|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 14 Nov 2025 10:38:09 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 14 Nov 2025 10:58:09 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Greet heel bijzonder om te zien dat ze bij de nieuwbouw zo,n verticale tuin maken .
hele mooie foto's van gemaakt.
Dagmar wens je leuke dagen in Marrakesh in Marokko.
Kees dus maandag een fransfusie en zal je conditie wel op krikken.
Sibilla alles goed bij jou hoor niks meer van je .
nadat je terug gekomen ben uit Denemarken.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 693 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 14 Nov 2025 11:37:59 Onderwerp: |
|
|
Ik heb altijd heel veel respect gehad voor bloeddonoren. Jammer dat het op een gegeven moment commercieel moest worden maar ik heb er letterlijk nogal wat levens mee zien redden. Als donor was ik door de aard van mijn werk minder aantrekkeijk en daarbij prikte ik liever anderen dan mezelf te laten prikken. Lekker hypocriet, hè? Sinds aren laat ik me door een prik meer of minder niet meer van de wijs brengen maar uiteraard is er nu geen sprake van donorschap omdat ik zelf veel te weinig rode bloedcellen heb.
Als je erover nadenkt is het een raar idee om bloed van iemand anders te 'lenen' maar dat geldt te meer voor een hart, een lever en een nier etc. en dan kun je alleen maar dankbaar zijn dat die ander dat jou gunt, hoe anoniem ook van weerszijde. Ik zie het maar als een soort van medicijn op het moment dat ik de handeling onderga. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 14 Nov 2025 13:34:11 Onderwerp: |
|
|
Goedendag allemaal .
Ik heb effe niet zoveel puf om hier uitgebreid te schrijven , slecht geslapen , ja dat krijg je als je wakker wordt door een aardbeving . De plek waar de beving was is 9,07 km bij mij vandaan.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 14 Nov 2025 14:10:04 Onderwerp: |
|
|
Greet ja zag het vanmorgen op het nieuws en bij jou dus ook vlakbij.
die aardbeving.was niet mis. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 14 Nov 2025 14:36:13 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hallootjes, ben ik weer.
Heb een drukke week achter de rug, je houdt het niet voor mogelijk op onze leeftijd.
Alles gelezen en het is veel te veel om op te reageren. Toch wil ik er wel een paar uitpikken.
Henny, ik heb al je puzzels gemaakt. Leuk tijdverdrijf en leuk om te doen.
Kees: we gingen heel lang met de auto, maar de laatste jaren niet meer. We hebben nog geprobeerd om met de trein te gaan, maar dat is van hier helemaal geen doen 5x overstappen, 11 uur onderweg en je bent net zo duur uit als met het vliegtuig. Dat laatste doen we dan ook. Het is 50 minuten vliegen, ik print de boardingpassen vantevoren uit en we hebben ook al ingecheckt. Handbagage (kleine koffer) kan free mee met de andere bagage, geen gesleep door de gangen. We worden altijd weggebracht en onze zoon haalt en brengt ons van en naar Billund.
Het was weer erg gezellig, leuk om iedereen weer te zien. Onze kleinzoon werd 18 jaar, dus ook al weer volwassen. We hebben er nu geen meer onder de 18.
Ik lees over het feit dat je in 1977 getrouwd bent, net als Henny. Wij zijn 10 jaar eerder getrouwd, nu dus 58 jaar. Onze oudste dochter is al 57!
Ook dat je tot de 'prikploeg'hebt behoord! Hier nog zo een, ik werkte destijds bij het Centraal laboratorium van de bloedtransfusiedienst van het Nederlandsche Roode Kruis (zo heette dat toen). Ging met een ploeg het land in om bloed 'op te halen', prikken dus. Dat heette 'op plasmacampagne gaan'. Later ben ik zelf ook donor geweest. Nu heb ik gelukkig zelf nog geen bloed van anderen nodig, ben wel donor van organen. Of ze die nog kunnen gebruiken op mijn leeftijd, geen idee. Het lijkt me lastig om oude organen te gebruiken voor jonge mensen. Maar ja, ze doen het er maar mee.
Greet, weer een aardbeving. Ik las er over en het was op het nieuws. Begrijpelijk dat je dan slecht slaapt.
Joke, ik ben er nog hoor. Was een beetje druk deze week. Maar jullie vergeten doe ik zeker niet.
Dagmar, veel plezier in Marokko. Het schijnt een heel mooi land te zijn, ben er nog nooit geweest.
Ik zie heel veel prachtige foto's, teveel om op te reageren.
Vandaag is het allemaal weer normaal, gelukkig. Geen bijzonderheden.
Deze week eerst op bezoek bij mijn zwager in het ziekenhuis, daarna repetitie voor ons concert van Amicitia. Dinsdag pedicure en vergaderingen. Woensdagochtend hadden we een koffieochtend van de seniorengroep van onze kerk. Heel gezellig en goed bezocht. In de middag bezoek gekregen. Gisteren eerst gesport, daarna ook weer bezoek en 's avonds repetitie voor de kerst. We schuiven allebei aan bij het koor dat dan zingt. Zo is de week snel om, dat wel.
We hadden het plan om volgend voorjaar, in mei, met mijn schoonzus en nicht uit Helmond met vakantie te gaan. Nu heeft de reisorganisatie deze reis (en andere) geannuleerd vanwege het hotel. Dat is verkocht en de nieuwe eigenaar wil geen groepsreizen meer doen. We zouden met Bolderman naar Duitsland gaan, Oostenrijk in en Tsjechië. 8 dagen all-in. Met de bus, dat is vooral voor Wil iets nieuws. Die gaat liever met eigen auto. Maar het wordt te zwaar, hij is ook al 86, zijn zus 87, dan 88. Nu komen ze een weekend naar Vinkeveen en dan gaan we iets anders boeken. Tegelijk is er de mogelijkheid om met de familie, broers en zussen/schoonzussen een high tea te organiseren. De dochters hebben dit al met hun nicht besproken (ze hebben een nichtjes-app) en zelf al een plan gemaakt. Dat gaat allemaal eind november gebeuren. Ze logeren dan bij ons, komen op zaterdag en gaan op maandag weer naar het zuiden.
Ik heb verder niet zoveel te beppen. Oja, ik zag ook een leuke foto van Kees met familie in een restaurant. Gezellig en leuk dat je ook eens een foto plaatst hier.
Mensen, morgenochtend ben ik er ook (weer)niet. We hebben ene repetitieochtend van Amicitia. Als voorbereiding voor het concert op 28 november. Dit alles duurt tot pl.minus 14.00 uur. Ben ik rond 15.00 uur weer thuis. Dus ja, of ik daarna nog puf heb om hier te komen beppen, geen idee.
Daarom alvast een fijn weekend. Want zondag weet ik ook nog niet, Wil heeft een optreden in Mijdrecht met het Shantykoor. Ze houden daar een marathonloop en het koor zingt op het Raadhuisplein.
(Ik kan geen plaatjes of toto's versturen, dat moet ik even uitzoeken.)[/img] |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 693 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 14 Nov 2025 18:33:39 Onderwerp: |
|
|
Sibilla, goed om je verslag te lezen. Natuurlijk heb je groot gelijk om het vliegtuig te pakken als meest comfortabel. Zou ik ook doen, hoewel ik voorlopig nog wel voor de auto zal kiezen. Zoals je zelf al aangeeft doe je het allemaal toch maar. Leuk om te vernemen dat je zo actief bent geweest bij het Rode Kruis. Ik heb bij de GGD genoten van de leuke samenwerking toen ze de EHBO deden bij de priksessies, althans zo was het in de regio Utrecht georganiseerd.
Greet, ik moest meteen aan je denken, zeker toen ik het kaartje met het episch centrum van die beving zag, niet ver van je woonplaats. De kans op 'naschokken' blijft nog jaren aanwezig, begreep ik uit de informatie. Het lijkt me een vreemde ervaring, gewend als we zijn om de Aarde als een stabiele ondergrond te beschouwen.
Het waren zelfs twee bevingen, las ik later, onverwacht heftig. Ik hoop dat de schade dit keer meevalt. Ook langzame verzakkingen kunnen veel onheil aanrichten. Dat er schade is is zeker. De honderden meldingen zullen nog wel in kaart worden gebracht. Ik vind het een nogal onverteerbare affaire, al die schade, huizen die op instorten staan en soms onbewoonbaar geworden zijn maar vooral omdat het allemaal zo langzaam gaat. En het einde is nog lang niet in zicht, zo blijkt maar weer. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 15 Nov 2025 11:01:21 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Greet, ik heb meteen aan je gedacht met die aardverschuiving. Dat moet doodeng in een apartement zijn
Gelukkig goed doorheen gekomen.
Sibille, heel je verhaal gelezen en ik ben blij dat jullie het goed naar jullie zin gehad hebben.
Kees, je hebt ook al raakvlakken met Sibille op het prikgebied. Zo zie je maar, we lijken allemaal net gewone mensen
Gisteren bij mijn vriendin in de straat geweest. Dus niet mijn 'oer'vriendin. Zij was woendag officieel kankervrij verklaard. -borstkanker- Dat moest dus gevierd worden.
Nu tijd voor de boodschappen
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 15 Nov 2025 11:21:05 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal .
@ Kees
Dat het einde nog lang niet in het zicht is dat weten we hier in Groningen al heel lang . De Staatstoezicht op de Mijnen ( SodM ) waarschuwt hier al lange tijd voor . Wat ik onbegrijpelijk vind is dat er er toch een politieke partij is die vind dat de gaskraan maar weer open moet
Ik heb 1 keer een aardbeving gevoeld en ja dat is een hele rare en beangstigende ervaring , voor de rest heb ik wel wel een aantal de knal gehoord .
@ Henny
Het appartementencomplex waar ik woon is 7 jaar geleden versterkt , en ja we kunnen alleen maar hopen dat die versteviging werkt , weten zullen we het hopelijk nooit doen en dat is maar goed ook en verder er maar niet teveel mee bezig zijn anders kun je er wel gek van worden .
Fijn dat je vriendin kankervrij is verklaard , en ja dat moet je zeker vieren .
@ Sibilla
Druk druk druk , maar mooi dat jullie een mooi vooruitzicht hebben : Een High Tea met de familie . Jammer voor jullie reis die gepland stond , gelukkig zijn er nog vele andere mogelijkheden .
@ Joke
Je vermaakt je vast wel , hoe is het nu met je gehoor ?
@ Dagmar
Je bent voor een paar dagen dus de herfstdagen van hier ontvlucht , geniet er van .
Ik wens jullie allen een fijne dag
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 15 Nov 2025 12:47:55 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag,
Sibilla jullie hebben leuke dagen gehad en best wel druk met van alles.
Maar wel een leuk vooruit zicht om samen met de familie een High Tea te doen.
Greet ja is niet niks die aardbevingen en dan zo vlakbij en al veel schade meldingen.
Prachtig jou foto van al die gekleurden bomen.
Henny fijn je vriendin kankervrij is en mag zeker gevierd worden
De oren willen niet open al van alles geprobeerd en ook een hoestdrankje gehaald veel last van slijm is echt niet fijn voor mij man ook niet.
Je kan niet normaal met elkaar praten dus dat wordt maandag gelijk de huisarts bellen.
Vanmiddag komt Sinterklaas hier aan en gaan even kijken .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 15 Nov 2025 16:53:30 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Ben ik weer.
Even bijlezen en -praten.
Kees, je krijgt fu een bloedtransfusie. rare gewaarwording zal dat zijn, vooral als je eerst hebt afgenomen. Maar het komt je conditie wel ten goede, neem ik aan. Anders was het niet nodig geweest.
Henny, fijn dat je vriendin kankervrij is, dat is toch een hele geruststelling en idd iets om te vieren. Deden wij ook met onze dochters en eigenlijk doen ze dat nog steeds als ze voor controle zijn geweest. Dat al j vriendin ook wel moeten, lijkt me.
Je laatste puzzel, die van de kabouters, ga ik straks maken.
Joke, zitten je oren nog steeds dicht? Goed dat je naar de huisarts gaat, dit is niet normaal meer. Heb je naar de sint gekeken? Wij niet, ik in ieder geval niet en Wil denk ik ook niet. Straks misschien in het journaal. Sinterklaas is ook hier in Vinkeveen aangekomen, bij het dorpshuis. Daar was alles versierd en er zullen best veel kinderen met ouders zijn geweest.
Greet, van die aardbevingen ben je zeker nog niet af. ik begrijp de politiek ook niet hoor, om de gaskraan weer open te draaien. Ze zien toch zelf welke gevolgen dat heeft voor de mensen die daar wonen? Alles draait om geld! En jullie zien er weinig of niks van, velen tenminste.
Vanmorgen hadden we een repetitieochtend van ons oratoriumkoor. Dat was wel heel goed om te doen, maar mandagavond ga ik niet. Geen zin in en ook niet zo nodig, vind ik. Natuurlijk is het zaak om de puntjes op de i te zetten, maar vandaag hebben we zo geweldig goed geoefend, ik kan wel een keer overslaan.
Nu heb soep gemaakt en stoofpeertjes gekookt. De peertje staan af te koelen, de soep laat ik op laag vuur trekken. Is goed voor straks.
Zal ik proberen ene foto te plaatsen? Geen idee of dat lukt, gisteren niet.
nu ook niet. Er is iets veranderd, ik moet een account aanmaken en een wachtwoord invoeren. Weet iemand hoe het makkelijker kan?[/img] |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 15 Nov 2025 17:59:07 Onderwerp: |
|
|
https://postimages.org/
Sibilla je hoef geen accout aan te maken hoor hier boven op klikken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 16 Nov 2025 08:21:45 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal .
@ Sibilla
Je hebt het er maar druk mee met het oratoriumkoor .
Lekker stoofpeertjes 😊
Postimages doet af en toe vervelend . Als het niet lukt met postimages dan kun je ook :
https://nl.imgbb.com/
gebruiken , de foto's e.d zijn dan wel iets kleiner van formaat hier op de site te zien maar het werkt prima . ( de foto die ik hier geplaatst heb is ook met Imgbb geplaatst ) als je de foto met dat programma hier plaatst hoef je hier niet de Img aan te klikken ,
je kunt het hier zo plakken .
@ Joke
Vervelend dat je oren niet open willen , ik hoop voor je dat je maandag bij de huisarts terecht kunt .
Prachtige foto van de winterviolen.
@ Kees
Sterkte morgen bij het krijgen van de bloed transfusie , ik hoop voor je dat je er veel profijt van zult hebben.
@ Henny
Weer saunadag vandaag ?
Ik wens jullie allen een fijne zondag
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Een lichtje in de duisternis .
Dit is een zandloperlamp , het ronde glas kun je verdraaien waardoor het zand in beweging komt en iedere keer geeft het weer een ander beeld .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 16 Nov 2025 11:06:10 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen,
Sibilla lekker stoofpeertjes en Wil vandaag een optreden met het koor.
Greet wat leuk die zandloperlamp nog nooit zoiets gezien prachtige foto.
Kees morgen een bloed transfusie en hoop dat het helpt.
Henny is wel weer voor een zwempartijtje en sauna.
Even proberen met de andere uploaden.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 16 Nov 2025 11:24:12 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Tjeetje, wat veel te lezen, maar dat is niet erg, want het zijn leuke dingen.
Sibille, stuur die stoofpeertjes maar naar ons toe. Jammie, jammie.
Greet, ik kan mij voorstellen dat je peentjes zweette toen de aarbeving er was. Zeven jaar geleden aardbeving bestand gemaakt, maar klopt dat wel...? Gelukkig heeft alles zich goed gehouden.
Wat een leuke lamp. Die zou ik ook wel willen.
Kees, jij morgen een transfusie. Ik moet morgenvroeg al weer klaar zitten om een druppel te geven Bloedverdunnercontrole. Ben benieuwd met dat nieuwe medicijn er bij. We zullen het avonturen.
Joke, wat een duidelijke foto's en het hoofd van het paard van sinterklaas. Zijn snuit zit bijna in de camera.
Inderdaad, vanmiddag naar de sauna en Peter heeft het bed al verschoont. Dat zal vanacht goed slapen.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 16 Nov 2025 11:24:12 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|