Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
sibilla80

|
Geplaatst: 25 Jul 2025 13:45:25 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag, de vrijdag is al weer een tijdje halverwege.
Henny je verhaal is pakkend en ontroerend. Goed dat je chef begreep dat het ernst was en je weg mocht. Een longaanval is niet mis, goed dat je ter plekke was. En dat Peter je heeft laten slapen, je had het kennelijk nodig. Je puzzel maak ik straks, eerst even de anderen teruglezen.
Zoals Joke. Dat been is niet okay, dat blijkt. Goed dat je pijnstillers hebt. Misschien helpen elastische kousen tegen de vochtophoping? Niet altijd prettig, maar wel effectief. Je pluimhortensia's zijn mooi, ik wilde dat ik ze ook in de tuin had. heb er alleen geen plek voor, zo jammer. O nee, ik zie dat Greet die geplaatst heeft. Jij had een mooie vlinder, een witje op een vlinderstruik, zo te zien.
Sorry Greet, ik vergiste me. Zag het op tijd, dat wel. Gaat het nu wat beter met je?
Vanmorgen heb ik alle ramen op de bovenverdieping gelapt en meteen de badkamer meegenomen. het was wel een klus, maar alles is weer spic en span. En een klein wasje gedraaid, t-shirts die maar niet schoon willen worden. Er zitten bruine vlekjes op, ik krijg ze er nergens mee uit. Ossengalzeep, Oxyschoon, een fles Blanc, van de Wibra op advies van mijn zus, niks helpt. Enfin, het valt niet erg op, dus als je hard loopt....
Daarna hebben we de weekend boodschappen gedaan. Nu hoeft er niks meer, ik wip hier even aan en ga de puzzel maken.
Heb het goed vandaag.
hagedis in Zeemuseum Bergen aan Zee |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 25 Jul 2025 13:45:25 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 25 Jul 2025 19:02:24 Onderwerp: |
|
|
@ Henny
Wat een apart verhaal over je moeder .
Toen kwam dus het zesde zintuig om de hoek kijken ( telepathie ) .
Je beschrijving zo lezend denk ik ook wel dat het een longaanval is geweest alleen in die tijd gebruikte men dat woord waarschijnlijk nog niet . Een longaanval kan heel heftig zijn maar ook iets milder verlopen .
En heeft een dag iets minder doen het teentje goed gedaan ?
@ Joke
Vervelende boodschap kreeg je te horen van de huisarts .Ik hoop dat je baat hebt van de fysio en dat de pijnstillers helpen .
Voor het vochtprobleem in je been zou je kniekousen licht ondersteunend van de Hema kunnen proberen , op de verpakking staat 40 light support shine knee hights . ( ze zien er net zo uit als pantykousjes )
Prachtige foto's van het Bont zandoogje en van de citroenvlinder .
@ Sibilla
Het gaat tot nu toe elke dag een beetje beter .
Dus jij bent al weer lekker aan het schoonmaken geweest .
En genoten van je vrije middag ? |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 26 Jul 2025 08:06:48 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Mijn nieuwe pc is in huis, maar nu moet van alles wat sites en programma s betreft geïnstalleerd worden. Dus even nog een heel gedoe  |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 26 Jul 2025 08:22:08 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen, het weekend is weer goed begonnen.
Wij kregen vandaag geen krant, dat is wel even een aderlating voor ons. We zijn zo gewend aan ons krantje iedere ochtend bij het ontbijt en de koffie.
Maar ja, bezorgers zijn ook dun gezaaid en die gaan natuurlijk ook op vakantie. Nog even afwachten en dan maar eens bellen. Misschien moet iemand twee wijken lopen, dat is best veel, lijkt me.
Intussen hebben we ontbeten, de boel opgeruimd en wachten we op goed weer om buiten koffie te kunnen drinken. Het ziet hier wel grijs, maar de temperatuur is prima om buiten te zitten.
Henny, je nieuwe pc is gekomen, dan heb je nu alle tijd nodig om alles te (laten?) installeren.
Greet, fijn dat het beter gaat, iedere dag een stapje vooruit.
Ik neem vandaag een rustdag. Joke zullen we straks ook nog wel zien, denk ik.
En Dagmar, en Kees. Ze horen langzamerhand bij de vaste cliëntèle.
Koffie?!
hoe vinden jullie deze?  |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 26 Jul 2025 08:38:04 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Mijn nieuwe pc is in huis, maar nu moet van alles wat sites en programma s betreft geïnstalleerd worden. Dus even nog een heel gedoe  |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 26 Jul 2025 09:18:06 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Henny de nieuwe pc gekregen en nu alles er nog opzetten
is nog een hele klus en mischien nog wel wat hulp erbij.
Sibiila jij had gisteren een druk dagje en ook wel eens fijn
om er een rustig dagje er van maken en mooi die hagedis.
Greet bedankt voor de tip zal eens kijken bij de Hema.
Net alles in huis gehaald met de auto en het gaat nog een
mooie dag worden en hoop vanmiddag nog een stukje te fietsen wens jullie een
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 26 Jul 2025 11:00:53 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Het is heerlijk buiten. We hebben twee nieuwe tuinstoelen gekocht bij Karwei, met 35% korting. Die zitten erg lekker. Wil heeft de schuur opgeruimd, dat scheelt een stuk.
Hij is nu aan het bellen met de dierenopvang in Woerden. Hij had een klein vogeltje gevonden op het kerkhof en daarvoor de dierenambulance gebeld. Nu blijkt dat het vogeltje het heeft overleefd.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 26 Jul 2025 14:09:26 Onderwerp: |
|
|
Het inhebben van een kunstgebitje valt me erg mee. daar voel ik me erg positief over.
Ik heb nog steeds erge last van 1 tandholte, zit wsl een kleine onsteking, gaat vanzelf over volgens de tandarts, dus dat is nog erg vervelend, doet pijn en gebit drukt er natuurlijk ook op en dat maakt eten nog lastig, maar ik houd goede moed, hopelijk is de ellende nu met een paar dagen voorbij.
Heb de hele week weinig uitgevoerd , had nergens zin in, veel tv gekeken, sport met name, de tour de france, vrouwenvoetbal en nu het weekend de formule 1.
Gisteravond een klein stukje gewandeld, dat was wel weer even lekker na al dat voornamelijk binnen gehang.
Puzzel van mijn eigen foto gemaakt, blijft toch leuk.
Fijn weekend allemaal. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 27 Jul 2025 08:12:45 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal .
Gisterenmiddag samen met een vriendin even op een e-bike duofiets stukje wezen fietsen . We zijn ook even hier bij de kwelder wezen kijken , het was er weer zo mooi .
Ik wens jullie een fijne zondag
Bij de kwelder :
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 27 Jul 2025 08:35:25 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen allemaal.
@ Greet, wat fijn voor je, die duofiets. Zo heb je prachtige foto's kunnen maken. Een feest om te zien op deze grijze zondagmorgen. Fijn weekend ook voor jou.
@ Dagmar, je kunstgebitje went wel. Idd is het pijnlijk als er ergens nog een ontsteking zit. Het gaat over en dan heb je er plezier van dat je weer gewoon alles kunt eten en kauwen. ook als er een heel klein friemeltje onder zit voel je dat meteen hoor. Dat is gauw opgelost: gebitje eruit, even afspoelen en er weer in.
Geen zin in huishoudelijke klussen? Overkomt mij ook wel eens hoor, gewoon doen, er komt altijd weer een nieuwe dag.
Fijn weekend ook voor jou.
En voor jullie allemaal. Ik heb nog niks te vertellen.
Wil zit een Duitse Lutherse viering te kijken. ik ga koffie zetten, heb ik zin an.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 27 Jul 2025 10:13:28 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Nog een heel gedoe om alles geselecteerd over te krijgen. Alleen wat recent is gaat over. Dus foto's van de afgelopen paar jaren. Films en documenten. De rest blijft op de externe schijf, want anders staat de pc al weer vol. Alleen al van de foto's
Greet, nee, met die teen gaat het nog niet goed. Ik denk dat het pas goed komt als Sam weer naar huis is. Dan krijg die teen en de enkel van Peter pas echt rust. Zo weten we weer meteen waarom we zelf geen hond meer willen hebben.
Begrijp me goed: We blijven op Sam passen tot hij is gaan hemelen. Alleen als je zelf iets extra mankeert, zoals die teen of de enkel van Peter is het een grotere opgave. Maar we hebben ook weer veel plezier met hem in huis.
Een volgende oppashond zal zeker niet groot zijn. Als die nog komt. Vrijheid hebben is ook wel fijn.
Door de nieuwe pc neem ik een weekje puzzelpauze. Even andere dingen te doen.
Greet, wat leuk, die duo-fiets. Die kun je hier, met duo-fietser, huren, of zo iets. Vooral ouderen maken er erg veel gebruik van.
Sibille, alles weer aan kant.
Joke, weer een prachtige foto. Geniet nog van je fietstochtje
Dagmar, gelukkig valt het kunstgebit niet tegen. Die ontstekinkje zal zo genezen zijn. Ik neem aan dat je nog een spoelmiddel gekregen hebt. Die goed gebruiken en met een week verder zal het ergste leed geleden zijn.
Kees, gaat het goed met je?
O ja, Greet. Dat programma waarmee je puzzels en foto's geschikt kunt maken voor hier. Wil je daar de link voor mij geven? Die ben ik nu kwijt.
Heb een fijne zondag! |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 27 Jul 2025 11:19:33 Onderwerp: |
|
|
Bedankt, Greet.
Even proberen.
Kroket spelen. Eerst onder de struiken, in het zand liggen en naderhand de huiskamer gaan liggen.
Het werkt!  |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 27 Jul 2025 12:23:24 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag
Greet wat handig een duofiets samen met je vriendin
Naar de kwelder wezen kijken levert prachtige foto's op.
Henny nog een heel werk en een weekje geen puzzels maak
niet uit komt vanzelf wel weer leuke foto's van Sam.
Sibilla en heb je de nieuwe fiets al uit geprobeerd !
Vanmorgen samen een eind gefietst was heerlijk en goed
voor de benen en vanavond voetbal van het dames elftal.
Begint om 6 uur .
Foto vanuit Ootmarsum.
Vanuit museum dit was vroeger heel gewoon.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 450 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 27 Jul 2025 14:47:09 Onderwerp: |
|
|
Even gauw wat achterstand inhalen. Het lukt me even niet om op iedereen afzonderlijk te reageren maar ik volg jullie wel. Mooie foto's weer en ik leef natuurlijk mee met de pijnpatiënten, Henny met vergelijkbare klachten en Dagmar. Mooi dat je nieuwe gebitje je meevalt!
Ik was gisteren door mijn uien heen en ik miste nog een paar andere dingetjes om een volwaardige Indische maaltijd op tefel te kunnen zetten. Dus boodschappen gedaan bij 4 winkels. Meestal beperkt ik dat tot één à twee winkels want dan heb ik het wel weer gehad omdat die rotte heup het verder vertikt. Eerst naar de toko voor wat Indische kruiden, taugé en kroepoek. Dan de Aldi en de Lidl voor groente, fruit en aanbiedingen, HEMA voor wat supplementen en Action voor die bakpapieren airfryer mandjes. Bij de Action bleek ik natuurlijk nog veel meer nodig te hebben waaronder plastic zakken voor in de kattenbak, kattenvoer, een A5 notitieboekje, een werklampje en wat zoutjes.
Daarna de saté gemaakt van de blokjes kip die ik gisteren al in de marinade had gezet. Meteen maar een paar stokjes op mijn minibbq gelegd. Bedoeling was nasi gorecg erbij maar dat kon ik niet meer opbrengen dus werd het saté met patat, boontjes die ik van gisteren nog over had en wat kroepoek en komkommer. Daar hadden we ook wel genoeg aan. De smaak van die ovenpatat vind ik maar zozo maar misschien gebruik ik niet het goede merk. Terwijl ik in de weer was met die bbq meteen maar geoogst voor het dessert. Mijn tuintje is namelijk enigszins verwilderd...
Kennelijk had ik gisteren de steunkousen icm de teensokjes en de schoenen goed op elkaar afgestemd want het duurde best even voordat ik pijn aan de rechtervoet kreeg. Anders had ik nooit die vier winkel gehaald. In de keuken had ik ook nog wel even werk.Ik was best moe en daardoor vanmorgen een gat in de dag geslapen. 's Kijken of straks die nasi gorecg gaat lukken en anders morgen wel. Rijst heb ik uiteraard al gekookt want anders wordt het een plakboel. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 27 Jul 2025 14:47:09 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|