50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 102, 103, 104, 105  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Greet.W

BerichtGeplaatst: 29 Jun 2025 14:44:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Na een beetje werk op pagina 103 beland , en hebben we de vervelend doende pagina 102 achter ons gelaten .
Smile

Zomerfijnstraal
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 29 Jun 2025 14:44:49    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2025 08:51:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal
Goed gedaan, Greet. Ik heb het niet gemerkt, maar dat zal zeker door jouw ingrijpen komen. Goed werk!
Sibille, sterkte met de uitvaart, want het gaat erg warm worden.
Greet, Joke en Dagmar. Rustig aan als jullie gaan fietsen.
Hier alles vanmorgen vroeg al tegen elkaar opengezet om door te tochten. Het is nu binnen nog maar 27 graden Laughing
De prikster komt zo en daar heb ik al een glas voor klaargezet zodat Peter haar water kan geven als ze gaat prikken. Die mensen vergeten vaak genoeg vocht tot zich te nemen tijdens de rondes.

Peter heeft de boodschappen, warsteiner was vorige week in de reclame. 1+ 1gratis. Very Happy al binnen
Vandaag kon manlief vier bestelde kratten ophalen .
Verder houden we ons vandaag rustig

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2025 09:24:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Greet jj hebt veel bloemen geplaatst om naar de volgende pagina te gaan.
Zijn prachtige foto's en bedankt .
Henny jullie kunnen weer vooruit met de kratten warsteiner
en nu vast al geprikt en wel een goed idee om voor de prikster een glas water klaar te zetten.
Is voor ons ook belangrijk de komende dagen veel te drinken.
Sibilla vandaag voor jou een uitvaart verzorgen.
Greet gisteren nog gefietst was nog goed te doen.
Vanmorgen al vroeg de ramen gelapt op de gallerij en de vloer ook gelijk
mee genomen dus dat is ook weer gedaan.
verder er maar een rustig dagje van maken.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2025 16:40:14    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hallo allemaal.

@ Henny, je had een warme, gezellige verjaardag. Dat begreep ik tenminste. En nog hapjes over, die zijn goed voor de volgende dag. Very Happy Ben je gauw klaar.
Ja die cholesterol, die weet wat. Daar moet je, zeker als oudere, toch wel een beetje op letten. Ook als je 69 bent! Laughing

@ Joke, vanmorgen was het nog goed te doen, die karweitjes. Daar is het nu te warm voor. Je hebt mooie foto's gemaakt van Oldenzaal. Het bankje herken ik wel, daar heb ik ook foto's van. Waarschijnlijk ook van de beelden, dat weet ik niet meer zeker. Ze zitten niet in mijn computer, het was nog in de tijd van gewone foto's. Overigens is Oldenzaal wel een leuke plaats, we waren daar regelmatig met de familie.

@ Greet, had je moeite met pagina 102? Veel bloemenfoto's, wel leuk hoor. Ik zie clematis, pispot (die groeit hier tegen de klippen op en overal tussendoor), bramenbloei. Wat zijn dat voor bloemen bij Joke? Weet jij dat?

Ook hier staan de ventilatoren te blazen en vanmorgen alles tegen elkaar open. Het is hier wel uit te houden. Vanmiddag heb ik tomaten en komkommer gesneden. Dat is lekker om nu te eten. Verder houden we ons rustig. Ik heb gisteren wel ene witte was gedraaid en vandaag een donkere. Dat droogt als een tierelier. Zo maak ik gebruik van mijn zonnepanelen, het kost ons niks.
Vanmorgen de begrafenis/crematie van een dorpsgenoot gedaan. Het was betrekkelijk koel in de kerk, maar ja, die jurk zit natuurlijk toch wel warm. Ik was blij dat hij weer uit kon.
Zo, de auto heeft ook weer de APK gehad. nog geen rekening van, maar er moest wel een nieuwe accu in. Die was compleet versleten. Dat mag ook wel na 17 jaar! Verder rijdt hij als een zonnetje, we kopen echt geen nieuwe meer.
Volgende week gaan we naar Schoorl. Zoonlief komt met zijn zoon naar Nederland. Het Zweedse avontuur, waarvoor hij een huis had gehuurd, gaat niet door. De dochter heeft nog veel feesten op haar programma staan, die had er geen zin in. Gelukkig kon hij het huis nog afzeggen, dat scheelde weer. Nu heeft hij een Landalhuisje gehuurd in Schoorl. Wij gaan mee, dat staat vast. Daarna komen ze nog een paar dagen naar Vinkeveen. De dochters moeten allebei de hele week werken en de schoonzonen ook. Dat is het lastige met die vakanties. Het valt nooit samen. Nou ja, we zien wel hoe alles loopt.
ik zie nog een puzzel, die maak ik straks.
Zorg goed voor jezelf.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2025 17:37:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedenavond allemaal uit een gelukkig niet zo warm noorden des lands .
@ Henny

pfff 27 gr binnen , dat haal ik hier gelukkig niet . Hier was het vanmorgen 24 gr binnen maar door aan beide kanten ramen en deur open te hebben gehad was het hier vanmiddag om 14 uur 2 gr afgekoeld ,
maar helaas is er ondertussen alweer 1 gr bij vanaf het moment dat het buiten iets warmer werd dan hier binnen.
Mooi dat de voorraad warsteiner weer is aangevuld .

@ Joke
Je was dus al druk op de vroege maandagmorgen .
Ja het fietsen zit er de komende 2 dagen helaas niet in , ach gelukkig staat het woord vervelen niet in mijn woordenboek , dus de dagen komen wel om .
Prachtige foto van het vingerhoeds kruid .

@ Sibilla
Gelukkig maar dat de uitvaart in de morgen uren was , nog niet zo warm als in de middag uren .
De bloemen op de foto van Joke is vingerhoeds kruid .
Jullie gaan toch het komend weekend naar Denemarken voor het feest van de kleindochter ? Komen jullie dan met jullie zoon weer terug ?
Leuk dat hij hier vakantie houd met zijn zoon in een prachtige omgeving , en leuk dat jullie daar ook bij zijn .

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Laatst aangepast door Greet.W op 1 Jul 2025 10:10:54; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 1 Jul 2025 06:57:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.

Greet, het wordt vandaag nog veel warmer. Vanmorgen vroeg al gelucht, maar nu moeten de ramen al dicht omdat het al 27 graden aan geeft.
Vanaf 10 uur wordt het al boven de 30 graden en een paar uur later wordt het 34 graden. Het zijn warme dagen . Zeker in het zuiden. Dadelijk nog even naar het ziekenhuis voor een buikecho. Halfjaarlijks controle. Daar moet ik nuchter voor zijn en mijn drinken, alleen water wat aanpassen. Dat is voor het eerst dat ik daar rekening mee moet houden, maar dat gaat goed komen. Laughing

Sibille, sterkte met de uitvaart.

Joke, niet fietsen, of het moet om 6 uur in de ochtend zijn.

Dagmar, mooie puzzeltijd

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 1 Jul 2025 09:47:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Henny jij nuchter voor een buikecho is dus elk halfjaar.
Ja het is hier ook al ruim 31 graden en loopt op naar 35 graden niet normaal hoor en fietsen om 6 uur nee lag toen nog op een oor
Very Happy
Sibilla gaat de reis naar Denemarken dus niet door of heb ik het mis? lees wel dat jullie Zoon en Kleinzoon naar Nederland komen,
en volgende week samen gaan genieten in Schoorl.
Greet ja deze dagen geen fietsweer maar vervelen komt dus niet in jou woordenboek voor. Very Happy mooi dat bankje met bloemen.
Was al vroeg op pad om wat dingen te kopen en de rest van de dag maar rustig aan.

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 1 Jul 2025 13:04:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Puzzel is gemaakt.

Het is e cht wel heel heet nu, niet mijn weertype ppfffff, maar goed nopg 2 dagen en dan is het weer voorbij en wordt het 15 graden minder, heerlijk.

Doe het maar rustig aan vandaag en lekker in huis blijven, is koeler als buiten.

goed weer ook om maar eens in allerlei topics hier actief te zijn Very Happy

Stay cool allemaal.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 1 Jul 2025 16:54:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedenavond op deze wel zeer warme dag , ja ook in het Noorden des lands deze keer .

@ Henny
Gelukkig was je afspraak in het zh in de morgenuren . Je hebt er voor de rest van de dag vermoedelijk een leesdag van gemaakt Smile

@ Joke
Ik hoop voor je dat je niet ver hoefde om wat dingen te kopen .
Ja rustig aan doen dat zullen velen met ons deze dag ook wel gedaan hebben en nog doen .
Prachtige foto van de moerasspirea.

@ Dagmar.
Ben je vrij met deze hele warme dagen of roept de arbeid een dezer dagen ?

@ Sibilla
Kunnen jullie het nog een beetje koel houden ?

Deze extreem warme dagen zijn voor mij als longpatient extra zwaar, het is maar goed dat ik zuurstof in huis heb anders zou ik het thuis niet redden , laat de verkoeling maar heel snel komen .

Foto :
Zo'n mooi beeld krijg je als de bermen niet volledig gemaaid worden .
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 1 Jul 2025 20:42:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny schreef:
Kees, jij ook en ik hoop ook dat het met jouw benen en voeten beter zal gaan.
Wat vooruit kunnen is wel zo belangrijk.
Dankjewel, Henny. Met een hittegolf zijn elastische kousen en orthopedische schoenen niet iets om naar te verlangen maar met wat geklooi met al dan niet open teenstukken en zo kom ik er wel uit. Als dat geregeld is, 'goed loopt' zullen we maar zeggen, maar eens aandringen op een operatie want in mijn linkerheup moet je langzamerhad de fiets nemen om nog een stukje kraakbeen te vinden...
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 1 Jul 2025 20:55:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet.W schreef:
Na een beetje werk op pagina 103 beland, en hebben we de vervelend doende pagina 102 achter ons gelaten.
Mijn excuses, jongens en meisjes, want ik liep wat achter met lezen waardoor ik het probleem net pas zag. De oorzaak van die butenproportioneel opgeblazen pagina's is meestal het formaat of de manier van plaatsen van foto's. Dat is en blijft op dergelijke forums een rotklusje. Ik neem me voor om me daar wat meer in te verdiepen voor snelle oplossingen en het formuleren van tips en trucs. Ik heb op bladzij 102 wat dingen aangepast door een paar returns in het bericht van Joke in te voegen tussen de foto's om wat tussenruimte te creëren. Laat me even weten of dat bij julie werkt want browsers gaan daar verschillend mee om.

Stuur in voorkomende gevallen rustig een pb aan mj of Klaas om het euvel te melden. Dan kijken we naar een oplossing.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 2 Jul 2025 06:21:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Kees schreef:
Laat me even weten of dat bij julie werkt want browsers gaan daar verschillend mee om.

Bij mij werkt het nu weer goed .
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 2 Jul 2025 07:22:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet.W schreef:
Bij mij werkt het nu weer goed .
Mooi! Dankjewel Greet. Ik denk dat het zo wel opgelost is maar ik vind het zonde als zo'n manco langer blijft staan dan nodig is, terwijl het vrij makkelijk op te lossen is. Ik ga frequenter meelezen en hoop zo wat sneller in te kunnen grijpen. Mezelf kennende zal ik me dan ook wat vaker inhoudelijk melden met alle bescheidenheid die me nu eenmaal eigen is. Cool
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 2 Jul 2025 08:42:37    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen luitjes,
het is nu al warm en het wordt nog warmer, net als gisteren en daarvoor.
Gisteren geen mails gelezen en niet op de laptop gezeten. We doen het rustig aan.
Vandaag al vroeg naar de supermarkt, flessen en blikjes ingeleverd. Dacht je dat ik alleen was? Vergeet het maar. Er was een man drie tassen aan het uitladen een voor mij stond een man met een volle kar. En ikke had alleen een tassie. Crying or Very sad De meneer met de volle kar was zo aardig mij voor te laten gaan, hij hielp ook nog toen sommige flessen terug kwamen. Ik wilde het te vlug, dat werkt dus niet bij die machines. Pfff. In het weekend is er helemaal geen doorkomen aan, dat ondervond mijn dochter. Enfin, de tas is leeg. En om meteen de vraag van Joke te beantwoorden: we gaan morgen naar Denemarken (ik heb de boardingpassen al uitgeprint), komen zondag terug en gaan dan maandagmiddag naar Schoorl. Of dinsdagmorgen, kan ook nog. We komen vrijdag met de zoon weer terug in Vinkeveen. Hij gaat zondag dan weer terug naar Denemarken. Pff, een heel gedoe, maar het lukt allemaal wel.
Zo, ook meteen de vraag van Greet beantwoord, geloof ik.

@ Henny, je had gisteren een buikecho. Goed dat ze dat elk half jaar doen, is toch een geruststelling, lijkt me. De rest van de dag zul je wel rustig aan hebben gedaan, gelezen misschien net als ik? Orthopedische schoenen, daar loop je nu beter op, lijkt me. Ik heb ze ook, samen met de steunkousen. Gaat prima, al heb ik nu de kousen niet aan, te warm. Grappig plaatje van die oude vrouw midden tussen de ijsblokjes.Laughing

@ Hoi Kees, leuk jou ook weer te zien. Ja, soms is het wat veel om te lezen, we zijn aardig actief hier in de koffiehoek. Neem er maar een bakkie bij, dat leest wat makkelijker. Ik had geen probleem met dit item, zoals Greet. Ze heeft het goed opgelost zelf, chapeau! Overigens draag ik ook elastische steunkousen. Nu even niet, maar normaal wel en het valt erg mee wat warmte betreft. Althans dat vind ik, al kan ik me voorstellen dat het niet voor iedereen hetzelfde voelt.
Begrijp ik nou dat je een nieuwe heup nodig hebt? Doen hoor, ik heb rechts ook en nieuwe, hij bevalt me uitstekend. Geen pijn meer en het loopt beter.

@ Greet, wat een leuk bankje met die bloemen. Ja, bij jou in het Noorden is het nu ook heet, zag ik op de tv. Rustig aan maar, dat doe je wel.

@ Dagmar, ja dit zijn geen fijne dagen voor longpatiënten. Moet je daarbij ook nog werken? Misschien vroeg in de ochtend?

@Joke, vingerhoedskruid is giftig, maar dat wist je natuurlijk al.
Ook al vroeg boodschappen gedaan?
Wat zijn dat voor bloemen? Het lijkt een beetje op paardenbloemen, uitgebloeid.
Maak er maar een rustige dag van, doen wij ook.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 2 Jul 2025 09:30:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Het is weer warm en gisteren was het rond 19.00 bij ons binnen 29.5 graden.
Nu al 29 graden. Vandaag eten we een maaltijdsalade met tomaten en komkommer. Te warm om te koken.

Greet, ik kan mij voorstellen dat je nu blij met extra zuurstof ben ondanks dat het bij jullie niet zo warm is dan bij ons.

Sibille, ik heb begin 2000 een maand in het ziekenhuis gelegen. Eerst in Eindhoven , drie weken en erna een week in Geldrop. Juist toen de coronatijd lost bastte en alles op slot ging. Ook de ziekenhuizen.
Ik had wel klachten, maar door de ophef over corona durfde ik niet naar de huisarts te gaan. Dat resulteerde met een opname door opeens een zeer ernstig ontstoken lever, vandaar nog steeds elk half jaar een echo. Ontstoken schildklier. Hartritmestoornissen, hartfalen en als klap op de vuurpijl. Een heftige blaasontsteking. Daarvoor was wel een arts een paar dagen eerder bij mij thuis geweest.
(Peter alleen mocht gelukkig wel bij mij iedere dag een uurtje komen. )
Vandaar dat ik de rest van mijn leven een echo moet laten maken, twee keer per jaar. Dat mijn cholesterol (lever) verstoord is en waarschijnlijk wel hoog zal blijven. Ik kan geen statines verdragen Gelukkig is de andere rest wel goed onder en met een pilletje onder controle Very Happy
Ik denk dat nu wat duidelijker is. Very Happy

Kees, ik heb ook steunkousen èn orthopedische schoenen. Ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Ik mag wel eens smokkelen en ik smokkel al een dag of drie/vier, met die 30 graden en meer. Rustig aan en beentjes omhoog en veel drinken..

Joke ook rustig aan, he

Ik moet nu snel even mee boodschppen. Puzzel komt later!

Laatst aangepast door Henny op 2 Jul 2025 10:22:11; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven

Geplaatst: 2 Jul 2025 09:30:11    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 102, 103, 104, 105  Volgende
Pagina 103 van 105

Ga naar: