Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Greet.W

|
Geplaatst: 20 Aug 2025 08:11:21 Onderwerp: |
|
|
joke schreef: | Greet wat een bijzondere foto heb je gemaakt
een wasknijper in silhouet 🌞tegen een zonsondergang.
Prachtig gemaakt 📷hoe heb je dat dan gedaan die wasknijper
er aan toegevoegd |
Ik had mijn camera op het statief staan . Met mijn linkerhand de wasknijper vast gehouden en met mijn rechterhand knopje op de camera in gedrukt . Op het schermpje van de camera kon ik zien hoe ik de wasknijper zo op de foto kreeg dat de zon er tussen zat . |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 20 Aug 2025 08:11:21 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 21 Aug 2025 08:34:29 Onderwerp: |
|
|
Tradescantia, ook wel bekend als de Vaderplant. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 22 Aug 2025 10:09:33 Onderwerp: |
|
|
@ Joke
Supermooie foto van de Vaderplant.
Mooie kleuren combinatie van blad en bloem . |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 22 Aug 2025 10:13:16 Onderwerp: |
|
|
Foto is gemaakt vanaf een terrasje langs het Damsterdiep in Appingedam , mooi plekje om even koffie te drinken .
De planten staan er nog mooi bij .
Ik wens jullie een mooi weekend . |
|
Terug naar boven |
|
 |
Klaas

|
Geplaatst: 22 Aug 2025 10:49:30 Onderwerp: |
|
|
Leuk je opname van de hotlips Joke, en zeker ook de zinnia's. weer volledig nieuwe soorten voor mij
Greet heb je een nieuw/ander fototoestel? Je foto's zijn heel warm (erg mooi) van kleur, vooral het Damsterdiep, is van een Vermeerachtige kwaliteit, komt denk ik ook door een lichte beeldonscherpte wat in schilderijen ook wel opzettelijk werd gedaan (sfumato), vooral door Vermeer
Effe kijken, heb ik nog wat in de aanbieding...weinig gefotografeerd de laatste tijd, mag het deze keer ook een ouwe wezen?
Fijn weekend mensen! |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 22 Aug 2025 12:00:21 Onderwerp: |
|
|
Greet twee prachtige foto's vanuit Damsterdiep in Appingedam en gaaf uitzicht en genoten van een bakkie koffie en die bloemen op de brug staan nog prachtig in bloei.
Klaas die foto doet mij denken aan mooi was die tijd de flower power tijd in het zwart wit. prachtig deze bijzondere foto. |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 22 Aug 2025 12:03:18 Onderwerp: |
|
|
Fijn weekend |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 22 Aug 2025 16:02:32 Onderwerp: |
|
|
@ Klaas
Oude foto's zijn ook welkom .
Gaaf om deze oude foto te zien , een protest tegen iets hebben ging in die tijd nog een stuk rustiger dan tegenwoordig .
Mooi om te zien dat de zonaanbidders en zonaanbidsters geen aandacht hebben voor de vrouw met het bord in de hand zou ik ook niet hebben als er iemand voor me stond met die tekst op het bord.
@ Joke
Prachtige foto en wat een mooie zonnewijzer . mooi de kleurige bloemen er omheen . |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 23 Aug 2025 08:27:51 Onderwerp: |
|
|
Greet is jarig en wens je een gezellige dag toe.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 24 Aug 2025 07:53:04 Onderwerp: |
|
|
@ Joke
Dank je wel voor je felicitatie die vergezeld gaat met een prachtige foto , je foto op het andere topic is ook prachtig om te zien .
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Klaas

|
Geplaatst: 26 Aug 2025 08:30:22 Onderwerp: |
|
|
Greet.W schreef: | @ Klaas
Oude foto's zijn ook welkom .
Gaaf om deze oude foto te zien , een protest tegen iets hebben ging in die tijd nog een stuk rustiger dan tegenwoordig .
Mooi om te zien dat de zonaanbidders en zonaanbidsters geen aandacht hebben voor de vrouw met het bord in de hand zou ik ook niet hebben als er iemand voor me stond met die tekst op het bord.
@ Joke
Prachtige foto en wat een mooie zonnewijzer . mooi de kleurige bloemen er omheen . |
Greet zie nu pas dat je 24 augustus jarig was, mijn aller aller allerbeste verjaardagswensen zijn dus wel aan de late kant, maar niet minder gemeend!
Hier een zeldzame -zegt google dus het zal wel- Crotonbloem om mijn felicitaties mee op te luisteren
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
mellina
|
Geplaatst: 26 Aug 2025 13:06:27 Onderwerp: |
|
|
Voor GREET
Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Helaas vergeten,maar toch nog een kaart voor je gemaakt.
Hoop dat je een mooie en gezellige dag hebt gehad.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 26 Aug 2025 15:47:17 Onderwerp: |
|
|
@ Klaas
Dank je wel voor de felicitatie
Lief van je om de felicitatie op te luisteren met een
prachtige foto van de bloei van de croton , ik zal voor je hopen dat de plant nu niet ter ziele gaat door de bloei .
Google heeft wel een beetje gelijk , heel vaak word de bloem er uit gehaald om te voorkomen dat de plant er niet onder gaat lijden , de bloei vraagt namelijk heel veel energie zodat het blad daaronder te lijden heeft.
@ Mellina
Dank je wel voor de felicitatie .
Ach verjaardagen vergeten overkomt mij ook wel eens Lief van je dat je toch nog een kaart voor me hebt gemaakt , en wat voor een ...... een Prachtige ! met hele mooie kleuren .
########################

Laatst aangepast door Greet.W op 27 Aug 2025 07:36:25; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 26 Aug 2025 15:51:38 Onderwerp: |
|
|
Huismussen .
Ze hebben wel veel geduld van me gevraagd voordat ik ze eindelijk op de foto had .
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Klaas

|
Geplaatst: 28 Aug 2025 09:40:54 Onderwerp: |
|
|
Musjes, nagenoeg uitgestorven hier. Prachtige opname Greet. Ze zijn er nog wel hier en daar in Amsterdam maar in heel kleine geïsoleerde gemeenschapjes die je bv enkel in 1 boom in 1 straatje tegenkomt. Hier en daar dus. In parken zie ik ze nooit meer maar wel in de binnenstad op van die rare plekjes.
Google heeft ongetwijfeld gelijk Greet en heb vermoedelijk gewoon heel veel geluk met bloeiende planten als bv mijn Aglaonema's en Dieffenbachia die het ook na hun bloei vorig jaar heel goed zijn blijven doen. Moet dat bij deze Croton nog even moet afwachten natuurlijk maar ben daar niet al te somber over. De bloemstengels (zijn er inmiddels 2) eraf knippen kan ik op de een of andere manier niet over mijn hart verkrijgen.
Mooie den hier ergens aan de gracht
Dwerg Oostenrijkse den 'Nana', Pinus nigra 'Nana' ? (google lens) |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 28 Aug 2025 09:40:54 Onderwerp: |
|
|
|
|