|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
sibilla80

|
Geplaatst: 31 Aug 2025 10:51:41 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Ja Henny, het leeft zeker nog, bij jullie trouwens ook hoor, weet ik van mijn Helmondse schoonzus.
Ok ga je puzzel maken, de vorige van de klederdracht heb ik ook gemaakt. Die met de teksten.
Hier geen regen van betekenis, gisteren ook niet. Ja, de planten verdienen wel een drupje, die staan te hijgen.
groetjes
deze staan er florissant bij, een weldaad om te zien. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 31 Aug 2025 10:51:41 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 31 Aug 2025 10:54:08 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen,
Daar zijn we weer en hebben mooie dagen gehad met zon en wind weinig foto's gemaakt maar wel heerlijk relaxen .
Greet een prachtige foto van die hooi balen.
Sibilla prachtige foto's van het Shantyfestival en de dames zijn echt fleurig gekleed de achtergrond is ook echt schitterd vast van Vinkeveen.
Kees jij bijna klaar alleen de gordijntjes nog en mischien binnenkort nog even de hort op met je Caddy.
Henny nog op bezoek geweest bij jullie zwager om afscheid van hem te kunnen nemen.
Kasteel Aerwinkel
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 31 Aug 2025 12:15:46 Onderwerp: Re: Sibine's coffeecorner |
|
|
sibilla80 schreef: |
@Greet, bij ons wordt het hooi gekuild, niet in balen maar op een grote 'kuil'. Ik noem het een berg, maar bij de boeren heet het een kuil.
. |
Het is vast geen hooi wat er bij jullie ingekuild wordt dat zal wel kuilgras zijn en dat is iets anders dan hooi .
Hooi heeft meer dagen nodig om droog te worden en heeft dan ook een andere kleur dan het kuilgras , het kuilgras is nog groen als het de kuilbult op gaat .
Leuke foto's van het Shanty festival , er was hier 6 km bij mij vandaan ook een shantyfestival , hier in de provincie zijn nog veel shantykoren.
Dat je je zus en zwager miste kan ik me voorstellen . Mooi plaatje van je passiebloem .
@ Henny
Als het meezit wordt de regenton de komende dagen wel bijgevuld Het lijkt er hier wel op dat het gaat regenen maar tot nu toe is er nog geen druppel gevallen .
@ Joke
Fijn dat jullie heerlijke relaxte dagen hebben gehad , en mooi dat het weer meewerkte
Prachtige foto van het Kasteel .
Ik wens jullie een fijne dag .
Gisterenmiddag weer naar de kwelder geweest .
Het zeekraal begint te kleuren en de zeeasters staan in bloei .
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 31 Aug 2025 12:37:03 Onderwerp: |
|
|
1 Helft van mijn zelf gemaakte afrastering, ben er best trots op dat ik dat zelf gefixt heb
Het is niet perfect, grondijzers staan b.v. niet helemaal recht in de grond wegens alle wortels die in de grond zaten, dus ronde palen er in vastgezet met snelbeton zodat de boel toch nog beetje recht kon staan haha, je moet wat als amateurtje en krammetjes in palen slaan is ook niet mijn ding kwam ik achter, maar goed is toch gelukt met wat moeite en gescheld
Puzzle is gemaakt, ben weer mooi bij met het maken van de puzzels.
Vandaag formule 1 middag, heerlijk kijken naar gp van Zandvoort.
Fijne zondag allemaal. |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 31 Aug 2025 14:09:34 Onderwerp: |
|
|
Sibilla die passiebloem staat mooi in bloei.
Greet wat een mooi natuurgebied daar bij de kwelder de zeekraal en de zeeasters staan geweldig in bloei.
Dagmar knap gemaakt hoor die afrastering in de tuin.
Heerlijk wezen fietsen op eigen fiets is toch beter dan een leenfiets.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 1 Sep 2025 11:05:26 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Ha goeiemorgen allemaal.
@ Joke, kasteel Aerwinkel, heel bekend. Leuk dat je daar geweest bent en een foto hebt gemaakt. Wij zijn daar idd ook eens geweest.
Ook die foto met het kopje is heel apart. Hing dat daar zo?
@Greet, mooie foto van de kwelder. Het klopt, kuilgras is nog groen als het op de kuil gaat, maar het komt er als hooi weer af, heb ik begrepen. Het droogt terwijl het op de kuil ligt, schijnt. Niet alles, het broeit ook, lijkt me. Maar ja, ik heb er geen verstand van.
@Dagmar, die afrastering, knap hoor. best goed gelukt ook en heel natuurlijk.
@Joke, ja je eigenste fietsie fietst altijd fijner dan een leenfiets, helemaal waar. Het is net als met een auto: je moet er toch altijd weer aan wennen.
De zieken zijn nog lang niet beter, integendeel. De ene wordt morgen geopereerd, de andere weet het nog niet en de zwager, tja, het is afwachten. We worden elke dag bijgepraat door mijn zus, het kan nog alle kanten op.
Ik neem nog en bakkie troost, vaders is ook niet optimaal vandaag. Heeft slecht geslapen, last van zijn maag gehad. We zien wel wat het wordt vandaag.
de eikeltjes zijn er al wel, eekhoorntjes heb ik nog niet gezien.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 1 Sep 2025 14:22:31 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal,
Sibilla zo dat is niet mis hoor morgen en operatie en de zwager
Nog onduidelijk best spannend zulke berichten hoor is nog afwachten.
Dat kopje hang in de openlucht museum in Ootmarsum.
Hebben al een brief gekregen voor een corona spuit in september.
en gaan die zeker weer halen.
Vanmorgen hier weer herrie de weg is een week afgesloten.
Het was niet goed te hoog dus weer een deel eraf gehaald op drie plekken.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 1 Sep 2025 17:05:07 Onderwerp: |
|
|
Goedenavond allemaal
@ Dagmar ,
Je afrastering ziet er goed uit .Het is een kniesoor die vind dat het niet perfect is De foto vind ik perfect 👍
@ Sibilla
Wordt de kuil afgedekt met plastic ? Zo ja dan is het kuilvoer .
Ik vermoed dat je schoonzoon of dochter je heel goed kunnen uit leggen wat het verschil is tussen hooi en kuilvoer .
Wat de zieken in je naaste omgeving betreft blijft het dus spannend , sterkte er mee .
Leuk plaatje van het eekhoorntje .
@ Joke
Leuke foto van de kop en schotel in de boom .
Het is nog steeds lekker fiets weer he .
Vervelend de wegwerkzaaheden voor de deur maar je hebt het wel mooi en goed vastgelegd , hopelijk is die ellende snel over .
Ik heb de brief voor de corona vacinatie nog niet maar ga het wel halen tzt.

Laatst aangepast door Greet.W op 2 Sep 2025 10:19:23; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 2 Sep 2025 07:29:00 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Wat een mooie foto's allemaal en wat een gedoe met dat wegdek. Zo blijf je wel bezig en maakt het onnodig duur.
Wil last van zijn maag. Dat is niet prettig.
Ik was er gisteren even niet omdat ik naar de oogarst moest voor onderzoeken. Ik blijk dus aan de linkeroog de natte macula te hebben en aan de rechterkant de droge. Gelukkig nog maar heel licht en kan het lang duren voordat ik er ècht last van ga krijgen. Door de druppels kon ik niet zo goed op de pc werken, dus sloeg ik gewoon een dagje over. Moet kunnen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Maculadegeneratie
Mijn oudse broer heeft het ook.
We zien wel waar het schip strand. Ik blijf foto's knippen en puzzels maken zolang ik kan
Vandaag komt de reparteur van de luifel en de prikster nog even om mij nuchter te prikken. Dan hebben we dat ook weer gehad.
Ik hoop dat ze snel komt, want ik heb wel zin in een koffie met een boterham
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 2 Sep 2025 10:29:25 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen, het is hier stralend mooi weer.
@Greet, ik weet wel het verschil tussen hooi en kuilgras, het hooi ligt bij hen opgeslagen in een schuur. Daar hebben ze een paar jaar geleden brand in gehad, een felle uitslaande brand. Er stond een tractor ook in die schuur, daar ging iets mis mee met als gevolg dat het hooi in de fik ging. Brandweer erbij, schuur naar de gallemiezen. Schrik alom natuurlijk. Gelukkig is het allemaal goed gekomen met de verzekering en dergelijke. Nu staan de tractoren ergens anders, ze zorgen er voor dat het hooi niet meer kan branden. Hooibroei hebben ze gelukkig nog nooit gehad.
@Henny, je ogen daar kun je niks aan hebben. Het is dus een familiekwaal bij jullie. De druppels helpen dus wel, hopelijk nog jaren. ik had een bril plus10, kreeg plotseling acute glaucoom, een aantal jaren geleden al weer. De dokter stuurde me meteen naar het ziekenhuis, waar de oogarts al op me stond te wachten. Had ik een oogboldruk van 62. ietsje aan de hoge kant dus. Enfin, de hele dag in dat ziekenhuis doorgebracht, druippelen, laseren, de hele mikmak. Niks hielp echt. Toen dan maar een, wat ze noemen, groene staaroperatie. Kon ik ineens de tv lezen zonder bril! En een boek, en kleine letters! Heb ik 6 jaar geen bril nodig gehad, dat voelde zo kaal na 67 jaar. ik kocht brilletjes bij het Kruidvat en de Hema, plus 1 of 1,5. Om de heel kleine letters te kunnen lezen. Inmiddels heb ik weer een gewone bril aangeschaft, voelde me zo kaal zonder. En plus 2, want ja, naarmate ik ouder wordt gaan de ogen ook achteruit, dat weer wel.
Wees dus maar zuinig op je ogen, je kunt niet zonder.
@Joke, wat verveld die bulten in de weg. Je hebt er wel ludieke foto's van gemaakt. ja, soms zijn de verhogingen te hoog, dan beschadigt de onderkant van je auto. Dat kan niet de bedoeling zijn, wel het langzamer rijden. Maar ja, meestal gaat men toch te hard over die bulten heen.
Verder valt hier niet veel te vermelden, alles is nog hetzelfde mt de zieken.
De koffie is op en ik denk dat Henny haar ontbijtje inmiddels ook wel genuttigd heeft.
Gaan we over tot de orde van de dag. Oja, ik zie mooie fazantenfoto's van Greet, leuk!
Mensen, de groeten, geniet van het nog steeds mooie weer.
uienbollen |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 2 Sep 2025 11:52:22 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag,
Henny heb even naar de link gekeken ja de ogen zijn
best wel belangrijk in je doen en laten het zit dus ook in de Familie
te hopen dat die druppels helpen en de prikster vast wel geweest.
Greet wat een leuke collage van die fazanten ben je bij een dierenkampje geweest leuk om te zien.
Sibilla bij jou dus heerlijk weer zou zeggen geniet er maar van
Mooie foto van die uienbollen.
Hier komt en gaat het zonnetje met een aardige wind.
Vanmorgen eerst oefeningen gedaan voor been gisteren fysio geweest en gaat de goede kant op over 3weken terug
wel advies gekregen of fietsen of wandelen dus doen we dat om ste beurt.
Leeuwebekjes
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 2 Sep 2025 12:42:02 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Joke jouw been is dus ook nog niet in orde. Fietsen en wandelen is een heel goede oefening, goed advies ook.
Mooie leeuwenbekjes, je ziet ze veel tegenwoordig.
Het is hier nog steeds schitterend weer. Lekker om buiten te zitten.
Vanavond ben ik van plan pannenkoeken te bakken. Lijkt me erg lekker, heb daar zin in.
waterlelies op de Herenweg |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 3 Sep 2025 07:31:05 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal .
@ Henny
Ik hoop voor je dat het nog heeeeel lang duurt voordat je echt last krijgt van de macula
@ Sibilla
Je uienbollen staan mooi in bloei .
Van het mooie weer geniet ik nog volop .
@ Joke
Ik ben inderdaad bij een dierenpark geweest , deze keer was het rustig bij de voliere dus ik kon foto's maken van de vogels en de fazanten , als er veel mensen in de buurt zijn lukt het bijna niet daar de vogels ed. dan onrustig worden en nogal in beweging zijn dan.
Prachtige foto van de leeuwenbekjes .
Ik wens jullie allen een fijne dag
Foto : vanmorgen gemaakt , de zon kwam op . Op het topic Foto van de dag staat ook een foto van de zonsopkomst .
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|