doorstart 50plusser/ouderenforum
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 20, 21, 22  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Henny

BerichtGeplaatst: 15 Sep 2024 08:58:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Sibille wat mooi dat er een sponsor zich aangemeld heeft. Nu een leuk uitje en geen centje pijn. Dat is mooi meegenomen. Very Happy

Wij zijn goed aangekomen. Het huisje is keurig netjes. Zoals we gewend zijn. We zijn nog in Ede zelf geweest en naar in een snack bar en broodjes bestelt. Het was al tussen de middag en we hadden wel trek. Wat we niet wisten dat het die dag truckersdag was. Dan rijden en een stoet truckers met op de bijrijdersstoel verstandelijke en lichamelijke beperkte mensen luidt toeterend door de stad. die daardoor de dag van hi leven hebben Het publiek staat entociast te zwaaien. Wij ook wel, achter het raam, maar dat er 275 , stond in de krant voorbij zouden komen , Shocked Op een zeker moment zaten we met een hand een broodje te eten en met de andere kant een vinger in het oor Laughing
Nu nog last van mijn oor naderhand liepen we naar de oude kerk. Het was monumenten dag en die kerk was opengesteld. Dat was wel interessant. De kerk was in 14 zoveel en in 12 zoveel ongeveer in de huidige vorm. Wel verbreed omdat er meer bevolking gekomen was.
Op de terugweg. Net de kerk uit werd er naar ons geroepen. Stond een ouder stel voor ons en de vrouw zei tegen mij. Jij woont toch in de ...... Straat? In Nuenen.
Blijkt het een stel te zijn die een straat voor ons wonen
Laughing Zo is de wereld weer heel klein.

Vanmiddag naar het tegeltjes museum in Otterlo

Heb een fijne dag Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 15 Sep 2024 08:58:23    Onderwerp:

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 15 Sep 2024 08:59:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen.

Douwe is jarig vandaag en Hartelijk gefeliciteerd.

Greet wat een schitterde foto,s van die zonnebloemen en wouw wat veel dagpauwoogvlinders op die bloemen zeg.
Sibilla jij ben zeker vroeg en een lekker bakkie koffie gaat er wel in.
Gisteren naar Bennekom gefietst was 10km heen en lekker op terrasje gezeten rondje gelopen leuk om daar eens heen te gaan.
En toen weer 10km terug was ook heerlijk weer.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 15 Sep 2024 14:44:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Bennekom is leuk, Joke, is dat zo kort bij jullie vandaan? lekker op een terrasje gezeten, dat kon goed met dat zonnetje erbij.

Hehety, jullie hebben meteen al een leuke dag te pakken aan het begin van je vakantie. Een truckersfestival, nou ja zoiets. Het was idd monumenten dag, leuk dat je dan ook een kerk in Ede kon bekijken. Weer eens iets anders. Grappig dat je dan bekenden tegenkomt. Dat overkwam ons op Terschelling ook, wel twee keer zelfs. Zo klein is de wereld idd.

Ook wij deden gisteren aan monumentendag, tenminste voor een deel. We wandelden naar onze eigen kerk, het b leek er loeidruk te zijn. 's Morgens waren er al 150 mensen geweest, toen wij in de middag kwamen was het ook heel druk. Veel mensen wilden de toren in, het was prachtig weer dus een schitterend uitzicht. Kinderen kregen een diploma als ze boven waren geweest. Dat was kaasie natuurlijk.
Er werd ook op het orgel gespeeld en er was een violiste en een jongen, die trompet speelde. Niet onverdienstelijk, hij kon het heel goed.
Vandaag op bezoek geweest bij mijn zus en zwager. We gaan met z'n vieren met de kerst ene paar dagen naar Texel, in een huisje. Mijn zus gaat dat boeken. Het wordt voor ons een heel andere kerst dan we gewend zijn, maar we hebben er ook wel veel zin in. Even weg van alle drukte rondom die dagen, de meiden hebben hun handen vrij en na de kerst komt zoonlief met zijn kinderen naar Nederland. Zegt ie. Dat moeten we eerst nog zien, als de kinderen het willen. Anders komt hij alleen. Voor Oud en Nieuw gaan ze dan weer naar huis, daar is voor hen van alles te doen. Het is nog wat ver weg, we zien het allemaal wel. Wij gaan in ieder geval een paar dagen de hort op.

Ik ga wat lekkers maken voor vader en mezelf, notenkaas en brie op een toastje en een drankje erbij.
Hier zijn wat foto's van onze kerk.

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 15 Sep 2024 15:39:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag,
Sibilla hele mooie foto's van de de kerk van binnen ja was gisteren monumentendag.
en veel kerken kan je dan van binnen bekijken.
Hehety jullie vielen dan wel in de prijzen op zaterdag met die truckersdag en als je dan kijk naar die gezichten van die kinderen die genieten daar zo van.
Vanmiddag naar een tegeltjes muzeum leuk hoor.
Mag ook graag een kerk bezoeken als we ergens zijn loop altijd even naar binnen.
De ramen van glas in lood is ook altijd mooi om te zien.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2024 09:13:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal
Sibille jullie hebben een erg mooie kerk. Zelfs met een Lourdes grot en in. De Oude Kerk waar we eergisteren in waren was wat dat betreft erg sober, maar het had toch zijn charme op een andere manier
Joke, glas in lood ramen kijk ik ook graag naar. Die ramen die jij laat zien zijn ook geen straf om naar te kijken Very Happy

Gisteren naar het tegeltjes museum geweest en ik kan het zeker een aanrader noemen. Nu was er ook een keramiek te zien van het grote kunstwerk De blije olifant 🐘
Dat fleurde eens een buitenmuur van het vakantiehuis van koningin Juliana en prins Bernhard op in Spanje. Dat kunstwerk is nu cadeau gedaan door de huidige eigenaar van dat vakanthuis in Spanje. Zeer de moeite waard. Zoek het anders maar even op onder tegeltjes museum. Vandaag staat het museonder op het programma. Kruller Muller museum hebben we naar morgen verschoven omdat het morgen zonniger weer wordt. Omdat we vooral de beeldentuin willen bezoeken is dat dan wel vrolijker.
Maak vandaag er allemaal een mooie dag van Laughing
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2024 09:52:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen luitjes,

Hehety dus was best mooi om dat tegeltjes museum te bezoeken
en zeker ook keramiek is altijd prachtig om te zien dus ook een kunstwerk van de blije oliefant daar krijgen we vast nog wel een foto van te zien.
En het Kruller museum is heel groot en die beelden tuin
zal ook vast prachtig zijn en goed idee om het morgen te bezoeken is vandaag niet echt mooi weer.
Sibilla las dat jullie met de kerst naar Texel gaan dat duurt nog ruim drie maanden maar is zeker de moeite waard zijn daar jaren geleden ook geweest
vooral met de boot overvaren is al schitterd met al die meeuwen in de lucht.
Ook veel schapen en natuurlijk Pieperburen bezoeken is gaaf om te zien.
Zo heb al veel gedaan en de boodschappen al binnen voor een paar dagen.
Nu eerst een bakkie koffie met beschuit met kaas gaat er wel in.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 17 Sep 2024 09:03:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Het belooft weer een mooie dag te worden.
Gisteren naar museonder geweest. Zo als het tegeltjes museum ons mee viel, viel het museonder ons tegen. De fotos beloofde ons veel, en dat was er ook, maar door de schaarste en schaduwrijke verlichting was er amper een foto te maken. Plus ik had van het wortelstelsel een heel andere voorstellingen gemaakt. Die van een levende boom waarbij je met een bepaalde techniek de wortelstelsel kon zien lopen.
Wat we zagen was een echte wortelstelsel. Tenminste, dat neem ik aan. Dat bij de stam blauw geverfd is en met een paar kettingen aan het plafond hangt.

Het was natuurlijk niet allemaal kommer en kwel. Zeker was het heel leerzaam de uitleg en leer over het wild en oorsprong van het gebied.
Daar kon ik wel een paar fotos van maken

In de avond heeft restaurant Peter in huis heel eenvoudig en lekker gekookt. Vanavond eten we er weer en we hoeven er de deur niet voor uit te gaan Very Happy

Zo dadelijk naar de beeldentuin bij het Kruller Muller museum, vooral naar de beeldentuin

Maak er allemaal een fijne dag van Laughing
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 17 Sep 2024 10:32:51    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal.
Hehety, jullie zien toch wel veel bijzondere dingen. Eest het tegeltjesmuseum, gisteren het museonder. Ja, soms val teen museum wat tegen, wij hebben dat ook wel eens. Het Kroller-Muller is ook steeds weer anders, wel de moeite waard. Vooral de beeldentuin, wij waren daar lang geleden, ongeveer 20 jaar. Ik kreeg voor mijn pensioen het Kroller-Muller cadeau, en een lunch in het nabijgelegen restaurant. Een feest op zich, met ook nog eerst een koffiegebeuren in de Hortus Botanicus in Utrecht. Het kroller-Muller vond ik wel interessant, er was destijds ene tentoonstelling van Vincent van Gogh. Ik heb er helaas gene foto's van in mijn bestand, destijds ging dat nog niet digitaal. Jij maakt er vast wel foto's van, denk ik zo.

Ja Joke, die glas-in-lood ramen zijn altijd heel mooi om te zien, vooral als het zonlicht er doorheen schijnt. Ze hebben meestal ook wel een verhaal te vertellen. In protestantse kerken vindt je ze ook wel, al zijn die kerken vaak soberder ingericht. Nou ja, katholieke kerken zijn soms wel erg overdadig versierd, vooral in het buitenland, Zuid-Duitsland en Oostenrijk bijvoorbeeld.

Wij hebben een grote kostenpost: de v-snaar (aandrijfriem geloof ik) van onze auto moet vernieuwd worden. Kosten: pl.minus 800 euro! gelukkig kunnen we het betalen, je hebt er geen nieuwe auto voor. Maar veel geld is het wel. Je kunt wel zeggen: w doen het niet. Maar als je langs de kant van de weg staat en je auto valt uit, heb je een groot probleem. Dan wordt het allemaal nog duurder, zelfs als de ANWB er bij komt. Enfin, het is maar geld, we komen er wel overheen. De auto is inmiddels 16 jaar oud, maar doet het nog prima. Op onze leeftijd gaan we niet meer voor een nieuwe, zulke lange afstanden rijden we niet meer. Ja, naar Texel met de Kerst. Als het doorgaat tenminste. Ik hoef niet meer naar Nijmegen, dat scheelt toch weer 240 km. minstens 2x per maand, soms vaker. Verder dan 50 km. rijden we eigenlijk niet meer en ook niet zo vaak.

Verder heb ik niet zo veel te vertellen eigenlijk.
Voor vanavond maak ik een champignonschotel, met broccoli, restantje soepgroenten, champignons en gehakt. De restjes opmaken. Ik lees dat de keuken van Peter ook regelmatig in bedrijf is. Laughing Daar profiteer jij behoorlijk van Hehety. Groot gelijk, zeker als het heerlijk eten is. Soms laat ik Wil ook in de keuken rommelen, hij maakt een heerlijke lofschotel. Maakt gelukkig daarna ook het fornuis schoon, want je wilt niet weten hoe dat er uit ziet als hij heeft gekookt. ik bemoei me daar dan helemaal niet mee, komt altijd goed! Very Happy

Mensen geniet van deze zonnige dag.

oppashondje Sebby bij Ine op het balkon
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 17 Sep 2024 13:24:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Na mijn laatste bezoek hier ( 14 sept ) is er al weer veel geschreven .
Ik heb alles gelezen en weer vele mooie foto's aan me voor bij zien komen .
.
Ik heb de komende dagen een beetje druk , mijn jongste zus helpen met het inmaken van verschillende groentes uit hun tuin .
Ik wens jullie mooie dagen waar je ook bent en veel plezier met wat je doet.
Foto . Zaterdag avond was er vuurwerk bij onze Oosterburen ( Knock Duitsland )
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 17 Sep 2024 15:21:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag ,

Sibilka dat is zeker duur maar ja dat kan gebeuren de auto is toch ook aardig oud maar doet het verder nog goed en kunnen jullie er weer een tijd mee rijden.
Greet wat een uitzicht met dat vuurwerk komt prachtig uit
bij de donkere lucht en succes met het helpen met de groente.
is altijd nog een hele klus maar ook dankbaar werk.
Wij rijden nog aardig wat met de auto en mogen er ook graag op uit.
vanmiddag naar de troonrede nog een poosje gefietst.
Is heerlijk buiten .

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 18 Sep 2024 08:39:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Gisteren naar de beeldentuin van het Kruller Muller museum geweest en dat had ik beter niet moeten doen. Ik heb niet voor niets een invalide parkeerkaart. Dat heb ik omdat ik niet lang kan staan of lopen. Dan proberen die beeldentuin door te lopen na al een lange trip van de invalid parkeerplaatsen naar het Kruller Muller museum zelf...
God straft meteen als jij je grenzen zwaar overschat of anders een dag later.
Ik werd al wakker van de pijn in mijn grote teen en rechtervoet. Zelfs een steunkous kan ik niet verdragen.
Dan maar een rustdag houden. Alleen wat boodschappen en als het goed gaat, naar het middenpunt van Nederland. Dat is maar een klein stukje lopen. Very Happy

Gisteren was het wel leuk ongeveer een vierde van de beeldentuin te zien. Maar toch, er was niet zo heel veel van die moderne kunst wat mij kon bekoren. Wel verschillende fotos gemaakt van de natuur Very Happy Sibille, een niet V snaar is aan de prijzige kant, maar dan is de auto wel weer veilig en nu hebben zelf de rust weer dat je niet met angst en beven in de auto zit. Bang dat er iets kan gebeuren. Jullie auto is goed onderhouden en ik denk dat hij nog best wel een paar jaartjes mee kan. Cool
Heb nog een fijne dag Very Happy
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 18 Sep 2024 09:49:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Joke, Rien Poortvliet. Ik heb van hem nog verschillende boeken zoals Het briesend paard. De kabouters en natuurlijk ook Braaf. Very Happy Greet veel plezier met het wekken.
Bij wekken doet mij het denken aan de tijd dat mijn moeder ook mee ging helpen met iwekken. Er werd toen altijd wel er duidelijk bij gezegd dat ze niet ongesteld of onderweg moest zijn, want dan zou het ingewekte kunnen bederven
Ik denk dat dat sprookje nu wel uit de wereld is . De hygiëne van nu is heel wat beter en anders. Very Happy

De boodschappen zijn binnen.
Morgen gaan we nog een keer uit eten omdat we vrijdag morgen al weer vertrekken. Weinig afwas en zo klaar
Vandaag nog restaurant Peter.
Op het menu. Gehaktballen met nieuwe aardappelen en tuinbonen uit een potje. Zo klaar

Very Happy

Laatst aangepast door Henny op 18 Sep 2024 21:11:01; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 18 Sep 2024 12:12:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag.
Oei Henny dus naar het beeldentuin van het Kruller Muller museum
was dus voor jou best ver lopen naar de ingang en de beelden vielen dus ook tegen en dus behoorlijk last van je voet en vandaag marustig aan doen hoor..
En het middelpunt van Nederland wel eens van gehoord !of ede -lunteren .
Vanmorgen eerst het dorp in geweest en bed verschoond en is een mooie dag om te gaan fietsen .
Sibilla jij nog plannen voor vandaag zeker vast ook wezen zwemmen

.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 18 Sep 2024 17:17:04    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemiddag mensen, er valt weer veel te lezen.
Ja, Henny, dat is een lange loop naar de Beeldentuin in het Kroller-Muller. Da theb je idd moeten bezuren, dat snap ik wel. Overigens ben ik het met je eens hoor, die beelden vallen tegen. Te modern ook naar mijn smaak en niet allemaal even geweldig. Vind ik, maar smaken verschillen. Ook vanaf de parkeerplaats lopend naar het museum is nog een hele trip. Vandaag heb je dus rustig aan gedaan, neem ik aan. Jullie treffen het wel met het weer, een schitterende nazomer, daar kun je nog minstens een dag van genieten.

Joke, die foto van hond BRAAF. Jullie rijden ook heel wat af met de auto. Dat deden wij ook toen we jonger waren. Bovendien reed ik heel veel door het land toen ik nog landelijk minister van onze Franciscaanse orde was. En naar Ine in Nijmegen natuurlijk. we gingen destijds ook vaak met de auto naar Denemarken. Dat laatste is voltooid verleden tijd en verder rijden we geen lange stukken meer. Soms een eindje fietsen, dat wel. Het wordt hier wel steeds drukker, dat fietst niet zo fijn, vindt Wil. Maar we blijven in beweging, dat is alleen maar goed.

Greet, succes met de inmaak. In Amsterdam had je dat niet, wecken, inmaken van groente of fruit. Ik heb dat mijn moeder nooit zien doen. We hadden daar ook geen ruimte voor, er waren ook nog geen koelkasten in die tijd. Als we iets koel wilden zetten, moest dat op de waranda. Later kwamen pas de koelkasten, daar kon je dingen in bewaren.
Bij Wil thuis deed zijn moeder dat wel, zij weckte fruit en groente in dat ze kreeg van familie met een moestuin. Zelf hadden ze een pruimenboom en toen ze nog aan de brug woonden ook een varken. Zo ging dat op een dorp.
Je vuurwerkfoto is magnifiek!

Met mijn zus en zwager hebben we nu idd een huisje geboekt voor de kerstdagen. Ze kwamen langs en we zaten heerlijk buiten, dat kon goed.

Wat eten we vanavond? Ik had geen idee, maar er is nog macaroni in de vriezer, die heb ik er uit gehaald. Makkelijk vandaag.
Morgen wordt ook weer een warme dag. Heerlijke nazomer toch.
Geniet er allemaal van.
na 40 jaar samen in een luchtballon
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 19 Sep 2024 08:09:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Sibille, dus jullie hebben het huisje nu geboekt. Het kan maar gedaan zijn en het zal zeker een fijne tijd worden. Very Happy leuk om naar uit te kijken.
Joke jullie komen ook op allerhande plekjes. Ik denk dat ik wel mag stellen dat wij allemaal hier de kunst van het goed kijken en daarvan genieten onder de knie hebben. Very Happy Zo ook dat Greet ons laat genieten van de lucht en natuur beelden van de Waddenzee.

Gisteren was de bedoeling dat ik het rustig zou doen
"Dus," zei Peter, " We gaan niet naar het middenpunt van Nederland, maar naar het Kijk en luister museum in Bennekom. Daar kun je overal zitten."
En dat was ook zo. Het is een klein museum die gerund wordt door een stel bevlogen vrijwilligers. Inderdaad, tijdens de uitleg en rondleiding voelde ik mij een koningin. Een stoel werd mij achterna gedragen en zodra we stil stonden voor de volgende uitleg kon ik zitten
Laughing Very Happy De uitleg over de orgel, muziekdoosjes en violano . Dat is een muziek instrument wat een kruising is van een viool en een piano. Was erg leuk gedaan met erg veel actie en interactie. Dan vliegt de tijd zo om
Later konden we in de zalen nog fotos maken van vanalles en nog wat
Alleen, daar werd geen stoel achter mijn kont aangedragen, dus. Ik stond weer te lang Crying or Very sad
Maar goed. Vandaag alleen naar het middenpunt van Nederland. Echt waar!

Heb een fijne dag
Very Happy Laughing
Terug naar boven

Geplaatst: 19 Sep 2024 08:09:00    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 20, 21, 22  Volgende
Pagina 16 van 22

Ga naar: