50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 103, 104, 105  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kees

BerichtGeplaatst: 2 Jul 2025 09:50:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor mij staat als een paal boven water dat ik een nieuwe heup (links) nodig heb. Bloedarmoede en wat problemen met de charcot-voet (rechts) houden de boel wat op en uitvluchten om een forse operatie uit te stellen zijn me ook niet helemaal vreemd, eerlijk gezegd.

Als de verzekering het goedkeurt krijg ik nieuwe steunkousen met open teenstuk, de rechter een grotere maat dan de linker. De wondverpleegkundige zou me nog een soort steunsokjes voor de voorvoet toesturen. Ik ben benieuwd maar dan kan ik voorlopig even vooruit. De hitte moet ik dan maar even zien te overbruggen, desnoods met de beentjes omhoog.

Koffie blijft altijd lekker, ondanks het warme weer. Ik wil er al een paar dagen een appeltaartje bij bakken maar ik moet er even de energie voor vinden want een oven van een graad of 200 is ook niet echt lekker met dit weer. De appeltjes, Jonagold, heb ik in huis, alsmede Zeeuwse bloem, krenten en rozijnen, wat amandelspijs en uiteraard een eitje, wat melk en abrikozenjam. Paneermeel werkt ook prima om de bodem droog te houden. Doen jullie dat ook zo?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 2 Jul 2025 09:50:10    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 2 Jul 2025 10:27:22    Onderwerp: Reageren met citaat

De puzzel Laughing
88 stukjes.
Fonteintjes bij Bucht Haamstede

https://www.jigidi.com/nl/solve/w675mj4h/img-8983-fontijntjes-bij-burg-haamstede/

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 2 Jul 2025 10:53:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen,

Kees bedankt voor de aanpassing van de foto's had het met de mobiel gedaan en veel te breed doe dat niet meer .
Dus jij hebt ook steunkousen èn orthopedische schoenen en ook behoorlijk last van je heup,
die steunkousen zitten vast erg warm nu en dan even smokkelen met deze waarmte heel begrijpelijk.
Sibilla bedankt voor je uitleg dus morgen naar Denemarken en wens jullie vast een goede reis en geniet ervan.
Heb geen paardenbloemen hier geplaatst wel de moerasspirea en die is wit.
Greet heel begrijpelijk voor jou als longpatient
is dit weer heel zwaar en je niet zonder zuurstof kan nog even vol houden er komen regenbuien aan en wordt een stukje koeler morgen.
Henny die puzzel maak die later.
Even vanmorgen de bril laten bij stellen want die drukte behoorlijk op mij neus en stond ook scheef.

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 2 Jul 2025 11:16:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal

@ Sibilla
Jullie hebben dus drukke gezellige dagen voor de boeg , geniet er van en een goede reis .
Ben ik effe blij dat ik geen flessen in hoef te leveren in de winkel , 1 x per maand laat ik de boodschappen thuis bezorgen en dan nemen ze de lege flessen mee retour .

@ Henny
Gelukkig is het hier iets minder warm dan bij jullie maar zoals gisterenmiddag 31 gr hier is voor mij een crime . 22 tot 23 gr is voor mij een heerlijke temperatuur in de zomer .
Grappig ik eet vanavond ook een maaltijd salade met tomaat en komkommer er door en er gaan bij mij ook radijsjes door .
Leuke verkoelende foto van de fonteintjes .

@ Kees
Sterkte met de ongemakken die je hebt .
In de tijd dat ik nog weleens een appeltaart bakte deed ik altijd paneermeel op de bodem .

@ Joke
Ik hoop dat de weerverwachting uitkomt en dat het na 18uur vanavond flink afkoelt , dan maar even alles tegen elkaar open om het binnen weer wat behaagelijker te krijgen , nu 27 gr binnen en dat is niet lekker Crying or Very sad Fijn dat je bril weer goed zit .
Prachtige rozen foto .

Ik wens jullie alleen een fijne dag verder .

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 2 Jul 2025 12:20:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat een toepasselijk puzzel die waterfontein met deze hitte Henny Very Happy .

Ik snak naar eind van de middag/avond naar de buien, de afkoeling.

Ik doe niets vandaag, beetje internetten en lezen, veel verder kom ik niet.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 2 Jul 2025 13:40:43    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

@ Kees, die soort steunkousen heb ik ook. Met open teenstuk. Makkelijker met aantrekken. Voor het uittrekken heb ik en hulpstuk, maar dat heb ik nog n iet gebruikt Mijn eega is mijn hup, hij heet in een paar seconden mijn kousen uitgetrokken. Ik begrijp dat een operatie nog even uitgesteld moet worden, maar ik hoop toch voor jou dat het niet te lang duurt, een versleten heup loopt niet prettig.

@ Henny, dat was wel heftig toen, in 2000. Gelukkig dat Peter wel bij je op bezoek mocht. Zoveel mensen mochten helemaal geen bezoek ontvangen, ook niet als ze overleden waren. Dat voelt nog steeds niet goed voor nabestaanden, dat hebben ze mij wel eens verteld.
Je puzzel maak ik straks. Het is nu nog te warm, ik plak aan alle kanten. Was aan de overkant, in ZH, voor de maaltijden. Er is daar geen airco, dat mag niet van de zorg. Schijnt slecht te zijn voor de bewoners. Ze hadden wel twee ventilatoren, maar dat scheelde niet heel veel.

@ O, Joke. wat een misser: je witte spirea is heel mooi, met als de rozen. Bij mij doet de nieuwe clematis het ook goed, leuk om te zien. Ik hoop ook dat het vanavond afkoelt, een graadje of 5, 6 minder zou wel fijn zijn.

@ Greet, ook bij jou is het te warm nu. Vanavond koelt het gelukkig weer af. Je foto van dat ponyhok? Leuk gevonden, het lijkt een hondenhok, maar ik zie een pony. Laughing

Mensen, hou het koel.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 2 Jul 2025 13:53:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet wat een leuke foto van dat hok en de pony staat zo in de schaduw met zijn koppie om te hoek.
Henny de puzzel net gemaakt even afleiding met die warmte 🌞🌡️
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 2 Jul 2025 15:53:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Het regent hier nu volop .
In een paar minuten tijd is het 7 gr koeler geworden ... HEERLIJK Exclamation
[url][/url]
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 2 Jul 2025 17:19:08    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Het weer is aardig omgeslagen. Er is hier een beetje regen gevallen, niet veel trouwens. De temperatuur is behoorlijk gedaald: van 31 graden naar 23, dat is niet mis.
We hebben foto's gemaakt van heel ander weer. Kijk maar mee.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 2 Jul 2025 17:20:16    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Bj jou dus ook Greet. Ik zie de foto boven mij. Mooi!
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 2 Jul 2025 17:38:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is hier gelukkig ook een stuk koeler. Even het huis laten doorwaaien is dan heerlijk! We zitten in het midden van het land nog in de droge zone maar we zullen zien de komende uren.

Joke, ik neem je niks kwalijk, hoor. Het is een bekend probleem en we weten er meestal wel een oplossing voor, dus schroom niet om foto's te plaatsen, want daar zijn ze veel te mooi voor, zoals die met de rozen.

Die steukousen zijn wel een dingetje. Niet comfortabel bij warm weer maar dan hou je juist wel meer vocht vast. Ik heb een soort beugel met twee blauwe en twee gele bolletjes, die ik echt wel nodig heb bij aan- en uittrekken. Ook een soort hulpkous van sterke gladde kunstvezel die ik niet altijd gebruik maar met een nog wat vochtige huid na douchen ook wel handig. Ik kwam er een poos geleden, toen ik nog werkte, pas later op de dag achter dat ik vergeten was het ding er weer uit te trekken... Smile

's Kijken of het vanavond lukt met die appeltaart en anders doe ik het morgen. Ik gebruik een recept van Cees Holtkamp: Hollandse appeltaart, een masterclass.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 3 Jul 2025 07:42:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal in verkoeld Nederland. Very Happy
Sibille en Wil: Goede reis en veel plezier bij je familie en geniet er van, maar dat zal wel goed komen.
Jongens, wat een verkoeling na die regenbuien. Ook hier zakte hel snel de temratuur tot aangename hoogtes en een bestek van 10 min wel 12 graden.
Binnen was het 30.5 , gisterenavond en nu 'maar' 26 graden.

Kees, nu ben ik toch wel blij dat ik mijn sokken weer aan heb. Nog wam, maar je voelt de steun wel en dat voelt weer goed. Very Happy
Ik gebruik een handylegg, maar die kan alleen met gebreide kousen.

O ja, van bakken weet ik niks, dus ik kan je geen wijze raad daarin geven Very Happy

Greet, voor jou ook betere tempraturen.
Joke, je kunt weer fietsen.

Maandag is het bureau binnengekomen dat we bestelt hebben. Met dat warme weer was dat natuurlijk geen doen om in elkaar te zetten. Daar kan Peter binnenkort aan beginnen en dan kan een tuintafel, waar de pc nu op staat weer de tuin in. Dan kunnen de laatste dingen weer op z'n plek.

Mensen, geniet van het minder warme weer en rustig aan.
Nog een foto van de tuin in de vakantie Very Happy

Laatst aangepast door Henny op 3 Jul 2025 09:19:07; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 3 Jul 2025 08:09:26    Onderwerp: Reageren met citaat

O ja, Joke Wink
https://www.jigidi.com/nl/solve/0pcg7ccq/p1007220/

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 3 Jul 2025 09:33:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal .

Om even op het steeunkousen verhaal terug te komen waar een aantal van jullie het over hadden . Een vriendin van mij heeft ook steunkousen en vind het heel vervelend om die te dragen tijdens hele warme dagen, op dat soort dagen draagt zij dan ook compressie kousen in plaats van steunkousen en dat voelt een stuk prettiger .

@ Henny
Het zijn inderdaad betere temperaturen nu , niet alleen voor mij maar voor velen .
Vanmiddag met de fiets er op uit , verheug ik me nu al op Smile
Succes met het inelkaar zetten van het bureau .
Mooi plekje in de tuin hadden jullie tijdens de vakantie .

@ Joke
Ook fietsen vandaag ?

@ Sibilla
Die zal nu wel onderweg zijn naar Denemarken , geniet ervan.

@ Dagmar
Geniet van de afkoeling

@ Kees
En de appeltaart al gebakken ?

Fijne dag allemaal

Foto : Gisterenmiddag gemaakt tijdens een hevige regen en onweersbui , de regenpijp kon er niet tegen werken . In zeer korte tijd stond de galerij blank .

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 3 Jul 2025 09:48:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Greet bij jou kwam de regen met bakken uit de hemel aan de foto te zien en best vroeg en heerlijk dat het nu een stukje koeler is.
Sibilla en Willem geniet van de vakantie.
Kees de uitleg van de appeltaart is best fijn om te bakken.
en ben benieuwd og het gaat lukken zou leuk zijn om daar een foto van te laten zien.
Henny het bureau zal best op zijn tijd in elkaar gezet worden door Peter.
en bij jou dus ook een stukje koeler door de regen.
en bedankt voor de puzzel.
Hier gisteren om 8uur begon het te regenen maar niet veel en nu gelukkig wat koeler al blijft de warmte nog wel in huis hangen
Net even naar de supermarkt gelopen en voor vandaag eten we spagetti met saus en gehakt.

Terug naar boven

Geplaatst: 3 Jul 2025 09:48:44    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 103, 104, 105  Volgende
Pagina 104 van 105

Ga naar: