50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 143, 144, 145

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Henny

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2025 09:17:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Sibille, dat ik mij zo vergist heb met de verjaardag en uitvaart Shocked
Wel goed bedoeld, zullen maar zeggen, en dat is ook zo.
Weer prachtige foto's van de herfstkleuren. Very Happy
Hier zie je meer verdort. Confused

Dagmar. Ik vergeet mijn mobiel ook de helft van de tijd, of ik laat hem ergens liggen in huis. : Laughing
Lastig, want ik ben altijd veel te laat bij dat ding. Zeker als ze hem maar drie keer over laten gaan. Ze bellen wel terug als het belangrijk is; zo denk ik maar.

Het klusstel begint maandagochtend om 9 uur bij ons. Ze zijn alleen wezen kijken voor wat voor een materialen en hoeveel ze nodig hebben.
Het is mij best. Very Happy

Nu nog de weekendboodschappen doen.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 11 Okt 2025 09:17:38    Onderwerp:

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2025 14:57:23    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Nou ja geeft niks hoor Henny, felicitaties zijn altijd welkom. En we vieren het toch pas woensdag, want dinsdag is een rommelige dag. Wel bak ik vantevoren een appeltaart volgens mijn eigen recept. Die voldoet toch beter, vindt mijn eega.
De ingrediënten heb ik daarvoor al in huis gehaald. Maandag aan de bak dus. Laughing
Vanmorgen zijn we naar Wilnis getogen voor een boekenmarkt. Dat kan wel weer, we zijn allebei koorts- en verhogingvrij.
Wil kocht er een stapel Baantjerboeken en ik 3 romans. Heb ik wat te lezen als ik me verveel. Laughing Laughing
De boekenbeurs wordt/werd gehouden in de schuur/stal van een buurman naast de boerderij van mijn schoonzoon. Ze doen dit ieder jaar en ieder jaar hebben ze een ander goed doel. Dit jaar is dat het Hospitium in Wilnis. Het was erg gezellig, met koffie en cake erbij. En alleemaal bekende mensen, ook nog. e kennen uiteraard hun buren goed. Dochter en schoonzoon waren al twee keer geweest. De tweede keer mocht mijn dochter van haar man geen boeken meer meenemen: ze ha haar slag al geslagen vond hij. Laughing
Voor een prikje koop je daar een tas vol. Ik kan mijn overtollige boeken daar ook kwijt, weet ik nu. Normaal breng ik ze bij de Kringloopwinkel. Weer wat geleerd. Very Happy

Meteen maar een paar boodschappen gedaan, we waren nu toch en-route.

Nu begint het weekend en hoewel ik nog niet van mijn snotterigheid af ben, gaan we nu toch met goede moed de nieuwe week in.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2025 16:17:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedenavond ,

@ Henny
Mooie tijd 9 uur , de tijd dat de klussers beginnen , hoef je er vermoedelijk niet tegen op te staan .
Grappig plaatje 😂

@ Sibilla
Is je appeltaart een recept dat over gegaan is van moeder op dochter Question Ik doe het nog wel altijd zoals mijn moeder het deed .
Leuk een beetje rondstruinen op een boekenmarkt , mag ik ook graag doen .Ik koop maar zelden meer een nieuw boek , het is bijna altijd tweedehands of meer .
Ik wens je veel leesplezier met je boeken .
Mooie tekst op het plaatje .

Het was hier vanmiddag lekker weer , zo lekker dat ik er op uit ben geweest op de fiets en het was weer genieten , De foto's laten zien waar ik zoals van genoten heb .

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2025 09:43:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Eerst met greet beginnen. Wat een prachtige bloemen en planten weer. Bomen ook Laughing
Hier beginnen de kleuren ook te komen. Met de paddenstoelen nog wat minder, maar zoals het weer eens goed geregend heeft zijn ze er weer volop.
Klopt, Greet. Ik hoef er nietecht eerder voor op te staan, maar wil toch wel een beetje de boel, en ontbijt aan kant hebben. Verder alleen maar uit de weg blijven en het stel niet voor de voeten lopen
Dat wordt dus lezen. Erg he Laughing

Sibille
Dochter en schoonzoon waren al twee keer geweest. De tweede keer mocht mijn dochter van haar man geen boeken meer meenemen: ze ha haar slag al geslagen vond hij. Laughing
Zo herkenbaar! Ach, ze zijn voor een prikkie en je kunt er een ander later mee blij maken. Hij moet gewoon niet zeuren en haar de lol gunnen Very Happy

Dagmar, genieten van de sport op zondag> Joke nog fietsen. Ik heb voor vandaag jouw foto gepikt voor de puzzel Very Happy
O ja. Hebben jullie gisteren naar de tv gekeken en echt genoten van De beste Zangers en briljante breinen? Voor mij was het een echte ouderwetse tv avond.
Van der Laan en Woe hebben we opgenomen,
Very Happy

Laatst aangepast door Henny op 12 Okt 2025 10:31:36; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2025 09:46:20    Onderwerp: Reageren met citaat

De schaal van Joke

En de puzzel 70 stukjes

https://www.jigidi.com/nl/solve/780z184x/20250913-101826-omdat-deze-zo-leuk-is/
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2025 10:43:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,
.
Leuk
Sibilla jij een leuke boerenmarkt bezocht en dus aardig wat gekocht.
en morgen dus een appeltaart bakken je hebt er alles al voor in huis.
Greet wat een prachtige foto's heb je gemaakt van alles wat Very Happy
Henny morgen komen dus de klussers bij jullie mooie tijd toch.
Ja heb ook naar de beste zangers gekeken echt prachtig om naar te luisteren.
Leuk dat je van dat bord een puzzel van gemaakt heb bewaar die voor vanavond.
Ben een uurtje wezen fietsen was lekker buiten met een zonnetje erbij.
Doe het nu even met de smartfone.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2025 12:32:05    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemiddag allemaal.

Greet, hebt zeker genoten en veel mooie foto's gemaakt weer. Bloemrijk, kleurrijk, zoals de natuur nu ook is.
Mijn recept is niet dat van mij moeder, al maakte die ook op deze manier een appeltaart. Ik gebruik meestal Koopmans Mix en doe er zelf nog wat andere dingen bij. D tip van mijn zangcollega behelsde een snelle manier van bakken:
ze gebruikte een taartbodem van de supermarkt, een soort bodem voor een vegetarische taart, een groententaart bijvoorbeeld. Nou, wij zijn er hier niet kapot van. Hoewel de taart goed smaakte, hebben we toch liever de originele. Die ga ik nu dus maken.
ik maakte deze week ook een prei-kerriesoep. Met pastinaak, ui, knoflook, kookroom en dus kerrie. Dat was een groot succes, Wil nam er twee keer van. En de volgende dag hadden we er ook nog genoeg aan. Die ga ik dus nog eens maken van de winter. Naast mijn eigenste erwtensoep, linzensoep en gevulde tomatensoep. Lekker gebonden, lekker makkelijk ook. En gezond!

Joke, het was zeker lekker weer. Ook wij zijn er uit geweest, niet op de fiets, met de benenwagen. Mooi is die boom nu, zeker in de herfst.

Henny, ik maak de puzzel straks ook. Lijkt me niet zo moeilijk, 70 stukjes.
Nee, we hebben niet gekeken, we hadden een dvd-film : Sil de Strandjutter. Gekregen van mijn schoonzoon. Hij had die gespot en gekocht op de boekenmarkt. eek hem wel leuk, ook voor ons.

Het is rustig weer. We gaan er even uit.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2025 13:57:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat een prachtige herstfoto's komen er voorbij.
De herfst is mijn minst favoriete jaargetijde (wind en regen) , behalve dan dat ik de herfstkleuren wel echt prachtig vind.

Ja Henny vanavond speelt Nederlands elfatal weer om 18 uur, dus dat ga ik zeker kijken.

Het weer is vandaag best redelijk, vanmorgen nog beetje zon en echt koud is het niet, heb lekker even gewandeld.

Nu even achter de pc nieuws lezen etc en daarna ga ik de puzzel van Joke maken.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2025 16:54:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag allemaal

@ Henny
Ja gaat dus lezen morgen , kun je je daar dan wel op concentreren als er elders in huis geklust wordt ?
Ja ik heb de beste zangers ook gezien , ik vind het dit jaar iets minder dan voorgaande jaren .

@ Joke
Zolang het hard waait en droog is is het nog steeds prima weer om te fietsen vind ik , ik ben vanmiddag er nog even op uit geweest .
Prachtige foto van het herfstblad , het rood knalt van het scherm af.

@ Sibilla
Ik kan me voorstellen dat je liever de eigen gemaakte hebt dan een taartbodem uit de supermarkt . Pastinaak , een vergeten groente , gelukkig komen ze weer wat terug , ik vind pastinaak lekker . Leuk dat je er weer een soeprecept bij hebt voor de winter .

@ Dagmar
Veel kijkplezier met het voetbal .
De herfst is ook niet mijn jaargetijde , maar ik kan wel veel genieten van de veranderingen in de natuur die er dan zijn.

Herfst, herfst je bent er weer,
met je pittige geuren
en je bladeren die dwarrelen
in duizend warme kleuren.

Herfst, herfst daar ben je weer,
met je storm en je regen,
zwammen, eikels, spinnen,
natte kleren en wind-tegen.

Herfst, herfst je bent er weer.
Kom, laat me je omarmen.
Want, ondanks al je buien,
geniet ik van je charme.

( gedichtje van de site : www.knipoog.nu )

Foto : Zelf gemaakte krans

Laatst aangepast door Greet.W op 12 Okt 2025 18:44:15; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2025 18:14:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla de prei-kerrie soep was dus heel lekker en met pastinaak zitten veel vezels in ja eigen gemaakte soep is heerlijk.
Dagmar het voetbal kijken van Ned -Fin .
Greet wat een schitterende krans heb je zelf gemaakt
De puzzel gemaakt was makkelijk en nog even mee kijken naar het voetbal staan voor met 3-0

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2025 08:36:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Dames, voor soep kun je mij altijd wakker maken Very Happy
Met of zonder prij, pompoen en patinaak

Wat dat betreft ben ik een echte soepboerin Very Happy

Sibille, goed dat je de verjaardag op woensdag viert. Dan is de uitvaar ook achter de rug en daardoor een stuk ontspannender.
Dagmar, wij hebben het laatste kwartier gezien en het was wel duidelijk waarom Nederland met grote afstand won. Very Happy Ze waren duielijker sterker.

Joke, 3-0 en er kwam er nog een bij. Very Happy

Dagmar. Eindhoven en omgeving was in de ban van de maraton.
Het zwem en sauna gebeuren is voor ons weer begonnen in Helmond en van onze zwemvereniging waren er maar 12 mensen.
Het is dan niet door Eindhoven en omstreken te komen. Alles is omgeleid en afgezet.
Niet erg voor ons. Wij zitten al aan de kant van Helmond en het is dan lekker rustig. Heel de sauna heb je dan bijna alleen. In het bubelbad erg rustig en met het zwemmen hoef je ook niet bang te zijn dat je tegen elkaar aan zwemt. Very Happy Heel gezellig zo. Alle tijd voor elkaar en de babbel en dat is ook belangrijk

Greet, of ik mij consentreren op het boek? Daar kom ik dadelijk wel achter. Nu is hij bezig met gaatjes en scheurtjes te dichten. Verven en witten maakt ook niet veel herrie. Verder houdt hij en zijn vrouw ook niet van een radio aan. Nu hoor ik hem ook niet eens.
Peter is verder ook thuis, die heeft het begeleiden van het klusteam op zijn rekening genomen.

Nu even bij Web Tales bij lezen. Ik loop daar bij een verhaal wat delen achter,
Geniet van de dag,

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2025 15:28:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny: ja voetbal was niet spannend.

Gewandeld vandaag met fototoestel Very Happy

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2025 16:33:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedenavond allemaal.

@ Henny
En is het lezen gelukt ? Het zal nu wel naar verf ruiken bij jullie ,maar gelukkig zal dat van tijdelijke aard zijn.

@ Dagmar
Heel mooi zoals je boom op de foto hebt gezet , ook de panorama foto is het aanzien meer dan waard.

@ Sibilla
Druk met appeltaart bakken ?

@ Joke
En al met je nieuwe laptop aan het spelen ?

@ Kees
Ook drukdoende of heb je weer een paar rustig aan dagen ?

Foto : Deze hortensia wil nog wel een poosje de boel opfleuren ( foto vanmiddag gemaakt )
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2025 17:00:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny zal best wel opknappen bij jullie.
Greet prachtig deze hortensia is mooi van kleur.
De nieuwe laptop kan ik morgen ophalen dus zal wel even wennen zijn.
Sibilla en is de appeltaart al klaar zal best wel.
Dagmar twee hele mooie foto's heb je gemaakt.
Naar wat klussen in huis vanmiddag toch even eindje gefietst zat op telefoon te wachten voor de laptop
maar duurde te lang mobiel maar meegenomen
belde om 5uur dat die klaar was tja was met eten bezig dus dat wordt morgen dus.

Dahlia.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 14 Okt 2025 08:27:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Nogmaals, gefeliciteerd, Sibille, met Wil, of zit ik nu weer verkeerd Very Happy
Ook sterkte met de uitvaart.
Morgen vieren jullie daarom de verjaardag van Wil. Ik durf nu geen plaatje te plaatsen Smile

Greet, die hortensia ziet er zo fris uit. Of hij net opgegaan is. Prachtig!
Ik heb wel redelijk goed kunnen lezen en mijn aandacht er bij kunnen houden. Gaten vullen en witten maakt niet zoveel herrie. IK moet zeggen. Ze zijn geweldig. Ze poetsen waar ze mee klaar zijn. Zelfs een ventilatiebuis op zolder die over het trapgat heen loopt.
"De trap staat er toch en met een beetje meer kronkelen kon ik er ook bij", zei ze vol trots.
Omdat ze ook in de badkamer bezig geweest zijn. Voor water en zo. Nou, die hebben ze ook maar even een doekje gegeven en gezogen. Dat is toch ongelofelijk!
Verder ruik je boven niks verf of zo. Dat spul wat hun gebruiken is geurloos.

Joke, die dalia ziet er ook goed uit. Echt er tijd voor.

Mijn vriendin komt vanmiddag naar mij. Dat komt beter voor haar en voor ons uit. En ze kan zien dat het echte goede klussers zijn. Een schot in de roos.

Terug naar boven

Geplaatst: 14 Okt 2025 08:27:36    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 143, 144, 145
Pagina 145 van 145

Ga naar: