|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 12 Nov 2025 10:40:40 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 693 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 12 Nov 2025 12:22:40 Onderwerp: |
|
|
Zojuist weer thuis na scoren van de coronaprik. Jullie kennen het wel; kwartier wachten na prikken enzo, dus mooi niet. <LOL> Meteen na de vaccinatie huiswaarts gekeerd, hoewel, het was prachtig weer, op de terugweg hebben we even lekker een kop koffie met toebehoren gehaald in Theehuis Soesterdal:
Links op de achtergrond, dat donkere gebouw is het Militaire Museum. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 12 Nov 2025 12:34:08 Onderwerp: |
|
|
| Kees schreef: | Zojuist weer thuis na scoren van de coronaprik. Jullie kennen het wel; kwartier wachten na prikken enzo, dus mooi niet. <LOL> Meteen na de vaccinatie huiswaarts gekeerd, hoewel, het was prachtig weer, op de terugweg hebben we even lekker een kop koffie met toebehoren gehaald in Theehuis Soesterdal:
|
Kwartier wachten na het prikken doen ze hier nu voor het tweede jaar al niet meer .
Mooi plekje waar jullie koffie hebben gedronken , mooie weergave. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 12 Nov 2025 14:22:24 Onderwerp: |
|
|
Ja een kwartiertje wachten erna is bij ons nog wel maar naar 10 minuten naar buiten
Kees groot gelijk op de terugweg een bakkie koffie met iets lekkers erbij
Gaat er wel in leuke foto van dat theehuis en stralende lucht.👍 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 12 Nov 2025 15:09:09 Onderwerp: |
|
|
| Greet.W schreef: | | Kwartier wachten na het prikken doen ze hier nu voor het tweede jaar al niet meer. |
Als je dergelijk werk doet dan volg je natuurlijk het protocol van je werkgever. Het zal per regionale GGD verschillen. Huisartsen hebben bij mijn weten nooit een wachttijd gehanteerd bij de griepprik, laat staan dat je daar in een rijtje op een stoel werd neergezet.
Daardoor misschien een beetje nostalgie opgeroepen qua arbeidsverleden. Ik vind het nu nog wel komisch om in één en dezelfde periode vaccins te prikken met verschillende protocollen. De ene dag bij de GGD en een dag later in de huisartsenpraktijk en vv. Ik moest 's morgens nog weleens goed nadenken welke bedrijfspolo ik ook alweer moest aantrekken. De protocollen, de verschillende werkwijzes, gaan toch zo in je ruggenmerg zitten dat het allemaal vanzelf wel gaat, ws. ook door de entourage en de techniek blijft hetzelfde. Als gezondheidszorger heb ik daarnaast, eigenlijk in de eerste plaats altijd mijn individuele verantwoordelijkheid zwaar laten wegen als basis van mijn handelen en houding naar mijn patiënten. Dan hoeft er niet zo gek veel mis te gaan. Ik heb nog steeds een gloeiende hekel aan 'u moet...' ipv 'het advies is...', als omgangsvorm, precies zoals de prikverpleegkundige vanmorgen prima hanteerde.
Nou ja, het riep wat goeie herinneringen op aan mijn vroegere werk maar de vaccinatie hebben we in ieder geval weer overleefd. :--)
| Citaat: | | Mooi plekje waar jullie koffie hebben gedronken , mooie weergave. |
Zeker, het heeft een heel groot terras waar het vooral bij mooi weer heerlijk toeven is en zelfs vanmorgen zaten er best veel mensen buiten. Het heet Soesterdal, naar de vooroorlogse uitspanning, helaas door de Duitse bezetters gesloopt in 1941, en staat aan de rand van waar vroeger de luchtmachtbasis, het 'vliegkamp' was, niet ver van de plek van het oorspronkelijke theehuis:

Laatst aangepast door Kees op 13 Nov 2025 01:55:18; in totaal 2 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 12 Nov 2025 17:20:52 Onderwerp: |
|
|
@ Joke
Succes met de therapie om je oren weer open te krijgen .
Wat een prachtige foto , het doorkijkje . Wat een mooie toren !!
@ Kees
Het prikken verleer je waarschijnlijk nooit meer . Er zullen nu je in de medische molen zit nog wel meer herinneringen boven komen vermoed ik .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De zonsondergang van vandaag , op de eerste foto is de zon aan het ondergaan . Er zit 8 minuten verschil tussen de foto's .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 12 Nov 2025 21:11:06 Onderwerp: |
|
|
Niet om er een gewoonte van te maken maar nu toch even voor herhaling vatbaar. Die schoonheid van die prachtige schouwspelen, al moeten we daar een beetje naar gissen, zat dus achter de mist van de voorgaande dagen:
| Greet.W schreef: |  |
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 13 Nov 2025 08:33:51 Onderwerp: |
|
|
Goeiemorgen!
Vanmorgen vroeg, al ruim voor 7:00 uur, wakker en meteen maar uit de veren, want mijn medicijnen waren op. Ik laat ze in een kluisje deponeren waar je natuurlijk even naartoe moet maar voordeel is wel dat je er 7*24 terecht kunt, dus niet alleen overdag maar desnoods midden in de nacht en dus 's morgens in alle vroegte zoals nu. Het is inmiddels een poosje geleden waardoor de ochtenddrukte me opviel. Veel mensen op weg naar hun werk, winkels op punt van openen en ook het gezondheidscentrum met apotheek werd al klaar voor de start gemaakt.
Mis ik dat, vroeg ik me in al die vroegte met mijn slaperige kop af? Ja en nee. Vooral de hectiek van die vroege ochtenden miste ik al een poosje. Haastige mensen of juist rustige genieters van een kop koffie om wakker te worden alvorens aan hun dankbare dagtaak te beginnen. Al die grote en kleine bedrijven die dan opgestart worden. Toch leuk om weer eens mee te maken. Ik ben natuurlijk wel vaker vroeg wakker en actief voor afspraken e.d. maar het voelt toch anders dan er dagelijks deel van uit te maken.
Niet alles was leuk in mijn werkzame periode, de files op de weg en het kolereweer met sneeuw, hagel, gladde wegen, mist, sjagreinige weggebruikers en dergelijke ongein mis ik als kiespijn. Maar wat ik wel een beetje mis is de overwinning om ondanks al die barrières op tijd op mijn werk te arriveren en ik vond het ook altijd heerlijk om de boel als eerst aankomende op te starten en mijn collega's te verwelkomen met een warme kop koffie of thee.
Nu, als pensionado, vind ik het wel lekker om zo vroeg in de ochtend niets te hoeven en me nog een keer om te mogen draaien in mijn warme bedje. Wat later in de ochtend aan de koffie is ook helemaal goed. Dat doen we dan zo meteen maar en uiteraard verwacht de kat ook een beetje op tijd haar ontbijtje. 
Laatst aangepast door Kees op 13 Nov 2025 10:06:14; in totaal 6 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 13 Nov 2025 09:09:46 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal ,
IK wens jullie allen een mooie dag .
@ Kees
De schoonheid van de prachtige schouwspelen was in werkelijkheid qua kleuren echt zo , om het in het echt te zien was nog mooier omdat je dan veel meer lucht ziet, dat de kleuren deze keer zo waren komt denk ik ook door het Noorderlicht wat afgelopen nacht weer te zien was .
Je was dus een vroege vogel deze morgen 😊 zo heb je veel aan de dag . |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 13 Nov 2025 10:20:48 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal!
Dat zijn zeker mooie luchten en je kunt maar een schijntje vastleggen zoals het in het echt is. Zeker als je zo hoog woont als jij, Greet. Ik kan mij daar wel iets bij voorstellen.
Vraagje, zie jij wel eens het Noorderlicht? Zo vrij als jij woont, veronderstel ik. Moet het zeker mooi zijn.
IK vroeg het mij af.
Nou, kees. Ik mis die hectiek toch niet. Ik werkte ook meer buiten de spitsuren, in de schoonmaakwereld. En vaker in de avonduren.
Toen ik nog bij Witteveen werkte, toen was wel spits, maar ik ging altijd op de fiets. En dat is al weer zo lang geleden. Jaren '80 of zo.
Wel liep ik graag, heel vroeg met de honden. om 7 uur. Zeker in het weekend.
Dan was alles nog zo stil. Rook het naar bloemen, aarde en bossen. De honden luisteren goed, dus jaagden ze het wild niet op. Die dauw die langzaam boven de velden uitcirkelde. Dat mis ik wel.
Douwe heeft een paar foto's gestuurd. Daar komen ook weer puzzels van.
Nu eens aan de slag in de badkamer.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 13 Nov 2025 10:45:53 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen,
Greet dat zijn zeker schitterde foto's die jij laat zien met al die kleuren.
een uitzicht waar wij alleen maar van kunnen dromen.
Kees jij vroeg wakker en toch fijn dat je nu niet meer in de file staat en kan doen wat je zelf wil .
De biolosche klok van rond half8 dat we gingen werken blijft er wel in zitten.
ook nu we niet meer werken en geen last van hectiek op de fiets naar het werk,
wel door regen en gladheid maar daar heb je een regenpak voor en man met de auto.
Samen ruim 90 jaar gewerkt en mis het totaal niet. vrijheid blijheid
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 13 Nov 2025 13:29:48 Onderwerp: |
|
|
Je hebt inderdaad een prachtig uitzicht vanuit je woning Greet, getuige al je mooie foto's.
Je was inderdaad vroeg op Kees, ik ben nooit een ochtendmens geweest, dus vroeg opstaan is niet mijn ding. Sta meestal rond 9 uur op.
Sibilla, genoten van je vakantie?
Joke, mooie foto van de boom in herfsttinten.
Henny, heel leuk om een puzzel te maken van mijn eigen foto.
Was de afgelopen dagen niet helemaal fit, beetje grieperig, maar gelukkig is het bijna weer over.
Dat is maar goed ook, want ik vlieg zaterdag voor een aantal dagen naar Marrakesh in Marokko, even tussendoor een paar dagen weg. Heerlijk verheug me er op. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 13 Nov 2025 17:41:03 Onderwerp: |
|
|
Goedenavond
@ Henny
Ik heb al een aantal keren het Noorderlicht gezien , gelukkig heb ik als ik naar het Noorden kijk geen last van lichtvervuiling waardoor als het onbewolkt is het Noorderlicht goed te zien is en dat is inderdaad heel , Ik stap hier voor met alle plezier m'n bed uit .
@ Joke
wow , wat een mooie foto van de boom in herfsttooi .
Mooie kleur hebben de bladeren .
@ Dagmar
Ik wens je fijne dagen in Marrakesh .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Bij mij in de buurt zijn ze bij nieuwbouw een verticale tuin aan het aanleggen .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 14 Nov 2025 09:22:33 Onderwerp: |
|
|
Joke, mooie herfstfoto, bijna goud, de kleur van al die boomblaadjes. Ik hoop dat je gehoor goed behandelbaar is. Doofheid is niet alleen lastig maar je mist ook veel moois, zoals muziek en de vogeltjes, 's morgens vroeg.
Dagmar, geniet van je vakantie. Dit seizoen lijkt me ideaal voor je bestemming!
Greet, wat een ontzettend leuke architectuur zo met die 'hangende tuinen'. Ik kan me goed voorstellen dat het origineel van die prachtige wolkenluchten mooier is dan de plaatjes ervan, zeker met de beperkingen van de webpagina's hier.
Henny, je bent dus ook bekend met onregelmatige werktijden.
In wezen ben ik zeker geen ochtendmens maar de wekker liep aan het eind van mijn werkzame periode nogal eens om vijf à zes uur 's morgens af. Min of meer noodgedwongen werd ik daardoor toch een ochtendmens maar ik vond dat geen probleem. Voordeel was op tijd klaar met werken en dan had ik nog lekker een stuk dag tegoed voor mezelf. Tot eind vorige eeuw draaide ik alle diensten, dag-, avond-, weekend- en nacht-. Vooral die nachtdiensten braken me op een gegeven moment wel op, niet zozeer het werken op zich maar het kostte me steeds meer moeite om terug te schakelen naar een normaal dagritme. De kans op een baan met reguliere werktijden heb ik toen met beide handen aangegrepen.
Van invloed op mijn dag-nachtritme nu is mijn conditie, waardoor ik overdag soms een paar uur alleen maar zin heb om te slapen en 'dus' 's nachts een paar uur wakker ben. Het zal een paar weken duren voordat mijn schildklier weer goed op gang is dmv opgehoogde suppletie maar flinke bloedarmoede zorgt ervoor dat ik heel snel buiten adem ben. Geen spectaculaire oorzaak maar mijn rode bloedcellen worden wat te snel afgebroken. A.s. maandag krijg ik een transfusie waardoor mijn conditie wel weer snel terug is, verwacht ik. Gelukkig staat er voorlopig even geen marathon in mijn agenda gepland.
Iedereen een goed weekend gewenst! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 14 Nov 2025 10:35:16 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Kees, zowel Peter als ik zijn jarenlang bloeddonor geweest. Ik twee keer per jaar. Na de overgang 3 keer per jaar. Dat heb ik 36 gedaan. Dat heb ik gedaan totdat ik posttraumatische dystrofie kreeg. Toen vonden ze het beter dat ik stopte, omdat zelfs een kleine ingreep zoals bloed doneren het ziektebeeld kan activeren. Peter heeft 110 keer gegeven tot er een stofje in zijn bloed kwam, dat geen kwaad voor de drager zelf kan, maar wel eventueel de ontvanger.
Nu zie ik ook hoe belangrijk dat was en nog steeds is door jouw verhaal.
Ik hoop dat je snel opknapt
Dagmar, dat doet maar. Zomaar een weekje weg naar Marokko. Meid geniet er van.
Meiden, niet veel meer te vertellen. Alleen. Ik mis de berichtjes van Sibille. Ze is wel terug, maar verslagen... die heb ik nog niet gelezen...
Even de puzzel |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 14 Nov 2025 10:35:16 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|