50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 114, 115, 116

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sibilla80

BerichtGeplaatst: 30 Jul 2025 10:24:57    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal.
We zaten lekker buiten met de koffie, dat kan goed hier.
Ik heb het (reeds betaalde) brood opgehaald bij de bakker en meteen iets lekkers meegenomen voor bij de koffie. Wil wou dat. De snoepkont. Laughing
Inmiddels is dat punt ook weer afgewerkt eb kwam de bode aan de deur met mijn bestelde 123Ink cartridges. Die heb ik nu ook even betaald. Meestal doe ik dat vooraf, maar het lijkt me beter om dat nu maar achteraf te doen.

Ga ik nu even jullie antwoord geven. Very Happy
@ Henny. Goed idee van je om die sandaaltjes aan te doen. ik heb nog badslippers voor in de tuin. Zijn al 60 jaar oud, maar doen het nog goed voor in de tuin. In huis kan ik op blote voeten lopen. Je teen krijgt lucht nu, Henny, zal daardoor sneller genezen, denk ik zo. Gebruikt Peter ook de scootmobiel? Ik dacht dat die alleen voor jou was, dat heb ik dan mis. Het is ook wel makkelijker voor hem, dat is waar.
Ik lever idd nooit flesjes en blikjes in het weekend in, veel te druk dan. En ja, soms komen mensen met een winkelwagentje vol. Ik had ooit zo iemand voor mij, hij liet mij voorgaan, want ik had maar een paar flessen. Fatsoen, ja, dat is vaak ver te zoeken, maar deze meneer had het in zich. Smile

@ Greet, je uitzicht op de Eems is weer subliem. Geniet er maar van, dat doe je wel.

(Er zit hier een vervelende vlieg irritant te wezen.) Crying or Very sad

Ik wens jullie verder een fijne dag, strijken hoef ik niet en het bed is gisteren al verschoond. Very Happy

Henny, komt er een vervolg? Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 30 Jul 2025 10:24:57    Onderwerp:

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 30 Jul 2025 10:57:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny een goede oplossing die sandaaltjes en geen druk op die teen gelukkig gaat het nu beter en Peter gebruik jou scootmobiel met Sam
Loop in huis altijd op slippers wel met voetjes aan nu is te fris en in de avond gaan dan altijd op blote voeten.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 30 Jul 2025 11:40:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibille, die teen is zwaar gekneusd. Niet kapot. Geen wondje. Dus wat lucht meer of minder... Hooguit tegen zweetvoeten, maar daar heb ik geen last van

De scootmobiel staat inderdaad op mijn naam. Peter kwam op het idee om hem te gebruiken omdat hij nu last van zijn enkel heeft en Sam toch zijn beweging moet krijgen. De scootmobiel is een stuk stabieler dan een fiets en daarom ook beter te hanteren. Officieel mag hij er niet op rijen, maar er mag zoveel niet. Wink
Het gaat prima zo.

De puzzel staat er en ik heb er al weer twee op voorraad.
Ik ga boven de was afhalen
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 30 Jul 2025 12:56:35    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Leuk, een nieuwe puzzel.

Goed idee hoor, die scootmobiel. Geeft niks dat hij op jouw naam staat. Er mag zoveel niet. Smile Wie controleert dat?

Joke, blote voeten is prima, doe ik ook in huis. in ieder geval op dit moment. in de winterdag heb ik pantoffels, heel ouderwets dat wel. En ik draag natuurlijk bijna altijd steunkousen, ook nu. Ik heb daar absoluut geen last van en het geeft wel steun. Vroeger droeg ik die dingen ook, vanwege de weggehaalde spataderen. Dat vond ik echt een crime. Maar nu heb ik er alleen maar plezier van.

Manlief haalt de vaatwasser leeg, ik moet opruimen. Laughing
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 31 Jul 2025 06:23:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal. Ik wistniet dat je niet op een scootmobiel mag rijden als die niet op jouw naam geregistreerd is. Wel dat het goed is om wat rijvardigheid op te doen voor je op zo'n ding stapt. Loslaten van de handle om te remmen druist in tegen wat je als (brom)fietser of motorrijder gewend bent. Zo maakte ik tijdens een van mijn vele priksessie een mw. mee die daardoor met haar scootmobiel dwars door de ruimte racete en diverse tafeltjes en stoelen omver reed.

Gisteren voor het eerst van mijn leven een quiche gemaakt in mijn pas aanfeschafte bakvorm maar die heb ik verpest. Ik had er alles aan gedaan om een doorweekte bodem te voorkomen, zoals voorbakken van de bodem voor het vullen maar het geheel daarna veel te lang in de oven gehad waardoor het deeg keihard werd en de vulling, een eimengsel, te donker wat ook niet lekker was. De oven (30 jaar oud) vertoont ook kuren met de temp. regeling. De rand had ik wat te laag gelaten waardoor een deel van het eimengsel onder de taart belandde. Dat is mijn eer te na dus dat ga ik vandaag, misschien morgen overdoen want dat kan ik beter...
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 31 Jul 2025 09:36:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Ja, kees. Een Trophy en zo. Van de gemeente mag je niet door andere laten gebruiken. Je hebt hem in 'bruikleen' als het ware. Bij een ongeluk door de berijder zijn schuld keert hun verzekering niet uit.
In het verleden lieten óma's' hun kleinkinderen er op scheuren om kilometers te maken. Dat minimale kilomeers maken is nu afgeschaft, meen ik

Die oven is wel een oudje, maar die bakte, vind ik, wel het beste. Very Happy
Toch tijd voor een nieuwe Laughing

Sibille, het was gisteren hier ook redelijk weer. Nu schijnt volop de zon en kun je goed buiten zitten.

Greet, kun je er weer een beetje er op uit, of blijft het nog rondje balkono.
Laughing

Joke, naar de fysio?

Dagmar. Ik heb van Douwe weer leuke foto's gehad voor puzzels. Dat komt wel goed.

Vanmavond eten we makkelijk.
Friet met een snack. Peter gaat vanavond naar de masseur en dan is de afwas zo gedaan.
Nu even de boodschappen. Dat gaat allemaal door.

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 31 Jul 2025 10:29:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag allemaal .

@ Joke
En een leuke middag gehad gisteren ?
Wat een mooie foto van de haas .

@ Sibilla
Ik neem aan dat ook wel houd van iets lekkers bij de koffie Smile
Jullie hebben de taken goed verdeeld , de een uitruimen en de ander opruimen Smile .

@ Kees
Ik wens je succes met het maken van de volgende quiche .

@ Henny
Moet kunnen toch een keer makkelijk eten , bij deze alvast : Eet smakelijk .
Ik had gehoopt deze week zelf weer een keer weg te kunnen gaan op de fiets maar helaas de vele regenbuien van de laatste dagen en ook vandaag hebben me er nog van weerhouden .
Ik merk wel dat het nog steeds per dag een beetje beter gaat .

Ik wens jullie allemaal een fijne dag .

Foto : De garnalen visser had aan belangstelling geen gebrek Laughing

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 31 Jul 2025 10:55:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Henny ook wel eens fijn om iets makkelijks te eten.
Greet ja was een gezellige middag en wat een schitterde
Foto van de granalen vissers boot er zat inderdaad een zwerm meeuwen om heen 👍
Sibilla als je samen wat doet scheelt een heel stuk.
Kees ja dingen uit proberen lukt niet altijd zou zeggen op naar een nieuwe kans voor de quiche.
De fysio is een keer per week en vind dat prima.
Vanmorgen bezoek gehad en nu zo een broodje eten.
Kwam deze foto op een muur tegen.
.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 114, 115, 116
Pagina 116 van 116

Ga naar: