50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 91, 92, 93  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sibilla80

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2025 08:48:33    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen op deze Hemelvaartsdag. Het miezert hier, die apostelen zullen dus niks ten hemel zien varen, wij ook niet. Laughing Grapje.

O Joke, het was dus de bougainville, die ik zag, niet de campanula. Ik vond de bloemen ook al zo groot, maar ja, wie ben ik? Heb er geen verstand van, vind alles wat bloeit mooi. Zo ook de afrikanen van Greet. Ik heb ze ook in de tuin, nu er wat meer regen valt doen ze het goed. Meestal leggen ze het loodje, komen de bloemen helemaal niet uit. Maar nu staan ze te pronken en heel erg geel te wezen. Very Happy

Leuke foto van de kat, Henny. Die heeft het helemaal naar haar zin, zo te zien.

Nee, Joke, geen fietsweer vandaag, gisteren eigenlijk ook niet, hoewel we later in de middag toch nog een hele poos buiten hebben gezeten. Het was heerlijk in de tuin, niet te warm. Oudste dochter kwam nog even langs, thee gedronken en bijgekletst.

Dagmar, ik herken je enthousiasme voor Berlijn. Het is idd een prachtige stad. we willen er ooit nog eens naar toe, Wil is er nog nooit geweest, ik wel.
Geniet nog maar even na, mooie herinneringen lijkt me.

Nou, achteraf gaan we tóch naar Denemarken. Ik heb gekeken bij de KLM zelf, daar was een korting en stukken goedkoper. Nog wel veel geld hoor voor 4 dagen, maar zoonlief betaalt mee. Hij wil dat zelf, vindt het fijn dat er in ieder geval iemand van zijn familie komt, vooral zijn ouders. We gaan dan van 3 t/m 6 juli. Daarna gaat hij met de kinderen op vakantie naar Zweden.
Misschien dat mijn oudste kleindochter en haar vriend ook nog gaan, we zien het wel.

We gaan aan de koffie, er hoeft niks vandaag.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 29 Mei 2025 08:48:33    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2025 09:19:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Fijn, Sibille, dat jullie toch kunnen gaan. Door een actie en een bijdrage van jullie zoon. Zo kunnen jullie er toch nog bij zijn. Very Happy
Geen hemelvaart, maar Denemarkenvlucht Very Happy Leuk om naar uit de kijken.
We kregen net bericht dat mogen de kaasschaven bezorgd worden. Fijn om weer kaas te snijden met die fijne kaasschaven. Die we nu gebruiken is goed. Een goed merk zelfs, maar kan niet op tegen onze ouwe vertrouwde schaven die we al van af onze verloving hebben.

Joke en Greet. Het is zeker geen fietsweer vandaag. Wel weer om in een goed boek te duiken of een film

Ik zag dat ik gisteren helemaal vergeten was een puzzel te plaatsen. Dat ga ik zo doen.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2025 09:36:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Puzzel
80 stukjes
Varen naar de kade
https://www.jigidi.com/nl/solve/8olle5wq/20250514-144632-drukke-grachten/

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2025 09:53:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen ,

Op deze Hemelvaartsdag ook hier is het een regenachtige dag.
Sibilla leuk dat jullie toch kunnen gaan met het vliegtuig en door bijdrage van jullie zoon is toch wel fijn en iets om naar uit te kijken.
Henny is zeker geen fietsweer en ga zo de puzzel maken.
Greet jij vermaak je vast wel vandaag.
Deze brandkruiden staan hier beneden in de tuinen.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2025 11:48:53    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemiddag allemaal.

Ja, die kaasschaven Henny, dat is wat. Ik heb ze ook nog van mijn verloving, maar ze zijn zo bot als wat. Later nog een paar bijgekocht. Ook bot geworden. Nu heb ik er een van de HEMA gekocht, op advies van mijn dochter. En ik doe ze niet meer in de vaatwasser. Schijnen ze ook bot van te worden. Een goeie kaasschaaf is echt wel praktisch. Deze doet het goed, gelukkig. Hopelijk heb jij er nu ook plezier van.

Leuke bloemetjes zijn dat Joke. Brandkruiden, nooit van gehoord, wel vaak gezien. Mag je die plukken, uit de gemeenschappelijke tuin? Leuk voor op de balkontafel. Very Happy

Ik ga die puzzel nu ook maken. Vanmiddag gaan we nog even een borrel drinken bij mijn neef in het Spoorhuis. Zijn ouders komen ook, wel zo gezellig. Dan hoef ik daarna niet meer uitgebreid te koken, we zitten dan vol met borrelhapjes. Laughing En ik had nog wel asperges in mijn gedachten, nou ja die zijn dan goed voor morgen of daarna.

Ja, we zijn veel op pad deze zomer. Eerst naar Valkenburg, dan naar Denemarken. In september naar Kos, in november weer naar Denemarken. Zoon komt met zijn gezin nog naar Nederland, ergens in juli. We zullen het meemaken.

Waverveense schapen zoeken de schaduw op.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2025 14:08:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal .

@ Sibilla
Mooi dat jullie wel naar Denemarken gaan . Fijn toch dat jullie nog veel op pad kunnen gaan , er zijn velen die dit om wat voor omstandigheden dan ook niet meer kunnen .

@ Henny
En leuke speeltjes gekocht voor de kat ?
Mooi dat je kaasschaven weer bijna thuis zijn Smile
Het was hier tot 13 uur wel fietsweer en buiten zitten koffiedrinken weer , dus een fietstochtje zat er voor mij wel in deze dag.

@ Joke
Ja hoor ik vermaak mij prima , vanmorgen eerst met een fietstochtje , het was hier droog tot 13 uur , en nu met puzzelen , nee geen legpuzzel maar een puzzel uit een boekje , ik ben nu met een crytogram bezig . Prachtige foto van het brandkruid.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Meerkoeten met jonkies tussen de waterlelies .

[img][/img]

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2025 08:21:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen,

Greet echt leuk deze meerkoet met jonkies tussen de waterlelies.
bij jou dus goed weer om te fietsen heerlijk een frisse neus halen .
en de camera gaat ook altijd mee.
Sibilla zo jullie zijn het wel van plan en knap dat jullie dat nog doen op die leeftijd.
Valkenburg is ook een mooie plek daar zijn wij ook geweest jaren terug.
En Kos is een mooi eiland je kan daar helemaal rond lopen en veel terasjes en
restaurants om te eten en vriendelijke mensen spreek uit ervarring.
Henny de kaasschaven komen vast vandaag met de post jullie kant op.
Straks het dorp in en even een afspraak maken voor de laptop vragen of de Windouws 11 erop kan
want dit jaar vervalt de update ervan.
Anders een nieuwe kopen.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2025 08:30:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Wat een mooie foto's weer Very Happy Die schapen. Meerkoetjesbloemen en zo meer. Ik vind het echt fijn dat jullie ook zo graag die kleine dingen zien als bijzonders. Ik kan er echt van genieten.
Vandaag komen de kaasschaven binnen. Ik ben benieuwd wanneer.
O ja, we hebben een groot kleed besteld voor onder de tafel. Dat is nodig omdat de stoelpootjes heel dun en puntig zijn. Dat is blijkbaar nu de mode, maar het kost je wel je vloerbedekking. Dutten in de vloer en daar helpt geen viltjes tegen. Helaas. Dan maar een groot, wel laagpolig nloers kleed. Antislip, welteverstaan. Die komt morgen binnen.

Dagmar nog niet terug van vakantie? Ik ben benieuwd of zij ook fotos van Berlijn gaat plaatsen Very Happy

Vandaag wordt het zonnig en 25 graden.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2025 10:26:29    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal,
de koffie is op. Vaders is zingen voor een feest op de openbare school hier. Geen idee waar het voor is, hij ook niet. Maar het is leuk voor de heren, en intussen kan ik hier de boel draaiende houden. Laughing Dat lukt aardig hoor en de zon komt ook nog door, wat wil een mens nog meer.

@Henny, een goeie kaasschaaf is onmisbaar. Een kleed onder de bank staat idd wel mooi en goed dat jullie antislip hebben genomen. Een val over een kleedje kun je je niet meer permitteren. Vroeger hadden wij dat probleem met naaldhakken, weet je dat nog? Mochten wij van mijn vader niet met onze schoenen (meet hoge hakken!) naar binnen vanwege het linoleum. Anders kwamen er putten in. Laughing Nou ja, op die palen van 10 cm. kan ik toch niet meer lopen, dat probleem hebben we niet meer. Onze dochters hebben nooit op die hoge hakken gelopen, dat was echt iets van de jaren 50, 60 en een beetje 70.
Je puzzel heb ik gemaakt, ging snel en was leuk om te doen.

@Joke heb je nog geen Windows 11 er op zitten? Ik heb ook een niet meer zo jonge laptop, met Windows 11. Als dat later dit jaar niet meer ondersteund wordt, zal ik ook aan een nieuwe moeten. Vind ik niet zo leuk, moet alles weer overgezet worden en moet je weer aan een nieuw systeem wennen.
Mooie reiger zie ik hier.

@ Greet, meerkoeten met jongen, je ziet ze bijna n iet tussen de waterlelies. Hier zitten ze ook, op Demmerik en Donkereind, in de sloten. In de Achterwetering heb ik ze nog niet gespot, daar zitten vaak futen of gewone eenden.
[img]plaatjes lukken niet[/img]
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2025 11:08:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Precies, Sibilla, je het met naaldhakken vergelijken. Als dat lang duurt gaat het door. De kaasschaven en nog andere spulletjes en die niet bederfelijke zijn zijn binnen. Alles keurig ingepakt. Very Happy
Very Happy
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2025 16:21:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo allemaal .

@ Joke
Zal even wennen worden om met Windows 11 te werken , maar went snel is mijn ervaring .
Prachtige foto van de reiger , mooi dat het daar op de grote steen stond .
Ja mijn camera gaat altijd mee en bijna altijd zie ik wel iets wat de moeite waard is om op de foto te zetten.

@ Henny
Fijn dat jullie kaasschaven weer terug zijn .
Het vloerkleed nog en dan is jullie kamer af naar tevredenheid ?
Ja 25 gr in het zuiden waarschijnlijk maar in het Noorden bleef de thermometer op 20,5 gr steken , maar dat is altijd zo dat het in het zuiden warmer is dan in het noorden , ach ja jullie wonen tenslotte ook dichter bij de evenaar Laughing Laughing

@ Sibilla
Verrassing wat er gezongen moest worden , zal wel goed gegaan zijn toch ? Op naaldhakken lopen zie je heden ten dage nog .

Ik wens jullie een mooi weekend

Van de 8 jonge ganzen waren er eergisteren nog 6 over , mooi om te zien hoe ze gegroeid zijn .
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2025 21:09:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla heb nu nog Windows 10 en er kwam wat tussen dus morgen maar even naar mmc voor de laptop.
Leuk Wil wezen zingen bij een school en jij vermaak je wel.
Greet dat is een leuke foto van die jonge ganzen komen er allemaal aanlopen
Fijn weekend.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 31 Mei 2025 09:15:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Wij moeten ook aan een nieuwe computer. Die van mij is een jaar of 20 oud. Er is wel een jaar of 12 geleden een nieuwe moederbord ingezet. De laptop van Peter 13 jaar oud en mijn tablet 15 jaar oud.
Die worden v.a. okt ook niet meer ondersteund. Toch mooi bedacht van mannen. Nu is iedereen binnen een paar jaar verplicht al die spullen opnieuw aan te schaffen.
Zo te zien zijn er verschillende van ons onder de gelukkigen. Very Happy
Het is niet anders. Bij ons krijgt ook de tv kuren. Nog een keer grote uitgaven en dan zijn we voor jaren er van af. Hoop ik.

Mensen de zon schijnt en het is lekker buiten Very Happy
Dat heb je als je dichter bij de evenaar woont!

Ik ga even naar het oppaskatje. Die zal weer blij zijn als hij me ziet.

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 31 Mei 2025 13:00:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo allemaal

@ Joke
Prachtige foto van de tropische vlinder . leuk dat het even voor je wilde poseren Very Happy

@ Henny
Ach ja cpmputers en televisies hebben niet het eeuwige leven , met een beetje geluk gaan nieuwe weer jaren mee .
Jij hebt dus je dagelijkse speelkwartiertje met de kat weer gehad vandaag .

@ Sibilla
En nu met het mooie weer er ook op uit met de fiets of de benenwagen ?

Ik wens jullie een fijne voortzetting van het weekend .

Klaprozen tussen en langs het gerst :
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 1 Jun 2025 09:05:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal op deze grijze zondag.

Het is hier gisterenavond goed tekeer gegaan. Stortregen en onweer, maar het is nog steeds erg hard nodig.
Greet, hier is het zeker een paar graden warmer, maar in juli/augustus tegenwoordig ook vaak rond de 30 graden. Nou, dan ben je weer blij dat je in het hoge noorden woont en zelfs langs de kust Laughing
Zo is het altijd wat.

Ja, ik ga zo weer naar mijn oppaskatje. Twee keer per dag een klein half uurtje en hij kijkt er echt naar uit. Zodra hij genoeg heeft van de knuffels en spelen gaat James eten. Dan vertrek ik weer.
Nog een week en dan komen zijn baasjes weer thuis.

Vandaag beginnen we met de kasten weer inladen en vooral in een doos voor Het Goed. Denk ik zo. Dan is dat eindelijk gedaan
Aankomende zaterdag gaat al het afval zoals oude zeil , in elkaar geslagen meubels en zo meer naar de milieustraat. De buurmannen helpen weer mee
Het heeft lang genoeg geduurd en van al die troep word ik onrustig. Sad

Het kon niet eerder, want zaterdag nadat we terug kwamen van vakantie kreeg Peter erg veel last van zijn mond. Veel pijn en hij kon niet eten. Koorts en algehele maleze! Hij deed bijna niets anders dan slapen
IK dacht aan keelontsteking omdat hij zoveel witte puntjes op zijn tong en wangvlies had.
Dinsdag kon hij pas bij de huisarts terecht. Bleek heel zijn mond vol aften te staan. Shocked
Vanmorgen kon hij voor het eerst weer vast en kauwvoedsel eten. Wel goed voor de lijn, want hij is in een week 5 kilo afgevallen. Nog slapjes, maar dat komt wel weer
Gelukkig kunnen nu eindelijk afmaken wat we begonnen zijn.
Dan zitten we weer voor ee jaar of 30 goed Laughing
Terug naar boven

Geplaatst: 1 Jun 2025 09:05:08    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 91, 92, 93  Volgende
Pagina 92 van 93

Ga naar: