50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 107, 108, 109 ... 114, 115, 116  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Henny

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2025 10:00:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal op deze wat bewolkte zondag.
Joke, we hebben ons goed vermaakt op het familiediner. Alleen jammer dat de tafelinrichting en plek zich niet zo leende om spontaan van plaats te doen wisselen, maar daar wordt de volgende keer beter rekening mee gehouden.
Sinds dat de moeder van Peter zijn familie gestorven is (14 jaar geleden) hebben de kinderen besloten voortaan elk jaar een familiediner te houden. Vooral ook omdat de broers en zussen nogal verspreidt door het land wonen. Zo zie je elkaar toch minstens 1 keer per jaar en zeker nu we ouder worden. De foto's die ik gisteren gemaakt heb gaan strakjes al naar een zus van Peter omdat haar man een man van alle dag is. Het is nog niet eens zeker dat eind volgende week haalt. Zo kan hij nog even een beetje mee maken hoe het etentje geweest is. De andere foto's door broers en zussen gemaakt komen later.
Dat is niet zielig. Dat is de realiteit. Elke jaar is er een kans dat er eentje minder op de foto's staat. Vandaar dat die diners zo belangrijk zijn Laughing

500 g kikkererwten een nachtje weken leverde tot mijn verbazing een volume op dat mijn grootste soeppan na overgieten maar amper aankon. Misschien daarna iets te lang laten weken woordoor de boel ietwat begon te fermenteren
De hoeveelheid was gewoon te veel voor jou alleen.
Laughing Al doende leert men. Je moet eens weten wat wij al niet weg hebben moeten gooien... Niet erg. Dat is 'lesgeld' en meestal vergeet je die fout nooit meer
.

Ja, de apotheek. Daar kunnen ze er ook wat van. Er gaat ok zoveel hoeveelheden in om. Altijd zelf goed opletten, is mijn ervaring ook

Ik zal nu eens gaan kijken of ik een puzzel kan plaatsen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 13 Jul 2025 10:00:46    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2025 10:31:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog even de puzzel.
strijken in de jaren '60.
https://www.jigidi.com/nl/solve/cmhzwmib/img-9081-strijkplank-met-strijkijzer-jaren-60/
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2025 12:58:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag ,

Henny dus het was gezellig ja soms even van stoel wisselen is wel fijn om even met een ander familielid te praten.
Zeker belangrijk om dat samen een keer per jaar te doen.
Doen wij ook een keer per jaar aan beide kanten .
Dat is een oude strijkplank voor de puzzel.
Kees was dus niet echt een succes met die
kikkererwten🙃
Vanavond uit eten een dagje niet koken is ook wel fijn.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2025 08:47:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Joke, wat een mooie kerk. Rijk gevolde altaar met bijbehoren. Nog uit de tijd van het recht, rijke, roomse leven van de Kerk. Smile
Gisteren niet veel gedaan, want ik ben een beetje kreupeler dan anders.
Toen ik mijn schone steunsokken van de tafel wilde pakken schramde ik met mijn teen, naast de grote teen langs een stoelpoot. Of dat voorste kootje naar voren of naar achteren klapte weet ik niet. Wel dat het zeer doet Very Happy. Niet uit de kom of gebroken, want het beweegt nog wel en alles zit goed op z'n plaats. Wel nu meer paars dan blauw, maar dat heb je snel met bloedverdunners. Nu gaat het al wat beter en ik heb de bewuste teen niet aan de teen daar naast vast te hoeven 'spalken'. Het is gewoon een kwestie van lomp vlees is lastig. Laughing
Als het vrijdag maar weer goed te hebben is, want dan komt Sam logeren en dat moet ik hem uit kunnen laten.
Donderdag moeten we toch naar de podoloog, kan zij er even naar kijken,
Nu even naar de AH. Veel kunnen we nu in slaan omdat het 1 en 1 gratis is zoals koffie!
Over koffie gesproken.

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2025 11:55:03    Onderwerp: Reageren met citaat

@Joke, zeker een prachtige kerk en een sfeervolle foto.
@Henny, herkenbaar, en dan moet je ook nog je kousen over die zere teen zien aan te trekken...

Veel recepten gaan uit van 4 personen. Vaak kun je een overschot in de koelkast of de vriezer bewaren. Sommige dingen moet je in grote heoveelheden maken, zoals snert maar als het kan probeer ik de hoeveelheden aan te passen, te halveren. Dat om te voorkomen dat de vriezer overvol raakt met doosjes en zakjes die later niet meer te traceren zijn. De helft (we zijn met z'n tweeën) kan ook al te veel van het goede zijn.

Nieuwe dingen koken vind ik leuk maar af en toe is het resultaat niet om over naar huis te schrijven. Voor meeëters maak ik, door schâ en schande wijs geworden, alleen nog maar dingen waarvan ik zo goed als zeker weet dat ze gaan lukken. Ik ben best wel handig in de keuken, dus de moussaka gisteren is prima gelukt. Heerlijk met een Griekse salade erbij!

Voor een setje accessoires voor de hetelucht-friteuse ben ik gisteren toch nog even teruggegaan naar de Lidl. Beetje stom want ik dacht eerst dat het niet paste maar dat bleek bij nameten wel het geval te zijn. Een hoog en een laag bakvormpje, een rekje voor spiesjes en vier metalen prikkertjes om spiesjes, saté, shaslick etc.) te maken. Dat setje past bij opbergen precies in in het frituurmandje waardoor het geen extra ruimte in beslag neemt. Die friteuse is zelf ook compact, dus heel handig voor één- en tweepersoonshuishoudens.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2025 16:46:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Goededag.

Oei Henny dat zal best zeer gedaan hebben dan met het stoten van die teen nu wat minder ook pijn maar wel paars en best lastig.
Goed idee om er donderdag even na te laten kijken.
Kees jij hou dus wel van eten koken en de moussaka is een echt Grieks gerecht en was dus goed geslaagd en lekker.
Vanmorgen naar huisarts geweest last van rechte been.
Doe dat niet gauw maar elke stap deed pijn.
Moest naar het ziekenhuis in Ede voor bloedprikken voor trombose.
In het veen kan dat niet meer.
nog nooit gehad maar de uitslag naar een uurtje was toch alles prima.
Rustig aan doen kan een paar weken duren maar wel blijven bewegen

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2025 09:15:12    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen, ben ik weer. Na een korte reis naar Denemarken ook nog een weekje Schoorl gehad. met zoon en kleinzoon uit Denemarken. En op vrijdag een bbq bij ons in de tuin met de hele familie. Ik heb nog lang niet alles gelezen, het is wat veel. Zag wel dat Kees nu ook meedoet, leuk! In de gauwigheid zag ik ook steunkousen voorbij komen en een discussie daarover. En foto's! Ik lees alles straks op mijn gemak, beloofd. Fijn dat jullie de tent open hebben gehouden, dat doet me goed. Tot later, we gaan nu aan de koffie.
Hier is vast een voorproefje.

leuk snoepwinkeltje gevonden in Alkmaar
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2025 09:43:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Hee, daar is onze vakantieganger weer! k merk nu al dat jullie het goed naar de zin gehad hebben. Vooral door de foto's. Very Happy
Ja, we hebben goed op koffiehoekje gepast en volop gekletst over allerhande onderwerpen. Van steunkous tot regenton en al wat er tussen past. Laughing
Kees is nog met kikkererwten aan het stoeien gegaan. Je koffiehoekje is nog levendig en vol energie!

Oef, Joke. Met zo'n been moet je zeker oppassen. Gelukkig geen trombose, maar je kunt het risico niet nemen. Rustig aan. maar toch blijven bewegen, hoor. Trouwens, anders kan jij toch niet. Very Happy Straks weer lekker, op de fiets.

O, Kees, is er nog een partner Kees?. Dat zou wel fijn zijn als je niet de hele dag alleen bent. Zeker met jouw voeten dat je toch niet zo snel ergens naar toe kunt.
Dus je kokkerelt graag.
Mijn manlief ook. Sinds wij in 2012 stopten met roken werd Peter zijn hobby koken. Scheelt maar èèn letter, maar het maakt wel een enorm verschil. Zeker met de smaak. Je proeft veel meer. Heerlijk!

Voor vandaag staat op de planning.
Eerst boodschappen.
Dan naar mijn vriendin en om 2 uur naar de kapper.
De regenton heeft gisteren bewezen dat hij goed regenwater kan opslaan.
O ja, en vandaag komt er een vliegengordijn binnen. Dit jaar hebben we wel ontzettend veel vliegen.
Ze zijn hier in Zuid wel overal aan het afbreken bouwen. Ook oude boerderijen en zo. Er worden hele nieuwe wijken uit de grond gestampt. Dat zal wel op veel meer plekken zo zijn.

Nu tijd om even aan de slag te gaan.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2025 11:35:21    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Ben ik weer, de koffie is op en het is hier lekker weer. Beetje miezerig af en toe, maar verder valt het erg mee.

@ Oei Joke, ik begin maar met jou. Voorzichtig hoor met dat been. Goed dat je er naar hebt laten kijken, maar bewegen is goed. Regelmatig rusten ook, het moet toch genezen, ook als het geen trombose is.

@ Henny, die teen heb je aardig bezeerd. Ook daar moet je goed op letten. Dat doe je wel, lijkt me. Ja, die Peter van jou kan lekker koken. Ik lees dat graag. Hij heeft er een lekkere hobby van gemaakt.

@ Kees, jij kookt ook graag, lees ik. Kikkererwten? Ik had ze ook in huis, nog wel geloof ik, ergens in een blikje. Maar humus en dergelijke is niet zo aan mij besteed, aan Wil al helemaal niet. Ik verwerk de erwten wel in stoofpotjes en wok gerechten. Met en zonder vlees, dat verschilt wel.

Ik zie schitterende foto's, van een kerk met kruis van Joke. Een strijkplank van Henny? En de rozenpuzzel, van ene foto van Joke, gemaakt door Henny. Die puzzel heb ik daarstraks ook even gemaakt, wel een beetje lastig met al dat rood.

Ik zie nog meer puzzels en lik lees dat Greet een longaanval heeft?
@ Greet, lieverd, heel veel sterkte hoor, ik snap goed dat je hier nu even niet bent.

Lieve mensen, ik heb wel heel veel gelezen, maar kan niet op alles antwoorden, dat wordt teveel. Dat nemen jullie me vast niet kwalijk.

We hadden een leuke vakantie in Schoorl. Ik heb er al iets van op FB gezet, net als mijn zoon. Schoorl is met Bergen aan Zee het absoluut mooiste gebied van de West-Nederlandse Noord-Hollandse kust. Het Schoorlse bos, de duinen, de zee. We waren ook in Alkmaar. En in het Archeologisch Museum in Castricum. Favoriet van mijn Deense kleinzoon Ruben. De Waag in Alkmaar hadden wij nog nooit gezien. Trouwens, Alkmaar heeft ook mooie bloemrijke straatjes in het centrum, leuk om door te wandelen. En dat snoepwinkeltje! Het einde, helemaal. Wil vond daar nog zijn ouderwetse boterballen. Die kon je vroeger overal kopen, maar nu nergens meer. Wel dus in dat winkeltje, dat heeft hij ook gedaan.
Verder zijn we naar het strand gewesrt, hebben 's avonds overal gegeten behalve thuis Laughing en verwelkomden op donderdag ook nog de oudste dochter met haar man en jongste zoon. Zij kwamen een dagje 'meedraaien'.
Op Vrijdagavond hebben we met de hele familie gebarbecued, alleen Chloe was er niet bij, maar verder iedereen. Zaterdag uit eten bij neef Dennis in het Spoorhuis, zondag ging de Deense familie weer naar huis. En wij hadden ene paar dagen nodig om weer bij te komen. Dat krijg je als je b0ven de 80 bent. Laughing

@Henny, Sam heeft weer bij jullie gelogeerd, lees ik. En ook jij had een familiereünie. Leuk!
De kapper hebben we gisterenmiddag gedaan, we kunnen we weer even tegen.
@Joke, jullie doen dat ook regelmatig, lees ik. Wij deden dat ook, maar nu alleen nog aan onze kant. Hoewel dat ook moeilijker wordt qua afstanden. Een van mijn zussen is inmiddels verhuisd naar Valburg, niet naast de deur. Ze woonden eerst in Almere. Daar woont nu nog mijn broer. Mijn andere zus en haar man en mijn zwager de weduwnaar, wonen in Mijdrecht. Dat is nog te overzien. Van de andere kant gebeurt er op dit moment weinig, we zien elkaar regelmatig, de meesten wonen in Vinkeveen. En we houden elkaar ook in de gaten, dat scheelt.

@Kees, zo'n Airfryer hebben wij ook. Ik heb er nu van die papieren bakjes in gedaan als ik iets bak, frikandellen, patat, kip of groenten. Dan wordt de bak niet zo smerig. Die van ons hebben we destijds nog bij Blokker gekocht. Ik neem aan dat jij er een met 'laagjes' hebt? Ik vind hem ook makkelijker dan de oven, zeker met z'n tweeën.
Lang verhaal? Nee hoor, ik ben ook lang van stof. Meestal tenminste. Dan hebben we veel te vertellen, leuk toch?
Enne: als je goeie recepten hebt: ik hou me aanbevolen!Laughing
Nog even wat foto's van Denemarken en Schoorl.

deze slak is er een van velen, te zien in hun tuin

het feestvarken zit achterin, met haar medefeestvarkenvrienden

vader en zoon vermaken zich prima in zee
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2025 11:48:55    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Nog een paar kiekjes, voor de verandering Laughing

In het Archeologisch museum in Castricum

deel van het orgel in de Grote of Laurenskerk in Alkmaar

in het Aqua-museum in Bergen in Zee
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2025 12:10:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Zojuist terug va de pedicure. Daar knappen mijn voeten altijd geweldig van op. Van de wondverpleegkundige kreeg ik advies om kousen met open teenstuk te dragen en later adviseerde ze me teensokjes als preventie tegen wondjes en om de druk in de voorvoet wat gelijkmatiger te verdelen. Die lagen vanmorgen op de mat. Ik ben benieuwd!

Nu aan de koffie en daarna eindelijk die appeltaart maar eens maken. De appels (Jonagold) zijn nog goed.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2025 13:18:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag ,

Hallo daar is Sibilla weer een leuke vakantie gehad en heb net alles even gelezen jullie hebben veel ondernomen,
en gezellig gegeten en plaatsen bezocht zie prachige foto's voorbij komen iets om te koesteren
zo leuk ook die foto van jullie zoon en kleinzoon in het water.
Henny jij naar je vriendin en naar de kapster gezellig en jou Peter zorgt voor het eten is een hobby van hem.
Greet sterkte we missen je wel je geeft altijd een leuke reactie en je foto's zijn echt prachtig.
Kees ja een pedicure kan heel veel voor je voeten doen en dus nu teensokjes is te hopen dat het helpt.
Vanmorgen even naar het dorp geweest en de markt toch bijna een uurtje het hele dorp door gelopen
zo nog even kijken of de max er is en nog wat dingetjes nodig ga dan op de fiets is vlakbij.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2025 15:30:55    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hallootjes, ben ik weer.
@ Joke, die koeien liggen er ook heerlijk ontspannen bij, zo te zien.
Je was weer naar de markt, ja, dat kan bij jullie in Veen. Hier is alleen op donderdag markt in Mijdrecht. Bij de flat staat hier op woensdag een kaaskraam, op donderdag een broodkraam en op vrijdag een fruitkraam. Verder niks. Nu ben ik niet zo'n marktfan, maar af en toe is het wel leuk. En goedkoper, dat ook.

@Kees, ik heb steunkousen zonder teenstukken. Is makkelijker met aan en uittrekken. Vandaag heb ik geen steunkousen aangedaan, te warm. Maar verder doe ik ze wel aan, is beter voor mijn benen, zelfs met warm weer. Je merkt het bijna niet als je ze aan hebt, vind ik. Vandaag had ik er geen zin in. Goed voor je benen zorgen, is belangrijk. Naar de pedicure ook, ik ga elke 8 weken.
Ik zie dat je ook falafel maakt van kikkererwten. Ben je veganist of gewoon vegetariër?
Lieve mensen, ik zie prachtige foto's, van veldbloemen, stokrozen, een schildpad aan het water, teveel om op te noemen. Goed bezig jullie! Ik heb ook al twee puzzels gemaakt vandaag. Nu even een kop thee drinken.

deze slak vond ik ook in de tuin van mijn zoon. Zulke grote slakken heb ik hier nog niet gezien.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2025 21:14:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla, leuke serie vakantiefoto's. Ik heb even je beterschapswens voor Greet, waar ikme van harte bij aansluit, aangepast. Ik dacht altijd dat een suikerbol een zoet broodje was, gezien de serie boeken vn van der Hulst, Inde Soete Suikerbol. Ik heb die boeken uit de (lagere) schoolbibliotheek destijds verslonden!.

Henny, je strijkplank hou ik nog even in reserve. Altijd leuk om te doen als ik de slaap even niet kan vatten, beter dan me druk maken over politiek. Wink

Sinds onze dochter het ouderlijk huis verliet, een kleine 20 jaar geleden zijn we met zijn tweetjes. Vrouwlief blijft het liefste thuis omdat ze nogal stressvermijdend is, snel overprikkeld. Ze is altijd wel van de partij bij familiebezoek of -bijeenkosten en dagjes uit zijn ook prima. Langer wil ze liever niet van huis maar ik wil er graag wat vaker en langer op uit, dus dan maar alleen de hort op.

Vandaar dat ik aan een minibusje, sinds kort heb ik een VW Caddy, genoeg denk te hebben. Ik moet het deels nog inrichten maar met een beperkt budget zijn de meeste modulaire oplossingen best prijzig. Gordijntjes gaat nog wel maar een (zit)bed op maat of een oplossing die vaak alleen in combinatie met een keukenunit wordt verkocht kost al gauw 3000 à 4000 euro. Ik ben niet onhandig maar ik heb geen werkplaats en ik ben momenteel fysiek nogal beperkt, dus dat wordt even verder zoeken naar een simpele oplossing waar ik goed op kan slapen. Daarnaast zijn die gordijntjes belangrijk voor de privacy, zeker bij stealth kamperen, maar de rest improviseer ik voorlopig wel even. Alleen een powerstation staat ook wel hoog op mijn verlanglijstje voor verlichting en oplaadstroom voor telefoon en laptop/tablet.

Dan de culinaire sectie: ik ben geen vegetariër maar ik probeer wat meer flexitariër te worden. Die hard vegetariërs/veganisten verfoeien vaak vleesvervangers maar die zijn de afgelopen jaren steeds beter geworden. Ik ben absoluut niet van plan om dagelijks tahoe te eten, dus dergelijke alternatieve producten, maar ook falafel, zijn welkom.

Eindelijk die appeltaart gebakken. Het is moeders mooiste niet geworden, dus dat wordt een toefje slagroom extra om op te leuken. Maar hij is goed gaar, de appels niet tot moes gekookt en naast de Jonagolds heb ik de vulling gemaakt met wat abrikozenjam, krenten en roijnen, een beetje appelcompôte, maïzena voor de binding en kaneel en uiteraard suiker maar mogelijk probeer ik het ook eens met erythritol. Die vulling had ik eerst een poosje gesmoord voor wat meer eenheid en wat meer smeuigheid. Je kunt dan met de maïzena het vocht uit de appels binden. Bodem gemaakt van harde wenerdeeg met Zeeuwse bloem, bedekt met een dun laagje amandelspijs, voor de liefhebbers van details.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2025 08:13:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal op deze wat druiligge dag. Eindelijk gaat er wat warmte uit de slaapkamers.
Kees, die taart ziet er karaktervol uit en daarmee zie je ook dat het met liefde gemaakt is. Dat hij smaakt geloof ik achter mekaar. Very Happy Met of zonder slagroom.
Van kampeerbusjes heb ik niet zoveel verstand, maar zo'n voertuig vind ik wel bij je passen. Ik zie je er wel mee op stap gaan.
Ik weet wel dat Obelink veel opblaasbare oplossingen heeft voor allerhande problemen.
Hier een link met bedden
https://www.obelink.nl/catalogsearch/result/?q=opblaasbaar+matras

Wie weet brengt het je op ideeën, of ben je er zo mee gered.
Dames, ik die verder vandaag niet niet veel. Gisteren veel gelopen voor mijn doen en nu heb ik serieus meer last van dat teentje,
Wel zet ik straks nog even een nieuwe puzzel Very Happy

Terug naar boven

Geplaatst: 16 Jul 2025 08:13:53    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 107, 108, 109 ... 114, 115, 116  Volgende
Pagina 108 van 116

Ga naar: