50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Greet

BerichtGeplaatst: 9 Aug 2025 11:28:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
Heb een nieuwe hobby gevonden denk ik Very Happy , heb ineens heel veel plezier in fotgraveren, het is nog even puzzelen om mooie onderwerpen te vinden en vooral om goede foto's te maken.
Hieronder enkele gemaakte exemplaren.
Moet nog wel even kijken hoe ik ze mooi kan verkleinen, deze zijn vrij groot, maar daar wordt ook nog aan gewerkt haha.
Greet maakt veel foto's, hoe en op welke site verklein jij ze?

Bedoel je kleiner hier plaatsen op de site ? Zo ja ? Dan kun je dat als volgt doen .... bij postimages de grote kiezen van 800 x 600 ( 15- inch monitor ) voorbeeld de foto van de tamme kastanjes
of 640 x 480 ( for message board ) , voorbeeld de foto van de eenden .

Met een bewerkings programma kun je foto's ook kleiner maken ( doe ik met Fastone Image Vieuwer ) maar als het je alleen maar gaat voor het plaatsen hier dan is de uitleg over postimages het simpelste. Succes ermee .

De drie foto's die je hier laat zien zien er al heel mooi uit . Leuke foto die van de koe onder de boom . Mooi om te zien hoeveel grijsblauwe tinten er in de lucht zitten . Een tip : Let op de horizon ( eerste foto ) 😊😉

Laatst aangepast door Greet op 9 Aug 2025 13:37:57; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 9 Aug 2025 11:28:38    Onderwerp:

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 9 Aug 2025 13:34:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet schreef:

Bedoel je kleiner hier plaatsen op de site ? Zo ja ? Dan kun je dat als volgt doen .... bij postimages de grote kiezen van 800 x 600 ( 15- inch monitor ) voorbeeld de foto van de tamme kastanjes
of 640 x 480 ( for message board ) , voorbeeld de foto van de eenden .

Met een bewerkings programma kun je foto's ook kleiner maken ( doe ik met Fastone Image Vieuwer ) maar als het je alleen maar gaat voor het plaatsen hier dan is de uitleg over postimages het simpelste. Succes ermee .

Oke, ja verkleinen is voor hier, thx Greet.

De drie foto's die je hier laat zien zien er al heel mooi uit . Leuke foto die van de koe onder de boom . Een tip : Let op de horizon 😊😉

Ja ik dacht nog wel dat ik de horizon recht had gefotograveerd, maar blijkbaar beweeg je toch onbewust je mobiel.
Enne..............geef gerust tips he, graag zelfs, want ik ben nog maar een beginnend amateurtje Very Happy
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 9 Aug 2025 14:18:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal .

@ Joke

Fijn dat jullie konden wachten op de fiets . Ik vind het soms lastig om samen te fietsen met iemand die niet op een E-bike fietst , ik moet er altijs om denken dat ik niet te snel trap , anders moet de ander heel hard gaan trappen om toch samen op te fietsen .
Wat google lens betreft , zie mijn reactie bij Foto van de dag .
Prachtige foto van de passiebloem.

@ Henny
Mooi schilderij uit het Kasteel van Geldrop .
mmm lekker krieltjes , die zochten wij vroeger altijd op het land als de aardappelen gerooid waren en 1 keer per jaar krijg ik ze nog altijd van een vriendin als bij hun op het bedrijf de piepers gerooid zijn .

@ Sibilla
Wat een mooie foto;s die je tijdens je fietstochtje hebt gemaakt en van je passiebloem in de tuin.
Ik heb ook een spiegel op mijn fiets en zal die heel erg missen als het er niet meer op zal zitten .

@ Dagmar
Overkomt mij ook wel hoor dat als ik de foto's terug zie op de pc dan tot de ontdekking kom dat de horizon scheef staat terwijl ik dacht dat het recht stond toen ik de foto maakte met de camera.
Tip : om goede foto's te maken is het vooral veel oefenen , en ja dat kan gelukkig tegenwoordig ( in de filmrolletjes tijd zou je daar niet over nagedacht hebben Wink ) . En eh vragen staat vrij Smile

Roosjes :
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 9 Aug 2025 16:36:51    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Het is weer behoorlijk warm geworden vandaag. We hebben buiten gezeten, maar zijn nu toch naar binnen verkast.
Ook wij hoeven verder geen boodschappen te doen, alleen eieren gehaald bij de eierboer in Waverveen. Vers onder de kip vandaan zij ze toch het lekkerste. Laughing

Greet en Dagmar, jullie maken schitterende foto's. Verkleinen doe ik soms ook, maar mijn ervaring is dat juist die grote foto's het mooiste uitkomen.
Leuk hoor Dagmar dat je nu ook fotografeert en Greet heeft heel goede tips. Idea

Ik heb een wasje buiten hangen, eens kijken of het droog is. Zal wel, het droogt als een tierelier.

Mensen, de puzzel van de passieflora is schitterend om te maken. En makkelijk.
Fijne avond allemaal.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 9 Aug 2025 17:06:36    Onderwerp: Reageren met citaat

BerichtGeplaatst: 9 Aug 2025 09:04:45 Onderwerp: Reageren met citaat
Dames en heer.
Sibille, Ik kon het niet laten. Very Happy
De passiebloem
https://www.jigidi.com/nl/solve/u5xp8aj2/p1007928

Henny die foto van de passiebloem is niet van Sibilla hoor!
Greet wat een prachtige foto van de Alfred Sisley' roos bijzonder om te zien.
Ben het al jaren gewend om met de e-bike
naast mij man te fietsen zet hem dan ook op de bijna
Laagste stand en dat gaat prima.
Ook je foto van de vruchten van de tamme kastanje (Castanea sativa) staat er mooi op.

Deze geraniums hangen heel veel bij ons in het centrum.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 9 Aug 2025 19:15:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Verdorie, Joke. Diepe schaam Embarassed
Snel de naam in de puzzel veranderd. Ere wie ere toekomt. Sibilla had ook zulke mooie fotos waaronder de passiebloemen. Smile
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 9 Aug 2025 20:26:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Veel nieuws weer.
Henny, dat Amerikaans getinte puriteinse gedoe is belachelijk. Ik hoorde ooit een verhaal van kritiek op een blote peuter aan het strand door een mevrouw in een mini-bikini waar van allerlei aan wulpse rondingen uitstulpten. Hoezo aanstootgevend? Het is nog niet eens zo lang geleden dat bloot op schilderijen, vaak van vooraanstaande personen, betekende dat je niets te verbergen had. Ook topless zie je nauwelijks meer onder invloed van de digitale fotografie en de social media. Jammer, want ik vind het een achteruitgang, richting terug naar het Victoriaanse tijdperk. Straks moeten al die beelden uit de Romeinse en Griekse oudheid nog een broek en een T-shirt aan... Iedereen heeft het volste recht natuurlijk om er zijn eigen opvattingen en leefwijze op na te houden maar samenlevingen die niet moeiliijk doen over wat bloot en er gewoon over kunnen praten zijn altijd een stuk relaxter dan waar taboes de norm zijn.

Sibilla, jammer van die spiegel op je fiets want zeker als je wat ouder bent is achterom kijken een ramp. Ik zweer bij fietsspiegels en heb er zelfs aan weerszijden een. Maar goed, als je het zelf ervaart als minder veilig dan is het natuurlijk aan jou om te bepalen.

Dagmar, leuk dat je gegrepen bent door fotografie. Ik zei het al eerder want je bent er echt goed in, net zo goed als een aantal andere talenten hier op het forum. Zet voor feedback rustig je werk in de hobby-afdeling over foto-tips en -trucs en dat geldt natuurlijk voor iedereen. Daar is ruimte om er wat gedetailleerder op in te gaan.

Gisteren drukke dag gehad. Naar de kapper, weer voor het eerst in een jaar of dertig, verder nogal wat noodzakelijke spullen in de Caddy gestouwd en een grote pan soep gemaakt. Ik had nog een groot deel van de zak wortels en een hoeveelheid bleekselderijstengels over van die Italiaanse ragu die ik verwerkt heb. Samen met ui, appel, verse gember en uiteraard kruiden en bouilon een heerlijk soepje van gemaakt voor een paar dagen. Koolhydraatarm en veel eiwitten zitten er ook niet in maar die krijgen we op een andere manier wel binnen. Het voedt in ieder geval wel. Daarna verrekte ik van de pijn in mijn heup en dat werkte vanmorgen nogal door dus een gat in de dag geslapen... Enfin, komende week mooi zomer weer dus maar eens plannen maken.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2025 08:15:14    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen, het wordt weer warm vandaag.

Oja Henny, nee die foto was idd van Joke. Je hebt er wel een mooie puzzel van gemaakt. Ik had het ook even moeten melden, ben ik vergeten,.

Sorry Joke. Rolling Eyes Ja hoor, fietsen naast iemand met een gewone fiets gaat best, ik had hem zelf ook vaak op de laagste stand. Alleen als ik bij ons de brug op moest, ging de frequentie omhoog. Maar mijn dochter is superblij met haar e-bike. Haar vriendinnen fietsen nogal eens naar Kockengen en Woerden. Dan moet ze hijgend er achteraan fietsen. Nu gaat dat een stuk makkelijker, is is inmiddels ook al 57. Laughing

Hoi Kees, ik vind het idd makkelijker om af te stappen als ik echt moet omkijken. Die spiegel zit me in de weg, merk ik. Maar ik zie ook mensen met twee spiegels fietsen hoor, dus zo raar is dat niet. En ik weet van iemand met maar 1 oog, dat ze het nodig heeft, die spiegel. Dan is het alleen maar veiliger.
Kijk maar uit met je rug, je moet er langer mee doen. Je kunt lekker koken, merk ik. ik kom maar eens bij je eten. : Very Happy

Dagmar en Greet: we hebben allemaal plezier van jullie foto's, ook van die van anderen. En de tips komen goed uit, zelfs voor mij, Laughing

Het wordt warm vandaag, morgen ook zegt de weerman op de radio. We passen ons aan, maar buiten koffie drinken kan nog wel.
Gaan we dan ook doen.
Fijne zondag allemaal.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2025 09:39:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Wat leuk dat we ondertussen allemaal wel gegrepen zijn door de geest van de fotografie. Very Happy
Het is ook leuk als je een foto maakt en die valt nog veel beter uit dan je verwacht hebt. En hier nog andere mee kunt laten genieten. Dat geeft voldoening.

Kees, met deze naakt heb ik nog niet serieus overwogen om een puzzel van te maken, want ik weet dat zowel digidi (of ik moet het vinkje 18+ aanvinken, maar dan wordt het weer niet openbaar) als FB het afkeuren.
Van deze foto had ik een puzzel gemaakt. Geschilderd door Evert Thielen. Een beroemde hedendaagse schilder.
https://wilmatakesabreak.nl/archief-archive/evert-thielen-opent-opnieuw-de-luiken-in-venlo/
Dud geen kleine jongen
Badende dame en sauna

Een prachtig schilderij, zeg ik zelf en als je goed kijkt zie je dat het maar een paar vrouwen zijn in meerdere posities.
FOUT, FOEI!
Ik meen van 6 weeken op het strafbankje. Elke post van mij moest in de wacht om goedgekeurd te worden. Al was het maar een goede morgen plaatje. Rolling Eyes
Dus ik laat het maar.

Hier wordt hier weer een snikhete dag in het zuiden. Dadelijk nog wat boodschappen voor zelf koude schotel te maken, voor twee dagen en vanavond eten we heel simpel en heel eenvoudig Brabants ;Tomaten in de pan met ui en ei en brood.
Nu nog even een puzzel. Heel zedig Laughing
Leuk om uit te leggen als het zo warm is.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2025 09:50:30    Onderwerp: Reageren met citaat

En weer de puzzel.
Veel te warm om dat nu aan te hebben.

https://www.jigidi.com/nl/solve/1ridic9r/20250729-143705-fantasiekleding/

Veel puzzelplezier! Very Happy
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2025 10:38:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal

Het beloofd een prachtige zondag te worden, met hier in de omgeving ongeveer 25-27 graden, geniet er van allemaal.

Ga zo de puzzels maken van Henny.

Rhenen
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2025 11:02:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Het gaat ook hier een mooie dag worden en zou zeggen geniet van deze dag.
kort maar krachtig vandaag.
foto Boerenwormkruid.

Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2025 11:06:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedendag allemaal .

@ Joke
Wat mooi die bak met geraniums , die zullen nog wel een tijdje bloeien , leuk dat ze bij jullie het centrum daar mee opfleuren . Prachtige foto van het Boerenwormkruid.

@ Kees .
Geniet van je soep .
Leuk om plannen te maken en nog mooier is als je ze ook uit kan voeren .

@ Sibilla
Het wordt hier bij mij vandaag nog niet zo heel warm als verderop in het land .
Het was vast aangenaam het buiten koffiedrinken .

@ Henny

Is jullie simpele maaltijd echt een specifiek Brabants gerecht ? lijkt me lekker en ja inderdaad gemakkelijk en snel klaar , wie weet ga ik dat ook eens maken. Sterkte met de snikhete dag.

@ Dagmar
Wat een mooie foto van de treurwilgen .

Ik wens julle een fijne voortzetting van de dag .
Foto : Een jonge aalscholver was aan het "spelen " in het water .
( foto's zijn van bovenaf gemaakt )

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2025 11:50:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Straks moeten al die beelden uit de Romeinse en Griekse oudheid nog een broek en een T-shirt aan... Iedereen heeft het volste recht natuurlijk om er zijn eigen opvattingen en leefwijze op na te houden maar samenlevingen die niet moeiliijk doen over wat bloot

Kees daar heeft Rene Olfsen een waarschuwing over gehad op FB. Hij had foto's blote mannelijke marmeren beelden, mèt geslachtsdeel op FB geplaatst. Hetzelfde verhaal zoals bij mij was het vervolg Rolling Eyes at gebeurde ongeveer in dezelde tijd als bij mij. Laughing
Wat een viezerikken zijn wij toch! Laughing Laughing Laughing

Gelukkig blijven we plezier in de fotografie behouden en te genieten en open te staan wat mooi is.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2025 11:53:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet, wat leuk om te zie wat een plezier die jonge aalscholver heeft. Very Happy
Terug naar boven

Geplaatst: 10 Aug 2025 11:53:16    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125  Volgende
Pagina 121 van 125

Ga naar: