50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 113, 114, 115

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sibilla80

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2025 08:24:18    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen, de week is weer van start.
Kees, jij bent een volleerde kok zo te horen. Je maakt lekkere Chinese maaltijden en ja, de ovenfrites is anders dan uit de frituurpan. Wij eten ze (soms) uit de Airfryer. En ik koop ze van een bekend merk, niet van een huismerk. Die smaken toch anders. leef je maar lekker uit met van alles, ook uit je moestuintje.
Die steunkousen en sokjes zijn idd goed voor je benen en voeten. Je merkt zelf al wel dat je daar plezier van hebt.

Nee Joke, ik heb de nieuwe fiets nog niet in huis. Er moest nog wat aan gesleuteld worden, Jochem belt op als hij klaar is. Dan ga ik hem zeker gebruiken.

Henny, laat idd maar veel op de externe harde schijf staan. Scheelt een hoop ruimte op je nieuwe pc. Overigens zijn de foto's van Sam goed gelukt, ze zijn leuk, geven een goed beeld van wat die banjer zoal doet. Laughing

Het is nog vroeg, ik ga even naar overkant voor het koffierondje.
Tot later, bij onze eigenste koffie. Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 28 Jul 2025 08:24:18    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2025 09:30:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Kees, je hebt een gezamenlijke hobby als mijn manlief. Koken! Very Happy
Dat doet hij ook graag, en ja: Er gaat ook wel eens veel mis Laughing Maar meestal goed en dan Smullen we.
Wij noemen dat dan: Bijna-als-bij-uit-eten-maaltijd Very Happy
Misschien kunnen jullie eens recepten uitwisselen.

Sibille, dat is nu ook de bedoeling: De extreme schijf er naast te gebruiken. Ondertussen staat er al alles op wat nodig is. Nu moet ik het alleen allemaal weer leren hoe dit nu te gebruiken Shocked
Ook de puzzels moeten weer kunnen. Ik zal wel zien.
De foto's van Sam zijn met mijn mobiel gemaakt. Elke dag stuur ik een of twee foto's zodat, vooral de zoon, ziet dat het goed met Sam gaat. Very Happy
Peter neemt Sam ook tegelmatig mee aan de scootmobiel van mij. Dan kan hij wat harder lopen en hij vindt het geweldig Very Happy
Die vermaken zich wel.
Joke, nog even zeggen dat je weer bijzondere beelden vastgelegd hebt.
Dagmar. Jouw foto's vergeet ik niet, hoor.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2025 10:48:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Zo Kees jij mag dus graag koken en als het dan lekker is
heb je wel eer van je werk.
Henny toch leuk dat Peter met Sam op de scootmobiel
hem mee neemt zal best een leuk gezicht zijn.
Sibilla jij al vroeg naar de overkant koffie schenken
Vanmorgen om half 9 naar fysio geweest en heeft mijn been aardig
onder handen genomen kwam thuis stond broodje kaas al klaar.
en samen koffie gedronken.
Op dit moment regent het hier is soms niet te vatten.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2025 11:51:18    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Joke, het regent hier ook af en toe. Nu weer niet, het is best zonnig. Maar buiten zitten is eigenlijk niet goed te doen, dan moeten we toch weer gauw naar binnen.
Waar heb die leuke foto genomen hieronder?
Goed dat je been onderhanden wordt genomen. Het zal wel pijnlijk zijn, maar het is voor het goede doel moet je maar denken.

Henny, Peter en Kees hebben een gezamenlijke hobby, leuk toch. Wil kookt ook wel eens, al is het niet echt zijn hobby. Hij bakt graag pannenkoeken en lof met ham en kaas is voor hem ook goed te doen. Bovendien zijn lievelingsgerecht. Laughing

We hebben de koffie dus thuis gedronken, binnen. Er hing een forse bui, die kwam later ook naar beneden.
We doen niet zo veel vandaag, misschien de flessen wegbrengen.
Fijne dag verder.

Gezien in de Nicolaaskerk in Valkenburg
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2025 12:58:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou 'moestuin' is het allang niet meer. Door gebrek aan onderhoud is de boel wat aan het verwilderen met o.a. braamstruiken, waardoor we echt een tuinman moeten inhuren om de boel te laten saneren. Ik wil een onderhoudsvriendelijke tuin maar niet met allemaal tegels. Wat meer grind mag en mogelijk dat ik iets met bakken ga doen, squarefoot gardening, met die bakken op poten, evt. op wieltjes. Als je dat goed doet kun je met een paar van die bakken een relatief grote en gevarieerde opbrengst krijgen.

Koken doe ik al sinds ik het ouderlijk huis verliet. Ik woonde aanvankelijk in de personeelsflat van het ziekenhuis waar ik mijn A-opleiding deed en omdat ik de ziekenhuismaaltijden vaak niet lekker vond ben ik er toen mee begonnen. Ik hing als jochie graag in de keuken als mijn moeder aan het koken of bakken was, waar ik die affiniteit aan te danken heb. Vrouwlief werd als klein meisje de keuken uitgeschopt, veel te lastig met 7 kinderen en vindt koken maar niks, negatieve associatie, zullen we maar zeggen.

Ik hou heel erg van de Oosterse keuken, vooral (Nederlands)Indisch, Indonesisch en Chinees-Indisch, eigenlijk drie verschillende keukens die naast authentiek Chinees in de wat betere Chinese restaurants naast elkaar geserveerd worden. Wat ik meestal maak zijn (Nederlands)Indische gerechten, zoals sambal boontjes, saté ajam of babi, uiteraard nasi goreng, sambal goreng telor, rendang, babi roedjak, bijgerechten als atjar ketimoen, en nog veel meer. Ik gebruik nogal eens recepten van Jop van der Bijl (zie YouTube), Bep Vuick, en uit het kookboek 'Selamat Makan', zgn. 'blauwe hap' van de Koninklijke marine. Daar staan alleen al meer dan 30 verschillende recepten voor saté in. Dergelijke recepten maken is vaak wat werk maar daar heb ik wel lol in. Dat naast de vertouwde Nederlandse pot, want snert, verse andijvie, een goed aardappeltje en de vertrouwde gehaktbal vind ik ook lekker, hoewel ik die laatste al gauw ook een Indiche twist geef met wat sambal en ketjap.

Hier nog even het resultaat van mijn culinaire uitspattingen. Nasi goreng met op houtskool geroosterde saté, atjar, seroendeng en de kroepoek was ik even vergeten voor de foto.

Laatst aangepast door Kees op 29 Jul 2025 17:43:56; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2025 07:52:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal

@ Joke

Prachtige foto's uit het museum uit Ootmarsum ;aat je hier zien .
De weckflessen doet mij denken aan vroeger , was altijd een drukke tijd als mijn moeder aan het wecken was . Leuke foto van de 2 beeldjes in de bloementuin.

@ Henny
Leuke serie van Sam , leuk voor de baasjes van Sam om foto's te krijgen van hem tijdens hun vakantie .

@ Sibilla
Supermooie afbeelding die je gemaakt hent in de Nicolaaskerk in Valkenburg.

@ Kees
Je nasi goreng ziet er goed en lekker uit .

Ik wens jullie een fijne dag
eigen foto , bewerkt :
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2025 09:32:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Ik ben wat later, maar ik moest een MRI scan laten maken. Je weet wel. Dat gedoe met die ene arts over medicijnen voor mijn alvleesklier en reactie op mijn lever. Vooral voor geruststelling en toch wel om te kijken hoe de boel er echt bij staat.
20 aug krijg ik de uitslag. Daar zit ook geen haast achter. Dat stelt mij wel gerust. Very Happy

Greet, ik krijg nu foto's van de baasjes van Sam, van grote hagelstenen en zo. Deuken in de caravan schijnen ze ook gekregen te hebben. Lang leven vakantie aan het Gardameer Shocked
Vandaag zou het beter weer moeten worden.

Joke, ze weten je wel aan te pakken. Very Happy Maar als het werkt. Daar gaat het om
Ja, wecken. Ik weet nog wel dat een vrouw niet mee mocht helpen of zelf inwecken als ze ongesteld was, want dan zou de boel bederven. Blijt natuurlijk een fabel te zijn. Geen goede hygiëne was, denk ik meer de oorzaak Goed je handen wassen na een toiletgang en verschonen zal eerder de oorzaak zijn, denk ik zo.

Kees, Dat ziet er goed uit. Het zal geen straf zijn om bij jullie te eten.
Sibille, een mooie foto van die heilige. Op een foto kun je beter de details zien en dat is hier wel heel duidelijk. Very Happy

Dagmar, je mond nu wat rustiger?

Wij gaan aan de slag.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2025 10:10:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal

Ja het wordt langzaam allemaal wat beter, maar je moet wat geduld hebben voor alle pijn verdwenen is en het gebit naar wens zit.
Als het goed is wordt donderdag het gebit opgevuld, dat kon gisteren nog niet ivm helen van de wonden en dan moet het helemaal goed zitten.
Voorlopig zal het nog wel aanpassen blijven omdat de kaak nog slinkt de komende tijd, maar dat vind ik geen probleem, dat hoort er bij, als de pijn maar weg is.
Eten is nog wel lastig, eerst door de pijn kon ik bijna niet eten en nu kan ik weer niet goed eten omdat gebit eigenlijk te los zit, zo verlies je wel makkelijk kilo's, terwijl ik dat eigenlijk niet kan gebruiken (ben niet zo dik Very Happy ).

Maar goed het is allemaal voor een goed doel en resultaat is geweldig, ben echt blij met het gebit en ook met dat ik het dragen van een gebit totaal niet naar vind, hoor je ook wel eens toch dat mensen er moeite mee hebben.

Langzaam aan hervat ik ook mijn bezighouden weer, wandelen, morgen weer werken en vandaag ga ik maar eens in de tuin aan de gang, is het lekker weer voor.

Fijne dag allemaal.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2025 11:28:01    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Ik ben ook later vandaag. We hebben de voortuin opgeschoond, lelietjes van Dalen eruit, onkruid eruit, het ruimt lekker op. Maar dan zijn we wel afgepeigerd. Laughing
Bovendien heb ik het bed afgehaald en het goed in de wasmachine gedaan. Wil vond het niet nodig, ik wel. Het zit nu in de droogtrommel, zodat het straks weer op het bed kan. meteen de topmatras omgekeerd. Zo blijft een mens bezig.

@ Kees, dat ziet er heerlijk uit, ik snap dat je graag in de keuken bent. En ook je vrouw begrijp ik wel. Onze moeders hadden het vaak te druk met al die kinderen. Die wilden geen pottenkijkers in de keuken hebben. Very Happy
Wecken heeft mijn moeder n ooit gedaan, wij woonden in Amsterdam op een bovenwoning. We hadden geen kelder of iets dergelijks. Mijn schoonmoeder heeft wel geweckt. Ik weet dat van mijn man en schoonzussen, en ze vertelde het zelf ook wel.

@ Dagmar, die mond moet idd goed genezen, dan heb je straks alleen maar plezier van je gebit. Geduld is in deze een schone zaak. Die heb je wel, denk ik.

@Greet, die bewerkte foto is grappig zeg. Zonnebloemen met een gezichtje. Very Happy

@ Henny, de baasjes van Sam treffen het niet, het Comomeer is nou niet een plek waar je moet zijn op dit moment. Mijn kleinkinderen en hun moeder zitten op dit moment aan het Lago Maggiore. Daar is het goed weer, te zien aan de foto's. Ze waren ook aan het Comomeer, ik weet niet hoe lang, heb daar geen foto's van gezien.
Die scan, het zal wel nodig zijn, lijkt me. En het is ook een geruststelling voor jou dat het gebeurt. Ook dat je pas eind augustus de uitslag krijgt.

Vanmorgen bracht ik eindelijk de flessen en blikjes naar de Jumbo. Wat een gedoe zeg! Pakt ie de ene wel, de andere weer niet. Ik ben blij dat ik er niet te vaak naar toe hoef. Meestal staat het er vol met mensen, die karren vol met blik en flessen hebben, daar moet je dan met je tasje op wachten, pff. Niks voor mij, daar heb ik gene geduld voor. Maar vanmorgen vroeg waren ze daar aan het schoonmaken! Dweilen, apparaat schoonmaken. Moest ik nog 10 minuten wachten voor ik daar terecht kon. Dan maar eerst wat boodschappen gedaan, ja toch.
Enfin, nu hoeft er niks meer, alleen het bed opmaken.
Fijne dag mensen, heb het goed met elkaar.

in de Romeinse catacomben in Valkenburg
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2025 12:04:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal,

Greet leuk jou bewerking met die zonnebloemen en weet nog wel op de 50plusser site,
deden dacht een keer in de maand een nieuw onderwerp
en was ook altijd leuk om te zien.
Ria kon dat ook zo goed hoe ze met de achternaam heet weet ik niet meer en is getrouwd met Ben.
Henny jij dus MRI laten maken en Sam vermaakt zich wel bij jullie.
Kees dat ziet er heerlijk uit en jij hou dus wel van de Oosterse keuken met veel kruiden.
Sibilla druk geweest in de tuin ruimt lekker op en ja die blikjes en flessen is soms een gedoe,
en de vloer plakt ook vaak ga meestal vroeg heb je er niet zoveel last van.
En de foto van de Nicolaaskerk in Valkenburg is prachtig.
zo ook de foto Romeinse catacomben is onder de grond gemaakt toch komt bekend voor.
Vanmorgen eerst wat klusjes in huis gedaan en naar de markt deze keer met de fiets
en nu nog even de droger uitruimen en dan weer lekker naar buiten.
fijne dag allemaal.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2025 17:32:34    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

He is idd heerlijk nu buiten. Vanmiddag was het weer te warm.
We hebben het bed verschoond en nu zitten de pizzaatjes in de oven. Van de kleine, die je bij de Aldi kunt kopen.
Ik hoor de buurjongen met de voetbal spelen. Volgens mij mikt hij ergens tegenaan. Zijn moeder is er, zo te horen, niet blij mee. Very Happy

Ik heb mijn boek uit: Diep als de Zee. Wel een goed boek, vind ik zelf.
Nu begin ik aan De Lijfarts, van Maria Stahlie. Een dikke pil, dat wel. Enfin, we zien wel.

Zijn dat oranje astertjes, Joke? Zien er fleurig uit.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 113, 114, 115
Pagina 115 van 115

Ga naar: