50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 134, 135, 136

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Greet.W

BerichtGeplaatst: 17 Sep 2025 14:42:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag allemaal

@ Joke
Prachtige foto van de kar met pompoenen en kalebassen , Leuk het bankje op de kar met wel hele grote pompoenen . Wat hebben ze het wijnvat mooi kleurrijk gemaakt , prachtige opname .
Was het vandaag wel fietsweer bij jullie ? hier wel Smile

@ Dagmar
Ik zal je tips blijven geven Smile

@ Sibilla
Je hebt dus al een idee in je hoofd wat betreft kalebassen .

@ Henny
Mooi om te weten dat jullie je wel vermaken Laughing Ja zware regenbuien waren gisteren veel aanwezig .

@ Kees
Nog druk met de caddy of proefdraaien ?

Foto : Herfstanemonen.

Laatst aangepast door Greet.W op 17 Sep 2025 15:04:33; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 17 Sep 2025 14:42:10    Onderwerp:

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 17 Sep 2025 14:57:58    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hallo allemaal,
ik was vandaag eerst naar de pedicure. Die gaf me, na het zien van mijn nog steeds zeer blauwe knie en been, een ander soort zalf dan de Arnica, die ik nu gebruik. Deze zalf is niet bij het Kruidvat te koop, alleen op recept via de huisarts. Of, zoals zij heeft gedaan, uit Taiwan. Deze zalf maakt het bloed dunner, waardoor het makkelijker weg kan. Dan duurt het minder lang voor het blauw weg is. Dat is wel fijn natuurlijk, want het ziet er nu niet uit. Ze schrok er van.
Daarna nog even aan de overkant geholpen met de maaltijden en toen ngo snel naar Uithoorn, Beter Horen. De batterij van mijn linker gehoorapparaat is om 21.00 uur al helemaal op, dat is niet de bedoeling. Ik laad ze altijd op in zo'n oplaadgeval, dan moeten de apparaten minimaal 12 uur meegaan. Links niet dus. Anyway, ik krijg een nieuwe, dat duurt 2 weken. Dat kan wel lijden hoor, geen probleem. Rechts werkt goed en verder doe ik het er mee. Geen zin in een leentoestel.
Daarna meteen maar brood gekocht en besteld bij de warme bakker en vleeswaren gehaald bij de slager. Het is nu niet druk, morgen en vrijdag/zaterdag wel.

Het regent hier al de hele dag. Bij jullie ook?

@Henny, ja ik weet het van het Eise Eisingamuseum. Dat was vroeger idd alleen de huiskamer en een zogenaamde mooie kamer. Nu is er veel meer te zien. Is er ook een kaasmuseum? Wist ik niet, daar kunnen we dan nog wel eens naar toe mettertijd. Laughing

@ Joke, jij as dus ook al vroeg naar de super en de slager. Goed gezien.
Leuke foto ook van die ton. Staat die bij een restaurant? Omdat er een bordje OPEN bij staat.

We hebben thee gedronken, ik ben nu even met andere dingen bezig.
Groetjes voor Kees, Dagmar, Greet en natuurlijk Joke en Henny.

@ Weet je wat ik zo leuk vind, Kees? Dat je je bij ons hebt aangesloten. Dat vind ik echt heel leuk, dan is het niet alleen maar een 'meiden'groep om te koffieleuten. Dat is ook wel gezellig, maar een man er bij, met andere dingen om over te praten, ik vind het moedig van je. Weet dat je ontzettend welkom bent hier. Laughing

allemaal lekkere dingen, deze keer niet door Kees gemaakt, maar hij kan dat denk ik heel goed.

@Greet, ik zie ineens je herfstanemonen. Mooi hoor. En bij jou is het dus ook druilerig.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 18 Sep 2025 08:52:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Prachtig die herfstasters. Dat maakt de boel toch wel fleurig Very Happy
Gisteren opnieuw naar het Martena museum geweest om alles goed bekijken

Door de kermis en een of ander congres konden we niet redelijk dichtbij het nee het is niet kaas maar kaatsmuseum komen. Dat is toch wel heel anders dan kaas museum. Dus Sibilla. Je zit goed. Er is ook geen kaasmuseum in Franeker Very Happy
In het.martena museum hebben wij ons prima vermaakt.
In de avond wezen gaan eten in een Wereld restaurant
Nooit eerder geweest , maar dat is een aanrader
Eten en drinken voor maar 37 euro pp. Het was kortingsactie van 6 euro pp
Het is oosters voedsel wat ze ter plekke voor je bakken en grillen Zoveel keuze. Shocked
Je betaalt als je binnenkomt en voor de rest eten en drinken zoveel je wilt

En schoon overal Geweldig!
Vandaag denk ik, dat we niet veel doen.
Mijn pootjes hebben wat rust nodig.
Maar, we zullen zien Surprised
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 18 Sep 2025 10:59:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allen

Vanmorgen wezen wandelen en fotograveren.

Het is wel duidelijk waar mijn voorkeur ligt bij fotograveren Very Happy , het bos.
Met name bomen vind ik prachtig, maar die fotograveren is erg lastig heb ik al wel ondekt, van dichtbij lukt zo goed als niet want dan krijg je ze de boom er niet in zijn geheel op en van veraf verlies je juist de schoonheid van de boom.
Dat wordt dus nog heel veel oefenen hoe je bomen mooi op de foto krijgt.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 18 Sep 2025 12:22:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag,

Greet wat een prachtige foto's van de herfst anemonen
Sibilla zo jij hebt een druk dagje gehad zeg.
En bij die ton is inderdaad een restaurant vond hem fleurig
Hou daar wel vanbeetje kleur in deze tijd en zag ook nog
een bak met deze Calibrachoa's, ook wel bekend als 'million bells' of 'mini petunia's'.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 18 Sep 2025 13:33:43    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Dagmar, je bomen zijn prachtig geworden, je hebt echt talent. Het is idd moeilijk om bomen goed te fotograferen, precies zoals je ze hebben wilt en in je camera ziet. Maar deze zijn goed gelukt, vind ik. Smile

Joke, die kleine petunia's zijn schattig en fleurig. ik heb ze ook vaak in een bak, staat wel gezellig, vooral in de tuin.

Henny, het was dus geen kaasmuseum Laughing maar een kaatsmuseum.
Waar is dat leuke restaurant? Wij hebben destijds gelogeerd in een hotel-restaurant, daar kon je ook goed eten voor weinig geld. Maar ja, dat is wel al lang geleden. Very Happy Wel leuk zo voor jullie. Begrijpelijk dat je nu even rust neemt, je voeten en je lijf zullen dat wel aangeven, schat ik zo.

Zelf ben ik vanmorgen weer gaan sporten, ging prima hoor. Ik heb een nieuwe crème voor mijn been, daar moest ik even op googelen van Wil. Maar dat hoeft niet: een van onze sportmaatjes is de vrouw van een (oud)dokter hier in het dorp. Ze was ook apothekeres. Ze kende het middel, het is al 55 jaar in de apotheek verkrijgbaar, niet bij de drogist nee. Ze vindt het een prima middel voor mijn been. Het heet Hirudoid-forte. Volgens mijn pedicure komt het uit Taiwan. Dat klopt wel enigszins met de bijsluiter, die is in het Engels, Frans, Spaans én Taiwanees!

We hebben geld teruggekregen van de verzekering voor de annulering van onze reis. (We zouden vandaag rond 13.30 uur op Kos landen). Ze hebben, denken wij, teveel overgemaakt, het moest maar de helft. Hebben ze niet goed gekeken, in ieder geval niet op de brief van UNIVE. Die had ik erbij gedaan, juist om te laten zien dat zij al de helft hebben betaald. Kan ik pas morgen bellen met de medewerkaster, ze is maar tot 12.00 uur bereikbaar!
We houden er niet van om dat hele bedrag zelf te houden, ze hebben gewoon niet goed gekeken.

Ik was van plan vandaag bij mijn vriendin op bezoek te gaan met een bloemetje van de pastoraatsgroep waar ze deel van uit maakt. Ligt ze weer in het ziekenhuis! Nu geef ik het maar aan haar man, kan hij het meenemen als hij op bezoek gaat.

Het miezert hier al de hele dag, niks aan. En op de tv is al de hele dag het 'debat' aan de gang voor de algemene beschouwingen. Zo saai allemaal. ik kijk er niet naar, Wil af en toe. Er is ook sport, atletiek. Veel leuker.

Mensen, heb het goed vandaag.

een grapje tussendoor. Laughing
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 18 Sep 2025 14:59:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Hello every one .

@ Sibilla

Fijn dat je nu ander zalf hebt waardoor de blauwe plekken hoogstwaarschijnlijk snel gaan verdwijnen , herudoid forte gebruikten wij vroeger in het ziekenhuis .
De hapjes op de foto die je geplaatst hebt kun jij ook wel maken vermoed ik , tegenwoordig met het bladerdeeg uit de diepvries is het heel gemakkelijk om zoiets te maken.

Mooi dat het geld is overgemaakte van de reis die helaas niet door kon gaan .
Hier in het Noorden is het redelijk goed weer , zo goed dat ik vanmiddag nog een mooi stukje heb gefietst .
Leuk grapje en plaatje van de krabsalade .

@ Henny
Hier bij mij in de buurt is ook een wereld restaurant , is inderdaad een aanrader .
Ook al hebben jullie misschien niet veel gedaan deze dag , het vakantie gevoel zal er wel geweest zijn vermoed ik .

@ Dagmar
Bomen in hun volle glorie fotograferen is inderdaad lastig , en ik vermoed dat je foto's ook niet zo groot zijn dat je er veel afsnijden kan en daardoor de boom wel mooi met zijn schoonheid ziet .
De foto's die je hier laat zien van de overblijfselen van de zo te zien oude bomen zijn het aanzien meer dan waard 👍 Mooie plek om te wandelen .... het bos , ja dat is iets wat ik hier in het Noorden mis .

@ Joke
Prachtige kleurrijke foto van de mini petunia's . Ja deze plantjes zijn ook volhouders , vaak wel tot de vorst arriveert .

Op de foto staan Stokbonen ook wel droogbonen genoemd.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 18 Sep 2025 16:50:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla fijn dat je nu een andere zalf heb gekregen en ook wezen sporten goed bezig hoor en ook het geld hebt terug gekregen van de reis naar Kos wat niet doorging toch goed geregeld.
Een grapje tussendoor moet kunnen😅
Henny vandaag maar rustig aan het is toch anders als je op vakantie ben wil je graag wat dingen ondernemen en loop je ook meer
Greet jij vast ook nog wezen fietsen en mooi die stokbonen die je tegen kwam.
Dagmar je foto,s zijn goed gelukt al heb ik niks met een tak in het bos en je ziet nu de bomen al verkleuren dat brengt net wat meer kleur in de foto,s
Ben naar drie dagen eindelijk weer wezen fietsen dat was heerlijk.
en eindelijk droog.

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 134, 135, 136
Pagina 136 van 136

Ga naar: