|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Greet.W

|
Geplaatst: 21 Jun 2025 17:18:45 Onderwerp: |
|
|
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 21 Jun 2025 17:18:45 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 22 Jun 2025 09:45:21 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Alereerst. Gefeliciteerd met onze 100ste pagina. Dat hebben we maar mooi voor elkaar gekregen, met elkaar.
Daar gaan we nog minstens er een paar honderd tegen aan plakken.
Wat een mooie bloemen weer.
Dagmar heeft erg genoten van het festival, ondanks de hitte. Zo te zien en te lezen, ook op het nieuws en zo was het erg goed verzorgd en genoeg mogelijkheden om verkoeling te vinden.
Sibille op de boot. Daar ben ik ook wel een beetje jaloers op. Ik ben gek op boten en rondvaarten. Mijn moederskant was een schippersfamilie. Misschien vandaar...
Joke en greet zich rustig gehouden. Nou, dat doen wij vandaag ook.
En ik ga aan een meetingverslag/verhaal schrijven. Dat kun je beter meteen doen anders ben je de helft al kwijt en het was nog wel zo geslaagd.
We, Samanta, een medeschrijfster en ik hadden de poedelprijs gewonnen met de uitdaging; Geef jouw team een origine naam voor een algemene quiz door een van de organisators bedacht.
Gezien wij er n[ks van zouden bakken (dachten we) besloten we de naam De poedelprijsjes te kiezen.
En verdomd als het niet waar is, we werden eerste met die naam.
Door die gewonnen extra punten werden we vierde in de echte quiz
Ik heb nu een geschikte foto.
Het eten ging er ook best in. Zeker de soepen.
We zaten behoorlijk koel onder de overdekking met wijnranken en heerlijk geurende klimplanten
Iedereen fanatiek aan het schrijven

Laatst aangepast door Henny op 22 Jun 2025 11:33:53; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 22 Jun 2025 09:53:50 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal op deze tweede zomerdag, want de zomer is nu echt begonnen.
Een heerlijke zomerse dag (niet te heet) is niet versmaden, hoewel het je vaak meer geld kost. Uitgeven aan ijsjes en ander verkoelende dingen.
Kennen jullie deze nog?
Veel puzzelplezier!
Houd je hart warme en je hoofd koel. 😄
84 stukjes
https://www.jigidi.com/nl/solve/l6h8xcck/img-9021-oude-nederlandse-gulden/
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 22 Jun 2025 10:42:24 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Greet dit heb je prachtig gemaakt met onze 100ste pagina met deze ijsbloemen
Ja dat is toch wel leuk om even bij stil te staan samen.
Henny zo nog een paar honderd er tegen aan plakken
en ook nog een leuke naam bedacht voor de quiz en wat een verassing
om dan ook nog eens eerste met die naam Poedelprijsjes.
En was dus wel een geslaagde dag en lekker gegeten.
Vandaag nog een tropische dag hier en hoop toch in de middag nog even
een rondje te fietsen er staat nu wel wat meer wind.
We kijken wel wat we gaan doen .
Morgen onze trouwdag al 53 jaar en gaan er dan ook op uit zoals elk jaar.
Fijne zondag |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 22 Jun 2025 17:31:31 Onderwerp: |
|
|
Goededag allemaal
@ Henny
Mooi verslag van de meeting , grappig de poedelprijsjes .
Mooie foto's .
De zomerse dag was hier nog wel heet en benauwd . Zomerse dagen kost mij niet meer geld , mijn verkoelings drankje komt uit de kraan en aangezien ik geen watermeter heb gaat me dat niets extra's kosten ,
@ Joke
En heb je nog een rondje gefietst vanmiddag ? Het was hier geen fietsweer .
Prachtige foto van de stokroos .
Bij deze alvast gefeliciteerd met jullie trouwdag , en ik wens jullie een fijne dag .
Foto :
Bloeiende aardappels
en de bloemen van dichterbij
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 22 Jun 2025 20:19:44 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Jaa, daar zijn we weer. De 100e pagina, gefeliciteerd ons allemaal.
Henny, dat zijn leuke foto's van een leuke dag. En die puzzel maak ik natuurlijk ook, van dat andere tientje. En jullie wonnen de poedelprijs, geweldig toch!
Joke, Dagmar en Greet: ook gefeliciteerd met jullie bijdragen. Daardoor zijn we nu aan de 100 pagina's. Dat hebben we toch maar goed gedaan met z'n allen. Ik lees eigenlijk nauwelijks of nooit de andere pages, daar heb ik geen tijd voor.
Het was vandaag niet zo'n hete dag als gisteren, goed te doen. Na de St. Jansviering in Mijdrecht was er koffie met koek, cake, brownies en broodjes. Ook een beetje regen, niet veel. Wel heel gezellig allemaal. Mijn stukjes boterkoek gingen er in als koek, letterlijk. De schaal hebben we later opgehaald en toen meteen even op de boerderij gaan kijken.
We gaan onze elektrische fietsen weer opdoeken. De mijne gaat naar onze dochter, die van Wil terug naar Jochem, de fietsenhandel. En we kopen er twee gewone fietsen voor terug. We fietsen geen lange afstanden meer, alleen kleine stukjes in het dorp. Daarvoor hebben we geen e-bikes nodig, teveel gedoe met accu's en helmen. De fietsen staan maar in de schuur, we fietsen er te weinig op. Om steeds voor kleine stukjes die helm op te zetten, de accu te plaatsen, het mechaniek aan te zetten, we hebben er geen zin meer in. Monica, onze oudste dochter, wil graag mijn e-bike hebben. Haar vriendinnen fietsen vaak naar Woerden of naar Kockengen. Allemaal op elektrische fietsen. Alleen zij heeft nog een gewone fiets. Ze vindt dat heel zwaar fietsen, want zij gaan altijd harder.
We zien wel of we moeten bij betalen. Onze schoonzoon heeft aangeboden om bij te passen als we iets tekort komen, nou dat zien we dan wel. Ik geef mijn e-bike dus gewoon aan mijn dochter en verder zien we wel.
Verder zijn we gezond genoeg om korte afstanden op een gewone fiets te rijden, veel makkelijker.
Mensen, we drinken een glaasje op onze 100e pagina.
En we gaan vrolijk verder. Proost!
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 23 Jun 2025 10:35:00 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Sibille, je bent niet de eerste waarvan ik hoor dat ze geen E bike meer willen. Vaak om dezelfde redenen als jullie, maar vaak ook omdat ze er lelijk mee gevallen zijn. Met zo'n elektrische ga je toch een stuk sneller en dan komt het zeker zo hard aan.
Greet weer prachtige foto's.
Joke gefeliciteerd met jullie huwelijksdag,
53 jaar is niet mis.
Maak er een bijzondere dag van
Bij de dokter geweest en kik heb toch een beginnen vorm van aderverkalking. er moet wel wat aan gebeuren en gezien ik niet overal tegen kan. En ik ook niet alles kan slikken omdat ik bijwerkingen krijg die ik, volgens hem niet kan krijgen.
Na een kleine, maar pittige discussie is besloten dat ik nu stop met wat ik nu slik ter voorkoming van alvleesklierontsteking, Ik ondervind daarvan ernstige bijwerkingen en ik ben niet flauw. Maar als vrij zeker dat ik daardoor zoveel pijn onder mijn voeten krijg dat ik nog maar heel weinig kan lopen en staan. Ik wil wel vooruit kunnen Volgens mijn podoloog komt het daar door, Over drie maanden terug komen en dan gaan spuiten tegen de hoge cholesterol. Dan weet ii meteen of het aan die pillen lag. Dan kan ik altijd nog beslissen of ik weer ga beginnen met die pillen en de ander bijwerkingen maar voor lief neem
Ik heb nu eigenlijk meer privé verteld dan de bedoeling is. Maar het is soms erg moeilijk voor artsen te begrijpen dat iemand lichaam heel anders reageert dan volgens de regels moet. Dan ook nog: Het staat niet als klacht beschreven dus bestaat het niet.
Maar goed.
Ik ga dadelijk weer verder met een verslag schrijven over de meeting. Foto's in orde maken en zorgen dat het over een paar dagen doorgestuurd wordt. Dan kan er weer een mooi jaarverslag aan foto's en verhalen toegevoegd worden aan Web Tales.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 23 Jun 2025 14:39:45 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal .
@ Joke .
Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag . IK hoop dat je een hele mooie dag hebt gehad .
@ Sibilla
Jullie schaffen dus de E-bikes af , zal dan wel weer even wennen worden op een gewone fiets .
Dat je ook de helm dan afschaft daar heb ik mijn gedachte bij .........
Fijn dat je boterkoek in de smaak viel.
@ Henny
Wat een tegenvaller voor je dat er een beginnende vorm van aderverkalking is .
Ik hoop voor je dat de goede oplossing gevonden wordt , het juiste medicijn zonder bijwerking .
Een hele mooie tekst op het plaatje .
Ik wens jullie een fijne dag verder.
Foto : Het Zeeuws knoopje in 2 kleuren
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 23 Jun 2025 16:49:54 Onderwerp: |
|
|
Wel een mijlpaal 100 pagina's.
Mijn bijdrage blijft bescheiden, ik jump af en toe in en out
Vandaag een rustig dagje, morgen weer naar Schiphol zoonlief ophalen.
Ben benieuws of ik nog iets merk van die NAVO top, zowel op de weg als op Schiphol. |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 24 Jun 2025 09:26:34 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen allemaal.
@ Henny, ik vind het moedig van je om zoveel met ons te delen. Het valt niet mee allemaal, ik snap dat je dat kwijt wilt. Doe het gerust hoor, het leven is nu eenmaal niet altijd halleluja. Ik hoop wel voor je dat je die pijnpillen kunt blijven gebruiken. Niet (goed) kunnen lopen, het blijft moeilijk. Je wilt niet in een rolstoel eindigen, dat wil niemand. En aderverkalking is niet fijn. Blijf wel puzzelen en schrijven en lezen! Is goed voor je brein!
@Greet, ja, die fietsen gaan er uit. Maar ik wil wel een andere met lage instap. Gewoon voor de kleine stukjes. De helmen zijn al weg, die heeft mijn jongste dochter meegenomen. Of ze passen is nog de vraag en of ik hem terug wil ook. Misschien hou ik er wel een. Wil gaat echt niet met dat ding op fietsen, ook niet top een gewone fiets. Daar kun je natuurlijk je vraagtekens bij zetten, maar mijn oudste dochter wil ook geen helm, dus tsja. Ze zien maar, het is hun eigen verantwoording. Zelf ben ik wat ambivalent daarin.
@ Dagmar, We zijn idd aan de 100e pagina. Leuk hè. Geeft niks als je af en toe binnenzwabbert, dat is best vaak merk ik.
@ Joke, gefeliciteerd met je huwelijksdag. 53 jaar al weer, op naar de 60! Bij leven en welzijn, zeggen we altijd.
Lieve mensen, we gaan an de koffie. Er hangt al een was buiten en er volgt nog een klein wit wasje. Hopelijk blijft het droog.
Koffie!
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 24 Jun 2025 10:35:06 Onderwerp: |
|
|
Sibille, dat zijn geen pijnpillen, maar pillen tegen een stofje dat een verhoogde kans geeft op alvleesklierontsteking en dat stofje was goed gezakt. Tevens ook tegen hoogde cholesterol. Die was gezakt tot 8.
Maar zo terugvallen dat ik nu al weer terug ben dat ik een scootmobiel nodig heb voor een afstand van amper 300 meter en terug. Paractamol nodig heb om te kunnen slapen omdat mijn voetzolen pusleren en zeer pijnlijk zijn alsof ik op heten kolen gelopen heb.. Als het aan dat pilletje ligt dan stop ik er definitief mee. Anders ligt het aan iets anders. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 24 Jun 2025 15:45:11 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal .
@ Sibilla
Succes met het kopen van een fiets met lage instap .
Inderdaad het is man en je dochter hun eigen verantwoording .
Ik zou niet meer zonder helm willen en helemaal niet meer nadat ik gezien heb wat de gevolgen zijn voor een vriendin van mij die gevallen is met een gewone fiets .
En heb je de was droog gekregen ? dat was je hier niet gelukt met de buien / buitjes die er hier geweest zijn.
@ Henny
Sterkte met alle ongemakken die je nu hebt , ja er is soms een lange weg te gaan voor dat ze het juiste medicijn voor je hebben .
@ Joke
Nog aan het bijkomen van gisteren ?
Foto : Van bovenaf gemaakt
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 24 Jun 2025 21:08:21 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Leuk Greet, moeder en 7! kindjes, zwemmend in de sloot. Ik hoop dat ze alle 7 overleven, dat ze niet door een reiger of rat worden opgepeuzeld.
De dag is weer ten einde. Ik had nog even wat te doen op de laptop, vandaar dat ik hier nog even kom.
Welterusten allemaal voor straks.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 25 Jun 2025 08:42:36 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Ik ben vroeg, er wordt vandaag niet gezwommen en er is ook geen Nederland in Beweging op dit moment. Ik heb een uitvaart voor te bereiden, vandaar. En er is een NAVOtop aan de gang, vandaar ook geen NinB op de tv. Wel om 10.15 uur geloof ik.
Er wacht nog een strijk boven, die ga ik nu maar eens doen. Het draaiboek is al zo'n beetje klaar, want nog geen jaar geleden is de man van deze mevrouw overleden. Daar heb ik ook de uitvaart voor gedaan, dus vroegen de kinderen nu of ik dat ook weer wilde doen.
O Henny, dan heb ik dat verkeerd begrepen, van die pijnpillen. Nee, als je nu al de scootmobiel weer moet gebruiken, dat is ook niet prettig. Sterkte ermee meis, ik hoop voor je dat er een oplossing komt.
Mensen, ik gooi de tent vast open. Neem koffie als je wilt of wacht nog even tot 10.00 uur.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 25 Jun 2025 09:04:36 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Ja die EuroTop gooit heel Nederland op z'n kop. Omleidingen, wegversperringen. Halve wijken afgesloten en als klap op de vuurpijl. Donald Duck in de watten leggen. Dat is wel goed gelukt door eendje in het koninklijk paleis te laten slapen en met de koning en koningin te laten ontbijten.
Dagmar, is het nog zonder problemen gelukt om je zoon op te halen? Het zal nu met de autos veel drukker zijn geweest door de storingen met de treinen. Je zoon zelf zal het wel naar zijn zin gehad hebben op vakantie.
Greet en Joke nog op de fiets weggeweest? De foto met die pullekes vind ik erg leuk
Vandaag gaat het weer warm worden. Daarom besloten vanavond lasange te eten.
Nog even verder met de foto's over de meeting. Dan kan ik ze doorsturen voor Web Tales fotoalbum.
Mijn verhaal nog over de meeting.
Alleen de link en aks je die aan tikt krijg je de tekst.
https://www.webtales.org/?menu=webtale&werk=96243
Nog even de puzzel |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 25 Jun 2025 09:04:36 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|