|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Greet.W

|
Geplaatst: 19 Jun 2025 10:30:23 Onderwerp: |
|
|
@ Henny
Je hebt dus een leuk vooruitzicht , de meeting van Webtales .
Een heet dagje wordt er hier gelukkig niet verwacht en morgen ook niet , maar de verwachting voor het weekend zijn wel hele warme dagen .
@ Sibilla
Fijn dat jullie het in huis koel hebben .
Je hebt dus deze dag al weer vol gepland , leuk een boottochtje , is het nu ideaal weer voor .
Mooie foto van het kasteel .
@ Joke
Twee prachtige foto's , 1 van de ooievaars en 1 van de prachtige vlinder uit de vlindertuin.
Ik ga zeer zeker vanmiddag er met de fiets opuit .
Ik wens jullie een fijne dag .
Foto : Bloemetjes van het vlas .
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 19 Jun 2025 10:30:23 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 19 Jun 2025 10:31:41 Onderwerp: |
|
|
Ben ik weer.
Het vorige bericht lijkt kortaf, maar ik dacht dat we een uur later, dus om 11 uur bij de podoloog/pedicure moesten zijn. Een gevalletje van oeps! Meteen de boodschappen gedaan.
Joke, in de vlindertuin zijn wij ook geweest. Daar blijf je je ogen uitkijken.
Ook een mooie foto daar van. Dat is, meen ik, een uiltje. Die met de glazen vleugels zijn ook zo mooi.
Weet je wat ik van mijn gecreëerde Zwitser leven gevoel zo leuk vind. Die kun je zo goedkoop en zo duur maken zoals je wilt en daar houd ik ook van.
Net maisbrood gekocht bij Jumbo. Geen flauw idee hoe het smaakt, maar daar kom ik vanzelf wel achter.
Weer bier besteld. Warsteiner, 00 1 en 1 gratis. Daar word ik ook blij van.
Mensen, rustig aan
Ik ga een paar puzzels maken voor de aankomende dagen.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 19 Jun 2025 15:03:26 Onderwerp: |
|
|
Laatste puzzel is weer gemaakt.
Vandaag een rustig dagje, niks bijzonders.
Morgen ga ik naar het Bluesfestival in Grolloo, verheug ik me op, is altijd erg leuk, hele dag bluesmuziek en leuk festival.
Het weer zit dan ook erg mee, kortom dat wordt een topdag  |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 19 Jun 2025 15:54:24 Onderwerp: |
|
|
Greet een fleurige kleur van die vlasbloem
bij jou wordt het dus niet echt warm.
Henny dat gecreëerde Zwitser leven gevoel kan je zeker
zo duur maken als je zelf wil en bier besteld met dit weer gaat dat er wel in als je er van hou en wel koud biertje anders is het niet lekker.
Geef mij maar een glas ijsthee zonder bubbels.
Dagmar een leuk vooruit zicht geniet er maar van het Bluesfestival
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 20 Jun 2025 09:07:22 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal!
Dagmar, een dagje naar een festival. Dat is zeker leuk, maar kijk wel of die wel door gaat. Vandaag en voor het hele weekend zijn veel festivals en festiviteiten afgelast wegens de hitte.
Gaat het door dan wens ik je veel plezier toe.
Joke, ik ben ook gek op muntthee met dit warme weer. Het liefst koud. Gewoon water uit de kraan mag ook. Als het maar nat is.
Sibille nog rustig aan, of nog plannen?
Greet, nu klap jij in je handjes met het weer. Terwijl de rest van Nederland gebukt gaat onder de hitte zit jij goed op je balkon. Lekker verkoeld door een zeebriesje.
Wij gaan even een beetje rommelen voordat het warm wordt.
Wat ben ik nu blij dat ik een mooie serie boeken heb.
Dit weer geeft mij een goede smoes om lekker niks te doen en te lezen.
O ja, de puzzel kom er zo.
Heel oud geld
Voor nu
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 20 Jun 2025 10:17:45 Onderwerp: |
|
|
Henny schreef: |
Dagmar, een dagje naar een festival. Dat is zeker leuk, maar kijk wel of die wel door gaat. Vandaag en voor het hele weekend zijn veel festivals en festiviteiten afgelast wegens de hitte.
Gaat het door dan wens ik je veel plezier toe. |
Jahoor het gaat gewoon door en ik ga alleen vandaag, dus dan valt het nog mee met het weer.
Morgen is een ander verhaal, maar het is een heel goed georganiseerd festival en het is wel eens vaker heel warm geweest daar en ze nemen er goede maatregelen voor.
En in de auto hebben we airco.
En met dat plezier komt het zeker goed
Doe rustig aan allemaal met deze temperaturen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 20 Jun 2025 11:36:39 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag alweer.
Het wordt een erg warme dag. We hebben vroeg boodschappen gedaan en ook nog in de tuin koffie kunnen drinken. Zelfs nog alle planten water gegeven, dat is nu wel nodig.
@Dagar, leuk zo'n festival. Voor jongeren tot een jaar of 60 denk ik. Misschien ook iets ouder. En sommige gaan idd door, heel veel is afgeblazen vanwege de verwachte hitte. Nou ja, je hebt er plezier in, geniet er dus maar van.
@ Henny, je puzzel maak ik straks, we blijven nu binnen, het is te heet buiten.
Was je kortaf? Niks van gemerkt. Maar ja, ik ben er ook vaak niet of maar even. Er komt vaak iets tussen, ook bij jou merk ik.
@ Joke, mij doe je ook meer plezier met ijsthee, cranberry sap of bitter lemon. Of gewoon gemeetepils, danwel water. Vooral met dit warme weer. Ik heb ook weer nieuwe ijsdingen ingeslagen. Cornetto 's dit keer, geen chocolade ijsjes. Wil vindt dat zo'n geknoei steeds.
@Greet, mooie vlasbloementjes. Is het nu niet te warm om te fietsen?
Wj hadden gisteren een geweldig bootfeest. Van d4e Amstelland Zorggroep. Dus ook van Zuiderhof. Er waren daar 1500 medewerkers en vrijwilligers aan boord! Onderin was een soort festival aan de gang. Allemaal jongeren, veel muzikale herrie, niks voor ons oudjes. op het tussendek kon men eten en drnken krijgen. Wij zijn naar het bovendek gegaan. Daar was het ook druk, ook drinken verkrijgbaar, maar heerlijk buiten. Zon en wind, geen jack of jasje nodig. Erg gezellig. Ze kwamen ook rond met broodjes hamburger, nitterballen en andere snacks. Heel goed verzorgd allemaal. er werd een spech gehouden door iemand, geen idee wie. Daarvoor moesten we twee rtappen af. Dat hebben we dus NIET gedaan! Die speech vonden we niet belangrijk, het uitzicht op de boot wel. Lekker 2,5 uur gevaren over het IJ en langs de diverse werven. Ook langs het centraal station van Amsterdam. Er is zo ontzettend veel veranderd in de laatste dertig jaar, ik ken het niet meer terug. Mij staat Amsterdam Noord nog voor ogen zoals ik het gekend heb in de jaren 40, 50 en een deel 60. Niks meer van over! Wel heel veel nieuwe gebouwen, jachthavens en andere bedrijvigheid. Ik heb voor jullie een paar foto's gemaakt. Er staan ook wat mensen op, die hebben daar toestemming voor gegeven.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 20 Jun 2025 18:02:30 Onderwerp: |
|
|
Goedenavond allemaal .
Na een fietstochtje van 49 km kom ik hier nog even buurten.
@ Henny
Veel plezier morgen bij de meeting . Leuk het oude geld wat je hier laat zien.
@ Joke
Supermooie foto van de roze bloemen .
Het was hier vandaag 21 gr , een heerlijke temperatuur om buiten actief te zijn .
@ Dagmar
Het was vast een geslaagde dag in Grolloo , ze hadden het goed voor elkaar wat betreft de bescherming tegen de zon , dit zag ik in het Dagblad van het Noorden .
@ Sibilla
Een heel mooi verslag in woord en beeld van de vaartocht .
Hier was het heerlijk weer om te fietsen , 21 graden .
Ik wens jullie een fijn weekend
Foto : Middag goud ( Gazania )
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 20 Jun 2025 18:09:15 Onderwerp: |
|
|
Goedeavond.
Henny groot gelijk hoor om een mooi boek te lezen in het weekend veel plezier morgen bij de meeting.
Met die warmte is dat voor jou wel relaxen en zie een heel oud tientje
Voor een puzzel maak die morgen.
Sibilla wat een mooie foto,s heb je gemaakt die tweede is echt leuk je staat er fleurig op😅en de andere dames ook.
Dat het gezellig was kan je wel zien.
Dagmar fijn dat het niet afgelast is .
Greet dus jij gaat elke dag wel erop uit op de fiets zo jij hebt echt veel kilometers op de fietst gezeten 49km toppie doe je dat niet na krijg last van zadelpijn .
Prachtige foto zie het net mooie kleur.
Vanmiddag 20 km op de fiets naar Bennekom geweest
en op een terasje gezeten met dit weer gaat een drankje er wel in.
Ook veel water gedronken is wel belangrijk.
Morgen wordt het hier rond de +_35 graden dus doen we heel rustig aan.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 21 Jun 2025 10:26:09 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen allemaal.
Het wordt weer heet vandaag, maar we klagen niet. Rustig aan doen, dan breekt het lijntje niet, zei mijn moeder altijd.
Ik was al vroeg naar de super, was vergeten Cranberrysap mee te nemen gisteren. En ook al vroeg een boterkoek gebakken. Die moet morgen mee naar het parochiefeest. Er moest ook nog een tulband, maar daar heb ik, gezien de hitte, van afgezien. Bij de bakker en de super hadden ze die ook niet, alleen me feestdagen. Toen maar een extra boterkoek(je) er bij gekocht. kostte nog 3,50! en is nog geen 20 cm. in doorsnee! Maar allah, ze doe het er maar mee. Meer mensen zouden iets bakken, er zal best genoeg zijn voor iedereen. En anders: jammer.
Dagmar, fijn dat het festival niet is afgelast. Kun je er toch naar toe.
Henny, groot gelijk. Een goed boek is nooit weg. Ik heb er ook een: het goedgeleefde leven van Gladys Gray, een 103!jarige arts. Zo grappig geschreven en zo goed leesbaar ook.
Joke, het zal bij jullie ook wel heet worden vandaag. Een dagje rust is nooit weg. Je hebt nog gefietst gisteren en een terrasje gepakt. Goed idee, doen wij ook. En veel water drinken, ja.
Wat zijn dat voor leuke bloempjes die je laat zien?
Greet, je fietst ook wat af. 49 km. toe maar. Knap hoor. Deden wij vroeger ook, maar nu niet meer.
Mooie gazania's zijn dat. Nu weet ik dat ik die ook heb hangen, wist nooit hoe die bloemen heten. Dat vergeet ik snel weer, merk ik.
We naderen de 100 pagina's mensen. Een mijlpaal voor onze koffiehoek.
Zullen daar een feestje van maken? ik zet hier vast de boterkoek neer.
De rest moeten jullie zelf maar verzinnen.
Oja, Henny: ik heb je puzzel gemaakt. Die van dat bankbiljet. Leuk!
Mensen, de koffie is op, de ventilator staat aan. Laat de warmte buiten en je humeur binnen. Leve de zomer!
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 21 Jun 2025 13:48:46 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag,
Op deze zaterdag middag is zeker warm vandaag en in morgenstond nog goed te doen even de markt opgeweest en naar de supermarkt.
even een wasje gedraaid hangt op het rek en is zo weer droog.
Sibilla jij ook al vroeg op pad voor sap en ook al een boterkoek gebakken
voor het parochie feestje voor morgen leuk hoor.
en die boterkoek ziet er heerlijk uit en zullen de mensen morgen van smullen.
Henny heeft ook prachtig weer voor die meeting en zal best gezellig zijn.
Ja zie het bijna op pagina 100 dat hebben we toch met zijn alle gedaan.
en fijn dat het kan.
heb een luchtig jurkje aan getrokken gan toch niet fietsen te warm.
en zo een ijsje paken.
Daarna de puzzel maken.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 21 Jun 2025 15:06:35 Onderwerp: |
|
|
Goidag allemaal
@ Sibilla
Je was dus al vroeg op pad . Boterkoek is lekker maar ook machtig vind ik , dat je geen zin had om ook nog tulband te bakken dat snap ik.
Ik wens jullie morgen een mooi en gezegend parochiefeest .
Dank voor de boterkoek en ja de slingers , bloemen e.d denk ik er wel bij .
@ Joke
En ook jij al vroeg op pad .
Nee fietsen is met dit weer geen doen , voor mij ook niet , lekker fietsweer is voor mij zoals het hier gisteren was met 21 gr . De 49 km die ik gisteren heb gefietst was wel in 2 gedeeltes Naar een zus van mij daar ongeveer anderhalf uur geweest en toen terug , ik zou niet aan een stuk 49 km fietsen.
Prachtige foto van de bijen en vlinder trekkers , de kokarde bloemen en wat staan de geraniums er mooi op , mooi van kleur wit met roze.
Havikskruid .
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 21 Jun 2025 15:55:29 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Mijn zus en zwager velden of we zin hadden om in hun tuin te zitten. Eigenlijk had ik daar niet zo'n zin in, ik zat her goed. Maar Wil had er wél zin in en dus besloot ik om toch maar te gaan. je moet iets overhebben voor je liefste, toch?
Het was idd redelijk goed toeven in hun tuin, beter dan bi ons. Zus had een heerlijk slaatje, we aten een ijsje en dronken ook water. Nu zijn we weer thuis en hier in huis is het heerlijk koel. Wel met de airco aan hoor, die is wel nodig.
Henny heeft een mooie dag bij de Webtales.
Joke laat een mooie foto zien van de kokarde bloemen met bijen en vlinder en Greet laat ons genieten van havikskruid. Wist niet eens dat dit zo heette. Jij bent toch ook van alle markten thuis wat dat betreft, net als mijn overleden zus. Die wist dat ook zo goed.
Eens kijken wat ik tevoorschijn kan toveren op dit gebied.
plukbloemen, die zien we veel nu. |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 21 Jun 2025 16:57:18 Onderwerp: |
|
|
Greet wat een beauty deze foto van de havikskruid
Dus jij fiets ook niet als het zo warm is en net wat je zegt 21 gr is best aangenaam om dan er op uit te gaan.
Sibilla toch lekker nog een tijdje bij je zus in de tuin gezeten.
en vast ook aan de klets met iets lekkers erbij.
Mooi al die veldbloemen zie je veel langs de kanten.
Ja de ventilator zal vast wel aan staan
Bij ons is het in de huiskamer goed te doen stuk koeler
als waar we eerst woonde terwijl we op de grond zaten met tuin.
Hier geen airco nodig en wens jullie een fijne avond. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 21 Jun 2025 16:57:18 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|