50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 112, 113, 114, 115, 116  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sibilla80

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2025 13:21:37    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Fijn dat het weer beter gaat Greet. Elke dag een stapje verder, geduld heb je wel.
De lathyrus is een mooie plant, ze verwilderde bij mij, dat wel. Maar ze gaf veel bloemen.
Dat heb je ook met uien, als je die laat uitgroeien, komen er ook mooie bloemen aan.

Mooi, die Bergamotbloem, Joke. Bij jou is het nu ook droog, hier ook. De zon schijnt zelfs af en toe. Kun je lekker even naar buiten.

Ja Henny, die Sam weet je wel bezig te houden. Laughing
Toch wel fijn dat je buren nu helpen. Zo vangen wij vaak postpakketjes op, want de buren zijn meestal niet thuis en wij wel. Iedereen happy, toch?

Wij gaan eens kijken voor een nieuwe fiets voor moeders. En daarna pannenkoeken eten bij onze neef in het Spoorhuis. Dat hebben ze elke woensdag. Wisten wij niet, maar zijn ouders wel. Mijn zwager had het gisteravond aan Wil gevraagd en die zei natuurlijk JA. Laughing
Dus: ajuparaplu, tot morgen.

tante Truus paste in de oorlog op Joodse kinderen en verborg ze.
Dit beeld staat op een pleintje in Alkmaar
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 23 Jul 2025 13:21:37    Onderwerp:

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2025 14:48:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla op zoek naar een nieuwe fiets en daarna pannenkoeken eten in het Spoorhuis.
Mooi beeld vanuit Alkmaar.
Henny is nu ook weer voor een mooi boek te lezen.
onderweg op de fiets begon het toch te plenzen
onder een groote boom staan schuilen maar helaas dat
kwam er toch doorheen van buienrader kan je ook niet van op aan.
Beeld van Vader en Zoon Borghuis

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2025 18:38:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben een beetje in mineur stemming.
Krijg deze week een ondergebit (wilde ik zelf graag), maandag 1e helft van mijn ondertanden getrokken en morgen de rest en dan nieuwe gebit er gelijk op.
Het is geen lolletje allemaal moet ik zeggen.

Hoop dat ik er over 1 a 2 weken van alle ellende af ben en blij ben met mijn nieuwe ondergebitje Very Happy
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2025 19:29:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
Krijg deze week een ondergebit (wilde ik zelf graag), maandag 1e helft van mijn ondertanden getrokken en morgen de rest en dan nieuwe gebit er gelijk op.

Hoop dat ik er over 1 a 2 weken van alle ellende af ben en blij ben met mijn nieuwe ondergebitje Very Happy

Het is inderdaad iets waar je niet voor je plezier naar toegaat Sad
Ik wens je heel veel sterkte !!
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2025 20:22:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:

Jij ook al... We waren kind in een periode dat goede mondzorg nog niet vanzelfsprekend was. Tel daar een tandarts bij op die er met de pet naar gooide (daar kom je dan veel te laat achter) en ik had al een plaatje met vijf kunsttanden bovenin voordat ik de volwassen leeftijd bereikte. Achteraf gezien zou je het rustig kindermishandeling kunnen noemen... Met zo'n plaatje kun je wachten op de rest en een jaar of vijf later had ik al een bovenprothese. Ik zit er al een poosje tegenaan te hikken maar de kwaliteit van wat ik nog in mijn onderkaak heb is van dien aard dat er niet veel meer te redden valt. Ik heb het nog een poos volgehouden maar de kauwfunctie is al niet wat het moet zijn en gaat alleen maar achteruit. Of opknappen nog een optie is betwijfel ik. Ik begrijp maar al te goed dat je daar niet vrolijk van wordt maar ik zal binnenkort ook de knoop moeten doorhakken. Dan maar kijken wat er mogelijk is aan keuzes, misschien een klikgebit of iets dergelijks. Sterkte!
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2025 21:32:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:

Dat lijkt echt geen lolletje en wens je sterkte ermee.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 24 Jul 2025 09:37:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Ja, ik heb mijn trilogie uit van Juliet Marillier
Een erg spannende reeks over heksen, feeën, druinen en sages.
Gisteren begonnen aan het boek: De boekendief van Markus Zusak.
Een boek wat gaar over de Duitse bevolking in de Tweede oorlog
Ik werd er al voor gewaarschuwd dat het een raar, vaag begin heeft, maar dat het later een tranentrekker wordt. De verteller is De Dood Ik zal het avonturen

https://www.bol.com/nl/nl/f/de-boekendief/38521119/?Referrer=ADVNLPPcef5fb00cdbf92970065bba51d681157664&utm_source=1157664&utm_medium=Affiliates&utm_campaign=CPS&utm_content=txl

Ja, tanden,
Er werd mij verteld dat ik voor mijn 25 een volledig kunstgebit zou hebben. Mijn tanden hebben een heel zacht glazuur. Vandaar. Ik ben nu 69 jaar oud en in heb nog 10 eigen ondertanden Very Happy Mijn tanden niet kwijt door gaatjes, maar door wortelproblemen.
Goed de tandartsen konden er wel een aardige auto van rijden. Vier bruggen en vier kronen, plus nog een hoop gedoe als een flapoperatie. Een grote mislukking Twisted Evil Maar daar zullen we het maar niet over hebben,

Als je tanden er echt uit moeten dan moet het.
Mijn schoonzussen hadden al een gebit voor hun 21ste. Onder het mom: Scheelt in het huwelijk veel geld en je had nergens meer omkijk naar. Zo werd er vroeger gedacht.
Maar Dagmar, het trekken valt nog wel mee. Wel opletten als je bloedverdunners slikt.
Komt wel goed.

Ik kwam er vandaag achter dat ik gisteren helemaal geen puzzel geplaatst heb.

Morgen zal ik het echt niet vergeten Very Happy
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 24 Jul 2025 10:43:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.

Jullie vermaken je allemaal op een prettige manier zo te lezen .
Alles teruglezen en overal op reageren is mij nog effe teveel .

@ Joke
Aan jou wil ik wel even kwijt dat ik het een prachtige foto vind de foto van het beeld van vader en zoon .
@ Sibilla
Ook jou foto van Tante Truus met de kinderen is prachtig om te zien.

Ik wens jullie een fijne dag

Achantus ( Akant )
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 24 Jul 2025 12:41:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal,

Greet de foto van de Acanthus is prachtig om te zien en doe maar rustig aan hoor.
Henny jij hou wel van lezen zo te zien zo heeft ieder zijn ding.
Niet aan mijn besteed maar een puzzel maken blijft leuk om te doen.
Sibilla en waren de asperge lekker die groene en nog geslaagd voor een fiets.
Vandaag een rustig dagje niet fietsen en wandelen.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 24 Jul 2025 13:41:05    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hoi piepeloi, ben ik weer.
Een druk dagje vandaag. Eerst de sport, daarna het grote raam gelapt. Dat was echt wel nodig, je kunt het goed zien. Geeft wel weer een goed gevoel. Daarna rondje Uithoorn /Mijdrecht gedaan. Ik kreeg voor mijn 80e verjaardag een armband en oorbellen van Wil en de kinderen. Heel leuk, maar de armband was te klein, die kon ik niet om. Het heeft 2 jaar Very Happy geduurd, maar n u worden er dan extra schakeltjes tussen gezet. Meteen ook een nieuwe batterij in een horloge laten plaatsen. Intussen (we moesten er even op wachten) aan de overkant bij de bakker koffie met een kaasbroodje gegeten. Daarna op zoek naar een schoenenrek. Nergens te koop, niet bij Dirk Stam, De Kringloopwinkel, Xenos, Karwei. Daar hadden ze wel tuinstoelen in de aanbieding, met 35% korting! Hebben we er meteen twee gekocht. ik heb er nog geen plaatje van, dat komt nog. Zo'n schoenenrek koop ik wel online, heeft dochter Monica ook gedaan. Nu zijn we weer thuis, er hoeft vandaag verder niks meer. Oja, ik was ook nog even bij de Aldi. Vis en pizza's meegenomen voor in de vriezer. En voor vanavond lekkerbekjes. We kunnen weer even vooruit.
De vakantie KOS is ook betaald, we gaan pas in september, maar dat moet je wel vooruit betalen.

Henny, je boek is uit en je bent begonnen aan een nieuw. Ben benieuwd of het je bevalt. Ik hou ook van lezen, ben bezig in een boek over een verdwenen kind. Nogal moeilijk, maar wel goed geschreven: DIEP ALS DE ZEE van Jacquelyn Mitchard. Soms leg ik het even weg, dan worrdt het te spannend.
Puzzelen doe ik ook graag, zowel legpuzzels als met woorden.
En diamond painting, ook heel leuk. Maar meer voor winterse dagen, niet voor nu.

Ja, tanden het is wat. Ook wij gingen nooit naar de tandarts. Tot ik op mijn 17e een kaakontsteking kreeg. De KNO-arts stuurde me subiet naar de tandarts. Die trok meteen een aantal kiezen, waardoor ik van mijn kaakontsteking was genezen. Daarna onderhield hij mijn gebit en ging ik elk half jaar braaf naar de tandarts. Destijds was ik de enige in de familie. Het is heel lang goed gegaan met mijn gebit, in Vinkeveen ging ik trouw elk half jaar naar de tandarts. Maar halverwege de 60 ging het toch mis: tanden vielen uit, kiezen kwamen naar beneden. Ik moest een brug, maar dat vond ik toch wel erg duur: ruim 10.000 gulden! Nu heb een kunstgebit boven en een klein ondergebitje beneden. Daar heb ik nog genoeg eigen tanden en zelfs een kies. Elk halfjaar ga ik naar de mondhygiëniste, dat gaat prima.
Dagmar, het went en als je geen bloedverdunners slikt is de bloeding ook zo over. Succes ermee en veel sterkte.

Ik ben geslaagd voor een nieuwe fiets en de pannenkoeken waren ook heerlijk. Leuk om eens iets anders te eten.

Had je toch een regenbui op je dak, Joke? Hier blijft het steeds droog, ondanks allerlei berichten. Ja, de groene asperges zijn goed gelukt, ik kan het aanbevelen.
Het beeld van vader en zoon, waar staat dat? Bij jullie in Veenendaal?

Mensen, ik ga er van tussen. Tot morgen, met een nieuwe puzzel van Henny.
Laughing
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 24 Jul 2025 14:57:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Het beeld staat in Oldenzaal was tijdens vakantie.📷
Dus goed geslaagt voor eem fiets Sibilla
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 25 Jul 2025 10:00:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedendag .

Ik wens jullie een fijne dag en prettig weekend

foto : Pluimhortensia
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 25 Jul 2025 10:19:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Ik heb heerlijk kunnen en mogen uitslapen. Peter maakte mij om kwart voor negen wakker Shocked
Hij had San al uitgelaten, dus daar hoefde ik ook al niet meer naar om te kijken. Gelukkig maar, want ik heb nog steeds erg veel last van dat teentje naast de grote teen. Een dagje wat mindder zal goed doen.

Joke, Sam blijft tot en met 6 augustus bij ons. Nog twee weken. Very Happy Dus nog even.

Kees, er komt schot in.

Greet, nu weet ik opeens wat een longaanval in houdt. Dat heeft mijn moeder ook eens gehad.
Nu ga ik een heel raar verhaal vertellen, maar het is echt gebeurd.
Peter en ik waren nog niet getrouwd. Zo lang geleden. Ik was een jaar of 19
Ik werkte bij Witteveen. Het was een uur of 10 en opeens kreeg ik een onbestemd, angstig gevoel over mij heen. IK voelde dat er met mijn moeder iets niet goed was en ik vroeg of ik mijn moeder mocht bellen.
Dat mocht, als ik dat zo nodig vond. Er werd niet opgenomen en ik voelde nog meer paniek!
Ik ging naar mij chef en vertelde dat ik naar huis moest en wel nu!!!
Blijkbaar zag ik er uit als een fury, hoorde ik later. Spierwit en niet tegen te houden!
Ik mocht naar huis. Als een gek fietste ik naar huis en daar trof ik mijn moeder aan.
Hangend over de eettafel. Zwaar hijgend en doodsbenauwd. Ze kon amper iets zeggen, maar ik begreep dat ze heel sterk aan mij gedacht heeft.
De dokter gebeld en al wat nodig was zodat mijn moeder hulp kreeg. Uiteraard mijn chef gebeld en verteld wat ik thuis aan trof. Ik mocht twee dagen vrij nemen op hun kosten.
Dat was dus blijkbaar een longaanval, nu ik er zo aan terug denk. Ze is altijd longpatiënt gebleven. Tot haar dood.
Mijn moeder en ik hebben altijd een heel sterke band gehad.

Maar goed.
Kees, ik ben benieuwd als de schoen klaar zijn. Very Happy

Sibelle, dus je kunt weer op reep met de fiets.

Ik hoop dat je er veel plezier aan hebt Very Happy

Joke, weer mooie foto's, maar dat kunnen we wel aan jou overlaten,
Nog even een puzzel. Dit keer weer van een foto van Dagmar. Very Happy
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 25 Jul 2025 10:23:20    Onderwerp: Reageren met citaat

De puzzel, dankzij Dagmar.
88 stukjes
https://www.jigidi.com/nl/solve/sy186wge/dagmar-kust-van-abedaro/

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 25 Jul 2025 10:44:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Henny toch fijn dat Peter je heeft laten slapen dat had je dan ook nodig en Sam ook uit gelaten en blijft dus nog wel even bij jullie Very Happy
Ook je verhaal gelezen over je Moeder ja herineringen blijven wel bewaard .
de puzzel van Dagmar ga die straks maken.
Greet ook voor jou een rustig weekend en prachtig die pluimhortensia.
vanmorgen terug geweest voor been bij dokter zit vocht in en vermoede slijtage
en wel naar fysio en pijnstillers slikken verder niet veel aan te doen,

Terug naar boven

Geplaatst: 25 Jul 2025 10:44:08    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 112, 113, 114, 115, 116  Volgende
Pagina 113 van 116

Ga naar: