nu al 19 graden en we verwachten 28 graden. Nou, dat halen we met gemak.
Sibille, deze week blijf jij mijn hofleverancier voor mooie puzzels. Alvast bedankt er voor!
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 2 Mei 2025 08:14:14 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 2 Mei 2025 08:50:51 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen luitjes,
Sibilla ja was best even schrikken maar gaat nu goed.
En gaaf die foto van de Vinkeveense plassen om te maken jij ben deze week
de hofleverancier voor de puzzels leuk toch en maak die later op de dag.
Gisteren lekker gefietst en bij landal in de buurt een tussen stop gemaakt om wat te drinken en die foto was in een tuin in Teuge.
Henny die foto met die rode bloemen is een Dwergkwee dat zij Greet die weet het beter als dan mij.
Straks nog even een spuit halen en wat boodschappen voor het weekend.
en wordy zeker nog een warm dagje vandaag.
Greet jij zal vast ook nog wel een stukje gaan fietsen in de natuur je woon in een prachtige omgeving bij de Eems.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 2 Mei 2025 11:16:49 Onderwerp: Re: Sibine's coffeecorner |
|
|
sibilla80 schreef: |
Dagmar, je puzzelt ook graag, zie ik. is het hier niet levendig genoeg? Tja, we worden wat ouder, dan zijn we niet meer zo flitsend, haha. |
Neehoor, bedoelde niet dat jij of de andere dames hier niet flitsend genoeg zijn hoor haha.
Bedoelde dat het totale aantal mensen dat mee doet hier op de hele site wel iets hoger zou kunnen.
Ja ik maak graag de puzzels van Henny, heb je nu de puzzel die jij gemaakt hebt van de vinkseveense plassen net gemaakt.
Lees dat jij nu ook hofleverancier bent van puzzels, ga zo door  |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 2 Mei 2025 12:40:05 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Ben ik deze week de hofleverancier? Lachen toch. Ja, nou, ik woon mooi en maak daar soms foto's van. Als we fietsen vooral.
Nou ja Henny, die Douwe van jou kan er ook wat van wat foto's betreft. De puzzel van de blauwe regen was nog best lastig met al da blauw. Zal van de plassen ook wel zo zijn, maar ik maak hem toch.
Ik ben net als Dagmar, en Joke, : als we ons ergens in vastbijten qua hobby dan laten we niet meer los. Neem Diamond painting, ook zoiets. Al doe ik daar nu even niks mee, ik weet niet meer waar ik ze laten moet. Er ligt er nog wel eentje, is goed voor als het wat kouder is. Gewone puzzels maak ik niet meer, op de tafel is te weinig plaats. ik had wel ooit zo'n map, maar dat vond ik ook niks. Die heb ik weggegeven, net als de puzzels. Wil maakt ze al helemaal niet.
Ja Dagmar, je hebt gelijk, er komen niet zoveel mensen in de koffiehoek. Ik ben wel blij met jullie, anders kon ik de tent wel sluiten. Misschien, als facebook niet meer interessant is, dat het hier dan drukker wordt. Maar ja, weet je, als het er teveel worden krijg ik moeite met teruglezen. Soms heb ik zelf geen tijd en als je dan een dag overslaat, loop je meteen weer achter op alles. En ik wil graag jullie allemaal te vriend houden.
Joke, die spreuk is een goeie zeg! En je rododendron is ook mooi. Hier heb ik ze nog niet in bloei, al zitten de knoppen wel op springen. Gaan jullie helemaal op de fiets naar Teuge? Nee, dat denk ik niet. Fietsen achterop de auto en een leuke stek uitzoeken. Deden wij ook altijd met een fietsendrager achterop.
Wij hebben de boodschappen ook binnen, Wil is even de auto laten wassen en meteen benzine bijtanken. Morgen heb ik geen tijd om hier te openen, mijn schoonzus in Helmond verjaart, daar gaan we naar toe. En 's avonds moet Wil zingen in de kerk. Ik heb daarna geen puf meer. Maar jullie vermaken je wel, denk ik zo.
Speenkruid is leuk in de tuin, volop gele bloemetjes. Maar owee als het is uitgebloeid. Dan is het een puinhoop. We hebben vanmorgen dus opgeschoond, wat een klus! Ik heb er nu nieuwe plantjes gezet: afrikaantjes en steenastertjes. Hopelijk wordt het wat, we zullen het zien.
Puf, puf, ff bijkomen.
Fijne dag luitjes.
clematis, nu in bloei |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 2 Mei 2025 13:36:12 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal
@ Henny
Geniet van de warme dag , in tegenstelling met gisteren is het hier een frisse dag , nu 15 gr en het miezert wat .
@ Joke
Prachtig beeld en foto , en wat staat de rododendron er ook prachtig op .
Mooi dat ze je in het ziekenhuis informatie geven waar je iets mee kunt .
Prachtige en veelzeggende tekst .
Ik ben vanmorgen even een rondje gaan fietsen toen was het hier nog heerlijk fietsweer , ondertussen is de temepratuur gedaald en miezert het wat .
@ Sibilla
Ik hoop voor je de de afrikaantjes en steenastertjes het goed gaan doen , dat ze lang jullie tuin op mogen fleuren . Wat een mooie kleur heeft jullie clematis , héle mooie foto . Een fijne dag morgen in Helmond . Ik vermaak me in ieder geval wel , het woord vervelen komt in mijn woordenboek niet voor
Foto : Raapzaad . Het lijkt veel op koolzaad waarvan een foto op foto van de dag staat ( een topic dat ook hier op het forum is te vinden )
Ik wens jullie een fijn weekend . |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 3 Mei 2025 08:56:40 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal!
Bedankt voor de naam, Joke. Dwergkwee. Voor de duidelijkheid: Jullie maken, stuk voor stuk zulke mooie foto's waar ik gebruik van maak dat ik jullie ondertussen allemaal wel hofleverancier mag noemen.
De intensie is altijd geweest dat ik altijd gebruik maak van eigen foto's. Als aanvulling foto's van Douwe zodat er variatie en verrassingen in de puzzels kwamen. En een enkele foto die ik van een ander mag gebruiken omdat ik die heel bijzonder vind. Dat gaat nog steeds goed. Maar nu komt het. Jullie maken zo vaak prachtige foto's. Ook nog geschikt voor een puzzel. Tja, dan ben ik toch gek als ik die niet gebruik. Gelukkig heb ik jullie toestemming ook nog eens. Wat wil je nog meer.
Dagmar. Je mag gerust hier meer mee kleppen, hoor. Ik vind ons clubje best wel actief, maar actiever kan altijd als jij wat vaker berichtjes plaats, of foto's.
Als je van een foto een puzzel wilt hebben. Geen probleem, regel ik voor je.
Mensen, we gaan aan de slag.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 3 Mei 2025 15:20:22 Onderwerp: |
|
|
Henny schreef: |
Dagmar. Je mag gerust hier meer mee kleppen, hoor. Ik vind ons clubje best wel actief, maar actiever kan altijd als jij wat vaker berichtjes plaats, of foto's.
Als je van een foto een puzzel wilt hebben. Geen probleem, regel ik voor je.
|
Nee Henny ik bedoelde niet dat het hier op dit topic grand cafe niet levendig was, ik bedoelde de hele site en dan met name de discussie topics.
Jullie van dit topic zijn levendige dames hoor  |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 3 Mei 2025 18:12:28 Onderwerp: |
|
|
Goedenavond allemaal
@ Henny
Dank je wel voor de complimenten aangaande de foto's die er hier geplaatst worden .
@ Dagmar
Jullie van dit topic zijn levendige dames hoor 😀 wat mij betreft hoor jij ook tot de levendige dames 😀😀
Foto : een Rhododendron in een kleur die ik hier in mijn omgeving nog niet eerder ben tegen gekomen .
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 4 Mei 2025 09:23:00 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal op deze dodenherdenking.
Helaas heeft de rest van de wereld nog niet veel geleerd van de tweede wereldoorlog als je zo bekijkt wat er in de wereld gebeurd.
Dames ik ben blij met de nieuwe jonge gezinnen in de straat.
Het volgend weekend moeten de meubels naar buiten en de vloerbedekking er uit. Dat kunnen wij niet zelf meer, maar door de straatapp, wat een van de nieuwe gezinnen ook in opgezet heeft en daardoor, ook via mij een tas weer terecht gekomen is. Die was verloren door een fietser, kwam ik in contact met de zeer schuine overbuurman. Ik vertelde over het probleem onze huiskamer en zo leeg te krijgen.
Hij stelde voor dat ik ze maar moest zeggen wanneer het zo ver is.
Dat deed ik gisteren en hij kwam kijken.
Toen ging het in een stroomversnelling.
Hij zou contact opnemen met zijn buurman. Ook een jong gezin die er net wonen en met het baasje van Sam, de logeerhond. Ze hebben thuis nog een paar grote meubelzakken waarin je de meubels veilig in kunt opbergen zolang de meubels nog buiten staan.
Een app aangemaakt: Huiskamer leeg in de ..... laan.
Verder moet Peter absoluut niet gaan proberen iets zwaars te gaan tillen of wat dan ook.. Gewoon bellen of de app gebruiken!
Nou, ik werd er gewoon verlegen van.
zondagmiddag wordt alles leeggehaald en leven we een weekje op de tuinmeubels. Een beetje kamperen, als het ware Moet kunnen.

Laatst aangepast door Henny op 4 Mei 2025 09:40:00; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 4 Mei 2025 11:30:07 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Geweldig Henny, zulke buren. Daar heb je nog eens iets aan. Even kamperen is niet erg, je krijgt er iets moois voor terug. En je oude spullen worden netjes opgehaald en weggewerkt. Super hoor! Dat moet je Peter idd niet zelf laten doen.
Dagmar en Greet, jullie geniet4n ook van alles, merk ik. En ja, het is weer 4 mei, Dodenherdenking. De mensheid heeft nog niks geleerd, dat blijkt maar weer. Zien we beelden van ingestorte steden, niks nieuws. Kijk eens naar Gaza: allemaal puin, niet te geloven. Natuurlijk zijn we schuldig aan de Jodenvervolging hier, aan de deportatie en de kille ontvangst na de oorlog. Maar er gebeurt nu ook van alles waar we ons collectief voor kunnen schamen. Toch? Het is goed dat er aandacht aan wordt besteed, ook na 80 jaar. Maar laten we niet vergeten wat er nu, na 80 jaar, nog steeds gebeurt.
Gisteren hadden we een gezellige dag in Helmond. Wij waren er met z'n tweeën van de familie uit Vinkeveen. Van de familie uit Helmond waren er wel meer, maar ook allemaal op leeftijd. Tja, dat gaat zo. We konden wel lekker in de tuin zitten, daar was het goed weer voor. Mijn schoonzus heeft een mooie tuin, al kan ze hem zelf nauwelijks nog bijhouden. Er gaat nu een tuinman komen, dat moet wel. De zoon werkt in Maastricht, de dochter doet al veel voor en met haar moeder. Is zelf al 5 jaar ziek, maar stabiel.
De bel gaat, er komt visite. Straks maak ik de puzzel. Hofleverancier. |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 4 Mei 2025 12:21:36 Onderwerp: |
|
|
Goedemidddag luitjes,
Greet een bijzondere Rhododendron kwam je tegen.
Henny super gerelgeld en fijn dat die jongelui jullie daar bij helpen.
is een hele gerustelling en een weekje kamperen gaat vast wel lukken.
Gisteren was jullie woomplaats nog op tv van het programma van Robert ten brink en zag mooie beelden erbij.
Ja vandaag Dodenherdenking en nooit verkeerd om daar naar 80 jaar bij stil te staan,
al geeft het wel een dubbel gevoel als je de beelden op tv ziet.
zoveel ellende daar wordt je niet vrolijk van.
Maar nu de puzzel maken verder niet zoveel te vertellen .
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 4 Mei 2025 15:06:04 Onderwerp: |
|
|
Leuke puzzel, weer gemaakt.
Het bezoek is weer weg, het was erg gezellig.
Ik zie witte en rode kardinaalsmutsjes bij Joke.
Hier staan ze in de voortuin, nog niet in bloei.
Wij gaan straks hier in het dorp naar de Dodenherdenking.
Na 80 jaar heb ik het op de tv wel gezien, dit is ook bijzonder.
De regen zet niet echt door hier, dus wordt het sproeien of met de gieter er langs.
Oja, dat raapzaad, de bermen staan er vol mee. Zo schitterend om te zien. Het lijkt idd op koolzaad, maar het heet anders, weet ik nu.
Verder niet veel te vertellen.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 5 Mei 2025 06:42:42 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen,
Greet ook prachtig de foto van het raapzaad lijkt inderdaad op koolzaad
Sibilla de foto dat zijn gebroken hartjes hoor en geen kardinaal mutsjes
Mooie foto van de Clematis in de tuin.
Ben vroeg vandaan en nog van alles te doen.
Vandaag 5 mei toch een bijzondere dag .
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 5 Mei 2025 06:42:42 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|