50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 159, 160, 161 ... 167, 168, 169  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Henny

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2025 11:26:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog even een puzzel van een foto van Dagmar.
De motorkabouter gaat op stap.
80 stukjes.
Veel puzzelplezier!

https://www.jigidi.com/nl/solve/v2zsoeu1/img-0530-jpg-otor-toerist/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 16 Nov 2025 11:26:12    Onderwerp:

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2025 23:53:09    Onderwerp: Reageren met citaat

En zo gaat het leven door met soms wat grotere en kleinere kwalen en af en toe een uitstapje naar de polikliniek of andere zorginstituten. Goed dat er tussendoor toch ruimte is voor uitstapjes en familie-ontmoetingen.

Morgen die transfusie. Ik zie niet tegen die ene prik op, vooral omdat ik erop vertrouw dat mijn conditie er enorm op vooruit zal gaan. Bovendien is het sfeertje in het ziekenhuis, de sessie vindt die keer plaats op de verpleegafdeling, altijd wel gemoedelijk. Wat mij betreft heeft de donor vóór ipv afname een cognacje genomen. <LOL> Overigens heb ik bij de GGD vooral gevaccineerd en bloed niet voor transfusies maar (veel kleinere hoeveelheden) voor onderzoek afgenomen bij mijn andere werkgevers. Verder ook de jaarlijkse seizoensgriep, veel antibiotica, vit. B, talloze prikpillen, pijnstillers, antistolling, insuline etc. etc. gedaan.

Voor Postimage hoef je inderdaad geen account aan te maken, behalve als je je foto's wilt kunnen terugvinden.Ik weet niet of je dan wel kosten moet betalen; daarvoor heb ik er te weinig ervaring mee. Het is even kijken hoe het werkt maar de optie om een kant-en-klare foto, en zelfs series, voor op het forum te genereren vind ik erg handig.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2025 09:25:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Het schijnt vandaag behoorlijk herftweer te gaan worden, is voorspeld.
Hier is het ietswat bewolkt en schijnt de zon. We zullen wel zien wat het wordt.
Kees al aan het infuus? Ik wacht nog op de dame voor de prik. Smile
Gisteren ons goed vermaakt in het warm zwembad en sauna. Was wel goed voor de spieren. En heel goed geslapen.
Er gaat weer een nieuwe week beginnen. Laughing

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2025 09:29:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal

Henny schreef:
Zeven jaar geleden aardbeving bestand gemaakt, maar klopt dat wel...? Gelukkig heeft alles zich goed gehouden.
Wat een leuke lamp. Die zou ik ook wel willen. Very Happy

Wat bedoel je met maar klopt dat wel ?
De lamp is te koop bij de winkel van ons allemaal 😊

En lekker geslapen ?😉 Ik lees net dat je dat gedaan hebt 😊

@ Joke
Supermooie foto's van het Sinterklaas gebeuren .
Mooi het hoofd van het paard zo groot in beeld .

@ Kees .
Je zult je wel vermaakt hebben deze dag in het ziekenhuis .

@ Sibilla
En ben je gisteren ook in Mijdrecht geweest om te luisteren naar het Shantykoor ?

Ik wens jullie allemaal een mooie dag .

Het Wad gisterenavond tijdens de zonsondergang .

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2025 10:22:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet ik bedoelde dat de flat nu echt merkbaar bestand is tegen aardbevingen. Dat jullie dat wel merkten tegenover 7 jaar geleden. Ik schreef het ook een beetje ongelukkig. Je kon het ook lezen dat of het wel klopt dat jullie flat aardbeving gemaakt is. Shocked
Daar twijfel ik dus geen moment aan. Smile

Die foto... Prachtige pasteltinten Very Happy Very Happy Very Happy
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2025 11:32:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Greet dat is een prachtige opname vanhet wad met die zachte kleuren.
Sibilla en ook nog mee geweest naar het optreden van het koor.
Kees vandaag naar het ziekenhuis is dat vlakbij of een eindje rijden.
Henny je kan er weer even tegen de spieren weer los gemaakt.

Vanmorgen naar dokter geweest heb dus twee oren met ontstekking en ziet
er al beter uit maar het gehoor is kl....maar vaak op de dag neus dicht knijpen en blazen kan nog weken duren en wandelen belangrijk doe dat ook wel en fietsen zit er voorlopig niet in.

bb-code thumbnail met link
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2025 12:09:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny schreef:
Greet ik bedoelde dat de flat nu echt merkbaar bestand is tegen aardbevingen. Dat jullie dat wel merkten tegenover 7 jaar geleden. Ik schreef het ook een beetje ongelukkig. Je kon het ook lezen dat of het wel klopt dat jullie flat aardbeving gemaakt is. Shocked
Daar twijfel ik dus geen moment aan. Smile

Die foto... Prachtige pasteltinten Very Happy Very Happy Very Happy

Dat de flat merkbaar bestand is tegen aardbevingen dat weten we niet en ik hoop dat ook nooit te weten te komen , want als dit wel zo zou zijn dan zal dat inhouden dat het episch centrum van de aardbeving hier heel dicht bij zou zijn en dat de aarde echt in beweging is .
Nu lag het episch centrum op 9,07 km bij mij vandaan en daar in die omgeving was het te voelen en daar is nu ook de meeste schade , de aardbeving is hier wel geregistreerd maar was hier niet voelbaar ,
wel was de knal ( niet zo erg als dichterbij het episch centrum ) wel hoorbaar en daar werd ik wakker van.

Op bijgaand kaartje is te zien hoe ver in de omtrek van het episch centrum de aardbeving is geregistreerd .

Uitleg bij het kaartje :
De aardbeving bij Groningse Zeerijp (rode stip) met een magnitude van 3,4 op schaal van Richter. De witte driehoeken zijn seismologische meetstations waar de beving geregistreerd is. Bron: KNMI
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2025 12:12:39    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Joke
Wat een pech , beide oren ontstoken .
Jammer dat het fietsen er nu niet in zit .
Ik wens je sterkte en succes met de therapie , neus dicht knijpen en blazen .
Wat een leuke tafereeltje , prachtige foto .
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2025 13:41:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Het gaat allemaal weer langer duren dan ik verwacht had. Eerst bloedafname voor onderzoek, wachten, dan moet er nog bloed komen, weer wachten, infuusnaaldje prikken, wachten en eindelijk, 1,5 uur na aankomst hing het zakje bloed aangesloten...

Joke, wat een langdurige toestand met die ontsteking. Ben je niet duizelig? Dat zie je soms bij middenoorontstekingen, vaak verkoudheid, maar dat kan later ook ontstaan, zelfs als de ontsteking over is. Soms merk je overigens weiig tot niets van zo'n ontsteking maat zir ie er wel degelijk. Mooie foto's van (het paard van) Sinterklaas.

Greet, weer een totaal ander sfeerbeeld van het wad. Ook mooi, al die grijstinten.
Dat kaartje toont de wat minder fraaie kant van Groningen. Hoewel de gevoeligheid van de apparatuur een rol zal spelen toont het wel de impact van zo'n beving.

Verder, Dagmar, Joke, Henny, is het hier wel kaboutertijdperk, heel kleine sinterklaasjes. Smile
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2025 10:05:59    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal.
We zijn bere-vroeg vandaag, want de tuinmannen zijn al vroeg begonnen. Was ik om 08.15 uur al op het winkelcentrum om boodschappen te doen! Toen was het nog stil, ook met auto's. Een kwartier later stond er een file aan auto's en druk op het winkelcentrum. Alsof iedereen plotseling vroeg wilde zijn. Maar okay, ik heb mijn boodschappen allemaal binnen en hoef er niet meer uit.
De mannen zijn goed bezig, heel veel steentjes eruit om de zaak op te hogen. Dat is wel hard nodig, het was behoorlijk verzakt allemaal. En fin, ze komen straks weer koffiedrinken. Met speculaas, dat heb ik beloofd! Laughing

Joke, bedankt voor de tip, nu kan ik weer vooruit. Overigens heb je wel prachtige foto's van de Sint en zijn paard geplaatst. vervelend voor je oren, dat ze dicht zitten. Heb je er geen pijn aan? Lijkt me wel en ook onhandig. Even niet fietsen dan maar. En een muts op.

Greet, dat is me ook wat met die aardbevingen. ik zie op je kaart het episch centrum, dat is toch wel behoorlijk dichtbij. Hopelijk treft het niet jullie flat, dat zou toch echt een ramp zijn. Dat is het natuurlijk ook voor de mensen, die er dichterbij wonen en de beving voelen. Bepaald beangstigend. Prachtige foto van het wad, die pasteltinten, subliem.

Henny, je puzzels zijn subliem, ik maak ze regelmatig. Ben je geprikt nu? Het is inmiddels al weer dinsdag, ik loop mijlen achter, merk ik.

Kees, hoe verliep de bloedtransfusie? Ik lees en zie van alles. het ging dus niet echt van een leien dakje, merk ik. Heb je er nu baat bij gehad? Je ziet, ik loop achter met alles.
Dat komt ook omdat ik deze dagen van alles tegelijk doe. Op bezoek bij mijn zwager, die nog steeds op de ic ligt; zingen in het or; koffierondje Zuiderhof; tussendoor boodschappen, voor het eten zorgen, de was, etc. De dag is zo om, merken jullie dat ook?

Ik ben idd zondag nog naar Mijdrecht geweest voor het Shantykoor. Het was koud, maar droog en weinig wind. Erg gezellig, want veel mensen bleven luisteren. Dat is voor de zangers natuurlijk veel leuker, dan wanneer ze voor de kat zijn staart staan te zingen. Wink

Eens zien of ik nu foto's kan plaatsen.
Mijn zoon in Denemarken heef twee jonge katertjes aangeschaft. De oudere poezen vinden dit maar zo-zo en laten zich dan ook niet zien als de 'heren' in huis zijn. Ze blijven dan boven bij mijn schoondochter.
Nou, het lukt dus niet. Ik kan niks kopiëren en plakken. Het moet via een account, geen idee waarom.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2025 10:39:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgenallemaal!
Kees, alles gelukt en voel le le al wat fitter?
IK ben geprikt en de waarde was keurig 2.4. Moet tussen de 2 en de drie zijn. Vorige keer ook zo netjes. De medicijnen werken blijkbaar niet in op de bloedverdunnerwaarde. Dat was met die ander troep wel anders, Very Happy
Zeer positef, dus.

Sibille weer helemaal in de runnig of je niet weggeweest was. Blaasonsteking ook helemaal over.

Greet, ik heb een lamp besteld. Komt hier vrij donker over, maar als deze goed bevalt komt er nog een bij. Bedankt voor die tip Very Happy

Joke, wat vervelend met je keel. Crying or Very sad
Ik kan je geen tip geven, want ik heb eigelijk nog nooit last van mijn oren gehad. Ik hoop wel dat het heel snel over is.

We gaan boodschappen en ik straks even naar mijn vriendin. Very Happy

Laatst aangepast door Henny op 18 Nov 2025 11:16:30; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2025 10:54:48    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Ik moet toch echt een account aanmaken. Anders kom ik er niet in. Kan wel uploaden, maar niet plaatsen. Dan vraagt hij om een account.Grrr.

Joke, ik hoop ook dat het snel over is. Heb je antibiotica gekregen?

Henny, heb het goed bij je vriendin en je boodschappen in huis.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2025 13:00:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag,

Sibilla dan was je echt vroeg vanmorgen in het winkelcentrum
En de tuinmannen ook bezig in de tuin ja op zijn tijd nodig om zoiets te doen.
Leuk twee jonge katjes erbij dat zal best wennen zijn.
Heb geen antibiotica gekregen alleen oefening.
Wat ben jij druk in alles ach huishoud klusjes horen er altijd wel bij tja de kabouters doen het niet😅
Kees dat is een behoorlijk zak bloed geen idee hoe zoiets werkt maar je heb het weer gehad en merk je al wat van !ja ben regelmatig duizelijk .
Henny bedankt voor je opkikkertje
Wees maar blij dat je er geen last van hebt hoor veel plezier bij je vriendin.
Greet dat kaartje kan je goed zien van het episch centrum in de omgeving hoe het geregistreed staat is toch wel vlakbij zeg.
Vanmorgen even naar de markt geweest en wat kippenkluifjes mee genomen.
Zen wat fruit heb ook een nieuwe diamond panting gehaald bij de action toch een beetje afleiding.
Even kijken of het lukt foto plaatsen ....en geen account nodig hoor snap er niks van.
Twee Reigers
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2025 13:51:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal .

Ik heb alles gelezen maar nu even geen puf om overal te reageren ,
Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor controle bij de longarts , zijn altijd vermoeiende ziekenhuis bezoekjes .
Is altijd weer spannend hoe de uitslag zal zijn , is het gelijk gebleven of heb ik weer een stapje achteruit gedaan .
Gelukkig was het deze keer stabiel , over een half jaar zie ik het wel weer .

@Sibilla

Uploaden kan ook met ImgBB . Link staat helemaal onderaan mijn reactie .

Als je dit gebruikt hoef je hier niet het Img aan te toetsen maar de link direct plakken.

Ik wens jullie een fijne dag verder.
https://nl.imgbb.com/
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2025 19:42:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Joke, het verhaal over je gehoor is dus nog niet ten einde. De natuur moet je natuurlijk ook niet onderschatten voor je genezing. Die (draai)duizeligheid komt door een wat vertraagde werking van de evenwichtsorgaantjes in je middenoor, veroorzaakt door de ontsteking. Rustig bewegen, vooral met draaibewegingen, is het devies om niet tegen de vlakte te gaan. Er wordt wel geadviseerd om de genezing te bevorderen door juist wel wat snellere draaibewegingen te maken, waardoor de boel wat beter los komt. Doe dat uiteraard alleen als je geen enkel risico loopt op vallen maar overleg voor de zekerheid toch maar even met je huisarts. Die kent tenslotte je gezondheidsgeschiedenis.
Je reigers staan er goed op. Uploaden is wat puzzelen en niet altijd storingsvrij dus mooi als het werkt!

Henny, mooie INR-waarde! Daar kun je weer even mee vooruit.

Greet, ik herken het wel van de energie die zo'n 'uitstapje' ziekenhuis kost, zeker als je energievoorraad verre van optimaal is. Alles bij elkaar gebeurt er vaak niet eens zo gek veel maar je hebt nauwelijks de regie en al gauw het gevoel dat je geleefd wordt, althans in mijn beleving maar dat vind ik vermoeiend.

Die transfusie kostte me zowat een dag, doorgebracht op een verder lege vierpersoonskamer op de verpleegafdeling. Weinig aanspraak maar de verpleegkundige nam bij de noodzakelijke controles wel steeds even de tijd. Ik had wel e.e.a. meegenomen om me te vermaken maar thuis heb je de vrijheid om wat eten te maken, een boodschap te doen of de tuin eens in te wandelen en dat is er tijdens zo'n (dag)opname, zeker hangend aan een infuus, natuurlijk niet bij. De catering was wel goed en de sfeer relaxt, prettig en professioneel.
Joke, het Diakonessenhuis heeft drie locaties, Utrecht, Zeist en dan nog een poli in Doorn. Ik kies meestal voor Zeist, bij wijze van spreken op fietsafstand maar zeker met de auto scheelt het niet veel met Utrecht. Ook het UMC is niet ver en Meander in Amersfoort zijn zowel met OV als met de auto (15 a 20 min.) goed te doen, voordeel van een dichtbevolkte regio.

Bloed lijkt altijd meer dan het objectief is. Een transfusie is meestal plm. 300 cc, zeg maar twee flinke koppen koffie, dus de hoeveelheid valt wel mee. Het is alleen niet zo handig om die er in vijf minuten in te jassen... Zuurstofcapaciteit is duidelijk beter, bijvoorbeeld bij traplopen zonder buiten adem te raken. De schildklier speelt ook een rol maar kost meer tijd om die weer op peil te krijgen.
Terug naar boven

Geplaatst: 18 Nov 2025 19:42:19    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 159, 160, 161 ... 167, 168, 169  Volgende
Pagina 160 van 169

Ga naar: