50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 146, 147, 148

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joke

BerichtGeplaatst: 19 Okt 2025 15:38:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag,

Henny een leuke puzzel van Douwe en maak die vanavond
als het voetbal begin.
Sibilla wel fijn om zo samen een verdeling te maken voor zwager
Die ligt al best lang in het ziekenhuis zeg en wel goed geregeld voor je zus.
Wij zijn naar Tiel geweest en daar een flinke wandeling gemaakt.
en daarna bij restaurant De Betuwe een bakkie koffie gedronken.
lekker buiten gezeten was goed te doen.
En ben 22 Oktober jarig dus dagje later op woensdag

Nevada roos met drupeltjes op het blad.

Fijne avond.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 19 Okt 2025 15:38:43    Onderwerp:

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 19 Okt 2025 16:15:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag allemaal

@ Henny
De spieren even weer losgemaakt in het water ? Eet smakelijk van de gemakkelijke maaltijd.

@ Joke
Prachtige foto van de Monnikskap en de roos , en wat mooi de vele druppeltjes op het blad.
Mooi dat jullie een wandeling hebben gemaakt het was inderdaad nog goed te doen vanmiddag , hier hebben we de hele dag de zon gezien . Ik heb vanmiddag nog een stuk gefietst.

@ Sibilla
Mocht je zwager ooit nog eens thuis komen dan zal hij wel gehospitaliseerd zijn , niet fijn voor zijn directe omgeving . Maar ook nu een zware tijd voor je zus .
Ja ik vind ook dat de tijd snel gaat .
Héle mooie foto van de witte bloemetjes .

Foto:
De toren van de kerk van Uitwierde ( een terpdorp ) wordt weer steeds meer zichtbaar nu het blad van de bomen er af gaat .
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 19 Okt 2025 20:49:06    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Joke, het was heerlijk weer v oor een wandeling. Hebben wij ook gedaan. En er was achter ons, op de Pijlstaartlaan, een Marokkaanse bruiloft. Dat gaat heel anders dan bij ons, met veel dansen en mooi geklede dames en een schitterende bruid. Hier zijn wat foto's, ik kon het toch niet laten.

dansende mannen

versierd huis

de bruid
ik heb nog meer foto's, maar dit leek me wel genoeg

Greet, de toren van Uitwierde zal straks beter te zien zijn, denk ik. Wel een mooi plaatje zo.
En ja, mijn zwager zal wel hospitaliseren. Dat zien we dan wel weer. Hij vindt het tot nu toe maar niks dat hij daar ligt. Maar ja, geduld is nooit zijn ding geweest en dat zal hij nu wel moeten inoefenen.

Henny, je puzzel was weer een plaatje. Ik had hem snel in elkaar.
Lekker dat je de spieren even los kon maken in het water, dat ga ik woensdag ook weer doen.

Zou Kees nog met zijn caddy op pad zijn geweest? Kan hij hem even uitproberen. Hij hoeft er nog niet in te slapen.

He t is al laat vandaag. Er staat een Deense film op de tv, Wil kijkt er naar. Iets over de Kerstman geloof ik. Beetje vroeg, lijkt me. Laughing
Mensen, slaap wel straks
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2025 08:28:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal op deze druilerige dag. je kunt nu echt merken dat de herfst begonnen is.
Sibille, dat is goed gregeld met die bezoekersverdeling. Dat zal voor je zus een hele verlichting zijn. Voor haar kan de boog niet altijd gebogen staan.
Ja, zo'n Marokkanse bruiloft is altijd veel uitbundiger danhier. Het heeft ook wel wat.
Joke, woensdag jarig? Dan komt er weer een streepje bij Very Happy
De dames nog van sport op zondag genoten. Ik begrijp, uit de krantenkoppen dat max het weer uitstekend gedaan heeft. Very Happy

Ja, weer echt genoten van de sauna, bubbelbad en het warme water in het zwembad. Nu weer wat oefeningen voor mijn benen kunnen doen en dat voelde ik wel. Zeker na bijna een week veel binnen zitten toen de klussers bezig waren.
Ik ben in een SF boek bezig waarin een glinsterend, als een meer vol diamanten in vor komt. In het zwemgedeelte bij ons verspringen de verlichtingen in alle kleuren van de regenboog en op een zeker moment was dat in blauw/paars/'lila en dat gaf zo'n mooie twinkelingen in het water. Ik heb er bewust stil staand, met mijn hand zachtjes door he water bewegend staan te genieten. Ik zag zo dat meer, van dat boek, voor mij. Very Happy

Nu wacht ik nog op de prikster. Ze zal zo wel komen.

Nog een foto van in ons vakantiehuisje in sept

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2025 09:50:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Op deze maandag morgen ook hier is het druilerige dag en zeker is het nu herfst en frisjes ook
Greet de toren van de kerk vanuit Uitwierde komt al mooi te voorschijn ook met die blauwe lucht zal vandaag wel anders zijn in Groningen.
Sibilla ja een Marokkaanse bruiloft wordt altijd heel uitbundig gevierd echt hele mooie foto's om te zien.
Henny leuk dat in het zwembad de verlichting in alle kleuren van de regenboog geven en bijzonder momentje voor jou in het wateren geeft ook rust .
Vandaag zit het fietsen er niet in en al veel gedaan in huis.
De droger doet zijn werk.
Ja woensdag een rond getal geen streepje Very Happy

Een Hollands plaatje de koeien staan nog buiten.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2025 13:20:46    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemiddag allemaal.
ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is het best lekker weer. Beetje motterig af en toe, maar verder wel droog en soms zelfs zonnig.

Ja, Joke, de koeien staan hier ook nog buiten. Vind ik altijd een mooi gezicht. Ook bij mijn schoonzoon blijven de koeien zo lang mogelijk buiten. Het scheelt in voer, zegt hij. En de melk is daardoor ook van een beste kwaliteit.
Geen streepje erdoor? Laughing Nou ja, wel een jaartje erbij in ieder geval. Very Happy

Henny, wat leuk die kleurenschakering in het zwembad. Dat maakt het zwemmen of saunagebeuren extra leuk.
De prikster is al geweest neem ik aan.
Je puzzel van Douwes' foto was weer erg leuk.
Een SF boek, is dat een thriller of gewoon Science Fiction? Ik heb mijn vorige boek aan mijn schoonzus gegeven, het was me te zoetsappig, teveel vakantielectuur. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb het wel uitgelezen, maar dacht aak : ieeewww.

Dadelijk gaan we weer naar mijn zwager in het Amstelland. Eerst even zus ophalen.

Groetjes, fijne middag.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2025 16:08:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Leuk Henny zo'n lichtfestijn in het zwembad.

Ja Sibilla dat is ook niks voor mij zoetsappig boeken Very Happy, doe mij maar een spannende thriller.

Het is hier het grootste deel van de dag best mooi weer geweest, zelfs de zon was er nog en koud is het al helemaal niet.

Het weer een paar herfstfoto's gemaakt.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 21 Okt 2025 08:47:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen op deze druilerige dag.
Tja, SF is heel breedschalig, maar zeker niet zoetzappig te noemen Very Happy Vaak gaat het om de macht en verschillen tussen rassen zoals trollen en elfen, maar ook wel weer om wat anders.
Enkle voorbeelden die iedereen kent.
In de ban van de ring van Tolkien. Die kent iedereen
Harry Potter ook en alletwee is SF, maar toch compleet anders
Dan heb je nog star wars. Ook SF
Je ziet het is heel breed.
Hier nog een link van een sf club,
https://www.facebook.com/groups/358002511440904

Hier van ales-en-nog wat-
Libelle leest
https://www.facebook.com/groups/libelleleest
Wat ik nu lees is met koningen, monsters en tovenaars
De drakentroon
https://www.bol.com/nl/nl/f/heugenis-smart-en-het-sterrenzwaard-1-de-drakentroon/9200000057002729/?Referrer=ADVNLPPcef52000cdbf92970065bba51d681157664&utm_source=1157664&utm_medium=Affiliates&utm_campaign=CPS&utm_content=txl

Net reed opeens politie en de MUG met veel kabaal door de straat. In de verte hoorde ik nog meer sirenes. Nu nog een MUG. Er zal wel vlakbij flink geklapt zijn. Rolling Eyes

Mijn vriendin komt zo. Vandaag vroeg omdat ze naar de dokter moet
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 21 Okt 2025 09:30:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.

Sibilla, het blijft tobben met je zwager. Natuurlijk hoop je dat hij weer thuis komt maar uit je woorden begrijp ik dat er misschien een verpleeghuis nodig zou kunnen zijn, al dan niet tijdelijk. Je reis naar Denemarken is dan weer een leuk en lijkt me een welkom vooruitzicht.

Joke, mooie foto's weer. Je moet gek op bloemen zijn.

Henny, je laatste puzzel gemaakt. Is wel effe lekker ter afwisseling van alle politieke geweld. Ik ben nooit zo'n sf-fan geweest maar het genre is heel breed, zeker als je de boeken van Tolkien en Harry Potter ertoe rekent. Geniet je van je opgeknapte huis?

Greet, ik ben benieuwd wat er achter die bomen vandaan komt als er nog meer bladjes vallen. Die terpdorpjes zijn leuk. het is een van mijn voornemens om binnenkort weer eens in Groningen rond te gaan kijken waarbij mijn interesse naar de historie uitgaat, o.a. de eeuwenoude kerkjes. Bovendien wonen mijn broer en zus in Roden en Gieten, dus daar ga ik dan natuurlijk op de koffie.

Dagmar, mooie herfstsfeerfoto's. Ga zo door want je hebt talent!

Hier weinig te melden. Bezig met huishoudelijke klusjes. Koken blijf ik leuk vinden, dus de prei, winterwortel en bleekselderij gisteren in een flinke pan groentensoep verwerkt. Vermicelli was op maar gebroken spaghetti voldoet ook prima voor wat binding. Verder veel lezen, artikelen op het internet en boeken. En (stukken van) tv-programma's aan het bekijken over de verkiezingscampagne. Beschouwingen doe ik elders op het forum maar ik vind het wel spannend worden.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 21 Okt 2025 10:17:13    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal.
De tent os open, koffie smaakt wel met dit druilerige weer. Of fikse buien, die ook.

Ja, met mijn zwager gaat het niet goed, helaas. We wachten af wat komen gaat. Mijn zus is heel sterk, daar heb ik alle bewondering voor. Zelf heeft ze negen jaar geleden een herseninfarct gehad. Daar is ze zo sterk uitgekomen, niet te geloven. Alleen vinden wij dat ze slecht loopt, hoewel ze elke dag toch zo'n 5 km. loopt. Juist daarom. Ze valt bijna nooit, dat is wel een pluspunt.

Henny, een MUG door jullie straat? Wat is dat? Een soort eerste hulp? Of een verkapte ME? Omdat je zegt dat het wel zal klappen ergens verderop.
Je zult wel genieten van je opgeknapte woning en ja, SF vind ik ook wel fijn om te lezen. Harrie Potter, In de Ban van de Ring, allebei al heel lang gelezen en ook de films gezien.

Gisteren kwam de zoon uit Denemarken even langs. Hij is met collega's op een beurs in Amsterdam, in de RAI, en slaapt ook in een hotel. Maar hij heeft een auto gehuurd en kwam toch even langs. Als het kan komt hij donderdag hier eten en slapen en gaat dan vrijdag weer met z'n collega's mee terug naar Denemarken. Maar het kan zomaar zijn dat hij van de week nog naar Finland moet. Dan gaat het hele feest niet door. Very Happy Nou ja, we zien elkaar 6 november voor de verjaardag van zijn zoon, onze kleinzoon.

Leuk, dat je vriendin nu naar jou toe komt, Henny. Komt ze je vernieuwde huis bekijken?

Kees, weet je a; op wie je gaat stemmen? Ik nog niet hoor, het is allemaal een pot nat.
Je kookt wel weer lekker zeg, ik had ook groentesoep in het weekend. Idd: spaghetti kan heel goed in plaats van vermicelli. Ik gebruik tegenwoordig vermicelli, die al gebroken is. In een zakje van de Jumbo, veel goedkoper dan van het merk. Dan doe ik twee eetlepels in de soep, genoeg voor ons beide.
Gisteren had ik broccoli met een kaasschnitzel en aardappeltjes. Erg lekker. broccoli eten we vaak, je kunt het goed verwerken in allerlei gerechten. Voor vandaag weet ik het nog niet. Misschien een b al gehakt met worteltjes. Er is nog groente van het pakket van de AH, van de postcodeloterij. Daar heb ik allerlei groente van genomen, ook blikjes mais. Die geven toch een wat andere smaak aan gerechten.

De vaatwasser draait, de verwarming staat iets hoger nu en Wil is naar de mondhygiëniste. Straks even naar de bank, je kunt nog tot en met vrijdag geld inleveren. Daarna krijgt onze bank een andere naam, maar verder blijft alles hetzelfde. Dat hoop ik dan maar, eigenlijk vind ik het niks, al die wijzigingen. Maar ja, het is de tijd hè.

Als het goed is gaat onze nicht de vakantie voor volgend jaar boeken. Een busreisje met Bolderman naar Duitsland, Oostenrijk en Tsjechië. Ik ben benieuwd. We gaan altijd met z'n vieren, mijn schoonzus en haar dochter en wij. Meestal in een huisje of hotel. Maar we worden ouder en het leek ons wel leuk om dit keer eens iets anders te doen. Ze zijn wel vroeg nu, maar ja, dan staat het maar vast, toch? We zien wel of het door gaat. Er kan van alles gebeuren, dat zag je met onze reis naar KOS, die ging ook niet door.

de fuchsia's zijn al aan het overwinteren
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 21 Okt 2025 10:35:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen

Ja Sibilla ik moest ook even googelen wat MUG's zijn Very Happy. had ook nog nooit van dat woord gehoord.
Stemmen is ook lastig, zeker nu, er is nooit een partij die al je eigen standpunten vertegenwoordigd, dus je moet altijd schipperen met wat je zelf de belangrijkste thema's vind en dan zoeken naar een partij waar die het beste uitkomen.
Zorgelijk dat het niet goed gaat met je zwager.

Gezellig Henny je vriendin op bezoek, vriendinnen zijn onmisbaar in het leven.
Ja wie heeft niet in de ban van de ring gelezen, Harry Potter vind ik echt niks aan, zowel de boeken als de films niet, Star Wash ook niet, ik heb eigenlijk niks met SF in zijn totaliteit.

Kees, politiek zijn het spannende tijden.
Ik heb 2 tv debatten gekeken, moet eerlijk zeggen dat ze me niet echt boeiden en ik word ook moe van al die politiek leiders die overal opduiken, in welk programma dan ook. Het hoort erbij in verkiezingstijd, maar ik vind het deze verkiezing to much, veel to much, een overkill.
Leuk dat je zo van koken houdt, ik vind het altijd leuk als mannen dat deel in een huishouden doen in plaats van het geijkte dat vrouwen dat meestal doen.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 21 Okt 2025 12:06:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag,

Sibilla toch knap dat je zus ondanks alles 5km loopt .
Dat zouden meer mensen moeten doen of fietsen in beweging blijven'
is beter dan de hele tijd op je kont te zitten.
Broccoli brrrr niet lekker zo heeft ieder zijn smaak.
Kees ja met politiek hou jij je wel bezig ook op deze site
en plaats niet alleen foto's van bloemen hoor maar hou er wel van.
staat ook elke week een bosje op tafel.
Zo het is tijd om naar buiten te gaan is nu droog .

Bij de Waalkade in Tiel

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 21 Okt 2025 15:56:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag heerlijk gewandeld op de Grebbeberg, wel een uur lang, mooie foto gemaakt (vind ik zelf Very Happy)

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 21 Okt 2025 19:46:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla, ik stem al jaren op de partij die volgens mij de sociaaldemocratische waarden het beste behartigt, de SP.

Dagmar, zeker een mooie sfeerfoto. Lopen daar nog steeds Galloway runderen?Ik zou de foto iets verscherpen waardoor hij iets minder grauw wordt. Dat heb je al gauw bij weinig zonlicht waardoor het contrast wat wegvalt.
Geldt ook voor de foto van de Waal van Joke. Experimenteer er gewoon eens wat mee.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 146, 147, 148
Pagina 148 van 148

Ga naar: