50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 126, 127, 128, 129  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Henny

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2025 11:04:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Kees, het is zeker geen straf om bij jou te eten. Dat zal weer goed gesmaakt hebben.
Sibille. is het al een beetje gezakt? Het is even erg heftig, dat weet ik ook uit ervaring.
Een broer van mij uit Portugal heeft een accuut gesprongen blindedarm gehad en dat was ook kantje boord. Hij heeft het gered. Dat zal bij jullie vast ook goed komen. Ik duim er voor!

Greet, een fijne dag gehad en nog wel een Hightea .
Dat lijkt mij ook wel eens leuk om mee te maken. Very Happy

Joke, ben je er al een beetje uit met je foon?
Hier word ik nog steeds gestoord van bericht op mijn pc die zich opdringen. Dat duurt nog wel even voordat ik van dat gezanik af Ben. Dan ben je al vast gewaarschuwd Very Happy
Nu nog even de puzzel!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 24 Aug 2025 11:04:03    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2025 11:07:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Spullen die gevonden zijn in de Noordzee na de watersnoodramp in 1953

https://www.jigidi.com/nl/solve/ske6p8q6/img-9073-img-9072-gevonden-na-de-watersnoodramp-1953/

Veel puzzelplezier en een fijne dag. Very Happy
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2025 12:17:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal,

Greet een gezellige verjaardag gehad met een Hightea leuk 👍
Kees zo jij ben druk geweest in de keuken en hebt een grote quiche gebakken.
Henny denk dat je Dagmar bedoel met die foon!
en leuk die puzzel uit 1953 ga die straks maken.
Sibilla en een beetje van de schrik bekomen is ook niet niks wat er gebeurd is hoop dat het meevalt voor hem..
Morgen gaan we een midweek weg naar noord limburg en hoop dat het weer meezit.

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2025 15:25:44    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Joke

Ik wens jullie een fijne midweek in noord Limburg , De weersverwachting ziet er goed uit voor de komende dagen Smile Prachtige foto van de nachtschone .
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2025 09:07:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal op deze zonnige maandag.
Sorry, Joke. Ik ben niet goed met namen. net als Sibille. Zij gooit ze ook regelmatig door elkaar. Het belangrijkste is toch wel dat we weten wie bedoeld wordt. Shocked
Ik probeer er meer op te letten.

Leuk dat jullie naar Limburg gaan. Genoeg te zien en te beleven

Sibille nog even druk. Sterkte.

Gisteren op een verjaardag geweest van een zus van Peter. Helaas was het onderwerp vooral het aankomende sterven van een zwager. Longkanker, maar ongelofelijk hoe lang mensen het kunnen volhouden als er een kleinkind in het spel komt. Hij heeft zijn jongs geboren kleinkind mogen zien. Hoe lang het nu nog duurt... Hij heeft het al een half jaar kunnen rekken.
Het hoort bij onze leeftijden.

Nog iets leuks.
Bij Eindhoven toen heb ik gereageerd op een bericht over de Animali. Toen en soort van park/dierentuin/restaurant. Een vrouw en ik hadden ongeveer hetzelfde meegemaakt. Een jaar van elkaar f. Ook zij hadden daar hun trouwen gevierd.
Opeens kreeg ik een video telefoon op mijn tablet uitTaiwan . Ik wist nog niet eens hoe dat werkte Laughing
Zij vond het zo leuk dat wij samen, onafhankelijk, van elkaar daar getrouwd waren dat ze contact met mij wilde hebben.
We hebben enorm veel overeenkomstem, alleen leeft mijn man nog. Nog veel persoonlijke berichtjes over en weer. Dat contact zal wel een blijvertje worden.
En ja, ik ben we wel terdege van bewust dat zij een oplichter kan zijn en op geld uit is. Dat houd ik zeker in mijn achterhoofd, maar zover is het erg leuk om contact met haar te hebben. Very Happy

Dames en heer. Verder niets te vertellen

Heb een fijne dag
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2025 11:07:09    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen, het is weer maandag. Ik zie dat de tent al open is.
Joke, en fijne vakantie gewenst in Limburg. Het wordt vast een gezellige week. Het weer blijft goed in ieder geval.
Henny, leuk dat contact uit Taiwan. Hou het zeker maar in je achterhoofd, van dat geld. Zodra ze daarover begint in welke context ook: afkappen en deleten. En melden!
Jij hebt ook een zwager in de verlenging van zijn leven, lees ik. Longkanker is niet mis, een van mijn zwagers heeft het ook. En mijn vader is er aan overleden. Ja, dat kleinkind, dat willen ze graag nog zien, snap ik wel.
Mijn zwager zal zijn tweede achterkleinkind waarschijnlijk niet meer zien, het ziet er nog steeds niet goed uit. Ze krijgen vandaag een familiegesprek. Afwachten dus maar.

Mijn dochters zij zich rot geschrokken: ze waren op een festival in Wilnis. Krijgt hun neef een hartstilstand! Een man van 56 jaar. gelukkig was er meteen hulp, ook van de brandweer. Die is daar ook altijd bij. Hij is bij kennis en aanspreekbaar, maar voor mijn zwager is het wel heel heftig. Eerst zijn vrouw, nu zijn zoon. Tja, een leven is niks, je hebt er mee te dealen.

Kees, ik kom een keer bij jou eten, je bent een superkok, dat blijkt maar weer.

Greet, een leuke verjaardag gehad met een High Tea? is altijd leuk, gezellig.

Dagmar, een mooie foto is dat geworden, die felicitatie voor Greet.

We wachten op bericht van mijn zus, de rest van de familie belt om de haverklap naar ons op, logisch natuurlijk.

Vanavond begint weer de repetitie van ons koor Amicita. Ik ga de puzzel maken en dan nog wat muziek oefenen.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2025 15:17:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal
Henny schreef:

Greet, een fijne dag gehad en nog wel een Hightea .
Dat lijkt mij ook wel eens leuk om mee te maken. Very Happy

Er is bij jullie vast wel een restaurant in de buurt waar je van een Hightea kunt genieten samen met bijv. je man of vriendin .

Bij jou lopen de trieste en de leuke dingen dus door elkaar .
Fijn voor je zwager dat hij zijn jongste kleinkind heeft kunnen zien .

Van het concert des levens krijgt niemand een program, een cliché , maar o zo waar .

Ach zolang je je adres gegevens en je pincode maar geheim houd voor de vrouw uit Taiwan zal het contact niet veel kwaad kunnen vermoed ik.

@ Sibilla

Spannende uren , wachten op wat er uit het familiegesprek komt .
Geluk vind je een beetje afleiding met de puzzel en muziek oefenen .

Ik wens jullie een fijne avond .

De pompoenen tijd breekt weer aan .

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2025 18:18:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik hoorde net dat de operatie van mijn broer, open hart-, geslaagd is. Hij had een maand of vijf op de wachtlijst gestaan met steeds weer uitstel. Ik hoop dat zijn herstel vlot verloopt zodat hij gauw aan het revalidatietraject kan beginnen. Dat zal een paar maanden gaan duren, al met al. Wel een wat aparte gewaarwording dat je kleine broertje aan zijn hart geopereerd moest worden.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2025 09:37:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat een narigheid aan gezondsheidsproblemen lees ik.
Sterkte Sybilla, heel heftig allemaal wat er in jouw familie gebeurd.
Hoop op een spoedig herstel voor je broer Kees.
Henny ook al met narigheid in de vorm van longkanker te maken in de familie, sterkte ook.

Het leven kan harde rake klappen uitdelen en daar moet je maar mee dealen, je hebt geen keus.

Ik heb het druk met de tuin, wil een nieuwe afrasting maken in de achtertuin, ben al tig x bij de praxis, karweij etc geweest om naar mogelijkheden te kijken en materiaal te berekenen en vandaag hak ik de knoop door. Materiaal kopen en dan nog (zelf) plaatsen en dan maar hopen dat het ergens op lijkt Very Happy .

Ik loop alweer 2 puzzels achter, je zou toch denken dat nu ik met pensioen ben, ik meer tijd heb, maar het tegendeel lijkt op te gaan, ben drukker dan ooit.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2025 09:44:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Zo, Kees, ook even een spannende en zware tijd achter de rug met je broer. Het voelt echt onwerkelijk aan als zoiets met je broer of zus aan de gang is. Ik hoop zeker met je mee dat het goed gaat komen.
Net zoals bij de zwager van Sibille.

Joke en Greet kunnen genieten van het mooie weer?
Wij hebben gisteren heerlijk genoten van het Zwitserlevengevoel. Nu kan het nog en dan wordt het weer minder warm.
Hier is het al herfst.
Dagmar, er staan foto's klaar. Very Happy

Vanmiddag naar mijn vriendin. Zij heeft vandaag haar AOWleeftijd bereikt en dat moet gevierd worden. Very Happy Nu zijn we officieel allemaal ouwe knakkers.

Geniet van de dag.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2025 15:34:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal .
Allereerst wil ik een ieder die het nodig heeft sterkte wensen .

@ Henny .

Vreemd dat jij je vriendin nu ook onder knakkers plaatst .
( Betekenis knakker : 1) Flinke vent 2) Gast 3) Gozer 4) Kerel 5) Knul 6) Man 7) Rare kerel Cool Rare snuiter 9) Rare sprong van een paard 10) Rare vent 11) Snoeshaan 12) Snuiter 13) Vent )
Laughing Laughing Laughing Laughing

Het was hier inderdaad genieten van het mooie weer

@ Dagmar
is het gelukt om de knoop door te hakken Question Succes met het plaatsen van de schutting .

Dahlia's :
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2025 18:49:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Alweer nieuwe foto's voor nieuwe puzzels, heb de oude nog niet eens gemaakt haha, maar wat in het vat zit verzuurd niet, dus als ik tijd heb ga ik die maken.

Ja we komen allemaal rond de pensioenleeftijd of zijn dat al, soms een vreemd gevoel dat je al zou oud bent en het meerendeel van je leven er op zit.

Ja de afrastering in de tuin staat er, ben ik echt de hele dag druk mee geweest, soms vraag je je af waar je aan begint haha.
En dan moet de andere kant ook nog, wou ik eigenlijk morgen doen, maar weet niet of ik daar wel fut voor heb, ben aardig gesloopt na zo'n dag als vandaag.
Maargoed, we kijken na een nachtje slapen wel hoe we daar morgen over denken Very Happy .

Fijne avond allemaal.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2025 08:46:34    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen, ben ik weer.
Gisteren kwam er niks van. Ben met mijn zus mee geweest naar het ziekenhuis. Nou, dat wil je ook liever niet zien. We weten nog niks, ik heb er een hard hoofd in maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Ook meteen even op bezoek geweest bij de neef, die daar nog verblijft. Vind ie beren-leuk, zo onverwacht. Vroeg natuurlijk hoe wij daar kwamen en zus ging vertellen.
Een vriendin verblijft in een ander ziekenhuis, ze heeft een scan gehad: een gaatje in haar darmen. Daardoor lekte er ontlasting in haar buik, vandaar alle ellende. Enfin, ze gaan er wat aan doen, geloof ik. Haar man gebeld: misschien gaan we vrijdag op bezoek, dan kan hij meerijden. Anders moet hij een deel-taxi nemen, dat is een heel gedoe. Hij rijdt zelf geen auto (meer).
En zo blijven we bezig, pff.

Kees, je broertje een open hartoperatie gehad, ook niet mis zeg. Zo heb je niks, zo krijg je van alles. Sterkte ook voor jullie, het is toch je kleine broertje.

Dagmar, stoer hoor dat je zo'n hek zelf plaatst. heb je gene hulp? Het lijkt me een hele klus, je moet ook palen in de grond stampen. Succes!

Henny, ja, we horen nu allemaal tot de club van 60+, zelfs van 70 en 80+ Laughing Logisch dat je vriendin dat viert, een verworven vrijheid geeft het ook wel weer. Very Happy
Longkanker is idd ook niet mis, wij hebben er hier ook mee te maken, net als jij. Mijn pas verhuisde zwager heeft het ook, hij heeft nog maar 1 long en COPD, vandaar ook de verhuizing. En mijn zus wilde liever dichter bij haar dochter wonen. Dat snap ik wel. Al denk ik dat misschien de ene zwager nog eerder gaat hemelen dan die in Valburg. Zuil je altijd zien.
Een High Tea zul je bij jou in de buurt zeker wel kunnen vinden, restaurants genoeg.
Ja dat Zwitserleven gevoel: nu heb ik dat meer dan ooit, vind je dat raar?

Greet, je pompoenen doen idd weer aan de Herfst denken, er ook een beetje naar verlangen. Vorig jaar heb ik ze niet gekocht, dit jaar wil ik dat wel doen. Wat variatie aanbrengen in de tuin en aan de voorkant van het huis.
Ja, van het concert des levens krijgt idd niemand het program. Een waarheid als een koe, ook zo'n cliché maar o zo waar allemaal. We hopen er maar het best van, meer kunnen we niet doen. En iedereen de aandacht geven die nodig is op dat moment.

Ik ga nu even tickets boeken voor de verjaardag van onze Deense kleinzoon. Die wordt in november 18 jaar. Daar gaan we -leven en welzijn- naar toe. Dan is het boeken van ene ticket nu wel zo verstandig en goedkoper dan in oktober. Scheelt soms een paar honderd euro!

Mensen, de koffie staat klaar hoor, tast toe.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2025 11:11:04    Onderwerp: Reageren met citaat

We hebben het momenteel allemaal erg druk met zieken en zo. Indraad, dat hoort bij onze leeftijden.
Ik heb vanmorgen de heletijd zitten videobellen met die vrouw uit Taiwan. Daarbij heb ik het er ook over gehad over het woord Knakker. Ouwe knakker. Wat jij schreef dat het mannelijk is. Dat klopt, maar blijkbaar wordt het in de regio Eindhoven ook gebruikt als onzijdig. Steekgebonden, zeg maar. Very Happy Daarmee hebben we er wel iets van kunnen leren. Dialectien en streektalen zijn vaak zo anders voor eenzelfde woord. Best wel intresant Very Happy

Gaatje in de darmen. Ook niet niks. We kunnen allemaal de raarste dingen krijgen. Shocked
Sibille, Het Zwitserlevengevoel kun je niet vaak genoeg krijgen Very Happy
Intens tevreden zijn, al is het maar met een glas water en een kaakje om te snoepen. Ik geloof je zeker.

Ik hoop dat jullie dadelijk ook tevreden zijn met de puzzel
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2025 11:16:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Puzzel over de watersnoodramp in 1953. Kleding die gevonden is in de Noordzee, na de ramp.
72 stukjes
Veel puzzelplezier

https://www.jigidi.com/nl/solve/jppk8hzj/img-9077-de-verdwenen-bruid/

O ja, nog een foto van hoe de jurk er nu bij hangt
Terug naar boven

Geplaatst: 27 Aug 2025 11:16:33    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 126, 127, 128, 129  Volgende
Pagina 127 van 129

Ga naar: