|
doorstart 50plusser/ouderenforum contact en uitwisseling
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Henny

|
Geplaatst: 8 Mei 2025 10:08:49 Onderwerp: |
|
|
Joke, die foto is vorig jaar gemaakt toen we in Ede op vakantie waren. Op de terugweg wilde ik persee Hotel de wereld zien om er ook een paar foto's van te maken. De flauwe zon toen maakt de fot wel wat gelig. Doch ik vind het er mooi bij passen.
Manlief poseert
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 8 Mei 2025 10:08:49 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 8 Mei 2025 15:22:39 Onderwerp: |
|
|
Een prachtige foto met Peter erbij deze foto is van de zijkant gemaakt aan de voorkant staat een beeld. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 9 Mei 2025 07:17:44 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
@ Henny .
Mooie oplossing om in je staar tijd te gaan fotograferen , hele mooie foto's laat je hier zien van Hotel de Wereld , mooi ook dat op 1 van de foto's je man er bij op staat .
@ Joke
Prachtige foto van het gebied waar je graag een rondje fietst.
Prachtig de oever die geel gekleurd is door het raapzaad .
@ Sibilla
Ze waren er snel uit he wie er de nieuwe Paus moest worden , Paus Leo XIV .
Ik wens jullie allen een hele fijne dag en een fijn weekend .
Foto : Tamarix
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 9 Mei 2025 08:26:15 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen, ik gooi de tent open.
Ja, we hebben een nieuwe paus: Habemus Papam, Leo XIV. Voor mij de 8e paus die ik meemaak. Dat zal ok wel de laatste zijn voor mij, denk ik. Deze kan nog jaren mee met zijn 69 jaar. Ikke ben al 81, dus tsja, dat wordt 'm denk ik niet. hahaha.
Ook ik ben al vroeg begonnen met fotograferen, ergens rond mijn 10e geloof ik. Ik kreeg van mijn vader een vierkant boxje, de rolletjes waren niet zo goedkoop in die tijd. In ieder geval voor mij, ik denk dat hij ze zelf betaalde. Later kreeg ik een Kodakboxje voor mijn verjaardag. Maar ik kreeg geen zakgeld, dus tja, dan wordt het lastig om filmrolltejes te betalen. Dat gebeurde pas rond mijn 16e, toen ik een vakantiebaantje had. Alles nog in zwart-wit, jullie kennen dat vast nog wel. Nu fotografeer ik meestal met mijn telefoon, Wil heeft een echte camera, gekregen voor zijn 85e verjaardag. Daar maak je el mooiere foto's mee, dichterbij ook. Maar de foto's van mijn telefooncamera zijn ook niet slecht, merk ik.
Jullie maken ook mooie foto's.
Die van jou, van hotel De Wereld in Wageningen, met Peter op de voorgrond,
is ook prima geworden, toch? Goed van je Henny om bij staar te gaan foto- graferen.
Joke, Greet, Dagmar, jullie maken stuk voor stuk sublieme foto's, waar we hier allemaal van kunnen genieten. Heten die bloemen 'Tamarix', Greet. Weer wat geleerd, ik wist het niet maar zie ze hier regelmatig.
Ik maak geen foto van de nieuwe paus, dat hoeft hier niet. We gaan aan de slag, de vrijdagse poets en dan de koffie.
Fijne dag allemaal.
dit is de plant Veronica, die bloeit met roze bloemen, ergens in juli. Er naast de blauwe narcis, kleine soort. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 9 Mei 2025 09:24:33 Onderwerp: |
|
|
Weer mooie foto's.
Vanavond, om 18.30 komen ze de boel helemaal leeg halen.
Alle kasten en zo zijn leeg. Alleen de koelkast nog schoon maken. Die kun je niet vuil -wat heet vuil- buiten laten zetten.
Helaas kon ik mijn zwaar eiken kast en eethoek niet kwijt bij gratis af te halen. Men verwacht dat meubels van 47 jaar oud nog geen gebruikssporen hebben. Natuurlijk moeten ze opgeknapt worden in de vorm van een verfje of zo en dan kunnen ze weer 47 jaar mee.
Bij de kast moet een deurtje er opnieuw ingezet worden, of het andere deurtje er ook uit. Dan heb je een meer open kast.
bij de eethoek is het blad beschadigd door langdurig gebruik.
Dan helaas naar de milieustraat
Ja, Sibille, we hebben een nieuwe paus. Ik denk dat deze niet verkeerd is, net als zijn voorganger.
Greet, raad eens welke foto ik gebruikt heb en van wie voor de puzzel
Heb allemaal een mooie dag.

Laatst aangepast door Henny op 9 Mei 2025 10:23:50; in totaal 2 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 9 Mei 2025 10:29:18 Onderwerp: |
|
|
@ Henny
Het is niet moeilijk raden van welke foto je de puzzel hebt gemaakt , ik raadde het in 1 keer goed
Ik wens jeullie fijne campeer dagen in eigen huis
Zwaar eiken meubelen zijn uit , ook bij hergebruik ( althans hier ) willen ze die niet meer omdat ze het aan de straatstenen niet kwijt kunnen.
Hele mooie close-up van de cosmea .
@ Sibilla
Het zijn geen blauwe narcissen maar boshyacinten die er nu bij jou bloeien naast de Veronica . Mooie foto . |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 9 Mei 2025 12:23:15 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal,
Sibilla ja er is een nieuwe paus en best nog jong zag het op tv.
en jij dus echt jong begonnen met fotograferen en zeker was in die tijd zwart -wit
heb er ook nog een aantal gekregen van Mijn Vader die maakte ook foto's met zo,n zwarte camera nu echt ouderwets .
Mooie foto van de veronica met de hyacinten.
Greet een mooie wens met deze prachtige Tamarix bijzonder al die namen en zoveel keus.
Henny dat wordt een kale bedoeling vanavond kan je dan ook geen tv kijken
en ja eiken meubels zie je bijna niet meer en de kringloop wil ze ook niet meer.
succes met alles en komt vast goed en een mooie foto van de cosmea
Vanmorgen de fiets weg gebracht en even dorp in geweest
een nieuwe broek en t-schirt gekocht en kreeg net een belletje kan de fiets ophalen dus ga dat zo doen.
Mei,
De bloemen maand,bidmaand,weidemaand met vele spreukenen gezegden.
De naam mei is afgeleid van de Romeinse Maia.
Fijn weekend |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 9 Mei 2025 12:39:57 Onderwerp: |
|
|
Joke, de tv blijft wel staan. Die kunnen we zelf wel weg zetten. Ze wegen niet veel meer. Vroeger was het met die buisbeeld-tv wel anders.
Een confortstoel ook.
De rest, dadelijk ook mijn pc naar boven, gaat wel er uit, |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|