Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dagmar57

|
Geplaatst: 10 Jun 2025 15:03:02 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | [quote="Kees"] Vermakelijk vond ik de sprakeloosheid van Gijp en Derksen toen Genee het aandurfde om Hein de Haas zijn argumenten uiteen te laten zetten over migratie. Zo makkelijk is het dus om de heren onder de tafel te lullen want ze gaven hem het grootste gelijk van de wereld. Dat ze de volgende dag weer ruim baan gaven aan hun onverhulde sympathie voor populistisch rechts lijkt me symptomatisch voor wat ons land mankeert. |
Nou het is niet enkel populitisch rechts lullen, Derksen is behoorlijk kritisch op het Israell beleid van onze regering, noemt het genocide wat Israel daar pleegt.
Ook over de Groninger gasafwikkeling is hij kritisch en ook over de afhandeling van de toeslagenaffaire. Hij doet erg zijn best om Renske Leijten op de afhandeling van de toeslagenaffaire te krijgen.
Dus hij zegt ook goede dingen maar die worden blijkbaar niet opgepakt omdat hij nu eenmaal johan Derksen is en je vooral niet mag zeggen dat het niet enkel bagger is wat hij zegt.
Ik vind het sowieso sterk als er mensen met een linkse ideologie aanschuiven bij Vi en dat pakt meestal verrassend positief uit, zoals met Hans Spekman, Sinan Can, Renske Leijten en ook met zoals je zei met Hein de Haas.
Nieuwsuur vind ik echter wel een goed programma.
Citaat: | Vergeleken met de hoogtijdagen van Achter het Nieuws, Brandpunt en Hier en Nu voordat het Internet er een gaarkeukensoepje van maakte? Jammer dat Jinek, Bar Laat, Renze, Umberto en hoe ze ook mogen heten er niet meer van weten (mogen?) maken. We moeten het wat TV betreft meer hebben van satire, zoals Lubach en Even tot Hier, op zich prima maar ik vind dat toch zorgelijk. Maar ik kijk zeker ook uit naar de komende discussies en debatten. Hoe meer van dat doort vuurwerk, des te leuker!  |
Je praat wel over een heel ver verleden met Brandpunt en Hier en Nu.
Jinek vind ik waardeloos geworden, net als Lubach, als was de uitzending over de afschaffing van de hypotheekrenteaftrek wel goed.
Geen enkele partij durft de hypotheekrenteaftrek echt aan te pakken, terwijl die heel heel oneerlijk is. In dat opzicht zijn alle politieke partijen van links tot rechts lafaards, bang voor de kiezer, bang om de eigen huisbezitter aan te pakken op hun oneerlijke voordeel
Ik verheug me ook op goede politieke debatten en meer vuurwerk i.p.v. al dat slappe gedoe van de afgelopen tijd. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 10 Jun 2025 15:03:02 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 394 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 10 Jun 2025 18:11:20 Onderwerp: |
|
|
Nou, opmerkingen als 'trots als een aapje' over Sylvana Simons, 'geen echte Fries' over Habtamu de Hoop en dan de kaars die hij weliswaar zijn jonge jaren bij een bewusteloos meisje naar binnen geschoven heeft kan ik niet anders dan als misogyn en racistisch beoordelen. Het hangt verder wel heel erg af van de opstelling van de gasten van VI of ze vaker of minder vaak worden uitgenodigd. Het gaat hoe dan ook om de kijkcijfers en daar hoort het Heintje Davids-gedrag met al dat zogenaamde vermoorde onschuld-weglopen ook bij. Er speelt ook een soort Theo van Gogh/Ischa Meijer-effect mee als proeve waarbij je pas meetelt als je je bij een dergelijke queeste staande hebt weten te houden. Maar goed, het programma is een fenomeen waar RTL goed garen bij spint. Over Lubach ben ik het met je eens. Hij blijft meesta wel leuk maar te vaak en met de commerciele onderbrekingen een stuk minder geloofwaardig, ondanks dat hij sinds kort een soort van buurman van me is.
Aardig dat je naast anderen Hans Spekman voorbij laat komen, die ook door Virgo genoemd werd. Ik vind hem soms wel iets van een stereotype SP-er hebben maar over het algemeen komt hij nogal vaag en tweeslachtig over in zijn uitspraken. Misschien ligt het aan mij maar hij neigt wel naar links maar overtuigt me voor geen meter.
Jinek heeft een lekker scherp bekkie maar ze haalt bij lange na niet uit haar interviews wat er te halen valt. Het blijft veel te oppervlakkig als het erop aankomt. Jammer maar dat geldt dus voor de meeste kletsprogramma's. Hypotheekrente-aftrek en erfrecht zijn abdoluut hete hangijzers. Ik snap ook niet (nou ja, deels wel) waarom niemand daar zijn vingers aan wil branden. Ik mag me gelukkig prijzen om al een aantal jaren in een hypotheekvrij huis te wonen maar ondertussen is het wel vermogen waar je verder niets mee kunt, hoogstens inruilen voor een wat comfortabeler stee voor senioren. Waarom miljonairs dergelijke subsidies zouden moeten ontvangen heeft nog nooit iemand me duidelijk kunnen maken, net als welvaartsstijgingen/lastenverlichtingen met een klein percentage, waarbij rijken er -tig euro's op vooruitgaan en bijstandtrekkers maandelijks misschien net een zakje diepvriesfrites. En dan verontwaadigd roepen dat 'iedereen er toch op vooruitgaat'?
Laatst aangepast door Kees op 12 Jun 2025 13:48:48; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 11 Jun 2025 10:07:30 Onderwerp: |
|
|
De PVV stijgt na de kabinetsval naar 33 zetels, 5 meer dan 2 weken geleden. Door zetelverlies van de VVD (van 30 naar 26) is de PVV nu weer de grootste.
Citaat: | In de zetelpeiling van EenVandaag en Verian valt op dat GroenLinks-PvdA iets terugvalt na de kabinetsval (-3). De partij van Timmermans kan nu rekenen op evenveel zetels als bij de laatste verkiezingen: 25. |
https://eenvandaag.avrotros.nl/opiniepanel/uitslagen/pvv-na-kabinetsval-weer-grootste-in-zetelpeiling-kiezers-weinig-onder-de-indruk-van-uitsluiten-door-vvd-160472
Misschien moeten de VVD en de PvdA/GL de handen eens meer ineen slaan om Wilders en zijn PVV de grond in te boren ipv elkaar. Alles maar dan ook alles moet worden gedaan om te voorkomen dat de PVV weer met afstand de grootste partij wordt.
De enige partij die er niet onder lijdt is het CDA, die stijgt weer met 2 zetels. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 12 Jun 2025 01:36:43 Onderwerp: |
|
|
Dagmar57 schreef: | De PVV stijgt na de kabinetsval naar 33 zetels, 5 meer dan 2 weken geleden. Door zetelverlies van de VVD (van 30 naar 26) is de PVV nu weer de grootste.
Misschien moeten de VVD en de PvdA/GL de handen eens meer ineen slaan om Wilders en zijn PVV de grond in te boren ipv elkaar. Alles maar dan ook alles moet worden gedaan om te voorkomen dat de PVV weer met afstand de grootste partij wordt.
De enige partij die er niet onder lijdt is het CDA, die stijgt weer met 2 zetels. | Yesilgöz stapelt fout op fout op fout. Haar verwijten aan het adres van Wilders zijn terecht maar zelf heeft ze boter op haar hoofd omdat net zulk destructief gedrag vertoont. Zolang ze haar gedraai, haar leugens en haar hypocriete uitlatingen volhoudt heb ik er een zwaar hoofd in dat er een vorm van samenwerking met PvdA/GL (en D66 en Volt) in zit, laat staan met de SP.
Bontenbal is leuk, ontwapenend op het eerste gezicht maar de politiek van het CDA deugt niet, want is net zo snoeihard als die van Marjolein Faber. Hij is alleen een stuk intelligenter en dat geldt ook voor zijn EQ.
Niettemin blijf ik voorlopig achter meer samenwerking tussen partijen staan die de democratie op de eerste plaats stellen en vervolgens in staat zijn om de echte priortiteiten aan te pakken in plaats van te blijven neuzelen over migratie met asielzoekers als de grootste boosdoeners van dat fenomeen. De felle strijd tussen de overblijvende coalitiepartners, VVD, NSC en BBB om het vrijgevallen ministerie van Immigratie en Asiel te bezetten spreekt boekdelen over waar die prioriteiten liggen. Huisvesting? Hoor je nauwelijks iets over. Stikstof? Wiersma blijft haar stompzinnige beleid voortzetten (hete adem van moederkloek Caroline in haar nek?) maar daar haalt ze niet eens bladzij twee of drie van de krant mee, laat staan de voorpagina. Gezondheidszorg en onderwijs? Ook al veel minder belangrijk dan die paar duizend asielzoekers. En ga zo maar door, hoewel dat ook iets zegt over de media. Ja, in kwaliteitsmedia, zoals de Groene, VN, FTM en de Correspondent dan weer wel en ook de betere kranten wat vaker maar ook die voelen zich vaak gedwongen om aandacht te besteden aan het disfunctioneren van de huidige politiek, niet geheel ten onrechte. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 12 Jun 2025 11:17:25 Onderwerp: |
|
|
Ik bedoelde niet dat GL/PvdA en VVD moeten samenwerken op hun partijstandpunten, maar ze kunnen wel gezamenlijk afspreken dat ze Wilders keihard samen gaan aanpakken.
Dat kunnen ze beiden doen vanuit het standpunt dat kiezers dan terug keren naar hun eigen partij, die momenteel allebei op verlies taan t.o.v. de PVV, dus hier hebben ze allebei belang bij lijkt me. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 12 Jun 2025 11:31:01 Onderwerp: |
|
|
Als ik het goed heb komt vandaag de uitslag over het referendum van GL/PvdA over het wel of niet aangaan van een fusie. Ben erg benieuwd.
Als die fusie er wel komt zijn de problemen nog niet voorbij, want hoe krijg je alle meningen binnen die partij verwoord in standpunten.
Lubach had er gisteren een leuk stukje over.
https://www.rtl.nl/tv/fragmenten/video/3ad42f43-a2d7-4073-80ad-02d9a68e8fe5/ministerie-van-asiel-wordt-drieen-geknipt
(vanaf 4.1
Verder twijfelt de meerderheid of Timmermans wel voorzitter moet blijven van de partij, die zien liever Klaver of Moorman als partijvoorzitter.
Dat lijkt me toch een probleem worden binnen die partij worden.
Citaat: | Hoewel Timmermans geliefd is bij zijn eigen kiezers, wil toch maar de helft (54 procent) dat hij weer lijsttrekker wordt van GroenLinks-PvdA. Een kwart is bang dat 'negatief sentiment' over hem stemmen gaat kosten bij de verkiezingen. |
https://ap.lc/akDRt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 12 Jun 2025 13:45:06 Onderwerp: |
|
|
Met samenwerking bedoelde ik ook dat democratische partijen de handen ineen moeten slaan zonder dat er meteen samen een kabinet gevormd moet worden. Je zit dan wel dicht tegen een cordon sanitaire aan maar misschien moet dat ook als paardenmiddel. Verder krijgt de PVV continue veel te veel aandacht van de media die er steeds weer intrappen als het Wilders behaagt om weer eens iets roepen op X, dondert niet wat. Langzamerhand wordt duidelijk dat de PVV een tamelijk grote vaste aanhang heeft, juist de mensen die het vertrouwen in de politiek al langer geleden kwijtgeraakt en niet meer ontvankelijk zijn voor argumenten. Daar zullen ongetwijfeld opportunisten bij zitten maar een groot deel is even gemakzuchtig als rancuneus tegenover alles wat ze waarschijnlijk links zullen noemen met D66 en GL als elitaire exponenten. Ga er als PvdA dan maar eens aan staan om dat volk terug te winnen, hoewel ik me afvraag of er niet toch wat PVV-ers zijn die de deur naar de PvdA op een kiertje hebben staan omdat ze heel goed weten wat de sociaaldemocraten ooit hebben bereikt aan sociale wetgeving.
Of Timmermans die groep aanspreekt betwijfel ik maar die twijfels heb ik ook bij Klaver. De verwachting is dat die fusie er van zal komen met een overweldigende meerderheid, die ik gisteren 'Noord-Koreaans' hoorde noemen. Qua ontstaansgeschiedenis zijn de PvdA en GL absolute tegenpolen met CPN, EVP, PPR en PSP als basis tegenover de, helaas verloochende sociaaldemocratie van de PvdA. Of die historie een rol van btekenis zal spelen betwijfel ik. De vraag is wat de leden belangrijk vinden: de politieke lijn voor de komende tijd of de poppetjes. Moorman wordt nogal eens genoemd als het redelijke alternatief, om die kwalificatie even van D66 te jatten. Maar ze heeft zich tot nu toe nog niet zo gemanifesteerd in de landelijke politiek, hoewel de media daar een rol in gespeeld kunnen hebben. Jammer dat het de SP niet goed lukt om meer te doen met de erfenis van de sociaaldemocraten, terwijl de doelgroep juist onder de PVV-stemmers te vinden is. Misschien toch wat meer optimistische uitstraling waar Roemer aanvankelijk zo hoog mee scoorde? |
|
Terug naar boven |
|
 |
Willemijn
|
Geplaatst: 12 Jun 2025 15:05:04 Onderwerp: |
|
|
Marjolein Moorman heeft duidelijk gezegd niet de lijsttrekker te wilen worden. Hetzelfde geldt voor Aboutaleb en Klaver. Ik zie Moorman nog wel minister van Onderwijs worden in het komende centrumlinkse kabinet. Rechts is er met behulp van de Telegraaf heel goed on geslaagd Timmermans te demoniseren als leider van de linkse ramp die ons bedreigt. Ik hoop dus dat een goede campagne de kansen laat keren. We hebben nog een dikke 4 maanden he. Hopelijk is men in staat 'asiel" van de top van de lijst af te krijgen en duidelijk te maken dat het opvangprobleem (meer is het nl niet) helemaal niet zo onoplosbaar is en dat andere zaken veel meer aandacht moeten krijgen. Bovendien ligt de sleutel voor het terugdringen van asielzoekers voor 95% bij Brussel. Zodra het volk dat tussen de oren heeft staat de weg voor links open. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Willemijn
|
Geplaatst: 12 Jun 2025 15:22:00 Onderwerp: |
|
|
Dagmar57 schreef: | Als ik het goed heb komt vandaag de uitslag over het referendum van GL/PvdA over het wel of niet aangaan van een fusie. Ben erg benieuwd.
Als die fusie er wel komt zijn de problemen nog niet voorbij, want hoe krijg je alle meningen binnen die partij verwoord in standpunten.
Lubach had er gisteren een leuk stukje over.
https://www.rtl.nl/tv/fragmenten/video/3ad42f43-a2d7-4073-80ad-02d9a68e8fe5/ministerie-van-asiel-wordt-drieen-geknipt
(vanaf 4.1
Verder twijfelt de meerderheid of Timmermans wel voorzitter moet blijven van de partij, die zien liever Klaver of Moorman als partijvoorzitter.
Dat lijkt me toch een probleem worden binnen die partij worden.
Citaat: | Hoewel Timmermans geliefd is bij zijn eigen kiezers, wil toch maar de helft (54 procent) dat hij weer lijsttrekker wordt van GroenLinks-PvdA. Een kwart is bang dat 'negatief sentiment' over hem stemmen gaat kosten bij de verkiezingen. |
https://ap.lc/akDRt |
De fusie gaat door. 89 % van de GL leden en 88% van de PvdA leden stemde vóór.
https://nos.nl/artikel/2570889-de-leden-hebben-besloten-pvda-en-groenlinks-gaan-volgend-jaar-fuseren
Over wie de lijsttrekker wordt, wordt volgende week gestemd ( ik heb mezelf niet kandidaat gesteld). |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 13 Jun 2025 12:01:25 Onderwerp: |
|
|
Willemijn schreef: |
............. ik heb mezelf niet kandidaat gesteld. |
Scheelt Timmermans weer een geduchte tegenstander  |
|
Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 13 Jun 2025 22:01:05 Onderwerp: |
|
|
Dagmar57 schreef: | Willemijn schreef: |
............. ik heb mezelf niet kandidaat gesteld. |
Scheelt Timmermans weer een geduchte tegenstander  | <LOL>! Ik doe ook niet mee, hoewel ik me in dat geval kandidaat zou stellen voor de SP maar dat laat ik mooi aan Jimmy Dijk over:
Citaat: | SP-leider Jimmy Dijk wil dat de wat hij noemt ‘sociale politieke partijen’ samen een front vormen, maar dan zonder Dilan Yesilgöz. "Ik doe hierbij een oproep aan hen, sluit de VVD uit", zegt hij in De Nieuws BV op Radio 1.
Ondanks een waardeloze regeerperiode met de PVV wil de VVD van Yesilgöz de partij van Geert Wilders vooralsnog niet uitsluiten van een volgende poging. Andere partijen doen dat wel. "Je ziet gebeuren dat het CDA van Henri Bontenbal de PVV uitsluit, erg goed. Je ziet dat GroenLinks-PvdA de PVV uitsluit", aldus Dijk.
Dijk wil dat de ‘sociale partijen’ nog verder gaan dan enkel de PVV uitsluiten. "Ik doe hierbij de oproep aan hen: Sluit de VVD daarbij ook uit. Wij, sociale partijen, kunnen van SP tot en met het CDA een van de meest sociale kabinetten ooit gaan met elkaar gaan vormen."
Volgens Dijk is dit een goed alternatief voor de “rechtse rot ruziepartijen", zoals hij het noemt. "Laten we een andere koers kiezen. Ga naar sociaal. Dat kan je beter doen met de SP en GroenLinks-PvdA dan met PVV en VVD." |
Artikel + video interview:Jimmy Dijk (SP): Sluit VVD uit en vorm van SP tot CDA 'meest sociale kabinet ooit'
Laatst aangepast door Kees op 13 Jun 2025 23:46:33; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Willemijn
|
Geplaatst: 13 Jun 2025 22:24:26 Onderwerp: |
|
|
Zou ik helemaal voor zijn. Ook maar een cordon sanitaire voor de VVD, zéker onder Yeșilgöz. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Pien
|
Geplaatst: 16 Jun 2025 16:45:32 Onderwerp: |
|
|
Eens! Dilan ben ik klaar mee, vind het een nare vrouw en PVV light. Dat framen van links als het kwaad van alles is ongekend dus dat linkse blok gaat niet komen helaas. Te gelukt te slecht neergezet. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 17 Jun 2025 09:54:35 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | Amsterdam- PvdA’er Marjolein Moorman lijkt dan toch de stap naar Den Haag te maken. De Amsterdamse onderwijswethouder die twee jaar geleden nog in beeld was als potentiële partijleider, lijkt hoog op de lijst te komen van PvdA-GL.
Moorman bevestigt tegenover De Telegraaf dat zij niet heeft gesolliciteerd op het partijleiderschap. Maar ze heeft wel interesse om aan de slag te gaan als Tweede Kamerlid, nu de verkiezingen door een kabinetsval vlak voor haar afscheid als wethouder vallen. |
https://www.telegraaf.nl/binnenland/pvda-wethouder-marjolein-moorman-onderweg-naar-den-haag-ik-denk-er-serieus-over-na/72207884.html
Dat zou goed voor de nieuwe fusiepartij zijn als Moorman daar een prominente rol in krijgt in de 2e kamer. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 17 Jun 2025 10:00:12 Onderwerp: |
|
|
Ik hoop dat er een sterk middenkabinet komt waarin zowel midden als linkse en rechtse partijen zitten, eigenlijk het liefst VVD/GLPvdA, CDA en D66.
Dat heeft denk ik de meeste kans van slagen op een stabiel kabinet die echt wat kunnen bereiken met alle moeilijke odnerwerpen die er liggen.
Ik zie een enkel links kabinet niet van de grond komen, dat gaat nooit lukken denk ik. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 17 Jun 2025 10:00:12 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|